Emaitzak: 3
2008 | ||
Kongresu hartako ekarpenak mugarri izan ziren aurrerantzean egingo zen literaturaren didaktikarako. Izan ere, testua literatur didaktikaren erdigunean kokatzea proposatu zen, testu azterketen bidez. Horrez gain, testu azterketak literaturaren berezko ezaugarriak identifikatzera bideratu behar zirela planteatu zuten; modu horretan, ikasleak baliabide haiek barneratuko zituen, eta gai izango zen testuak aztertzeko ez ezik, | sortzeko ere. Bestalde, kongresu hark berrikuntza garrantzitsua ekarri zuen literaturaren historiaren alorrean; jakintzagai hark nazioaren eta kronologia linealaren mugak gainditu behar zituela proposatu zen. | |
2021 | ||
Izan ere, grafiti egileak writers edo idazleak izenez ezagutzen ziren. Irudia eta hitza uztartzen dituzten grafitiek era askotako baliabideak azaleratzen dituzte, eta horiek landuko ditugu, gero guk ulertzeko eta interpretatzeko, baina baita | sortzeko ere. Ondo iruditzen bazaizue, horiek grafiti literario moduan izendatuko ditugu besteetatik bereizteko [Beste izendapenen bat proposatuko balute, kontuan hartu eta egokiena aukeratu]. | |
Bestalde, ezagutzara eta kulturara hurbiltzeko moduak aldatu direla esan izan da analisian zehar, eta gazteen ohiturak eta aisialdia aldatu diren heinean, horietara bideratutako kultur eta aisialdi adierazpideek zein ekoizpenek ugaritu, aniztu eta aldatzera egin dute. Hau da, ezagutza, kultura eta aisialdia leku askotan daude, eta forma eta formatu askotarikoak dira gaur egun. Sarea da espazio nagusia nerabeentzat eta ez haientzat, soilik eta sare horrek, gainera, nolabaiteko autonomia eta baliabideak eskaintzen dizkie nahi dutena kontsumitzeko, baina baita | sortzeko ere. Hartara, literaturak gaur gaurkoz interes handiagoa pizten duen eskaintza erraldoiarekin lehiatu behar du, batetik (NE1); bigarrenik, itsaso zabal horren erdian literaturak bere lekua egiteko eta egokitzeko zailtasunak dituela ematen du (GIR1); eta, azkenik, kultur sustapenak antzerkigintza, arte plastikoak, dantza, etab. behera egin duenez, horrek eragina izan du irakurzaletasunean ere (IE5): |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
sortu | 3 (0,02) |
Lehen forma
sortzeko | 3 (0,02) |
Argitaratzailea
Labayru | 3 (0,02) |
Konbinazioak (2 lema)
sortu ere | 3 (0,02) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |