Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2002
‎Garai hartako ortodoxia kulturalari heterodoxia kultural eta politikoa kontrajarri zitzaiola esan izan da, G. Aresti, K. Mitxelena (1915) filologo entzutetsu eta J. Oteiza (1908) eskultorearen eskutik, besteak beste. Azken hau," euskal kultur fronte" bat sortzen ere ahalegindu zen eta 1963an argitara eman zuen Quousque tandem...! Interpretación estética del alma vasca liburuak eragin handia izan zuen garaiko mugimendu artistikoetan.
2005
‎Garapen honi kritika, argitaletxe eta komunikabide espezializatuek jarraituko baliote, zalantzarik gabe etorkizun handiko generoa genuke, oraindik gehiago garatu lukeena, edonongo ipuingintza garatuaren pare egon arte. Genero honen irakurle eta traiektoria gara dezaketen idazle petoak sortzea ere etorkizun horren gakoak dirateke.
2008
‎Kongresu hartako ekarpenak mugarri izan ziren aurrerantzean egingo zen literaturaren didaktikarako. Izan ere, testua literatur didaktikaren erdigunean kokatzea proposatu zen, testu azterketen bidez. Horrez gain, testu azterketak literaturaren berezko ezaugarriak identifikatzera bideratu behar zirela planteatu zuten; modu horretan, ikasleak baliabide haiek barneratuko zituen, eta gai izango zen testuak aztertzeko ez ezik, sortzeko ere. Bestalde, kongresu hark berrikuntza garrantzitsua ekarri zuen literaturaren historiaren alorrean; jakintzagai hark nazioaren eta kronologia linealaren mugak gainditu behar zituela proposatu zen.
2009
‎Era horretako amarruak sortu aurretik ere albaitariak egoten ziren ferietan. Erositako aberearen osasun egoera ona dela ziurtatzeko neurriak geroz eta hobeak dira.
2015
‎1977ko urte hori mugarria izan zen euskal prentsan. Izan ere, orduan sortu ziren Deia eta Egin egunkariak, Zeruko Argiako garaiko kudeatzaileekin sortu ere. Mikel Atxaga eta Amatiño lehenengora joan ziren, Donato Unanue eta Xalbador Garmendia bigarrenera.
2021
‎Metodologiari eta ikasleen gaitasun orokorrei eskainitako azpiataletan adierazten zenari helduz, galdekatutako ikasleek askotariko iritziak dituzte, baina funtsean lau dira nagusitzen diren ikuspegiak: lehenik eta behin, literaturarekin eta irakurketarekin gozatzen ez duten nerabeak, gustuko ez duten horiek, eta esan beharra dago horiek ez dutela gehiengoa osatzen, pentsa daitekeenaren aurka; bigarrenik, irakurtzea gustuko duten eta ikakurketarekin gozatzen dutela aitortzen duten gazteak, eta horiek galdetutakoen gehiengoa dira; ondoren, irakurtzeaz gain, sortzen ere disfrutatzen duten ikasleak daude, baina gutxiengoa dira; eta, azkenik, gutxi hauek ere, literatura edo kultur testuak kontsumitzen dituztenak beste adierazpide batzuen bidez, adibidez, irrati edo bideo bidez.
‎Euskal literaturak erronka zailagoa dauka aurretik, lehenik eta behin euskarazkoa delako, hori ezaugarri bereizgarri eta aukera zabaltzaile bihurtzen asmatzen ez duen bitartean, behintzat. Bestetik, euskarak euskal literatura hezurmamituko badu, euskarazkoak izango diren helduleku literario kultural erreferentziazkoak eskaini dizkie gazteei, euskaraz kontsumi dezaten, goza dezaten, parteka dezaten, baina, batik bat, oraindik hasita sortu ere egin dezaten. Gizarte aldaketek kultura likidoa ekarri dute, baina, agian, euskal kulturak onar ezin dezakeen luxua da hori, eta, beraz, gutxieneko batzuk eskaini dizkio bere buruari urak irentsita amaitu nahi ez badu.
‎Bada, hari horri tiraka, mikroipuinen irakurketa eta sorkuntza izango ditugu ardatz aste honetan. Hainbat mikroipuin irakurriko ditugu, baita sortu ere: hitza eta testua manipulatuz, sormenean trebatuko gara.
‎Izan ere, grafiti egileak writers edo idazleak izenez ezagutzen ziren. Irudia eta hitza uztartzen dituzten grafitiek era askotako baliabideak azaleratzen dituzte, eta horiek landuko ditugu, gero guk ulertzeko eta interpretatzeko, baina baita sortzeko ere. Ondo iruditzen bazaizue, horiek grafiti literario moduan izendatuko ditugu besteetatik bereizteko [Beste izendapenen bat proposatuko balute, kontuan hartu eta egokiena aukeratu].
‎Bestalde, ezagutzara eta kulturara hurbiltzeko moduak aldatu direla esan izan da analisian zehar, eta gazteen ohiturak eta aisialdia aldatu diren heinean, horietara bideratutako kultur eta aisialdi adierazpideek zein ekoizpenek ugaritu, aniztu eta aldatzera egin dute. Hau da, ezagutza, kultura eta aisialdia leku askotan daude, eta forma eta formatu askotarikoak dira gaur egun. Sarea da espazio nagusia nerabeentzat eta ez haientzat, soilik eta sare horrek, gainera, nolabaiteko autonomia eta baliabideak eskaintzen dizkie nahi dutena kontsumitzeko, baina baita sortzeko ere. Hartara, literaturak gaur gaurkoz interes handiagoa pizten duen eskaintza erraldoiarekin lehiatu behar du, batetik (NE1); bigarrenik, itsaso zabal horren erdian literaturak bere lekua egiteko eta egokitzeko zailtasunak dituela ematen du (GIR1); eta, azkenik, kultur sustapenak antzerkigintza, arte plastikoak, dantza, etab. behera egin duenez, horrek eragina izan du irakurzaletasunean ere (IE5):
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia