Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2006
‎Udaletxeko atarira bertara eraman zituzten atzo Getxoko Haur eta Lehen Hezkuntzako Ikasleen Gurasoen Elkarteen Federazioko kideek, zortzi ikastetxe publikoren bi urteko umeen hamazazpi gelatan (18 haur gela bakoitzeko) sortzen diren pixoihal zikinetako batzuk," azken bi ikasturteetan Udalak eskola garbitzeko kontrataturiko enpresak ez dituela egunero jasotzen" aditzera eman eta" horiek eragiten duten kiratsak eta higiene gabeziak seme alabak ez ezik, irakasleak eta laguntzaileak ere kaltetzen" dituela salatzeko asmoz. Iñaki Zarraoa alkateak, aldiz, horren ardura tokiko erakundearena ezean Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailarena dela aipatu zuen, asteazkenetako ohiko prentsaurrekoan, “bi urteko haurrena derrigorrezko hezkuntza ez delako”.
2007
‎Eta ikasle orduak, ikasle bakoitza ikasle izan den bitartean emandako orduen batura da. Erreferentziazko azken bi ikasturteetan, ikasle bakoitzaren hasieraeta amaiera egunak zehazten direnez, gai honen jarraipen zehatza egin daiteke. Baina ez horrela 1995, eta horregatik ez da datu hau zehazten.
2011
‎Sindikatuetako ordezkari eta irakasleez gain, guraso eta adin guztietako ikasleak zeuden bertan, baita EHUko Irakasle Eskolakoak ere. Nagore Martinez ikaslearen ustez, «bidegabekeria» dira azken bi ikasturteetako murrizketak. «Nahi badute, zuzentzeko aukera dute oraindik, aurrekontuak onartu aurretik».Testuinguru politiko berriaren ondorioz egungo aurrekontua beste modu batean antolatzeko aukerari buruz ere hitz egin zuten manifestazioetako zenbait parte hartzailek.
2013
‎Fenomeno horrekiko lilura (txundiduratik deliriora doan adiera zabalean) dago, beraz, zutabe honen sorburuan. Azken bi ikasturteetako irakurgaien zerrendak eta zenbait datu eskatu dizkiegu liburutegi nahiz irakurle txokoen gidariei, hala nola liburuak hautatzeko irizpideak, antolatzaileak, maiztasuna eta irakurleen kopurua. Eskertzekoa da erantzule guztien prestasuna.
‎Talde txikiak izaten dira, 6tik 18ra bitartean, eta idazlea bertaratzen den egunetan zenbatekoa handitu egin ohi da. Orotara, azken bi ikasturteetan, hamar txoko horien artean 13 argitaletxeko 171 irakurgai izan dituzte, 110 titulu; hortaz, liburuak errepikatzen dira, bereziki gehien ageri diren hiru argitaletxeetan: Alberdania, Susa eta Elkar.
‎Saiakerak, aldiz, 8 dira, eta ez da titulu bat bera ere errepikatzen. Hiru klubetan ez dute ez saiakerarik ez poesiarik landu azken bi ikasturteetan. Aipatzekoa da zerrenda osoan antzezlan bakarra dugula, hiru kronika liburu, eta komikirik bat ere ez.
‎Nafarroako Gobernuak ez ditu datu horiek eman nahi izaten. Areago, azken bi ikasturteetan ereduei buruzko datu orokorrik ere ez du eman, kazeta honek behin eta berriz eskatu ditu, eta ezezkoa erantzun diote?. Mugimenduak Madrilen Isilpeko txostena da zabaldu dutena.
2014
‎Egun, ordea, izen emateak jaitsi egin dira. Hala ere, azken bi ikasturte hauek geldoago hasiagatik, ikasturtea aurrera joan ahala plazak betetzen joan gara eta aurreikuspenak iaz baino hobeak dira datorren ikasturteari begira.Azken urte hauetan behera egin dute nabarmen jaiotza tasek eta, noski, nabaria da hori izena ematerakoan. Jaitsiera horri, gainera, krisi garaiaren ondorioak ere gehitu zaizkio… Herri gazte batean bizi gara eta horrek jaiotze tasan badu eraginik.
2016
‎Ingeles eta atzerriko beste hizkuntzen Saileko teknikarien balorazioa ere halakoa da: azken bi ikasturteetan, IIP ezarri den ikastetxeen hamarretik batek baino ez du ezarpenaren balorazio positiboa. Ikastetxeen hiru laurdenetan ez ezartzea aholkatu zen.
2019
Azken bi ikasturteetan, Ipintzan, gela berean egon ziren. Anttonek mutil apala ematen zuen, otzana.
‎Gainera, arratsaldez, “Skolae, berdin bidean” erakusketa bisitatu ahal izanen da. Erakusketak, azken bi ikasturteetan ikastetxeek egin dituzten lanei buruzko irudiak jasotzen ditu.
2020
‎Ikasleengandik lortu nahi duten hori definitzeko, zehar konpetentziei heldu die Bizarainek azken bi ikasturteetan. Zehar konpetentziak Espainiako LOMCE legea EAEra egokitzeko Jaurlaritzak sortutako Heziberri planak definitzen ditu.
2021
‎Euskaltegian ere nabarmena da ikasleen jatorri eta hizkuntza aniztasunaren areagotzea. Azken bi ikasturteotako datu batzuk3 ekarri ditugu hona, jatorri eta hizkuntza aniztasun hori agerian paratzen dutenak. Geroxeago aipatuko dugun doakotasun programak horretan eragin baikorra izan duelakoan gaude.
‎Artikulu honetan aurkezten den proiektuaren helburua izan da gelako euskararen ahozko erabileraren praktika onuragarriak identifikatzea eta haiek sustatzea. Hizkuntzaz besteko irakasgaiak erdigunean jarri eta arlo horietan ahozko erabilera indartzeko ereduko hiru ikastetxeko irakasgaietako jarduerak grabatu dira bideoz, Lehen Hezkuntzako azken bi ikasturtetan eta Bigarren Hezkuntzako lehenengo zikloan. Proiektuan zehar irakas jardueren grabazioak, haien azterketa eta irakasleen prestakuntza tartekatu dira.
‎«2008 bitarteetan %20 igo da sare pribatuko itunen finantzaketa, eta eskola publikoek, aldiz, murrizketak jasan dituzte: azken bi ikasturteetan eskola publikoetan 160 gela gutxiago daude», zehaztu du topaguneko kide Elena Cardenasek.
‎Helburua gradu amaierako lanei ikusgarritasun handiagoa ematea izan zen. Jardunaldi honetara aurkeztu ziren azken bi ikasturteetan landu diren 23 gradu amaierako lan. Gehienak erizaintzakoak izan ziren baina baziren medikuntzakoak, farmakologiakoak eta psikologiakoak ere.
2023
‎Helburu horiekin, azken bi ikasturteetan abiatutako lana amaitzeko eta proiektuetan proposatu duten bidearen garaia abiatzeko aukera eskaini nahi zaie ikastetxeei.
‎Hasieran bideo bat jarri zuten, eta bertan irakasleek eta ikasleek gogoeta egiten zuten iraganeko hainbat gertakari lazgarriez zekitenaz eta ez zekitenaz, bi urteotan ikasitakoaz eta memoriaren arloan egin beharrekoaz. Azken bi ikasturteetan Gogora institutuak eta Hezkuntza Sailak Adi Adian programa landu dute, 314.651 ikaslek klasean biktimen lehen eskuko testigantzak entzuteko.
‎OSASUNALDIA jardunaldiaren asmoa da gradu amaierako lan horiei ikusgarritasun handiagoa ematea, beste ikasleen aurrean ere aurkeztu ahal izatea eta ikasleen arteko harremanak bultzatzea. Jardunaldi honetara aurkeztu ahal izan dira azken bi ikasturteetan (21/ 22 eta 22/ 23) osasun zientzietako ikasketen bukaeran aurkeztu diren gradu amaierako lanak. Orain, laburpen guztiekin, OSAGAIZ aldizkariak ale berezi bat osatu du.
‎OSASUNALDIA jardunaldiaren asmoa da gradu amaierako lan horiei ikusgarritasun handiagoa ematea, beste ikasleen aurrean ere aurkeztu ahal izatea eta ikasleen arteko harremanak bultzatzea. Jardunaldi honetara aurkeztu ahal izan dira azken bi ikasturteetan (21/ 22 eta 22/ 23) osasun zientzietako ikasketen bukaeran aurkeztu diren gradu amaierako lanak. Orain, laburpen guztiekin, OSAGAIZ aldizkariak ale berezi bat osatu du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia