2007
|
|
Jakin badakigu ikasleek duten motibazio instrumental hori, ondo bideratuz gero, ona ere izan daitekeela. Hortaz behar bezala baliatuz gero ikasleari bestelako motibazioa, irrikak, jakin mina, eta beharrizanak
|
sortu
ahal zaizkio.
|
2008
|
|
IXA taldean, gure ibilbidearen hasieratik, saiatu izan gara Hizkuntzaren Teknologiaren arloan ikertzen eta ahal izan denean produktuak gizarteratzen, IKT arloan euskararen erabileran normalizazioa sustatzeko. Testuak errazago eta txukunago
|
sortu
ahal izateko, sarean edukiak zabaldu edo bilatu nahi dituenak tresna egokiak izan ditzan. Helburu horretan ere bere hizkuntzarekin errazago lan egin dezan eta norberaren hizkuntzarekin ere gozatu ahal izateko.
|
|
Hizkuntzaren Teknologiaren ekarpena funtsezkoa da IKT arloan euskararen erabileran normalizazioa sustatzeko. Testuak errazago eta txukunago
|
sortu
ahal izateko, sarean edukiak zabaldu edo bilatu nahi dituenak tresna egokiak izan ditzan. Helburu horretan ere bere hizkuntzarekin errazago lan egin dezan eta norberaren hizkuntzarekin ere gozatu ahal izateko.
|
|
• Itzulpen memorien bilduma handitzea sistema estatistiko egoki bat
|
sortu
ahal izateko.
|
|
ASR eta TTS dira hizketa teknologien muina, testua prozesatzeko teknologiei datu sarrera eta irteera mintzatua ematen baitiete (ikus 1 irudia). ASR eta TTS teknologiez gainera, makinak interpretatze, ulertzeeta elkarrizketa osagaiak ere behar ditu erabiltzailearekin interakzio bat
|
sortu
ahal izateko; hortaz, ezaguera edo jakintza beharrezko ditu makinak. Hiru teknologiak uztartzen dituen puntako aplikazio bat ahots ahots itzulpena da (speech to speech translation).
|
2011
|
|
Hots, aspalditik barneraturik dauzkagun ustezko egi horien kontra aurre egiteko tresna espazial eta kontzeptualak badaude. Izan ere, horiek guregan ditugun arren, bestelako praktiken bidez (korporalak eta teorikoak/ ideolojikoak) deseraiki eta berdintasunean berriak
|
sortu
ahal izateko aukerak eskaintzen ditu hiriak. Horren aitzindari, Ibaizabal ur kutsatu eta herritarrentzat no go area baten gisa definitzen zuen betiko egi konpartitu eta mugiezinaren iraungitze data, praktikak40 desafiatu eta kolokan jarri duena, nahiz eta ofizialki, bilbotarron imaginario oso bakarrean oraindik ere galdutako espazioa den.
|
|
...ta argigarriagoak dira, soziolinguistikazkoak barne, gizarte alorreko problemei soluzioak aurkitzeko. euskararen biziraupen bera ere, esate baterako, ez dago ulertzerik linguistika eta soziolinguistika zientzien ekarpenetatik aparte; euskararen gaur eguneko egoera, ona edo txarra izan nork bere ikuspegiaren arabera, ez litzateke den hori izango euskara Batua existituko ez balitz, eta euskara Batua
|
sortu
ahal izan da, besteak beste, hizkuntzalariei esker. euskara Batua, hiztun elkartearen hizkuntza eredu estandarra izatea, eta estandar hori sozialki eta politikoki zabal onartua izatea, objektiboki euskararen biziraupenerako onuragarriak dira, hizkuntza
|
2012
|
|
Banatu ahal dozuz gauze asko(...) eta interesanteena da euskeraz egiten dozule. Netzako ideia ona da, azkenean Berbalagun proiektuan dira 3 pertsona... ta nahiko imtimoago moduan, hau
|
sortu
ahal da kuadrila antzeko giro bat". 10
|
2016
|
|
Berrikuntzarako bide hau hartu ezean, egindako ahaleginak hanka motz geratu daitezke. Zaila dirudi egindakoaren gainean, eta ikuspuntu, aldagai, kategori berdinak erabiliz zerbait berria
|
sortu
ahal nire ustez, diskurtso berritzailearekin batera bestelako berrikuntzak ere gertatu lirateke: diagnostiko berriak, zabalagoak eta konplexuagoak behar dira; diziplinen artekotasunetatik sortutako diagnostikoak; egoera modu integralagoan ulertuko dutenak; kontzeptu berriak mahai gaineratuko dituztenak; ikuspegi zein paradigma berriak proposatuko dituztenak... zer dago jarrera bat edo beste baten oinarrian, abiapuntuan?
|
|
ohiturak, praktika arruntak, balio zabalak, ohiko pentsatze erak, eta hizkuntza praktikak izanda ere. Curriculum esplizitu eta intentzionalaren alde direnak zeharka sustatu ahal dira eta formalizatutako jardueretatik kanpo, lagungarri izan daitezkeen jarduerak ez formalak
|
sortu
ahal dira. Hori dena, hala ere, curriculumaren helburuak lortzeko behar diren alboko edo esan gabeko gaitasunak (maiz, bitarteko gisa agertuko direnak) formalizatzeko, antolatzeko, irakasteko, kontrolatzeko eta ebaluatzeko aukera baztertu barik.
|