Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2008
‎Mongeren tesiak dio eskolaren irakaskuntza-eredua ez dela apenas aldatu, eta oinarrizko teknologia erabiltzen jarraitzen du, hau da, hitz inprimatua. Gizartean gertatzen ari diren aldaketa guztien aurrean, eskolak ezin duela geldirik geratu iritzi dio," zaharkitua geratzeko arriskua baitu". " Hortaz, ezin da espero teknologia berriak ezartze hutsarekin eskola bere kabuz aldatuko denik.
2014
‎ekonomia, Bilbo ingurukoa batez ere. Buruzagi abertzaleak gerra galdu ondoko etsipenak jota zeuden, eta nolabait ere, galduta sentitzen ziren gizartean gertatzen ari ziren aldaketa haien guztien aurrean, zehazki nola jokatu ez zekitela. Horrela, euskara eta euskal nazioa hil edo biziko egoeran sentitzen zutelako kezkatuta, eta buruzagi abertzaleen jarrera pasiboarekin etsita, 50eko hamarkadako gazte abertzale batzuk egoera hura irauli egin behar zutela hausnartzen hasi ziren.
2015
‎Egoeraren nahasgarri, Urmenetak, politikan ari ziren gainerako militarrek bezainbat, asaldura gaitza sentitu zuen. Bere kasuan, gainera, ilusio bereziaz jarraitzen ari zen Ejertzitoan ematen ari ziren aldaketa guztiak, Manuel Gutierrez Mellado haren lagun minak Gobernuko lehen presidenteordetza Defentsa-aferetarako hartu zuenez geroztik, 1976ko irailean.
2020
‎Berrikuntzaren ikuspegitik, ikuspegi indibidualetik aurreko egoerara itzultzen saiatzea da sor daitekeen egoera arriskutsuenetako bat. Bizitzen ari garen aldaketa guztiak kontuan hartuta, zientifikoki ezinezkoa da abiapuntu berera itzultzea, eta krisi sistemiko bati, hala nola COVID-19arenari, positiboki erantzun ahal izateko, elkarrekin konektatutako ekintza berrietan pentsatu behar dugu. COVID-19rako txerto bat funtsezkoa da epe labur eta ertainean, baina ekimen politiko, ekonomiko eta sozialen sorta batean pentsatu behar dugu, aurre egin behar diogun erronkaren maila duen benetako eraldaketa-mugimendua osatu ahal izateko.
2022
‎Guzti hau kontuan hartuta, eta hezkuntzaren egungo errealitatea mahaigaineratuta, urriaren 27an hezkuntzaren gaineko ofentsiba kapitalista salatzeko hartuko ditugu kaleak. Argi eta garbi adieraziko dugu ematen ari diren aldaketa guztiak ez direla langile klasearen beharretakoak ezta ikas baldintzak hobetzeko eginak. Honekin batera, gure aurtengo erronka ere bada ikasleriak jada normalizatuak dituen hezkuntzaren" arazoak" edo/ eta jarrera/ zigor autoritario zein kontrol mekanismoak desnormalizatu, eta hauek borrokatzea; finean, ikasleariarengan kontzientzia piztu eta hezkuntzaren problematikari aurre egiteko antolakuntza geroz eta garatuago bat lortzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia