2003
|
|
Lege hau indarrean jartzean aurreneurrizko espetxealdian daudenak espetxetik
|
aterako
dira, eta, Fiskaltzaren eskumendean, eraldaketa zentro batera eramango dira. Fiskaltzak uste badu barneratzeari eustea bidezkoa dela, hori eskatu dio adingabeen epaileari berrogeita zortzi orduko epean; 28.2 artikuluan ezarritako agerraldirako deia egingo du epaileak.
|
|
Behin ustezko kaltedunak eta erantzule zibilak agertu eta gero, adingabeen epaileak autoa emango du prozeduraren hasiera aginduz. Auto horretan aipatuko dira alderdi auzi jartzaileak eta demandatuak, auzi jartzaileek zer eskatu duten kontuan hartuta eta espedientetik
|
ateratzen
dena gogoan izanik. Autoan bertan, demandatzaileei hamar eguneko epea emango zaie, euren uziak eta euren iritziz beharrezkoak diren frogabideen proposamena idazki baten bidez aurkez ditzaten, epaiketako aitorpena eta lekukoen aitorpena barne.
|
2004
|
|
Gainerako frogen emaitzetatik kontrakoa
|
ateratzen
ez bada, epaian egiazkotzat joko dira alderdi batek egiazkotzat jo dituenak, baldin eta alderdi horrek parte hartze pertsonala izan badu egitateotan eta horiek egiazkotzat jotzea erabat kaltegarri izan badakioke ere.
|
|
2 Aurreko artikuluan aipatu gastu bereziei aurre egiteko, auzitegiak, probidentzia bitartez, administratzailearen esku utz dezake beharrezko kopurua. Sarrera arruntak nahiko ez badira kopuru hori ordaintzeko, kopurua gordailutik
|
ateratzea
aginduko du. Azken hori aginduko da, orobat, gastu arrunten bat egin behar bada eta jarauntsiaren administrazioak eratorritako kopuru nahikorik ez badu administratzaileak.
|
|
Hartzekodunak hala eskatuta, ondasunak enkante publikora
|
atera
daitezke, aurretiaz jabetza titulurik eza gainditu gabe eta inguruabar hori ediktuetan jasoz. Kasu horretan, Hipoteka Legea betearazteko erregelamenduaren 140 artikuluko 5 erregelan ezarritakoa hartuko da kontuan.
|
|
666 artikulua. Enkantera
|
ateratzeko
ondasun higiezinak baloratzea
|
|
1 Ondasun higiezinak enkantera
|
aterako
dira, lege honen 637 artikuluan eta ondorengoetan ezarritakoaren arabera; eta, horretarako, baloraziotik kenduko da betearazpena agintzea ekarri duen karga baino lehenagoko zama eta eskubide guztien zenbatekoa, horien lehenespena ondorioztatzen badu jabariaren eta erregistro zamen ziurtagiriak.
|
|
1 Posturarik onena bada ondasunak enkantera
|
ateratzeko
balioaren 100eko 70 edo hori baino gehiago, auzitegiak, auto bitartez, egun berean edo biharamunean, posturagilerik onenaren mesederako onetsiko du errematea. Hogei eguneko epean, gordailututakoaren eta errematearen prezio osoaren arteko aldea zainpean jarri du erremategileak, Gordailutu eta Zainpean Uzteko Kontuan.
|
|
2 Alderdi betearazlea bada posturarik onena egin duena, eta postura hori bada ondasuna enkantera
|
ateratzeko
balioaren 100eko 70 edo hori baino gehiago, idazkari judizialak likidatuko ditu betebehar nagusia, korrituak eta kostuak, eta, likidazio hori jakinarazi ondoren, aldea izanez gero, alderdi betearazleak horixe utziko du zainpean.
|
|
Egindako postura guztiek gainditzen badute ondasunak enkantera
|
ateratzeko
balioaren 100eko 70, baina epeka ordaintzea eskaintzen badute, geroratutako prezioa behar beste bermatuz, banku nahiz hipoteka bermeekin, orduan alderdi betearazleari emango zaio posturon berri. Alderdi betearazleak, hurrengo hogei egunetan, ondasun higiezina adjudikatzea eska dezake, hori enkantera ateratzeko balioaren 100eko 70ean.
|
|
Egindako postura guztiek gainditzen badute ondasunak enkantera ateratzeko balioaren 100eko 70, baina epeka ordaintzea eskaintzen badute, geroratutako prezioa behar beste bermatuz, banku nahiz hipoteka bermeekin, orduan alderdi betearazleari emango zaio posturon berri. Alderdi betearazleak, hurrengo hogei egunetan, ondasun higiezina adjudikatzea eska dezake, hori enkantera
|
ateratzeko
balioaren 100eko 70ean. Alderdi betearazleak ez badu eskubide hori egikaritzen, posturarik onenaren mesederako onetsiko da errematea, postura horretan eskainitako ordainketa baldintza eta bermeekin.
|
|
Enkantean eskainitako posturariknaren posturak gainditu behar du onda onena bada ondasunak enkantera
|
ateratzeko
balioaren 100eko 70 baino gutxiago, alderdi exekutatuak, hamar eguneko epean, aurkez dezake postura hobetuko duen hirugarrena; hirugarresunaren tasazio balioaren 100eko 70, edo, kopuru horren azpitik egon arren, alderdi betearazlearen eskubidea asetzeko behar bestekoa.
|
|
Inguruabarren arabera hori komeni bada, eta alderdietatik edozeinek hala eskatzen badu, auzitegiak agin dezake, probidentzia bitartez, enkantea aldi berean iragartzea eta egitea, epaitegi betearazlearen egoitzan, eta, exhorto bitartez, enkantera
|
ateratako
ondasun higiezin guztiak edo batzuk epai barrukazioarekin, aldi bereko enkanteak egiti desberdinetan egon eta barruti horietako epaitegi batean edo batzuetan. Halakoetan, posturagileak askatasunez joan daitezke enkantea egiteko egoitzetatik edozeinetara, eta auzitegi betearazleak ez du errematea onetsiko, edozein komunikabideren ondorioz egoitza guztietan egindako posturen berri izan arte.
|
|
1 Aurreko artikuluetan xedatutakoa bete, ordainketa agindeia eta aipatu jakinarazpenak egin, eta hogeita hamar egun igaro ondoren, hipotekatutako finka edo ondasuna enkantera
|
aterako
da, auzi jartzaileak, zordunak edo hirugarren edukitzaileak hala eskatuta.
|
|
2 Era berean, agindutako betearazpenaren zenbatekoa izan daiteke eragiketen ondoriozko saldoa, eragiketa horien kontratuak formalizatu badira eskritura publikoaren bitartez edo merkataritza artekari elkargokideek esku hartutako polizaren bitartez. Horretaratearazpenaren ondorioz eska daitekeen kopurua hartzekodunak berak titulu beko, tituluan bertan itundu behar da betearazlean egindako likidaziotik
|
aterako
dela, alderdiek titulu betearazlean bertan hitzartutakoaren arabera.
|
|
Betearazpena zuzentzen bada soilsoilik diruzko zorra bermatzeko hipotekatu edo bahitu diren ondasunen aurka, orduan titulu honen V. kapituluan xedatutakoa hartuko da kontuan. Hipotekatu edo bahitutako ondasunak enkantera
|
atera ostean
, horien emaitza nahikoa ez bada kreditua estaltzeko, alderdi betearazleak enbargoa eska dezake falta den kopuruarengatik, eta betearazpenak aurrera egingo du, betearazpen orori aplikatu beharreko arau arrunten arabera.
|
|
1 Enkantea hasiko da, idazkari judiziala mahaiburu dela, ondasun zerrenda, edo, kasuan kasuan, ondasun erloak eta enkantearen baldintza bereziak irakurriz. Ondasun erlo bakoitza bananduta
|
aterako
da enkantera.
|
|
Idazkari judizialak ahots ozenez iragarriko du enkantera
|
ateratako
ondasuna edo ondasun erloak, baita bata bestearen atzetik egindako posturak ere.
|
|
Horien banantzea dekretatzeko, behin kargua emanda, nahitaezkoa izango da eurok entzutea eta epaiketan garaile
|
ateratzea
.
|
|
Prozedura zibilaren lege berriak oraindik ere oinarri du erregu printzipioa edo printzipio esku emailea. Printzipio horretatik zentzuzko ondorio guztiak
|
atera
daitezke: prozesu zibilen xedea, askotan, subjektu juridiko batzuen eskubide eta interes legitimoak babestea da, subjektuoi prozesuko ekimena eta prozesuko objektua prestatzea dagokielarik; eta, gainera, subjektu horiei eratxikitako prozesu zamek eta subjektuok eskatutako babes judiziala lortzeko duten arreta logikoak zentzuz prestatu ahal eta behar dute jurisdikzio organoaren lana, guztion onurarako.
|
|
Epaileak horien pisatzea eta neurtzea erabaki ondoren,
|
ateratzen
bada ontziek euren edukiaren erdia baino gehiago galdu dutela, horiek pleit emaileari ematea aginduko du.
|
|
Bazkideak erabili nahi baditu kodearen 308 eta 310 artikuluek emandako eskubidea edo kontratutik nahiz sozietate araudietatik
|
ateratzen
diren antzekoak, eta administratzailea ados ez badago, epailearengana idatziz jo ahal izango du, eta horrek aginduko du aztertu nahi duen sozietate liburuak eta agiriak berehala agerian jar daitezela.
|
|
Halaber, auzitegiak agin dezake ondasuna erakunde espezializatu publiko edo pribatuak besterentzea, baldin eta hori eskatu bada, aurreko lerrokadan ezarritakoaren arabera. Hori agintzen denean, besterentzea bat etorriko da, ondasunak enkantean
|
atera
edo besterendu dituen etxearen nahiz erakundearen erregela eta usadioekin, betiere erregela eta usadio horiek bateraezinak ez direnean betearazpenaren helburuarekin, eta alderdi betearazle eta alderdi exekutatuaren interesak behar bezala babestearekin.
|
|
Horrez gain, bake epaileek, arduradunaren eskuorde gisa, erregistroak zuzentzen dituztenerako, bake epaile horien esku hartzea indartu da lege irizpideen arabera; izan ere, esku hartze hori nahitaezkoa da konponbide errazeko arazoetan, konponbide hori formularioetatik
|
ateratzen
bada. Era berean, zenbait oinarri ezarri dira, herri handietan Erregistroa biztanleria dentsitatearen arabera eta zerbitzu publikoaren beharrizanen arabera antolatzeko.
|
|
Jaiotza inskripzioa garaiz eta adierazpenaren bidez sustatzen duen aitak adieraz dezake, amarengandiko seme alabatasuna Erregistroan agerraraz dadin, semea edo alaba zein pertsonarekin izan duen, amaren nortasuna
|
ateratzen
bada inskripzioa egiteko nahitaezkoa den partetik edo egiaztapenetik.
|
|
Bide bertsutik, 1993 urtean, Konstituzio Auzitegiaren autoak() eta Auzitegi Gorenaren epaiak() behin eta berriro azpimarratu dute Erregistro Zibilaren hizkuntza gaztelania dela, nahiz eta liburuetatik
|
atera
daitezkeen ziurtagiriak gaztelaniaz besteko hizkuntza ofizial batean egiteko aukera onetsi eta aitortu. Antzekoak izan dira ENZNren ebazpenak (eta).
|
|
Erregistroko bulegoa erregistro horren mugapearen barruan egon behar da. Ezin da inolako aitzakiarik erabili liburuak bulegotik
|
ateratzeko
, horiek suntsitzeko arriskua dagoenean izan ezik.
|
|
Doakoak ez diren espedienteetan, errekurtsoak doakoak izango dira ebazpenak osorik edo zati batez oniritzia ematen badu. Doako espedienteetan, errekurtsoak ere doakoak izango dira, salbu eta errekurtsogile partikularra auzialdi guztietan galtzaile
|
ateratzen
denean; errekurtsogileak, kasu horretan, kostuak ordainduko ditu, azken ebazpenean ausarkeria atzematen bada.
|
2005
|
|
Hauek dira kontsumitzaileei onartzen zaizkien 7 eskubideak. Horrela esanda
|
atera
daitekeen ondorioa da gaur eguneko kontsumitzaileek babes juridiko egokia dutela. Hala ere, uka ezina da eskubide hauek askotan urratzen direla.
|
|
Azkenik, kontuan izan behar dugu enpresa eta etxe komertzial askok iragartzen duten gizartearekiko konpromisoa iruzur hutsa izaten dela. Elkartasuna dirua
|
ateratzeko
aitzakia besterik ez da.
|
|
Bestalde, Mike, Shark edo IBN markako produktuak kaleratzen dira Nike, Sharp eta IBM bezalako markek duten arrakastari eta izen onari etekina
|
ateratzeko
helburuarekin. Salmentak igo nahi direnean edozer da zilegi, baita kontsumitzaileak engainatzea ere.
|
|
Epeka ordaintzeko aukerek ere produktuen salneurria txikiagoa dela pentsatzera eramaten gaituzte. Hilean 30 euro ordainduz bideo kamera bat nahiko merke erosten dugula pentsatzen dugu, baina, egiatan, ordaintzen egon behar garen hile guztiak gogoan hartuta, oso garesti
|
ateratzen
zaigu. Iragarkietan, hilabete kopurua letra txikitan agertzen da, gehienetan.
|
|
Aipatu estrategiei lotuta, ezin da ahantzi banaketa etxe ia guztiek
|
atera
dituzten erosketa txartelak. Txartela erabiliz deskontuak eta salneurri hobeak lortuko ditugula esaten digute, baina, egiatan, euren produktu zuriak edo promozionatu nahi dituztenak izaten dira deskontuak izaten dituzten produktu bakarrak.
|
|
Produktu transgenikoen aurkako boikotak, elikagai naturalen aldeko kontsumitzaileen kontzientziatze kanpainak eta iruzurra egiten duten edota kutsatzen duten enpresen aurkako ekintza baketsuak eraginkorrak izan daitezke, arriskurik gabeko produktuak lortzeko eta kontsumitzaileontzat mundu seguruago bat sortzeko. Ez da ahantzi behar, 1995ean, Greenpeacek, talde eta mugimendu ekologista askoren laguntzarekin, Shell konpainiak Atlantikoan petrolioa
|
ateratzeko
zuen plataforma hondoratzeko asmoa gelditu zuela, bere gasolindegietan erostearen aurkako kanpainari esker. Modu berean, Coca Colak bere salmenta tokietan CFC rik gabeko hozkailuak erabiltzera behartzeko Greenpeacek Interneten egin zuen kanpainari esker, Coca Colak kutsadura urritzeko helburuarekin bat egin zuen, eta bere hozkailu eta salmenta makina guztiak aldatzea erabaki.
|
|
Hogei eguneko epea igarotakoan, idatzoharra egin duenak jabariaren inskripzioa eska dezake, eginiko errekerimendua egiaztatuz. Beharrezko agiriak izan ezean, agiriok zein artxibotan izan eta bertako epailearengana zein epaileengana joko du pertsona horrek, epaileak ugazabari zitazioa egin diezaion, agirien kopia
|
ateratzea
agin dezan eta kopia hori idatzohargileari eman dakion horrexetarako; agiririk izan ezean, edota agiriak akastunak izanda ugazabak ongitu nahi ez dituenean, epaileak ugazabaren jabaria egiazta dezake, legeak eta erregelamendu honek agindu bezala.
|
|
...otekak eratzeari buruz ezarritakoaren arabera, edo, interesduna agertu ez bada, iheslari delako adierazpena egin behar du; gero, probidentzia emango du zuzenketari ezezkoa emanez edo zuzenketa aginduz, interesdunak eduki eta aurkeztu duen tituluaren arabera, eta titulurik aurkeztu ez bada, epaileak aginduko du zuzenketaren gaineko erabakia hartzeko beharrezkoa den titulu zatiaren lekukotza ofizioz
|
ateratzea
.
|
|
Inskribatutako ondasun higiezin edo eskubide errealen egoerari dagokiobaitek interesik badu Erregistroko libunez, erregistratzaileen iritzirako norruak kontsultatzeko, pertsona horiei liburuok erakutsiko zaizkie, baina beharrezkoa den heinean, liburuok bulegotik
|
atera gabe
eta horien artapenerako beharrezkotzat jotzen diren neurriak hartuta.
|
|
Erregistroko liburuak ezin daitezke inola ere
|
atera
erregistratzailearen bulegotik; epaiketako edo epaiketatik kanpoko eginbideen arabera beharrezkoa denean liburuak aurkeztea, eginbideok bulegoan bertan gauzatu behar dira.
|
|
Aurreko artikuluaren kasuan erregistratzaileak eman dionean kalte ordaina kaltedunari, hutsegitearen ondorioz onurak
|
atera
dituenaren kontra egikari dezake berreskaera eskubidea, ordaindutakoa erreklamatzeko.
|
|
Ondasun auzigaien gaineko hipoteken inskripzioak, legearen 107 artikuluaren bederatzigarren zenbakiak aipatzen dituenak, oso osorik zein zati batez ezereztu ahal dira, eta, epaiketan zorduna galtzaile
|
ateratzen
bada, hipoteka ezereztu ahal da betearazpen agindua Erregistroan aurkeztuz bakarrik.
|
|
Landa eta hiri finken deskripzioa perimetroaren araberakoa izango da batik bat, finka mugakideen datu fisikoak edo katastro datuak plano ofizialetik
|
atera
eta horiek oinarritzat erabilita.
|
|
Inork interesik badu Erregistroko liburuak kontsultatzeko, erregistratzaileak pertsona horri erakutsiko dizkio liburuok, beharrezkoa den heinean; berriak hartuko ditu erregistratzaileak.tiere, liburuak dira Erregistroko bulegoetatik
|
atera
, eta horien artapenerako beharrezkotzat jotzen diren neu
|
|
2gn.) Legearen 117 artikuluaren ondoreetarako, ulertzen da finka hipotekatuaren balioa urritu dela, finka hipotekatu ostean errentamendua eratu denean, eta kasuan kasuko inguruabarrek erakusten badute eraketa horren helburu nagusia finkaren balioa urritzea izan dela. Kontrako frogarik izan ezean, finkaren balioa urritzeko asmoa dagoela uste izango da, errentariak urtero ordaindu behar duen errenta 100eko 6ra kapitalizatu eta gero, hortik
|
ateratako
zenbatekoa ez bada nahikoa, erantzukizun bermatua oso osorik ordaintzeko. Alderdiak hala eskatuta, epaileak adieraz dezake kreditua muga eguneratu dela, epai administrazioa agin dezake, hipoteka zordunaren beste ondasun batzuetara hedatzea agin dezake edo bidezko deritzon beste edozein neurri har dezake.
|
|
Lehenengoan, ahoz eta gehienez ordu batean erantzun behar dira bost galdera, deialdian aipatutako egitarautikrauaren zati bakoitzeko); bat, merkataritzako zuzenbidearen ingurukoa, eta bes zozketaz hurrengo gaien inguruan
|
ateratakoak
: hiru, zuzenbide zibil erkideari eta foru zuzenbideari buruzkoak (bat, egitate bat administrazio zuzenbideari edo zuzenbide prozesalari buruzkoa.
|
|
Bigarren ariketan ahoz eta gehienezzenbide fiskalaren ingurukoa, eta beste bat, notario zuzenbideari buruzkoa. ordu batean erantzun behar dira bost galdera, egitarau beretik zozketaz hurrengo gaien inguruan
|
ateratakoak
: hiru, hipoteka zuzenbideari buruzkoak (bat, egitarauaren zati bakoitzeko); bat, zu
|
2006
|
|
1) Pribilegio berezirik ez duten alokairuen ondoriozko kredituak, lanbidearteko gutxieneko alokairuaren hirukoitza ordaintzeke dauden alokairu egunengatik biderkatzean
|
ateratzen
den zenbatekoan; kontratuak azkentzearen ondoriozko kalte ordainak, legeak zehaztutako gutxieneko zenbatekoan, zenbateko hori kalkulatu denean lanbidearteko gutxieneko alokairuaren hirukoitza gainditzen ez duen oinarriaren gain; lan istripuaren eta lanbide gaixotasunaren ondoriozko kalte ordainak, eta lan osasunaren arloko betebeharrak ez betetzearen ondoriozko prestazioen gainordainak, horiek ko...
|
|
5) Konkurtso adierazpenaren aurreko bi urteetan, zordunaren ondaretik ondasunak edo eskubideak
|
atera
direnean iruzurraren bidez.
|
|
1 Konkurtso administrazioak eguneratu ditu aurreko prozeduran eratutako inbentario eta hartzekodunen zerrendari buruzko behin betiko testuak bi hilabeteko epean, jardun hura konkurtso berrian jaso denetik zenbatuta. Inbentarioari dagokionez, eguneratze horretan zerrendatik ezabatuko dira zordunaren ondaretik
|
atera
diren ondasun eta eskubideak, irauten dutenen balorazioa zuzenduko da, eta gero agertu direnak sartu eta baloratuko dira; hartzekodunen zerrendari begira, irauten duten kredituen egungo zenbatekoa eta geroratutako gainerako aldaketak aipatu ez ezik, geroko hartzekodunak ere zerrendan sartuko dira.
|
|
Zordunaren ondaretik
|
ateratako
ondasun eta eskubideak ezin badira masara itzuli, demandatua izan ez den hirugarren baten esku izateagatik, edo, epaiaren arabera, onustez jardun, erreibindikaezintasuna lortu edo erregistroko babesa duen hirugarrenarena izateagatik, ondasunok konkurtsopeko zordunaren ondaretik irtetean zuten balioa gehi legezko korritua emateko kondena ezarriko zaio hutsaldutako egintzan alderdi izan denari; epa...
|
|
Ondasunen banantze eraentzapean ezkondutako pertsona baten konkurtsoa adierazi ondoren, masaren mesederako uste izango da, horren aurkako frogarik izan ezean, konkurtsopekoak ezkontideari dohaintzan eman ziola horrek ondasunak kostu bidez eskuratzeko ordaindutako kontraprestazioa, kontraprestazio hori konkurtsopekoaren ondaretik
|
atera
denean. Ezin bada egiaztatu kontraprestazioaren jatorria, uste izango da, horren aurkako frogarik izan ezean, konkurtsopekoak kontraprestazio horren erdia eman ziola dohaintzan bere ezkontideari, baldin eta ondasunak konkurtso adierazpenaren aurreko urtean eskuratu badira.
|
|
hitzarmena (hori gailentzen da), edota, halakorik lortu ezean, likidazioa. Zeharo garrantzitsua da hitzarmen horren edukia, alegia kita edo itxaronaldi proposamenak, baina termino horiek ere ez dira berriak, orain arteko itzulpen lanaren ondoriozko datu basetik
|
atera
baititugu.
|
|
Espetxeratzea edo espetxetik
|
ateratzea
zein autotan dekretatu edo ukatu eta auto horiei gora jotzeko errekurtsoa jarri ahal izango zaie itzulketa ondorerako bakarrik.
|
|
Behin behineko espetxealdia dekretatu denean aurreko artikuluaren 1.3 paragrafoko a) edo c) ataletan edo artikulu horretako 2 paragrafoan ezarritakoaren ondorioz, espetxealdi horrek ezin izango du iraun urtebete baino gehiago, baldin eta delituak hiru urteko edo hortik beherako zigor askatasun gabetzailea badu; ezin izango du bi urte baino gehiago iraun delituari ezarri zaion zigor askatasun gabetzailea hiru urtetik gorakoa bada. Hala eta guztiz ere, inguruabar zehatzak gertatuta, inguruabar horietatik
|
atera
badaiteke auzia ezin izango dela epe horietan epaitu, epaileak edo auzitegiak, autoaren bidez eta 505 artikuluko baldintzetan, bi urte arteko luzapen bakarra erabaki ahal izango du, baldin eta delituari hiru urtetik gorako zigor askatasun gabetzailea ezarri bazaio; luzapena sei hil artekoa izango da, betiere zigorrari hiru urteko edo hortik beherako zigor askatasun gabetzailea ezarri bazaio.
|
|
Norbait hil bada eta hilotza errepidean, trenbidean edo beste pasagune batean badago, hurbilen dagoen toki egokienera lekualdatuko du, inguruabarrak kontuan izanda, geldiarazitako zerbitzua berriz abian jarriz eta agintari judizialari berehala horren berri emanez. Salbuespeneko kasuetan, presako neurri hori hartu behar denean, aurretiaz hildakoaren egoera adieraziko da, argazkiak
|
aterata
eta hildako horrek leku horretan zuen egoera zehatza aipatuta.
|
|
Baliteke Kodeen Batzordeak eta Gobernuak kale egitea, prozesuari buruzko zientziaren barruan interes handikoa den puntu honetan, eta, zehatzago, baliabitu, eta, kode modernoak helburu horredeak aukeratzeko orduan. Alabaina, egia esateko, ez dute beste baliabiderik aurkikin arretaz aztertu arren, horietatik ere ez da beste iradokizunik
|
atera
.
|
|
Epaiaren ondorioz absolbitu den auzipetu oro berehala aske utziko da, salbu eta errekurtsoak ondore etengarriak sortzen dituenean edo legezko zio batzuk direla-eta beharrezkoa denean espetxetik
|
ateratzeko
unea atzeratzea; halako kasuetan, auto ziodunaren bidez aginduko da ateratze hori.
|
|
Epaiaren ondoriozko kondena norbaiti ezarri zaionean, baldin eta kondenaren oinarria izan bada arlo kriminaleko auzian geroago epai irmoaren ondorioz faltsua jo den agiria edo lekukotza, indarkeriaren edo larderiaren bidez errudunari
|
ateratako
aitorpena, edo, hirugarrenak betearazitako edozein egitate zigorgarri, betiere gorabehera horiek epai irmoaren bidez adierazita daudenean helburu horrekin egindako auzian. Helburu horiek aintzat hartuta, auziaren egitate eztabaidagarriak argitzeko beharrezkoak diren frogak egin ahal izango dira; baina aurreratu egingo dira, inguruabar berezien ondorioz epai irmoa emateko oztopo izan daitezkeenak, edo hori ezinezko egin dezaketenak, epai hori berrikuspenaren oinarri izanik.
|
|
2 Sumariotik delitua egin dela
|
atera arren
, behar bezalako zioak ez daudenean pertsona zehatz bat edo batzuk egile, sopikun edo estaltzaile gisa akusatzeko.
|
|
Alderdiek, kalifikatu beharreko puntu bakoitzari buruz, hautabidez aurkeztu ahal izango dituzte bi ondorio edo ondorio gehiago hautabidez, epaiketaren ondorioz horietatik lehenengoa bidegabea dela
|
ateratzen
bada gainerakoetatik edozeini epaiak oniritzia eman dakion.
|
|
Instrukzioa egin bada indarkeriazko heriotzaren ondorioz edo kriminaltasun susmoa eragiten duen heriotzaren ondorioz, orduan, hilotza ehortzi aurretik edo hori lurretik
|
atera
bezain laster, eta 335 artikuluan agindutako deskripzioa egin ondoren, lekukoek, hilotza begi bistan izanda, horren identifikazioa egingo dute, bera ezagutzen dutelako kontu arrazoiak emanez.
|
|
Justizia ondo administratzearekin bat etorriz gero, epaileak behar bestekoepe muga eman ahal izango dio mediku forentseari, horrek bere adierazpenak eman ditzan, txostenak eta kontsultak egin, eta beharrezkoak diren beste agiri batzuk idatz ditzan; era berean, hilotzen autopsiak eta lurretik
|
ateratzeak
egiteko, ordu egokiak izendatu ahal izango ditu mediku forentseak.
|
|
Behin behineko espetxealdia ez da inoiz ere erabakiko, gauzatutako ikerketen ondorioz zentzuz
|
atera
badaiteke egitatea ez dela delitua, edo egitate hori burutu zela justifikatutako arrazoi baten ondorioz.
|
|
a) Egotzia prozesura agertuko dela ziurtatzea, baldin eta zentzuz
|
atera
badaiteke ihes egiteko arriskua dagoela.
|
|
Ez da bidezkoa izango behin behineko espetxealdia arrazoi horren ondorioz erabakitzea, aipatu arriskua
|
atera
daitekeenean, bakarrik, egotziak ikerketan zehar defentsa eskubidea egikaritzeagatik edo ikerketa horretan laguntzarik ez emateagatik.
|
|
Horiei kostuak ordaintzeko kondena ezarriko zaie, baldin eta jardunetik
|
ateratzen
bada ausarkeriaz edo gaitzustez aritu izan direla.
|
2007
|
|
Baliabide eta aprobetxamendu hidraulikoen gaineko legegintza, antolaketa eta emakida, urek autonomia erkidego bat baino gehiago zeharkatzen dutenean; instalazio elektrikoetarako baimena ematea, horien aprobetxamenduak beste erkidego batean eragina duenean edo energiaren garraioa haren lurralde esparrutik
|
ateratzen
denean.
|
|
Asilo eskabidearen izapidetza eztzea, kasuan kasuan, baldin eta atzerri onartzeak edo asilo eskabidea ukatzeak berarekin ekarriko du atzerritarra mugan ezestea edo Espainiako lurraldetik nahitaez
|
ateratzea
edo kanporatar horrek ez badu betetzen Espainian sartzeko edo egoteko betekizunen bat, atzerritartasunari buruzko legeria orokorraren arabera.
|
|
Erregistro Zibiletik, eta Zigortu eta Auzi Iheslarien Erregistro Zentraletik
|
ateratakoak
.
|
|
Segurtasun indar eta kidegoek erabilitako bideokameren bidez zein irudi eta soinu lortu eta horietatik
|
ateratakoak
, gai horretako legeriarekin bat etorriz.
|
|
Datuen tratamendua: automatizatutako edo automatizatu gabeko eragiketa eta prozedura teknikoak, baldin eta horiek ahalbidetzen badute komunikazio, kontsulta, interkonexio eta transferentzietatik
|
ateratako
datuak biltzea, grabatzea, gordetzea, prestatzea, aldaraztea, blokeatzea, ezereztea eta lagatzea ere.
|
|
Orobat, ez da aplikatuko aurreko paragrafoan xedatutakoa, datuak jendeak eskuratzeko moduko iturrietatik
|
atera
eta publizitate jarduerarako edo merkatu prospekziorako erabiltzen direnean; halakoetan, interesdunari zuzendutako komunikazio bakoitzean informazioa emango zaio, datuen jatorriari eta tratamendu arduradunaren identitateari buruz, bai eta interesdunak dituen eskubideei buruz ere.
|
|
Datuak jendeak eskuratzeko moduko iturrietatik
|
ateratzen
direnean, lege honen 5.5 artikuluko bigarren lerrokadan ezarritakoarekin bat etorriz, interesdunari zuzendutako komunikazio bakoitzean emango da datuen jatorriari eta tratamenduaren arduradunaren identitateari buruzko informazioa, bai eta interesdunak dituen eskubideen gaineko informazioa ere.
|
|
Greba legitimatzeak, lan izaerako erreibindikazio kolektiboak aurrera
|
ateratzeko
ekintza gisa, eta hitzarmena gizarte bakerako benetako tresna dela ulertzeak eragin dute, batetik, eta modu orokorrean, hitzarmen berria ezartzeko ezintasuna, esparru bereko zein desbertean, greba baimentzea, xedapen honedineko hitzarmena indarrean dagoela, eta, bestetik, negoziazioak iraun bitartan gatazkak konpontzeko jaso diren beste bide batzuk gorabehera; Nahitaezko Tartekaritza Erabakia eza...
|
|
a) Aholkularitza teknikoa, legeak egitean eta normalizazioa aurrera
|
ateratzean
, estatuan zein nazioartean.
|
|
Arauketa honi berrikuntza bat erantsi zaio: errentariak kalte ordaina jasotzeko eskubidea du, errentamendupean jarraitu nahi izan arren, lokala bertan behera utzi behar badu ezarritako epea igarotzeagatik, baldin eta errentatzaileak edo errentari berri batek onura
|
ateratzen
badu aurreko errentariak lortutako bezeriaren ondorioz, edo, bestela, errentaria behartuta badago bere jarduera lekualdatzera, lekualdaketa gastuen eta horretatik sortutako kalteen ondorioz.
|
|
Ondarearen gaineko Zergan, errentapeko ondasun higiezinaren balioa zehazteko, sortutako errentaren 100eko 4ko kapitalizazioa egingo da, baldin eta emaitza txikiagoa bada Ondarearen gaineko Zergari buruzko Legean ondasun higiezinak balioesteko arauak aplikatuta, hortik
|
aterako
litzatekeena baino.
|
|
2 Urte bakoitzari dagokion errenta eguneratutik, aurreko erregelan edo 5 erregelan xedatutakoaren arabera kalkulatutako horretatik, errentariari eskatuko zaio soil soilik hurrengo erregeletan xedatutakotik
|
ateratzen
den ehunekoa, betiere zenbateko hori handiagoa denean errentariak ordaintzen duen errenta gehi errentarekin berdinetsitako diru kopuruak baino.
|
|
Hala denean, txandakako aprobetxamenduaren araubidea zein estatuturen menpe dagoen. Estatutu horietatik ezin da
|
atera
eskubideen titularrentzat lege honetan ezarritakoaren aurkako betebeharrik edo mugapenik.
|
|
1 Kontratuaren iraupeneko bost urte igaro ondoren, errentatzaileak hobekuntza obrak egin eta kontrako itunik ez badago, berak eskubidea du urteko errenta igotzeko. Igoera horren zenbatekoa izango da, hobekuntza obran inbertitutako kapitalari obra bera amaitzean diruak duen legezko korritu tasa gehi hiru puntu aplikatu eta horrela
|
ateratakoa
; dena den, igoera hori ezin izan daiteke une horretan indarrean dagoen errentaren 100eko 20koa baino handiagoa.
|
|
1 Landa errentamendutzat hartuko dira finka bat edo gehiago, edo finkon zatiren bat, aldi baterako lagatzeko kontratuak, horietatik nekazaritza, abeltzaintza edo baso aprobetxamendua
|
atera
dadin, prezio edo errenta baten truk.
|
|
...administratibo irmoaren ondorioz, edo, nekazaritza enpresaburuari ere jardueran aritzean ureztatzaileen erkidegoak ureztaketa hobetzeari begira egindako hitzarmenaren ondoriozkoak badira; hala eta guztiz ere, horregatik ez du eskubiderik izango errenta murrizteko ez errentamendua luzatzeko, alderdien arteko hitzarmenaren bidez edo lege xedapenaz edo ebazpen judizial nahiz administratiboaz besterik
|
ateratzen
ez bada.
|
|
Alde batetik, arauketuaren esku utzitako salbuespenak gorabehera; baina haren helburua da, oinarrian, harreman mota horiek arautu eta gobernatuko dituen sistema juridikoa eratzea. Beste alde batetik, legeak onartzen du, borondatearen ekimenez, zenbait eskubide eta eginbehar zehaztu, osatu eta aldaraztea, baldin eta aginduzko zuzenbidearen arauak urratzen ez badira; aginduzko zuzenbide horren arauak argiro argiro
|
atera
daitezke legearen testutik. Hori guztia dela medio, ez da nahitaezkoa estatutuak idaztea; alabaina, estatutuen eginkizuna izan daiteke lege arauketa garatzea, eta arauketa hori kasuan kasuko eta egoera zehatzetako inguruabarrei egokitzea.
|
|
5 Lege hau indarrean jartzean kontratuan itundutako epea igaro ez bada, kontratuak iraungo du epe hori betetzeko geratzen den denbora. Denbora hori 4 idatz zatiko erregelak aplikatzean
|
ateratzen
dena baino laburragoa denean, errentariak errentamendua luzatu ahal izango du erregela horiek aplikatzean ateratzen den epean.
|
|
5 Lege hau indarrean jartzean kontratuan itundutako epea igaro ez bada, kontratuak iraungo du epe hori betetzeko geratzen den denbora. Denbora hori 4 idatz zatiko erregelak aplikatzean ateratzen dena baino laburragoa denean, errentariak errentamendua luzatu ahal izango du erregela horiek aplikatzean
|
ateratzen
den epean.
|
|
2 Aurreko erregelan xedatutakoaren arabera, urte bakoitzari dagokion errenta eguneratutik errentariari eskatugeletan ezarritako ehunekoen tauletatik
|
ateratzen
den ehunekoa, eguneratze al ahal izango zaio soilik hurrengo errediaren arabera, baldin eta diru kopuru hori handiagoa bada errentariak ordu arte ordaindu duen errenta gehi errenta horrekin berdinetsitako diru kopuruak baino.
|
|
Aurreko lerrokadan xedatutakoa aplikatuko da, orobat, legea indarrean jartzean ordaintzen den errenta handiagoa denean 7 idatz zatian ezarritako eguneratzetik
|
ateratakoa
baino.
|
|
GEEAren jurisprudentzia ildo bati jarraituz (1981eko maiatzaren 6ko GEEAE. Buchholz kasua?, 1983ko uztailaren 13koa. Zimmermann eta Steiner kasua?, 1986ko maiatzaren 29koa. Deumeland kasua?), Konstituzio Auzitegiak argi utzi du kontua ez dela epaiketa azkarrerako eskubidea izatea, baizik eta prozesua epailearen justifikaziorik gabeko jarduerarik eza edo hirugarrenen bidegabeko eragina dela-eta ez atzeratzeko eskubidea izatea. Hau da, auzia «arrazoizko» epean ebazteko eskubidea soilik jaso da, eta arrazoizko epean gauden edo, aitzitik, Konstituzioan debekatutako bidegabeko atzerapenen aurrean gauden zehazteko, hainbat faktore hartu behar dira kontuan, besteak beste, auziaren konplexutasuna, auzilariaren eta agintarien jokabidea, eta auzitik haientzat
|
ateratzen
diren ondorioak, baita denbora marjina arruntak ere antzeko prozesuetan. Modu horretan, epe horiek zabal gainditzen dituzten kasuak bidegabeko atzerapenaren kasuak izango lirateke (urtarrilaren 23ko 5/ 1985 KAE; maiatzaren 8ko 81/ 1989 KAE; otsailaren 28ko 69/ 1994 KAE).
|
|
zantzuak behar den moduan frogatuta egotea eta susmo hutsak ez izatea; organo judizialak azaltzea zein arrazoiketa erabiliz ondorioztatu duen akusatua erruduna dela. Modu horretan, epaileak ondorio hori
|
ateratzeko
erabilitako buru prozesuaren arrazoiketa eta koherentzia bermatuko dira.
|
|
Konstituzioan ez da definitu zer den familia, eta nahitaez ez da ezkontzarekin lotu. Eta hortik bi ondorio
|
atera
daitezke: batetik, 39 artikuluarekin bateraezinak dira ezkontzatik kanpoko familiei babesa justifikaziorik gabe kentzen dieten arauak (abenduaren 11ko 222/ 1992 KAE), baita ezkontza familiei egitezko loturei baino tratu txarragoa ematen dieten arauak ere (praktikan hala gertatzen zen Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren Legearen kasu entzutetsuan, honezkero aztertu duguna, otsailaren 20ko 45/ 1989 KAE ekarri zuena).
|
|
Ikusi dugun moduan, administrazio korporatiboaren kasu argia EKren 36 artikuluan esanbidez araututako lanbide elkargoena da. Goian aipatu hiru kasuei dagokienez, EKren 52 artikuluan sar daitezkeenak, Konstituzioak kasu bakoitzean ondorio desberdinak
|
atera
ditu. Nekazaritza ganberei dagokienez, uztailaren 18ko 132/ 1989 KAEren arabera, Kataluniako arautegian lausotasunez eta zehaztugabetasunez aipatzen ziren Kataluniako administrazioak erkidego horretako nekazaritza ganberetan eskuordetutako eskumenak, eta beraz, hori ez zen justifikazio nahikoa horiei nahitaez atxikitzea eskatzeko.
|
|
Nekazaritza ganberei dagokienez, uztailaren 18ko 132/ 1989 KAEren arabera, Kataluniako arautegian lausotasunez eta zehaztugabetasunez aipatzen ziren Kataluniako administrazioak erkidego horretako nekazaritza ganberetan eskuordetutako eskumenak, eta beraz, hori ez zen justifikazio nahikoa horiei nahitaez atxikitzea eskatzeko. Uztailaren 20ko 139/ 1989 KAEn, estatuko arautegian araututako nekazaritza ganberei buruzkoan, auzitegiak ondorio bera
|
atera
zuen eta hurrengo hau baieztatu zuen: ezin zitekeen eskatu nekazari guztiak nekazaritza ganberetako kide izatea nahitaez, horien eginkizun publikoak borondatezko elkarteek egin zitzaketelako; izan ere, nahitaez kide izate horrek elkarte askatasunaren printzipioa urratzen zuen.
|
|
Adibide batzuk ipintzearren, gaur egun oraindik hainbat alderdiren inguruan eztabaidatu egiten da, besteak beste: ...ez, edo nazio bakarra dagoen; zer esangura eta ondorio dituen konstituziogileak nazionalitateak eta erregioak bereizteak, horrek tratamendu bereziak eragin behar ote dituen kalifikazio horren arabera, lurralde ereduak simetrikoa edo «asimetrikoa» izan behar duen, gaur egun puri purian dagoen terminologia erabiliz..., «autodeterminazio eskubide» eztabaidatua nazionalitateetatik edo nazioetatik
|
atera
daitekeen, terminologia bata edo bestea erabiliz. Azken gai horri dagokionez, gaia konstituzio testuari buruzko eztabaidan planteatu zen, eta testuan eskubide hori sartu nahi izan zuten zuzenketak bertan behera utzi ziren eta, horrenbestez, eskubide hori ez zen Konstituziora bildu.
|
|
Horren eginkizuna da herritarrek erreakzionatu ahal izatea oinarrizko eskubideak urratu diren kasuetan, herritarren oinarrizko eskubideak berriz ezartzea, epaile eta auzitegi arruntek oinarrizko eskubide horiek babesten dituzten konstituzio manuak nola aplikatzen dituzten kontrolatzea, eta eskubide horiek babesten dituzten konstituzio manuen irismena eta esanahia finkatzea eta, aldi berean, horiek interpretatzeko jarraibideak ezartzea, auzitegi arruntek aplikatu beharrekoak, BJLOren 5.1 artikuluan ezarritako moduan. Artikulu horren arabera, epaile eta auzitegiek legeak eta erregelamenduak Konstituzioko manu eta printzipioen arabera interpretatuko dituzte, Konstituzio Auzitegiak mota guztietako prozesuetan emandako ebazpenetatik
|
ateratzen
den interpretazioaren arabera. Izatez, KALOren 40.2 artikuluak ezarritakoaren arabera, justizia auzitegiek legeak, xedapenak edo egintzak epaitzerakoan ezarritako jurisprudentzia Konstituzio Auzitegiak horien inguruan emandako epai eta autoek zuzentzen dutela ulertu behar da.
|
|
Europako Erkidegoko zuzenbidean ez dago arau positiborik indarrean giza eskubideen eta oinarrizko askatasunen babesa oinarritzeko. Hain zuzen ere, Europar Batasuneko Tratatuaren 6.2 artikuluan ezarri da Europar Batasunak oinarrizko eskubideak errespetatuko dituela, GEEHn bermatzen den moduan, eta estatu kideetako konstituzio tradizio erkideetatik
|
ateratzen
den moduan, Europako Erkidegoko zuzenbidearen printzipio orokor diren neurrian; hala ere, garrantzitsua izan arren, artikulu horrek ez du oinarrizko eskubideen babesa «konstituzionalizatzen» Europar Batasunaren barruan. Horren ordez, Europar Batasuna horien babesari atxikitzea jasotzen du, EEJAko jurisprudentziako bermeei berme berriak gehitu gabe.
|
|
Legearen 2 artikuluan ezarritakoaren arabera, eskubide horien babes zibila legeek, gizarte usadioek eta pertsonen jardunak mugatuko dute, eta horiek zehaztuko dute zein esparru dagoen erreserbatuta norberarentzat edo familiarentzat. Horrek esan nahi du pertsonaren jokabidea dela-eta, litekeena dela bere bizitzako egintza batzuei buruzko publizitatea bere edo bere familiaren intimitatearen edo bere irudiaren aurkakoa ez izatea (adibidez, bizitza pribatuko alderdi batzuk argitara
|
ateratzen
dituztenek edo jarduera publiko jakin batzuetan parte hartzen dutenek ezin dute pentsatu euren intimitatearen edo irudiaren babesa jarduera horiek egiten ez dituzten beste pertsona batzuen modukoa izango denik). Legearen 7 artikuluan, 2 artikuluko babes esparruan aipatutako «bidegabeko esku sartzeak» deskribatu dira:
|
|
Oinarrizko eskubide hori garatzeko, DBLOren xedea da, datu pertsonalen tratamenduari dagokionez, pertsona fisikoen askatasun publikoak eta oinarrizko eskubideak, eta, batez ere, norberaren nahiz familiaren ohorea eta intimitatea bermatu eta babestea (1 art.). Lege organiko hau aplikatuko zaie izaera pertsonaleko datuei, baldin eta datu horiek euskarri fisikoan erregistratuta badaude eta euskarri horrek ahalbidetzen badu datuon tratamendua; aplikatuko zaie, halaber, sektore publikoak eta pribatuak datu horien gainean gerogarrenean egin dezaketen erabilera modalitate orori (2 art.). Lege hau ez zaie aplikatuko pertsona fisikoek dituzten fitxategiei eta fitxategi publiko batzuei (sailkatutako gaiak babesteari buruzko arautegiaren mende dauden fitxategiei, terrorismoa eta delitugintza antolatuaren agerpen arriskutsuak ikertzeko ezarritako fitxategiei). Beste fitxategi publiko batzuek arautegi berezia dute, besteak beste, hauteskunde araubidearen legeriak araututakoak, estatistika xedeetarako bakarrik balio dutenak, Erregistro Zibiletik eta Zigortu eta Auzi Iheslarien Erregistro Zentraletik
|
ateratakoak
, Segurtasun indar eta kidegoek erabilitako bideokameren bidez zein irudi eta soinu lortu eta horietatik ateratakoak, gai horretako legeriarekin bat etorriz, etab.
|
|
Oinarrizko eskubide hori garatzeko, DBLOren xedea da, datu pertsonalen tratamenduari dagokionez, pertsona fisikoen askatasun publikoak eta oinarrizko eskubideak, eta, batez ere, norberaren nahiz familiaren ohorea eta intimitatea bermatu eta babestea (1 art.). Lege organiko hau aplikatuko zaie izaera pertsonaleko datuei, baldin eta datu horiek euskarri fisikoan erregistratuta badaude eta euskarri horrek ahalbidetzen badu datuon tratamendua; aplikatuko zaie, halaber, sektore publikoak eta pribatuak datu horien gainean gerogarrenean egin dezaketen erabilera modalitate orori (2 art.). Lege hau ez zaie aplikatuko pertsona fisikoek dituzten fitxategiei eta fitxategi publiko batzuei (sailkatutako gaiak babesteari buruzko arautegiaren mende dauden fitxategiei, terrorismoa eta delitugintza antolatuaren agerpen arriskutsuak ikertzeko ezarritako fitxategiei). Beste fitxategi publiko batzuek arautegi berezia dute, besteak beste, hauteskunde araubidearen legeriak araututakoak, estatistika xedeetarako bakarrik balio dutenak, Erregistro Zibiletik eta Zigortu eta Auzi Iheslarien Erregistro Zentraletik ateratakoak, Segurtasun indar eta kidegoek erabilitako bideokameren bidez zein irudi eta soinu lortu eta horietatik
|
ateratakoak
, gai horretako legeriarekin bat etorriz, etab.
|
|
otsailaren 17ko 22/ 1984; urriaren 17ko 137/ 1985; apirilaren 26ko 69/ 1999; maiatzaren 31ko 94/ 1999; maiatzaren 24ko 119/ 2001). Definizio orokor horri ondorio bikoitza gehitu diogu egoitzaren konstituzio kontzepturako, hain zuzen ere, egoitzaren bortxaezintasunaren babesak pertsonaren eta familiaren intimitaterako eskubideari dagokionez Konstituzioan duen izaera instrumentaletik
|
ateratakoa
, eta bi eskubideen lotura bereiztezinetik ere ondorioztatua: lehenengo eta behin, Konstituzioaren 18 artikuluan erabilitako egoitza kontzeptua ez dator guztiz bat zuzenbide pribatuaren esparruan, eta zehazki Kode Zibilaren 40 artikuluan, erabiltzen den kontzeptuarekin.
|
|
1) egitateek delituaren ezaugarriak edukitzea eta delitu horren zigorra, gehienez jota, bi urteko edo hortik gorako espetxealdi zigorra izatea, edo iraupen txikiagoko zigor askatasun gabetzailea, baldin eta egotziak zigor aurrekariak baditu; 2) auzian behar besteko zioak agertzea, behin behineko espetxeratze autoa zein pertsonaren aurka eman eta pertsona horrek erantzukizun kriminala duela uste izateko; 3) honako helburuetatik bat lortu nahi izatea: a) egotzia prozesura agertuko dela ziurtatzea, baldin eta zentzuz
|
atera
badaiteke ihes egiteko arriskua dagoela; b) frogak ezkuta, alda edo suntsi daitezen saihestea; c) egotziak biktimaren ondasun juridikoen aurka jardun dezan saihestea. Behin behineko espetxealdia erabaki ahal izango da, berebat, 1 eta 2 betekizunak gertatuta, arriskua saihestu behar denean, egotziak beste delitu batzuk egin ditzan, egotzitako delitu egitatea dolozkoa denean, eta azken kasu horretan, lehenengo zenbakian ezarritako muga ezin izango da aplikatu, baldin eta, egotziaren aurrekariak eta polizia judizialak eman edo jardunak ondorioztatzen dituen gainerako datu edo ingurabarrak direla medio, zentzuz atera badaiteke egotziak beste pertsona batekin edo batzuekin ados jarrita modu antolatuan jardun duela delitu egitateak burutzeko, edo delitu jarduera horiek ohikotasunez egiten dituela.
|
|
a) egotzia prozesura agertuko dela ziurtatzea, baldin eta zentzuz atera badaiteke ihes egiteko arriskua dagoela; b) frogak ezkuta, alda edo suntsi daitezen saihestea; c) egotziak biktimaren ondasun juridikoen aurka jardun dezan saihestea. ...da, berebat, 1 eta 2 betekizunak gertatuta, arriskua saihestu behar denean, egotziak beste delitu batzuk egin ditzan, egotzitako delitu egitatea dolozkoa denean, eta azken kasu horretan, lehenengo zenbakian ezarritako muga ezin izango da aplikatu, baldin eta, egotziaren aurrekariak eta polizia judizialak eman edo jardunak ondorioztatzen dituen gainerako datu edo ingurabarrak direla medio, zentzuz
|
atera
badaiteke egotziak beste pertsona batekin edo batzuekin ados jarrita modu antolatuan jardun duela delitu egitateak burutzeko, edo delitu jarduera horiek ohikotasunez egiten dituela.
|