2002
|
|
Garai hartako ortodoxia kulturalari heterodoxia kultural eta politikoa kontrajarri zitzaiola esan izan da, G. Aresti, K. Mitxelena (1915) filologo entzutetsu eta J. Oteiza (1908) eskultorearen eskutik, besteak beste. Azken hau," euskal kultur fronte" bat
|
sortzen
ere ahalegindu zen eta 1963an argitara eman zuen Quousque tandem...! Interpretación estética del alma vasca liburuak eragin handia izan zuen garaiko mugimendu artistikoetan.
|
2005
|
|
Garapen honi kritika, argitaletxe eta komunikabide espezializatuek jarraituko baliote, zalantzarik gabe etorkizun handiko generoa genuke, oraindik gehiago garatu lukeena, edonongo ipuingintza garatuaren pare egon arte. Genero honen irakurle eta traiektoria gara dezaketen idazle petoak
|
sortzea
ere etorkizun horren gakoak dirateke.
|
2008
|
|
Kongresu hartako ekarpenak mugarri izan ziren aurrerantzean egingo zen literaturaren didaktikarako. Izan ere, testua literatur didaktikaren erdigunean kokatzea proposatu zen, testu azterketen bidez. Horrez gain, testu azterketak literaturaren berezko ezaugarriak identifikatzera bideratu behar zirela planteatu zuten; modu horretan, ikasleak baliabide haiek barneratuko zituen, eta gai izango zen testuak aztertzeko ez ezik,
|
sortzeko
ere. Bestalde, kongresu hark berrikuntza garrantzitsua ekarri zuen literaturaren historiaren alorrean; jakintzagai hark nazioaren eta kronologia linealaren mugak gainditu behar zituela proposatu zen.
|
2009
|
|
Era horretako amarruak
|
sortu aurretik
ere albaitariak egoten ziren ferietan. Erositako aberearen osasun egoera ona dela ziurtatzeko neurriak geroz eta hobeak dira.
|
2015
|
|
1977ko urte hori mugarria izan zen euskal prentsan. Izan ere, orduan sortu ziren Deia eta Egin egunkariak, Zeruko Argiako garaiko kudeatzaileekin
|
sortu
ere. Mikel Atxaga eta Amatiño lehenengora joan ziren, Donato Unanue eta Xalbador Garmendia bigarrenera.
|
2021
|
|
Metodologiari eta ikasleen gaitasun orokorrei eskainitako azpiataletan adierazten zenari helduz, galdekatutako ikasleek askotariko iritziak dituzte, baina funtsean lau dira nagusitzen diren ikuspegiak: lehenik eta behin, literaturarekin eta irakurketarekin gozatzen ez duten nerabeak, gustuko ez duten horiek, eta esan beharra dago horiek ez dutela gehiengoa osatzen, pentsa daitekeenaren aurka; bigarrenik, irakurtzea gustuko duten eta ikakurketarekin gozatzen dutela aitortzen duten gazteak, eta horiek galdetutakoen gehiengoa dira; ondoren, irakurtzeaz gain,
|
sortzen
ere disfrutatzen duten ikasleak daude, baina gutxiengoa dira; eta, azkenik, gutxi hauek ere, literatura edo kultur testuak kontsumitzen dituztenak beste adierazpide batzuen bidez, adibidez, irrati edo bideo bidez.
|
|
Euskal literaturak erronka zailagoa dauka aurretik, lehenik eta behin euskarazkoa delako, hori ezaugarri bereizgarri eta aukera zabaltzaile bihurtzen asmatzen ez duen bitartean, behintzat. Bestetik, euskarak euskal literatura hezurmamituko badu, euskarazkoak izango diren helduleku literario kultural erreferentziazkoak eskaini dizkie gazteei, euskaraz kontsumi dezaten, goza dezaten, parteka dezaten, baina, batik bat, oraindik hasita
|
sortu
ere egin dezaten. Gizarte aldaketek kultura likidoa ekarri dute, baina, agian, euskal kulturak onar ezin dezakeen luxua da hori, eta, beraz, gutxieneko batzuk eskaini dizkio bere buruari urak irentsita amaitu nahi ez badu.
|
|
Bada, hari horri tiraka, mikroipuinen irakurketa eta sorkuntza izango ditugu ardatz aste honetan. Hainbat mikroipuin irakurriko ditugu, baita
|
sortu
ere: hitza eta testua manipulatuz, sormenean trebatuko gara.
|
|
Izan ere, grafiti egileak writers edo idazleak izenez ezagutzen ziren. Irudia eta hitza uztartzen dituzten grafitiek era askotako baliabideak azaleratzen dituzte, eta horiek landuko ditugu, gero guk ulertzeko eta interpretatzeko, baina baita
|
sortzeko
ere. Ondo iruditzen bazaizue, horiek grafiti literario moduan izendatuko ditugu besteetatik bereizteko [Beste izendapenen bat proposatuko balute, kontuan hartu eta egokiena aukeratu].
|
|
Bestalde, ezagutzara eta kulturara hurbiltzeko moduak aldatu direla esan izan da analisian zehar, eta gazteen ohiturak eta aisialdia aldatu diren heinean, horietara bideratutako kultur eta aisialdi adierazpideek zein ekoizpenek ugaritu, aniztu eta aldatzera egin dute. Hau da, ezagutza, kultura eta aisialdia leku askotan daude, eta forma eta formatu askotarikoak dira gaur egun. Sarea da espazio nagusia nerabeentzat eta ez haientzat, soilik eta sare horrek, gainera, nolabaiteko autonomia eta baliabideak eskaintzen dizkie nahi dutena kontsumitzeko, baina baita
|
sortzeko
ere. Hartara, literaturak gaur gaurkoz interes handiagoa pizten duen eskaintza erraldoiarekin lehiatu behar du, batetik (NE1); bigarrenik, itsaso zabal horren erdian literaturak bere lekua egiteko eta egokitzeko zailtasunak dituela ematen du (GIR1); eta, azkenik, kultur sustapenak antzerkigintza, arte plastikoak, dantza, etab. behera egin duenez, horrek eragina izan du irakurzaletasunean ere (IE5):
|