2011
|
|
5 DigloSiArEn gArrAnTziA, EuSKArA inDArBErriTzEKo orDuAn y diglosiaren gorabehera nagusia eztabaida terminologikoa dela uste duenik izango da gure artean. gauza larriagoak alde batera utzi eta, maixukeriazko ttonttakerietan katramilaturik gabiltzala uste izango du halakok: euskalgintzak hain beharrezkoa duen dedikazio sendoa, eta aplikaziolan eragingarriak aurrera eramateko denbora, preziosismo hutsetan alferrik galtzen ari garela. hori uste duena oker dabilela erakutsi nahi luke txostenaren
|
azken
atal honek. Terminologiazko eztabaidan eta kontzeptu lanketan eralgi dugun denbora ez dela asmo horiekin eralgi.
|
2012
|
|
Dislokazio ezberdinen eragina noraino gertatzen ari den ikustea.
|
Azken
atal hau ez bazen ere lanaren xedeetan sartzen, honaino iritsi eta horiek aztertu ondoren, berehala sortzen da galdera: eta orain zer?
|
2014
|
|
|
Azken
atal honetan ikerlaneko ondorio orokorrak jasoko dira. Horretarako, hainbat puntu bereiziko direlarik:
|
2018
|
|
|
Azken
atal honetan, etorkizunera begira jarriko gara, eta gaur egungo egoeratik abiatuta, Zumaian euskara biziberritzen eta indartzen jarraitzeko zenbait gomendio eta helduleku emango ditut.
|
|
Uste eta balio negatiboez gain, badirudi gaur egungo Antzuolako gazteriak hitanoari beste balio batzuk atxikitzen dizkiola. Hori dela eta, analisiko
|
azken
atal honetan, hitanoaren inguruko paradigma edota
|
|
|
Azken
atal honetan, hitanoak emakumeentzat eta Antzuolako testuinguruan, ahalduntzeko mekanismo edo tresna gisa baliotsua litekeen edo ez aztertuko dut. Goian aipatu dugu, gaur egungo noketaren egoera dela eta, emakumeek tentu handiz eta kontzienteki erabakitzen dutela berau; norekin eta noiz erabili ondo pentsatuta.
|
2019
|
|
|
Azken
atal honetan bi ezaugarriren arteko alderaketa egiten da: erronka hartu aurretik parte hartzaileak xede talde horrekin zuen egoera eta erronka egin ondorenean duena.
|
2021
|
|
(a) mahai inguru bat, teoriatik harago, bizipenez hitz egiteko, (b) kultura jarduerak eta aisialdikoak, (c) dinamika parte hartzaileak elkarrekin lan egiteko.
|
Azken
atal honi dagokionez, gazteek Hizkuntza Eskubideak Bermatzeko Protokoloa atalez atal aztertu zuten, beren hiztun komunitateen diagnostiko bat osatzeko eta partekatzeko.
|
|
|
Azken
atal honetan, ordea, aurrera begira jarri nahi izan dugu, eta hainbat ideia eta erronka zirriborratu.
|
2022
|
|
Gure lanaren
|
azken
atal honetan ondorioetatik harago joan nahi izan dugu. Lan hau Euskal Herriko hezkuntza komunitaterako ekarpena bat izango delakoan gaude eta, beraz, etorkizuneko urrats izan behar duten zenbait gogoeta eta proposamenenekin amaitu nahi genuke.
|
|
Jarraipena behar luke honek, era sakonago eta landuago batean. Era berean,
|
azken
atal honetan bildutako proposamen ildoak ere aztertuko direnaren itxaropena dugu. •
|