Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 217

2010
‎J. Ajuriagerrak zorionak emanez hitz gozoak esan zizkion. Eguna ateratzen egindako ahalegina eskertu nahi izan zion: –Ba dakizu.
‎Eguna garaiz atera ahal izateko nekeak ikaragarriak izan ohi ziren. Izan ere, zentsurak gauzak zeharo zaildu zizkien; bestalde, goian aipatutako lagun guztietatik erredakzioan bi lagun besterik ez ziren izaten gehienetan:
‎Lanak gainez eginda, Augustin ez zen Bilbotik irteten. Gerrako kronikak astelehenetan atera ahal izateko, igandeetan ere lan eta lan jarduten zuen. Informazioa jasotzeko, ostera, idazkaritza nagusian lagun min batzuen, J.M. Arizmendiarrieta.
‎P. S. Lehengo batean EGUNKARIAz hizketan ari nintzela, neska gazte batek zera galdetu zidan: Atera al duzu zerbait onik, Txema, historia honetatik. Eta neuk holako zerbait erantzun nion:
‎Esker ona ateratzen zitzaidan azaleko zulotxo guztietatik Jaunaren Espiritua nirekin, nire ondoan, nigan sumatu bainuen infernu hartan egondako egun guztietan: bai barne poza eta kontsolazioa sentitzen nituelako (denbora guztian kikilduta egon arren), bai hitz zuzen eta egokiak esateko ahalmena izan nuelako, bai deklaratzeari uko egiteko balentria izan nuelako, bai X.O. eta beste lagunak, gaizki zeudela jakinda ere?
‎Zerurako atea zabaldu zaigu, oraindik purgatorioan(?) bagaude ere. Elkarri besarkadak, maitasun hitzak e.a. Ilunabarrean 3 (Inma, Luis eta Martxelo) libre atera dira, fidantza ordaindu ondoren. Eta bihar arte geratu da gurekin Fermin.
‎–Gaurko egunean, beraz, ni ez ezik, zera goratzen eta txalotzen dezute: nik urte askoren lanari esker bildu dedan uzta ori, illunpetik argira atera dedan altxor ori, alakotzat artu bear dala epaituz.
‎Dena den, esan dezadan Soubeleten obra poetikoagoa dela Legasserena baino. Irakur dezagun orain, adibide gisa, Bizil eta oldar liburu ederretik ateratako olerki bat.
‎Aurreko legealdian, eta Lizarra Garaziren ildotik abiaturik, indar abertzale guztiak biltzea lortu zuen. Oraingoan ere, indar abertzaleak bildu dituen Euskal Herria bai koalizioko auzapezgai izan da, eta nahiz eta Alliot Marie-ren aldekoak irabazle atera diren, abertzaleek aski emaitza onak lortu dituzte. Gainera, legealditik legealdira, abertzaleen eta euskaltzaleen bozka kopurua gorantz doa Donibanen.
‎Ohartzen gara, gainera, irakurketa bera entzun egingo dutela, ez irakurri; eta entzun egiten dugunean, informazio handi bat hitzetatik euretatik baino nola esaten direnetik ateratzen dugu. Hainbesteraino non, idatziko testu ederra alperrik gal lezakeen irakurle monotonoak.
‎Finean, honelako oharren aurrean, janzkeraz, begiradaz, isilunez iritzi okerra atera daiteke, hainbeste direlako nahiz eta ez den zertan ezen, hizlari perfekturik ez baitago; era diferenteetako hizlariak daude, publiko desberdinentzat direnak gustuko. Beraz, guk gura izan behar duguna da, hizlaria den moduko agertzea, era naturalean, norbera izanik.
‎Jaten ez nuan beiñere ikusi; ez dakit nola manejatzen zan; ba, a dirua ederki kontatzen zuan. Brusaren patrikaran ibiltzen zituan sosak; esku mutur batekin aterako zituan andikan; zabala zuan, ba, esku muturra, ta ga, ean aterako zituan, da beste esku muturrarekin botako zituan zure eskura pezetaren ganbioak. Olaxe manejatzen zan ura? 28.
‎Jaten ez nuan beiñere ikusi; ez dakit nola manejatzen zan; ba, a dirua ederki kontatzen zuan. Brusaren patrikaran ibiltzen zituan sosak; esku mutur batekin aterako zituan andikan; zabala zuan, ba, esku muturra, ta ga, ean aterako zituan, da beste esku muturrarekin botako zituan zure eskura pezetaren ganbioak. Olaxe manejatzen zan ura? 28.
‎Bañan, egun batez, desgaraiean lertu zan tiro batek bi eskuak kendu zizkion. Geroztik, bizi-modua nolabait ere ateratzearren , bertso-paper saltzeari ekin zion, erriz erri Euskalerri guzian barrena ibilliaz. Gerraz geroztik il zan, ta oraindik ere euskaldun asko dago aretzaz oroitzen dana.
‎Omenaldietan gertatzen den bezalaxe, bakoitzak bere oparia eskaini nahi zuen eta momentu aproposa aukeratu zuen Aramaioko abesbatzak bertakoei pare bat abesti eskaintzeko eta ekitaldi nagusiari amaiera emateko. Derrigorrezko argazkiak atera ostean , elizaren aterian Aramaioko dantza taldeak bere errepertorioa eskaini zuen. kalejiran joan ziren gonbidatuak eta herritarrak anaitasun giroan herriko plazan antolatu zuten lunch batez gozatzeko eta egunak emandako guztia elkarrekin konpartitzeko. Une horretan entzun ziren euskaltzain berriari beronen ilobek bihotz bihotzez kantatutako bertso hauek ere:
‎Argazkia txapelketa egunean ateratakoarekin konparatuz gero (ikus 4 atala), argi dago pertsona beraren aurrean aurkitzen garena. Txapelketakoa sariak eman ostekoa da5, eta Matxin, trajea eta korbata jantzita, Basarri eta Alkain zaharraren artean agertzen da.
‎Bertsolari ona zen Matxin! Ddarddara bazuen kantuan aritzean eta hari begira egoten nintzen, baina hari baino gehiago, nola deabru bertsoak ematen zituen, nondik ateratzen zituen!? (Elustondo, Miel Anjel:
‎Inpase egoeran gaude. Ataka horretatik ateratzeko , zerbitzuen alorra eragin nahi duen Lehen Hitzetik zerbitzua euskaraz eragite ekintza jarri du abian kontseiluak, euskalgintzak abiatutako bideari eutsi eta are indar handiagoa eman nahirik(?) Euskaldun kontzientziatuok euskaraz bizitzeko jarrera geure egin eta indartuz gero, bizkortu dezakegu eragile sozial eta politikoek euskararekiko jokabidea aktiboak izatea? (Erabili.com.:
‎Hainbat itaun datozkigu batbatean burura: nondik aterako da plan berrietarako astia. Oraingoan ere, ez ote da euskara kaltetuko duen eredua aukeratu?
‎Eta, azkenean, honetan ere aurrerantz egitea lortu dugu. Atera berri ditu Kontseiluak (Euskal Herrian euskaraz lanean diharduten berrogeita hamasei erakundeetako ordezkariek osotutako erakundeak) horretarako bide izan daitezkeen bi liburuxka eder: Ikasle euskaldun eleanitzak sortzen eta Euskararen erabilera areagotzeko estrategiak eskolatik abiatuta.
‎Hala ere nik badut esperantza ezen nonbaitera helduko ahal dela nire pentsamendua. Eta badut maisurik hoberena, ataka gaizto guzietatik ateratzeko giltza duena, eta hori da Jesus. Berriro ere, oraingoan filosofian, Haren baitan dut irtenbidea aurkitzen.
‎Jesus da nagusi eztabaidaezina. Ebangelioetan eman zaigu Haren hizpidea oso modu fragmentarioan, eta ni ibili izan naiz egiazko hizpide haren bila, baina nahasia atera izan zait hizpide miragarri hura imitatzeko ahaleginetan ibili naizelarik, nirea falaziazkoa da usualki, eta kontrastea Haren hizpidearekin handia da, ahoa zabalik niri, berba egin izan dudalarik, ez zait inor geratu, ezta geratzen ere.
‎A. Ezekiel, kanporantz honen aldeko agertu arren, errezeloz eta urruntasunez hartu zuen: ez zuen bisitatu Agenen Veneziako Kapitulu Jeneraleko joan etorriko bidaian (1937ko apirila); ez zen joan hura ikustera Frantziako erbestetik itzulita bizi izan zen berrogeita hamar egunetan, eta 1938ko irailaren 13an Corellan hil zenean, inolako arrazoirik gabe, aitzakiak atera zituen Nafarroako San Joakim Probintziak eman duen gizonik handienaren hileta elizkizunera ez joateko.
‎Baina zer arazo zen hori? Isiltasun harrigarria; inork ez zuen hartaz ahotik ezer atera nahi izan. Gaur egun Kapitulu hartako partaide guztiak hilak dira.
‎Hala ere, sekula ez nuen pentsatu liburu bat idatziko nuenik. Naturalki atera zen. Eta liburua zetorrela konturatu nintzenerako, jada, beranduegi zen buruan neukan istorioa kontatzeari uzteko...
2011
‎Herriko kohesio sozialaren erakusle ere bada 1931ko apirilaren 12ko udal hauteskundeetan, abertzalez, tradizionalistez eta ezkertiarrez osatutako zerrenda bakarra aurkeztu zela hauteskundeetara Markinan, eta garaiko hauteskunde legearen 29 artikuluari jarraituz, aurkeztu zen zerrenda atera zela aukeratua, bozketarik egin gabe. EAJ k alkatea eta bost zinegotzi lortu zituen, Comunión Tradicionalistak bi eta PSOE k eta errepublikarrek bat.
‎Horrez gainera, atxilotutakoek denbora gutxi egin zuten kartzelan. EAJ koek lan izugarria egin omen zuten kartzelaratu zituzten tradizionalistei tratu ona ziurtatzeko eta kartzelatik berehala ateratzeko (Onaindia, 1937). Markinako tradizionalista bakarra hil zen gerra garaian, eta bera Bilbon (Juaristi, 2008).
‎Gernika bonbardatu osteko egunean, apirilaren 27an, sartu ziren tropa frankistak Markinan eta Xemeinen. Egun horretan, markinar eta xemeindar asko atera zen kalera, erreketeei arrera beroa egitera. Tradizionalistek indar asko izaten jarraitzen zuten Markinan eta Xemeinen, eta hauetariko askok lasaitu ederra hartu zuten erreketeen tertzioak herriko kaleetan ikusi zituztenean.
‎Belgikan edo Hego Ameriketan errefuxiatu zirenak ere egon ziren. Beldurraren beldurrez, kalera atera gabe, denbora luzez ezkutatuta bizi behar izan zutenak ere asko izan ziren.
‎Tradizionalisten helburua zen familiari, elizari eta etxeko lanei loturik zegoen emakumeen eredua berreskuratzea eta sendotzea. Ondorioz, Markinako Emakume Batzan ibili ziren emakumeek ihes egin behar izan zuten, eta gelditu zirenei ilea moztu zizkieten, atxilotu eta kartzelan sartu zituzten, etxetik ateratzea galarazi edota beste batzuekin hitz egiteko debekua jarri zieten.
‎Hortik goiti bidea oinez egin nuen. Doi doi ateratzen ginen gerrak bizitzaren garapen osoa ahalbidetu ez bazuen ere Lazard tombatik kanpo zegoen. Mendi mazaletan garagar eta zekalezko soroak berdatzen nekuskien baita pentze zonbait ere aran ertsietan.
‎Nolazpait erran liteke, herriak dauzkan alegeran bizi hamar mila lagunek dezaguten zoriona zor diotela Elzeard BOUFFIER jaunaren eskuzabaltasunari. Ahalmen murritzeko bakarti horren obra den oasi miresgarria dela jaugoikoaren parekoa datorkit burura eta gure baserritar ez jakintsu maitagarriak isiltasunetik behin ere atera gabe eta duintasunik haundienean eraman lana azpimarratuko dut gure gogoetan luzaroan egon dadilan.
‎Pausaldia beharrezkoa ez bazatekeen ere azpiak bilbatua nintzen eta gehixago jakin nahi nuen. Biharamunean, kabala atera eta alhaguneruntz akuilatu aintzin larruzko zaku txipi batean bezperan bildutako ezkurrak busti zituen uhoitz batean. Makila gisan, metro bat eta erdiko burdinezko barra bat zeramala nabaritu nuen bere atzean hartu nuen saihes bidetik.
‎mila atera baziren ere oraino erdia galtzear zegoela bazekien bai kaskarriengatik baita goi arduraren ezustekoengatik ere. Leheno zegoen basamortuan hamar mila zuhaitz sortzekoak zeuzkan beraz.
‎urteetan Egutegi lez agertu zan; eta gero (19571961) barriro aldizkari lez, baina 1961ean Gobernuak debekatu egin eban. Orduan Santi Onaindia ahalegindu zan aldizkariari lotutako argitalpenak ateratzen , liburu eran..., ahal eban moduan.
‎Herri barruan sartzeko buelta asko emon ondoren, sartu ginan herriko plazan. Eta lehengo eta behin liburuak atera eta udaletxean sartu... Han batzen hasi ginan euskaltzale eta lagunak, baita Euskaltzaindiko batzorde biko urgazle eta euskaltzainak be.
‎Esan leiteke, Linok sakatu beharra eukala, berak ekiana danoi eskeintzeko. Hain sakon eta kritikoa izanez, bere kabuz ez zan mugitzen liburuak ateratzera ... Esan leiteke lagun bat edo bultzatzaile bat behar ebala bere lanak eta jakintza erakusteko.
‎Haren Idazlan guztiak ateratzen niharduala eta alkarrizketan genbiltzala zalantza batzuen aurrean erabakiak hartu bear ziran... Haren testuetako bizkaierazko esaera batzuk era ezberdinetan agertzen ziran gauza bera azaltzeko, eta aukeratu beharra egoan; asko kostatzen jakon aukeratzea:
‎Umetan astoa sokatik hartuta errotara urunetan joaten ginanekoa bizi bizi dogu gogoan. Errotak garaua urun bihurtzeko ateratzen eban sakoneko eta hondoko hotsa be ez jaku oraindino joan. Irudi hori jatort behin eta barriro gogora Lino Akesoloren unean uneko euskal produkzio batzuetan begiak ezartzean.
‎Eta bete genduan asmoa. Akesolo baserriari argazkiak atera geuntsazan, baita inguruari eta ikusten ziran mendiei be.
‎Bisitatu genduan baserria baino zerbait gorago San Joan eliza dago, auzoko eliza; hemendik mende hartzen dau begiak inguru guztia; dana ikusgarri. Argazki ugari atera genduan.
‎Agintariak morroiak nahi dituenean, ez kolaboratzaile burutsuak, morroi bidetik ateratzen badira, bota egiten ditu horrelakoak, gainera saltzaile izena emanda. Eta are eta gehiago diktadoreak hurbilago euki dituenean, ondino eta saminago bihurtuz bazterketa.
‎Bere sarrera debekatzeko, ez zuen antolatu oposaketa hori. Baina Salamankan latinezko katederaren oposaketa iragarri zuten eta horra aukeztu zuen bere burua eta atera katedera hori. Urte horretan Consuelo Larrucearekin ezkondu zen.
‎Ez ziran garai samurrak euskara eta euskal gaiak aztertzeko. Urte bi geroago Caro Barojak atera zuen. Los Vascos?. Bizitza osoan euskarari buruzko interesari eutsi zion.
‎aztertu. Kolonbian ere ibili zen indiar hizkuntzak aztertzen eta lan bikain bat atera zuen Hego Amerikako, basa hizkuntzei, buruz.
‎Espainiako agintaritzaren esparrutik urruntzen hasita zegoen. Han atera zuen. Las lenguas primitivas hispánicas?. han Amerika berri bat aurkitu zuen, hizkuntzen Amerika, edo orain baten batek erabiltzen duen izena erabiliz,, basa hizkuntzen?
‎M. Agud, L. Mitxelena eta A, Tovarrek hainbat hitz aztertu zituzten eta. Anuario del Seminario Julio de Urquijo? aldizkarian aterata daude, bizirik gelditu zen M. Agud jaunaren ardurapean. Zazpi liburuxka dira eta bakoitzak 160 orrialdetik gora ditu.
‎287, 641, 987, 1257, 1826, 1940 Batzuk. Gaceta ilustrada? aldizkarian ia astero ateratzen zituen eta iruzkin horiek bildu eta liburu bat osatzen zuen aldian aldian.
‎Bertan izan zen bi hilabetez, etxean Hegoaldeko iheslari bat aterpetzeagatik. Kartzelatik atera eta bi urteren buruan erretretan sartu zen. Baina erretretan bazen ere, bere militantzia eta konpromisoarekin jarraitu zuen.
‎Frantsesez, gehienetan complainte bezala ezagutzen ditugu. Garai bateko bertsolariek tankera honetako kantak ere atera ohi zituzten bertsopaperetan. Pierre Topet. Etxahunek?, esaterako, tankera honetako kantu bat baino gehiago moldatu zituen.
‎–Karmengo Argia orren zuzendari 1936 n egin ninduen, eta garillako eta dagonillako zenbaki biak besterik ez neban atera . Urrengo illerako Euskalerri erdira ezin bialduta gelditu gi, an, eta idazleak be an or emen galduta, eta asko, neu tartean nintzala, gudari joan bearrekoa.
‎Gai eta albiste aski ezezagun eta interesgarriak ateratzen zituela bere jakinduriaren kutxatik ikusi dugu hona arte, baina ez gara horretan luzatuko. Izenburuak jarriko ditugu soilik:
‎Idazki hauetan J.M. San Sebastián(. Latxaga?) idazleak aurkitutako eskuizkribu originala eta haren argitalpen zuzen eta zaindua goraipatzen ditu batez ere. Bide batez, Aramaioko idazle zaharraz atera diren beste argitalpen batzuk ere haren kritikaren galbahe zorrotzetik igarotzen dira.
‎Joseba Andoni Lakarra, Jon Kortazar, Joan Mari Lekuona eta Jose Mari Vélez de Mendizábal, atarikoa E. Knörr ena izanik. Aurretik Gabriel Arestik, haren lanari zeharo ederretsita, ahaleginak egin zituen teatrogile hura euskaldungoaren plazara behin betiko ateratzen . Azkuek egin zuen lehen argitaraldiaren ondoren, berau izan zen bigarren eta hirugarrenak prestatu zituena.
‎–XX. mendeko gizonik handienetakoa izan da Aita Lino, jakinduria handikoa eta zehatza?. Patxiren testutik hau atera dugu: –Denetik idazten zuen, denetik zekien.
‎Esaterako, hauek begiratuko ditut bereziki: hiztegigintza; klasikoen lan batzuetan egindako ikerketak; bere jakinduriaren kutxa handi ezkututik ateratzen zituen gure historiaren puskak eta albiste ezezagun bitxiak; itzulpenei erreparatu nahi diet; azke nik, haren idazkietan toki ez hain txikia, ziur asko berak nahi baino handiagoa, hartzen duten eztabaida eta kritika garratzak ez ditut aipatuko, mendeurreneko giro gozoan ozpin tantak isurtzeko beldurrez.
‎–Maitasun erakuspen bat nahi deutsut egin? (eta mantapetik hanka bata atera eta oinagaz Paulinari matraila laztantzen deutso);, holako maitasunezko erakuspenik ez deutsu inok inoiz egin?. Eta Paulinak dirautso:
‎UZEI k ikastoletako 225 liburutan eginiko hustuketatik ateratako zerrenda (maiztasunaren irizpidea erabiliz 7 aldiz, hots, 7 testu ezberdinetan gutxienez, agertzen zirenei egin genien lekua).
‎Une batean, merkatuan jendearen esku zebilen 3000 HIZTEGIAK berriztaketa sakon bat behar zuela ikusirik hiztegi elebidunak prestatzen hasi ginen. Horrela, lan luze eta neketsuaren ondoren hurrengo hauek atera ditugu. Abiapuntutzat, oinarri finkoa izateko, Europa Hiztegian (26.382 sarrera) eskainitako sarrerak hartu genituen.
‎Hasiera batean, gure asmoa Motxilako Hiztegiak duen tamainako hiztegia egitea zen. Baina, letra handiagoa erabiliz ateratzea gomendatu digute, eta hala egin dugu. Egia esan, gomendio oso ona izan dugu.
‎Dorre barrokoa, 1728an Jose de Lizardik eraikia. Kanpandorre hau alboko hormetatik ateratzen da. Lehenbiziko gorputzean, hondotik gertuen dagoenean, zirkuluerdiko arkuek eratzen dute arkupea eta arkuen gainean San Pedroren armarria ageri da, eta goraxeago leiho bat txaranbeldu samartua; bigarrenean kanpaiak daude, erloju eta guzti zirkuluerdiko arkuen babesean; hirugarren gorputza oktogonala da, eta kupula batek eta kupulatxo batek errematatzen dute
‎Capilla Santa Cecilia koruak Bilboko Filarmónican eta Donostiako Centro Culturalean ere abestu zuen. Musikaz nahiko ondo jantzita atera nintzen?.
‎(?) Artikulu luzea idatzi zuen Aztizek. Emanaldia hobeto ezinik atera zen (1958an). Eliza bete jende agertu zen.
‎...ar baten botoiekin egindako hartzaren begiek.Salako paretanalderantziz gurutziltzatutako kristo beltzarana.Komuneko baineranaurkitu zuten bere gorpua azkenik.Kristalezko anfora baten barrenean zegoen uzkurturik.Inork ezin zezakeen asmatu nola sartu zenedo nola sartu zuten bertan.Kristalaren gaindi, bizkar biluzian, letra larriz idatzia irakur zitekeen:. Ez ezazue anfora hautsi, ez nazazue hemendik atera , geratzen zaidan espazio urri haunire oroitzapenetarako gorde gura dut?.
‎Ikerketa esperimentaletan edo saioetan, gizakien bizitzan parte hartze kontrolatua eginez, portaera, jarrera edo gertaerak sortu edo manipulatzean dira, gero hauei buruzko ondorioak ateratzeko . Egia esan, iruditzen zait oso zaila dela euskal gatazkaren inguruan saioak egitea.
‎Ahalegin berezia egin behar da alde guztietako lekukotzak biltzen. Izan ere,. Lekukoaren (izan biktima edo bizirik ateratzea lortu duena, izan presente dagoena zein bizirik dirauen memoriaren sustatzailea) eta lekuko izan ez denaren arteko loturak sortzen dira lekukotzen bidez. Lekukoak espazio publikoan duen garrantziak presente egiten du bizi genezakeen baina bizi izan ez dugun esperientzia bat, eta horrekin batera kidetasun sentimenduak areagotzen laguntzen du, bai lekukoaren artean, bai lekuko ez direnen artean, ze... (Leiozaola, 2009: 358).
‎Bukaera aldean, bai, Telesforo Monzonen heriotzaren berri ematen zaigunean, hutsune bat sumatu dut, ez baita garaiko agintari eta polizia espainolen jarrera maltzurraz deus ere aipatzen. Jakina da, Monzonen heriotzaren berri izatean, herritarrak errepideetara atera zirela abertzale handiaren gorpua Baionako ospitaletik Bergarako hilerrira zeraman hil autoa igarotzean ohorezko agurra egin nahian. Muga pasatu bezain pronto, polizia espainiarrek autoa bahitu zuten eta tanketen artean eraman zuten Bergarako hilerriraino, errepideetan zain zeudenen omenaldia eragozteko asmoz.
2012
‎Baina maisuak lurralde erdian goldeatzen dau, ildoakditu Neckar ibaiak ateraten , bedeinkapena erakarten.
‎Horiek horrela, aurreko lana baino iradokigarriagoa eta irekiagoa atera zaigu oraingo hau. Zabalik uzten dugu, irakurlearen galdera eta ekarpenen zain.
‎Behin otoitzari emana eta Jaunari berari guztian poz ematen lagundu diezadala eskatzen aritu ondoren, himnoari ekin nion, eta esaten ari nintzela, gainezkaldi batetorri zitzaidan, hain bat batekoa, non ia neure senetik atera baininduen; ez nuen hartaz zalantzarik izan, oso ezaguna izan baitzen. Jaunak liluramenduen mesedea egiten zidan lehen aldia izan zen hau.
‎Izan bedi bedeinkatua guztiagatik eta nitaz balia bedi, Haren Maiestatea denagatik, nire Jaunak ongi baitaki honetan ez dudala besterik nahi, pixka bat goretsia eta handietsia izan dadila baizik, hondakindegi zikin eta usain txarreko honetan lore hain leunen baratzea egin duela ikustean. Berorren Maiestateak nahi beza ez ditzadala neure erruz berriro atera eta lehengora itzuli.
‎2010ean,. Larzabalen antzerki kaierak? liburu mamitsua atera zuen. Piarres Larzabalen antzerki identitarioari buruzko tesiaren bitartez, Bordeaux III Montagne Unibertsitatean doktore titulua duen Ixabel Etxeberria urruñarrak Euskal nortasuna hobestuz izeneko sarrera zabal eta aberatsa egin zion.
‎ni ez noa idealismoaren bidetik, forma inmutableen cosmos inteligible hori izan daiteke eta da intuizio ezin hobea, baina ez deritzot demostragarria denik. Materialismo estrikto batetik ez naiz ateratzen .
‎Durango aldeko lege zaharreko abade xelebre batzuen pasadizo eta esaera xelebreagoak? horreek eta antzekoak izan ohi ziran ibilaldi hareetan eta bestelako uneetan bere errepertoriotik ateratako konturik ezagunenak. Batzuk liburuan egoki tolesturik aurkitu ditut; beste batzuk, hemen sarri sarri egiten dauan hego haizeak eroango zituan norabait?
‎Mari Domingi 2 Mari Domingiren ordezkoa zelako bataiatu zuten horrela. Gabonetan honek ezin zuenean atera Mari Domingi 2, ohitura zaharrak agintzen duen legez, soineko berriarekin jantzita, berokia lagun eta antzara baten gainean azaltzen zen, menditik etorri berriko Olentzero ikazkina zurezko pottokan eta Basajaun triziklo baten gainean aldamenean zituelarik. Masail Etzanaraziak boxeolariari dagokionean, masailak bi frontoi pareta bezain lau zituelako deitzen zioten modu horretan.
‎Albaitariak zeharo artatu zuen Misisipi, giltzurrunak, bihotza eta birikak ermamiez sakon bezain leun zanpatuz, bular aldea auskultatuz eta belarri zein begi barnealdeak miatuz. Hozka txiki batzuk izan ezik, katua lasai egon zen, batzuetan nagiak atera eta erdi lokartuta. Amaieran albaitariak Misisipiri sasiko masusta batzuk oparitu zizkion.
‎Pertsianak muturren aitzinean ere askotan itxi zizkioten (lekuetara beti belu heltzeko joera izaten baitzuen). Baina, bestaldetik, jakin bazekien bera etxetik ateratzen zenean, argia argiagoa zela edota ekaitzen osteko ostarteak erabatekoagoak izaten zirela.Eta egun hura horrelakoxea izan zen.
‎Buka dezadan artikulu hau Aitor Puche idazle eta ikerlari irundarrak aldizkari batean idatzitako kontakizunaz. Puchek, bitxikeria gisa, ematen du aditzera, eta dioenez, ingelesez idatzitako aldizkari elektroniko batetik atera du. Nik euskaraz emanen dizuet.
‎3) Urtaro bakoitzeanale bat atera , denbora oso luzezjarraituz gaineraeuskal idazle onenekosatuaz bera.. Karmelen, idazleakMarkinan bilera.
‎Auzoetako bizitza ere oso kaltetua gelditu zen. Gerratean, jendea gutxiago ateratzen zen kalera, eta elkarrekin egoteko eta berba egiteko aukerak murriztu egin ziren. Bonbardaketengandik babesteko, jendeak babeslekuetan edo kobazuloetan pasatzen zuen eguna.
‎Kartzelan edo hilda zeuden abertzaleen eta, bereziki,, gorrien? emazte eta seme alabek irainak eta begirunerik eza jasan behar izaten zituzten agintari berriengandik zein garaile atera ziren herritarrengandik. Horrek samina eta ezintasun izugarria sortzen zuen, eta batzuek urteak egin zituzten goibel eta deprimituta, etxetik atera ere egin gabe.
‎emazte eta seme alabek irainak eta begirunerik eza jasan behar izaten zituzten agintari berriengandik zein garaile atera ziren herritarrengandik. Horrek samina eta ezintasun izugarria sortzen zuen, eta batzuek urteak egin zituzten goibel eta deprimituta, etxetik atera ere egin gabe. Gerratean zein ostean bizitakoekin herritarrak markatuta gelditu ziren, eta oraindik ere guztiz osatu gabe dauden zauri psikologikoak ireki ziren.
‎Herriko eskolan egin zituen lehen ikasketak, haien osagarri, Gernikako Agustindarren ikastetxean beste bi urte ikasten eman bazituen ere. 18 bat urte zituela, bizibeharrak eraginda atzerrira, Filipinetara, joan zen eta hortik atera kontuak zer aukera izango zuen formazio literario ona lortzeko. Baina gehiago egiten omen du egiaz nahi duenak ahal duenak baino.
‎Gero, 1941etik 1956ra, Rezolan, itsasoan, sartu zen, maiordomo karguaz. Azkenik, enpresa berean, baina lehorrean lan egin zuen, Donostiako kaian, ateratzen zen zementuaren kontua eramanez (1956).
‎–Ni neure Milla? liburua ateratzean , bere billa ibilli nintzan, eta azkenez, 1954rantz, Donostiako kaian, bere eguneroko lanean, aurkitu neban. Arrezkero guztian, adiskide miñok, estu estu euskal olerkigintzan jardunak gara.
‎Haren obraren sakonean sartu gabe; ia gaztelu horren ataritik bertatik, pixka bat azterturik eta adituei entzunik, hori bai? arteagar hau poesiaren barnean ez bada, hur hurrean bizi zela ateratzen dugu; areago, poesiari barnetik zerion ederraren lilurak harrapaturik eta harekin zeharo konprometiturik. Mundua, izadia, pertsonak?
‎Hortik datorke hain olerki emaitza ugaria eta askotarikoa, bizitza bera ere ugaria eta askotarikoa delako. Hortik atera daiteke, tokiak, bidaiak, gertakariak, pertsonak, olerkitan hezurmamiturik eta irudikaturik uztea, argazkilari batek bere makinaz egiten duen antzera.
‎Baina olerkigintzan noizbait aritu edo saiatu denak ongi daki berezko iturri oparo eta errazik ez dela. Ia beti joan egin behar ur bila eta osin gaitzetik pitinka pitinka atera . Bertsolari batek esaten omen zuen, bertsotan etorria aipatu ohi dela, baina bertsoa berez ez dela etortzen; ekarri egin behar dela, ongi kostata eta nekearen nekez ekarri ere...
‎Hizkuntza komunitate orok eskubidea du bere hizkuntza sistemari egokitutako informatika ekipamenduak, eta bere hizkuntzako tresneria eta produktuak eskura izateko, teknologia horiek eskaintzen duten ahalmen guztien onura atera ahal izateko, bai autoadierazpenari, hezkuntzari, argitarapenari edo itzulpenari dagokienez, bai eta, oro har, informazioaren tratamenduari eta kultur hedapenari dagokionez ere.
‎Jujeak, behin eta berriro, esan zion uxerrari horrelako azalpenekin jarraituz gero lepoa bihurrituko ziola. Kalapitak eragozteko dantzariak berriz atera ziren eta oraingoan Kadrilak, Euskaldunak eta Sorginak eta Ahuntza famatuak eskaini zizkiguten. Hauek erretiratzean, bertsolariak, berriz ere.
‎3 Euskal konfliktoa ezin ukatu da. Ni ez nintzen oso konszientea eta edozein estudianteren eboluzio intelektualean murgilduta nengoen estudioekin batera, drogadiktoa banintzen ere, baina paranoia hark jo ninduenean konfliktoaren erraietan nonbait han sartu nintzen, birtualki, eta pensionista atera nintzen trauma hartatik, deskubritua nuela terapia bat guztiz ezezaguna zitzaidana ordura arte, logoterapia, Viktor E. Frankl mediku judu batek teorizatua.
‎zor bat ezin pagatu daitekeenean (hipoteka batena izan daiteke) badaiteke norberaren burua saltzea esklabo zorra pagatu artean?. Aristotelesendako jarduera normala da hori, baina nik filosofoari eransten diot ezen hori normala dela kultura orientalean, eta Frantziako iraultzak, fama merezia duena, eta besteek, ez gaituzte kultura hortatik atera (nik dakidala inork ez du planteatu problema termino horietan orain arte). Eta lanak izango dira segurutik kultura hortatik ateratzekoak, zerbait justuago baten alde, erdiko neurri baten bila hor nonbait.
2013
‎Ez zen inolako miraririk gertatu. Inor kez zuen kanpora ateratzeko imintziorik egin, ezinezkoa baitzen. Denok, apeza, arizaleak eta musikariak barne, gure tokietan, mugitu gabe, gelditu ginen.
‎Hura zen itxarotako momentua. Arizaleak eta musikariak frontoitik ateraz iren, kanpoan zain zeuden artzainak eta kabaleak gehitu zitzaizkien, eta horrela, inon pausatu gabe, herriaren kanpo aldeko pentzetan ezarririk zuten agertokiraino joan ziren, gainerako guztiok, aterkia eskuan zabalik, gibeletik gindoazkielarik. Bidean asto bat zeraman gizonarekin hitz egin nuen.
‎Bidean asto bat zeraman gizonarekin hitz egin nuen. Biak atera omen ziren, duela hamazazpi urte, Agirreren pastoral famatu hartan. Bien adina zela eta, ez zuten Arrokiagaren hurrengo pastoralean ateratzeko itxaropen izpirik.
‎Biak atera omen ziren, duela hamazazpi urte, Agirreren pastoral famatu hartan. Bien adina zela eta, ez zuten Arrokiagaren hurrengo pastoralean ateratzeko itxaropen izpirik.
‎1880an Uruguaira itzuli eta urtebete beranduago, hau da, 1881eko martxoaren 29an, Margarita Gandolla italiarrarekin ezkondu zen. Lau haur ukan zituzten eta bizimodua aurrera atera ahal izateko ostatu pentsio bat hartu eta kudeatu behar izan zuten. Geroxeago Remigio Galdos adiskidearekin batera tabako lantegi bat kudeatu zuen.
‎4 jelkaldian Jose Mendiaga bera izanen da Ameriketara joango dena, euskal diasporarekin harremanetan sartuz. 5 jelkaldian satanak atera ziren lehen aldiz eta oholtzako ate gorriaren gaineko deabrüa dantzan hasi zen. Ondoren eta indar handiz ttürka andereak elki ziren euren makilak bortizki astinduz.
‎Ate zuria ixtean dantzariak atera ziren oholtzara agur dantza zoragarri eta koloretsu bat eskaintzeko. Patagoniako kutsua zuen.
‎Fabian Lexardoi errexentak izugarri ongi zuzendu du, musikariak izugarri ongi aritu dira, Sophie Larrandabürük kantariak zuzentzen egindako lana mundiala izan da, arizaleen jokoa distira handikoa, kantariek ahal zuten guztia eman dute? Orotara harturik, pastoral ederra eta biribila atera zaie, urte luzetan Zuberoan eta gainerako euskal lurraldeetan oroituko dutena. Ene zorionik beroena luzatu nahi diet aipatu ditudan guzti guztiei, eta nola ez, baita Zuberoa osoari ere, urtez urte horrelako trajeria ederrak jokatzeko eta plazaratzeko egiten duen lan animaliagatik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
atera 112 (0,74)
ateratzen 50 (0,33)
ateratzeko 17 (0,11)
aterako 6 (0,04)
ateratako 5 (0,03)
ateratzea 5 (0,03)
aterata 4 (0,03)
ateratzean 3 (0,02)
ateraz 3 (0,02)
Atera 2 (0,01)
Ateratzean 1 (0,01)
atera arte 1 (0,01)
atera gabe 1 (0,01)
atera ostean 1 (0,01)
ateratakoarekin 1 (0,01)
ateraten 1 (0,01)
ateratzearren 1 (0,01)
ateratzera 1 (0,01)
ateratzerakoan 1 (0,01)
ateraz gero 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia