Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2007
‎Jakin badakigu ikasleek duten motibazio instrumental hori, ondo bideratuz gero, ona ere izan daitekeela. Hortaz behar bezala baliatuz gero ikasleari bestelako motibazioa, irrikak, jakin mina, eta beharrizanak sortu ahal zaizkio.
2008
‎IXA taldean, gure ibilbidearen hasieratik, saiatu izan gara Hizkuntzaren Teknologiaren arloan ikertzen eta ahal izan denean produktuak gizarteratzen, IKT arloan euskararen erabileran normalizazioa sustatzeko. Testuak errazago eta txukunago sortu ahal izateko, sarean edukiak zabaldu edo bilatu nahi dituenak tresna egokiak izan ditzan. Helburu horretan ere bere hizkuntzarekin errazago lan egin dezan eta norberaren hizkuntzarekin ere gozatu ahal izateko.
‎Hizkuntzaren Teknologiaren ekarpena funtsezkoa da IKT arloan euskararen erabileran normalizazioa sustatzeko. Testuak errazago eta txukunago sortu ahal izateko, sarean edukiak zabaldu edo bilatu nahi dituenak tresna egokiak izan ditzan. Helburu horretan ere bere hizkuntzarekin errazago lan egin dezan eta norberaren hizkuntzarekin ere gozatu ahal izateko.
‎• Itzulpen memorien bilduma handitzea sistema estatistiko egoki bat sortu ahal izateko.
‎ASR eta TTS dira hizketa teknologien muina, testua prozesatzeko teknologiei datu sarrera eta irteera mintzatua ematen baitiete (ikus 1 irudia). ASR eta TTS teknologiez gainera, makinak interpretatze, ulertzeeta elkarrizketa osagaiak ere behar ditu erabiltzailearekin interakzio bat sortu ahal izateko; hortaz, ezaguera edo jakintza beharrezko ditu makinak. Hiru teknologiak uztartzen dituen puntako aplikazio bat ahots ahots itzulpena da (speech to speech translation).
‎Foru lege bidez —zerbitzu administratiboak emateko batasunen kasuan izan ezik, horiek foru dekretu bidez sortzen ahal baitira— udal batasunak sor daitezke, udalak batzen dituzten entitateak alegia, haien ezaugarriengatik zerbitzuak guztiei komunean eskaintzea komenigarri suertatzen denean.
2011
‎Hots, aspalditik barneraturik dauzkagun ustezko egi horien kontra aurre egiteko tresna espazial eta kontzeptualak badaude. Izan ere, horiek guregan ditugun arren, bestelako praktiken bidez (korporalak eta teorikoak/ ideolojikoak) deseraiki eta berdintasunean berriak sortu ahal izateko aukerak eskaintzen ditu hiriak. Horren aitzindari, Ibaizabal ur kutsatu eta herritarrentzat no go area baten gisa definitzen zuen betiko egi konpartitu eta mugiezinaren iraungitze data, praktikak40 desafiatu eta kolokan jarri duena, nahiz eta ofizialki, bilbotarron imaginario oso bakarrean oraindik ere galdutako espazioa den.
‎...ta argigarriagoak dira, soziolinguistikazkoak barne, gizarte alorreko problemei soluzioak aurkitzeko. euskararen biziraupen bera ere, esate baterako, ez dago ulertzerik linguistika eta soziolinguistika zientzien ekarpenetatik aparte; euskararen gaur eguneko egoera, ona edo txarra izan nork bere ikuspegiaren arabera, ez litzateke den hori izango euskara Batua existituko ez balitz, eta euskara Batua sortu ahal izan da, besteak beste, hizkuntzalariei esker. euskara Batua, hiztun elkartearen hizkuntza eredu estandarra izatea, eta estandar hori sozialki eta politikoki zabal onartua izatea, objektiboki euskararen biziraupenerako onuragarriak dira, hizkuntza
2012
‎Banatu ahal dozuz gauze asko(...) eta interesanteena da euskeraz egiten dozule. Netzako ideia ona da, azkenean Berbalagun proiektuan dira 3 pertsona... ta nahiko imtimoago moduan, hau sortu ahal da kuadrila antzeko giro bat". 10
2016
‎Berrikuntzarako bide hau hartu ezean, egindako ahaleginak hanka motz geratu daitezke. Zaila dirudi egindakoaren gainean, eta ikuspuntu, aldagai, kategori berdinak erabiliz zerbait berria sortu ahal nire ustez, diskurtso berritzailearekin batera bestelako berrikuntzak ere gertatu lirateke: diagnostiko berriak, zabalagoak eta konplexuagoak behar dira; diziplinen artekotasunetatik sortutako diagnostikoak; egoera modu integralagoan ulertuko dutenak; kontzeptu berriak mahai gaineratuko dituztenak; ikuspegi zein paradigma berriak proposatuko dituztenak... zer dago jarrera bat edo beste baten oinarrian, abiapuntuan?
‎ohiturak, praktika arruntak, balio zabalak, ohiko pentsatze erak, eta hizkuntza praktikak izanda ere. Curriculum esplizitu eta intentzionalaren alde direnak zeharka sustatu ahal dira eta formalizatutako jardueretatik kanpo, lagungarri izan daitezkeen jarduerak ez formalak sortu ahal dira. Hori dena, hala ere, curriculumaren helburuak lortzeko behar diren alboko edo esan gabeko gaitasunak (maiz, bitarteko gisa agertuko direnak) formalizatzeko, antolatzeko, irakasteko, kontrolatzeko eta ebaluatzeko aukera baztertu barik.
2017
‎eremu publikoan balekoa ez den hizkuntza, estatus baxukoa delako edo, zokoratzen badugu, gero eta gutxiago ikusi eta adituko dugu eta gero eta gehiago pentsatuko dugu inork gutxik hitz egiten duela hizkuntza hura. ezaguna da prozesu hori hemengo bazterretan. kontrara ere zerbait egin daiteke. Sortu ahal dugu, adibidez, erabilgarritasun eta erabilera irudirik, inpresiorik, pertzepziorik..., eta, batez ere, balioetsi ahal ditugu erabilera ezkutuak, apalak, txikiak, eta horrela buelta eman baztertze eta desagertze prozesuari. horrenbestez, eta bourdieuren terminoak (1982) erabilita: hiztunek badakite zein den hizkuntza eremuan dauden joko eta lehiak eta zein diren hizkuntza merkatuan dauden balioak eta kapitalak. badakite edo, badute ideiaren bat, badute horri buruzko sentierarik. eta, halaber, jakin dezakete haiek balioesten dutena beste merkatu batean purtzileria dela, eta egoera horiek guztiak aldakorrak direla. euskal herriko herri askotan ez dugu galdetu behar zein den egoera edo errealitate soziolinguistikoa. herrira ailegatzerakoan iragartzen digute" hemen euskaraz bizi gara" edo" hemen euskaraz bizi nahi dugu". taberna, denda edo administrazio publikoen bulego askotan ere iragarriko digute zein den, gutxi asko, hango egoera soziolinguistikoa. deskripzioak eta preskripzioak dira, euskaraz egiteko aukera ageriko horiek atzean dute araua:
2021
‎genre, grave, ouech, frère eta hainbat gehiago noski. Baina nork irakasten die euskaraz ere honelakoak sortzen ahal direla. Non entzuten dituzte honelakoak?
‎Artikulu osoan zehar ikusi dugu irakaskuntza eta euskarak ez dutela harreman sinplea. Izenondo horrekin ez dut erran nahi ez dutela elkar ulertzen baina bai harreman konplexu horrek egoera eta ondorio desberdinak sortzen ahal dituela. Hiru sareek adibidez, gibelondo desberdinak proposatzen dituzte:
2022
‎Pozgarria izan da 2022an Iparraldeko Topagunea sortu izana, erabileran ardaztutako herri mugimendua indartzeko eta zabaltzeko aukerak eskainiko dizkigulako. Gure helbururik behinena, euskara elkarterik edo dinamika egonkorrik ez dagoen auzo eta herrietan, Euskaraldiaren harira sortutako ahalik eta Euskaraldi Batzorde gehien egonkortu eta iraunaraztea da, erabilera areagotzeko bestelako dinamikak eta egitasmoak ere bultzatu ditzaten. Aktibazio soziala ezinbestekoa izango da erabilera datuak hobetu nahi baditugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia