Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2001
‎Inguru hauetako ikasleek behar, artifizial? gisasumatzen dute askotan euskara ikastearena, lana aurkitu ahal izateko ezinbestekogiltza moduan, edo gainditu beharreko ikasgai moduan. Kalean eta gizarte bizitzaren edozein arlotan, euskararen presentzia hutsaren hurrengoa da, eta erdalhiztunak ez du inolako eragozpenik eroso asko bizitzeko.
2003
‎Horregatik guztiagatik, egindako ibilbideaz plazaratu beharreko beste galdera bat, hauxe da: Zer gertatu da urte hauetan erdaldun asko euskara ikastera joan arren, euskal dundu ez daitezen?
2006
‎Euskaraz ikasteko eskubidea ere bermatua izan dadila. Egun, eremu askotan euskaraz ikasteko oztopoak handiak baitira.
2007
‎hiri kultura, pentsamendulaikoa eta kultur jarduera politizatzea76 Orduko abertzaleek abertzaletasunaberritu nahi izan zuten arraza eta arraza bezalako kontzeptu objektibo baina itxiakbertan behera utziz. Euskal herritar eta euskaldun izatea norberaren izanasmo etaegitasmotzat jo zuten (gogoan izan garai horretan hasi zirela gau eskoletan askoeta asko euskara ikasten edo trebatzen, eta garai hartan Euskal Herriaz zerbaitjakin nahi zuenak bere baitan hartu behar zuela erabaki hori). Norberaren hautuaeta jarduna hasi ziren erabiltzen euskal herritartasuna definitzeko:
2011
‎Nafarroako AEKren taldeen mapa irudikatzen ahal duzue zerrenda horretan. Etxean edota eskolan euskara ikasi ez duten herritar askok euskara ikastea erabaki dute eta horren ondorioz han eta hemen aritzen gara AEKideok. AEKren helburu nagusia euskararen normalizazioa da, euskaraz bizi nahi duen herria, eta horretan gure ekarpen nagusia euskalduntze lana dugu; beraz, zoriontzekoa da herritar horien ahalegina, denboran eta dirutan, euskara haien eguneroko hizkuntza bihurtzeko asmoz.
2012
‎Berak argitu digu elkartea orain dela 15 urte sortu zela eskualdeko umeen gurasoen ekimenez. . Eskualdeko hezkuntza eskaintzan A eredua besterik ez dago, eta hemengo gaztetxoak gerora Tafallara DBH ikastera joaten zirenean hangoek euskara maila askoz handiagoa zutenez, askok euskara ikasteari uzten zioten atsekabetuta?. Horregatik, eskualdeko gurasoak elkartu eta umeentzat eskolaz kanpoko euskara eskolak antolatzen hasi ziren, baita Euskararen Eguna antolatzen ere.
2013
‎Ikerketa soziolinguistikoaren terminologian, eta baita herri hizkeran ere, hori izan da euskaldunberrien profil historikoa. Hiztun berri horien artean asko eta asko euskara ikasteko motibazio ideologikoak izan dituzte; Francoren erregimenaren aurkako erresistentziari lotutakoak edota identitate balioari lotutako motibazioak, hain zuzen. Garai hurbilagotan, euskara ikasten duten pertsona nagusi ugarik arrazoi instrumentalak ere erakutsi dituzte euskara lanbide jakinetan gero eta beharrezkoagoa delako. b) Gaur egun 35 urte baino gutxiago duten hiztun berriak.
‎Hori izan da euskaldunberrien profil historikoa. Hiztun berri horien artean asko eta asko euskara ikasteko motibazio ideologikoak izan dituzte.
2016
‎Bestalde, hiriak, modernotasunak, azken mendeko historia eta errealitate materialak euskararen estatusa kaltetu egin dute eta bere des komunitarizazio prozesua azkartu. Adin eta belaunaldi kontuek adierazten digute euskara modu mekanikoan erabiltzen dutenak desagertzen doazela eta horien ordez datozen askok euskara ikasia dakarte eta modu erreflexiboan praktikatzen dute. Soziologian elkargotik (gemeinschaft) gizartera (gesellschaft) doan jauzia da, komunitatetik gizaki bakunera, afektutik kalkulura.
‎Bestalde, hiriak, modernotasunak, azken mendeko historia eta errealitate materialak euskararen estatusa kaltetu egin dute eta bere deskomunitarizazio prozesua azkartu. Adin eta belaunaldi kontuek adierazten digute euskara modu mekanikoan erabiltzen dutenak desagertzen doazela eta horien ordez datozen askok euskara ikasia dakarte eta modu erreflexiboan praktikatzen dute.
‎Gaur egun, lehen hizkuntza gaztelania duten ikasle kopurua gero eta handiagoa da ereduan. Eskola da haietako askorentzat euskara ikasi eta erabiltzeko gune bakarrenetakoa. Eskolan curriculuma euskaraz eginez ari dira euskara ikasten, eta testuinguru formaletan.
2017
‎Adin eta belaunaldi kontuek adierazten digute euskara modu mekanikoan erabiltzen dutenak desagertzen doazela eta horien ordez datozen askok euskara ikasia dakarte eta modu erreflexiboan praktikatzen dute. Soziologian elkargotik (gemeinschaft) gizartera (gesellschaft) doan jauzia da, komunitatetik gizarte bakunera, afektutik kalkulura.
2018
‎5 Esanguratsua da, euskaldun berri askok eskolan ikasi arren, euskaraz irakurtzeko erraztasun edota ohitura falta dutela nabarmentzea, euskaldun zaharrek baino gehiago. Izan ere, euskaldun berri askok euskara ikasi duten lekua eskola bada, pentsa liteke euskaraz irakurtzeko gaitasuna eta ohitura oso garatuta eduki lituzketela. Aztertu litzateke erantzun honekin pertzepzio bat edota egitate objektibo bat adierazten ote den.
2021
‎Nire esperientziatik ateratakoak konpartituko ditut, eta espero dut gazteek beraienak kontatzea". Mujikak dio beretzat arrakasta dela" bideoak egiten jarraitzea, batzuentzat entretenigarri direla jakitea, askok euskara ikasteko darabiltzatela entzutea...".
2022
‎Halaz ere, nabarmen ikusi da egindako ikerketetan, 3 aipatu bi motatako jarrerak mutur biko continuum batean kokaturik, batetik besterako trantsizioa gertatzen ari dela. Indibidualizazioaren garaian, non era askotako agertoki sozial eta ekintza logikak dauden, irakasle ikertzaile gazte askorentzat euskara ikastea eta erabiltzea izaera estrategikoa duten hautu indibidualen, bizi ikuspenen eta lan proiektuen esparruan kokatzen da. Azken urteotan unibertsitatera iristen ari den ikasle askok bezala, hainbat irakaslek ere bigarren hizkuntza gisa ikasi du euskara hezkuntza sisteman, eta gaur egun lan esparruan, eta horretan nagusiki, ulertzen du haren erabilera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia