Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2008
‎Lehenean pertsona da prozesuaren gidaria, itzultze prozesuan hainbat tresna lagungarri dituen arren; itzulpen automatikoan, berriz, makina da itzultze prozesuaren ardatza nahiz eta giza laguntza egon daitekeen itzuli aurretik testua prestatzeko (aurreedizioa) edo itzuli ondoren txukuntzeko (postedizioa). Lehen arloan aurrerapen handiak egin dira azken urteetan eta egun itzulpen memoriak erabat hedatuta daude itzultzaile profesionalen artean [5]. Artikulu
2009
‎Horren harira, jakina da lan munduan euskara planak asko gehitu direla azken urteetan eta hainbat aholkularitza enpresa eta euskaltegi dabilela euskara planak kudeatzen. Datu zehatzak bilduta aurkitu ez baditugu ere, badakigu 176 erabilera planek jaso dutela esparru sozioekonomiko pribaturako diru-laguntza aurten EAEn, beraz, hortik gorakoak izango dira erakunde eta enpresetako euskara planak, gehienak Gipuzkoan, gutxiago Bizkaian eta batzuk Araban.
‎Horren harira, jakina da lan munduan euskara planak asko gehitu direla azken urteetan eta hainbat aholkularitzaenpresa eta euskaltegi dabilela euskara planak kudeatzen. Datu zehatzak bilduta aurkitu ez baditugu ere, badakigu 176 erabilera planek jaso dutela esparru sozioekonomiko pribaturako diru-laguntza aurten EAEn, beraz, hortik gorakoak izango dira erakunde eta enpresetako euskara planak, gehienak
2012
‎Merkatuaren logikaren gatibu ikusten dituzte udal kultur sailak gero eta gehiago, publiko kopuruari eta, finean, errentagarritasun ekonomikoari gero eta gehiago erreparatzen. Taldeen arabera, kultur teknikaria programatzaile bihurtu da azken urteetan eta bere lehentasunak aldatu egin dira. herriko taldeen sustapen lanak garrantzia galdu du. oso asmo gutxi konpartitzen direla diote taldeek eta udalarekiko harremana asko burokratizatu dela dirulaguntzen prozedurei eta dagokienez. euskararen gaira gatozela esan genezake kasu askotan herrigintzan dabiltzan kultur taldeek herriko bataz besteko indize soziolinguistikoa baino maila hobea em... Nolabait esan liteke euskal komunitateak mantendu duela nola halako aktibotasuna. hala ere, aktibo horri ez zaio formarik eman egundaino. oso ahula da formazioak eta egiten dutenaren gaineko gogoetak duen pisua eta artikulazio maila eragile guztiengan. eta horrenbestez, inertziek, errepikapenek eta folklorizazioak hartzen duten garrantzia handia da.
2013
‎Gaur egungo gizartean ez du arrakastarik militantziaren balioak —ez behintzat iraganean beste—; horrek berdin balio du euskararekiko ere. Eta belaunaldi berriek euskararekiko duten loturak ez du zerikusirik garai bateko (diktaduraren azken urteetako eta demokraziaren lehen hamarraldiko) konpromiso politikoarekin, Mart� nez de Lunak bere idazlanaren hasieran gogorarazten digun bezala. Belaunaldi berriek naturaltasunez, oharkabean, inolako erresistentzia kutsurik gabe bereganatu dute euskara.
2017
‎Hausnarketaren aldia izan da azken urteotakoa eta ziklo berri bat abiatzeko helduleku eta proposamenak aurkitu daitezke egindako gogoeta horietako zenbaitetan: Jon Sarasuaren" Hiztunpolisa" liburuan, Topalabe taldearen" Berrikasi eta Berrikusi" txostenean, Euskararen Aholku Batzordearen" Eta hemendik aurrera zer?" txostenean, Hizkuntza Eskubideak Bermatzeko" Donostiako Protokoloa" n, Garikoitz Goikoetxearen
‎" daturik azpimarragarriena, 16 eta 25 urte bitartekoen euskaldunen portzentajea da: %18, 9 eta %15, 7 hurrenez hurren. horrek esan nahi du gazteen artean duela bost urte antzemandako joera aldaketa errealitate bilakatu dela, hau da, beheranzko joera apurtu eta goranzko bideari ekin zaiola" (ibid., 7). hiztun galera apaldu da azken urteotan eta balore absolutuei erreparatuta lehen aldiz euskaldunen kopurua ez da txikitu (ibid., 5); gazteen artean elebidunen proportzioa zertxobait emendatu izana dugu arrazoietako bat eta bistan da murgiltze ereduak izan duela horretan eraginik. euskararen aldeko jarrerak hizkuntza gaitasunarekin zerikusia dauka: elebidunen %66, 7 euskararen sustapenaren aldekoak dira eta aurkako jarrera hazi egiten da erdaldunen artean (ibid., 27). azpimarratzekoa da biztanleen %60, 2k irakaskuntza elebiduna nahiko luketela seme alabentzat3 (ibid., 28), eta 20 urtean murgiltze ereduaren aldeko hautuak 12 puntuko hazkundea izan duela (ibid., 29).
‎%62k egiten zuen euskaraz 2009.urtean eta ikasleen erdiek baino ez hiru urte igaro ondoren. ...airteerak kontuan hartu dira eta liburutegian mugimendu urria nabaritu denez, infogela eta pasilloetako datuak lehenetsi dira. klaustroan izandako beherakada da guztien artean nabariena, 2009.urtean %81 ziren euskaraz mintzatzen zirenak, 2012an erdiek ere ez zuten erabiltzen, eta 2017an %36k baino ez. kafetegian, ordea, 2009 beherakada handia izan bazen ere, 12 puntukoa, beherakada moteldu egin da azken urteotan eta euskara gehien erabiltzen den esparrua da, ikasle guztien %51k erabiltzen du.
‎2009an %54 ziren bertan euskaraz aritzen zirenak, hiru urte geroago, are gutxiago, %47 2017an infogela eta pasilloetako datuak lehenetsi dira eta %30 izan dira euskaraz mintzatzen behatu direnak. Sarrera irteeretako datuak ere jaso dira azken urtean eta zehazki %42 izan dira euskaraz behatutako elkarrizketak.
2018
‎• Hiztun aktiboak galdu ditugu azken urteotan eta gizarte mailan ere jarrera aktiboak bultzatzeko erabakiak behar dira, hizkuntza ezin da bakarrik borondate kontua izan.
‎Elkarteak eta taldeak herri biziaren eta dinamikoaren adierazle dira, eta Zumaian ugari izan dira azken urteotan eta gaur egun ere halaxe dira: 2017an, guztira 132 talde edo elkarte identifikatu ditut.
2022
‎Garai hartan, ikastola batzuk sortzeaz gain, proiektu interesgarriak planteatu ziren, edonola ere, kuantitatiboki euskarazko hezkuntzaren ezartzea ez zen oso handia eta denboran, luzea izan (Fernandez, 1994). Hein honetan, gerra ostean euskarazko etxe eskola batzuk egon baziren ere, euskarazko hezkuntzaren gaineko benetako salto kualitatiboa 50 hamarkadaren azken urteetan eta 60ko hamarkadaren lehen urteetan gertatuko da, Ikastolen sorrerarekin (Fernandez, 1994). Ikastolen mugimendua, mugimendu sozial bezala ulertu behar da eta 60ko hamarkadan zehar beraien arteko sareak eratzeaz gain, urteek aurrera egin ahala ikasleen kopurua areagotu egingo zaie baita ere (Fernandez, 1994).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia