Emaitzak: 7
2001 | ||
Hori ikusita, ia edozein testu erabili ahal izango dugu geure eskoletan. Dena dela, oso kontuan izan dugu, alde batetik, ikasleak hainbat komunikazio egoera berriren aurrean izango direla, eta bestetik, testuinguru | askotan euskaraz aritzeak oraindik ahalegin handia eskatuko diela.Hori dela eta, hala testuak jasotzean nola sortzean, kontu handiz ibili beharkodugu, eskoletako jarduerek ikasleengan gehiegizko presiorik sor ez dezaten. | |
2012 | ||
Euskara eremu formaletan soilik erabiltzen dutenez, ez dute baliabiderik hizkera gazte bat sortzeko (horrez gain, batzuek oso maila baxua daukate, askoz errazagoa zaie gaztelaniaz hitz egitea). neuRKeTeTaTiK aTeRaTaKO zenBaiT OnDORiO datuak adinaren arabera aztertuta, gaztetxoagoak diren umeak | askotan euskaraz aritzen direla ikus daiteke Adaxkak aisia taldean. Aipatu beharra dago, ume hauetako askok etxean euskaraz egiten dutela, baina handitzen doazen heinean gero eta gutxiago egiten dute euskaraz. | |
2013 | ||
Hilero" mintzamenerako egutegia" izeneko ekitaldi sorta ere osatzen da eta ekitaldi horietan ikasleek eta beste euskaldun | askok euskaraz aritzeko aukera dute jarduera eskaintza oso zabal batean. Helburua beti euskararen bueltan Bilboko Kafe Antzokia Zenbat Gara elkartearen, helburu euskaltzaleetan kokatzen da?, Zabalak adierazi digunez. | |
2020 | ||
Osasun alertak eragindako konfinamenduak haur eta nerabe | askoren euskaraz aritzeko aukerak murriztu ditu, batez ere familia ez euskaldunetan. Egoera horrek eragin kaltegarria izan dezakeelakoan euren hezkuntza prozesuan, Algortarrok Zaintzen herritarren zaintza sareak mintzapraktikak bermatzeko egitasmoa jarri du martxan. | |
Ia hiru aste igaro dira konfinamendua ezarri zenetik; ordutik, haur eta nerabe | askok euskaraz aritzeko aukera gutxi dute. Hori dela eta, arrisku handia dago hezkuntza prozesuan bete betean murgilduta dauden umeen euskararen erabilera murrizteko egunotan, familia ez euskaldunetan batez ere. | |
2021 | ||
" El conquistador" saioan euskaldun askok parte hartu dugu. Esaterako, nesken taldean | askorekin euskaraz aritzen nintzen. Ondoren, kamera aurrean erdaraz egiten genuen, saioa jende askok ikusten baitu. | |
Guretzat, oso naturala da euskaraz kantatzea; azken batean, euskaraz bizi gara gure egunerokoan, bai gu, baita gure lan-taldea. Iruditzen zaigu egiten gabiltzan musika mota honetan ez daudela talde | asko euskaraz aritzen direnak, eta garrantzitsua dela presentzia edukitzea. Askok esaten digute gazteleraz edo ingelesez jende gehiagorengana iritsi gaitezkeela, baina gure hautua euskarazkoa izan da betidanik. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
asko | 7 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
hiruka | 2 (0,01) |
goiena.eus | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
HABE | 1 (0,01) |
aiurri.eus | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
asko euskara | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
asko euskara aritu | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |