Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2004
‎Badaezpada ere, ez hurbildu Jaurlaritzaren Parisko egoitzara. Ez dakigu zeregin hau proba moduko bat besterik ez ote den izanen, espioi lanetan zer moduz aritzen garen ikusteko, baina hobe dugu zuhur jokatu eta, profesionalak ez bagara ere, profesional gisa aritzea, ulertzen?
2005
‎Berak ere trena hartu behar zuen, ez azken trena ez huts egiteko, hasieratik ulertu baitzion Mi chani azkeneko beste tren batez ari zela. Berak goizean goiz altxatu zuen, igandea izan arren, nagusi izango zuenak lehenbailehen azaldu nahi zion lana zertan zetzan.
2006
‎Behin eraman ninduen, ez dakit zergatik, domeka goizez. " Umeak ikas dezan lana zer den" edo halako zerbait pentsatuko zuen. Ez dakit.
2010
‎Amari eta bioi azaltzen zizkigun buruan zeukan eraikuntzaren xehetasunak, nahiz eta amak jaramon handirik egin ez (harentzat etxea zen bere eremua eta bere erresuma) eta ni umetxo bat izan. Nire txikian, baina, bat egiten nuen aitaren ilusio harekin, eta obrak hasi zirenetik poz pozik joaten nintzen, aitaren edo amaren eskutik, lanak zertan ziren ikustera.
2011
‎Hona hezkuntza sistemaren akulturazio lana zer izan den Claude Hagègeren bertsioan emanda:
2016
‎Txanponaren aurpegi bat da hori. «Beste gauza bat da eguneroko lanean zer egoeratan ari den jende asko: frustrazioa, akitzea, nekea, prekaritatea...
lanaren zer ezaugarri lotzen duzun oparia jasoko duen horrekin. Izan dadila testu literarioa
‎– Dedikatorian adierazi badut emanaldi osoa edo nik taularatutako lana zergatik eta nola lotzen dudan
‎HAURREN LANA Zer kausa ditu. Zer ondorio ditu?
2017
‎–Hi hago isilik, Motxa. Maurixiok Joxemieli?. Hemen bakoitzak eduki behar dik lau hatz kopetan gauzak ulertzeko, eta ez daukak alkahuete lanetan zer ibili. Behar adina umore badik Joxek nik esandakoa jasateko, eta ozpinik ere ez zaiok falta niri txantxa itzultzeko... eta umorea, edo ozpina, edo biak falta bazaizkio, beretzat kalte!
lana zergatik eta nola lotzen dudan hartzailearekin. (P)
2018
‎Etxeko lanen inguruko eztabaidetan, maiz, ez zaie erreparatzen senarrak espero izaten eta eskatzen dituen gauzei. Senarrak berak lanerako zer behar duen, horrek izugarri baldintzatzen du etxekoandreak nola antolatuko duen bere denbora. Otorduak, kasurako, senarraren lanorduen arabera antolatzen dira, eta senarrak beti izaten du iritziren bat etxeak eta seme alabek nolako itxura izan behar duten; gainera, baditu baliabide batzuk espero duen hori betearazteko, hala nola otorduak zapuztea edo, azken aukera gisa, indarkeria fisikoa erabiltzea.
2019
‎Atzo, Iruñera iritsi bezain pronto, idatzi nion euskal poeta gazteari aurreko guztia kontatuz (gaueko 20:24an!). Bidezkoa iruditu zait haren lanaz zer esan den jakinaraztea. Ez dit deus erantzun.
‎Hain zen jaun onbera eta errukitsua non, lanean ari zirela, soldadu akitu bati, ahultasun une batean, giltzurrinen malgukia hausten baldin bazitzaion, ez baitzitzaion duintasunik gabea iruditzen bere bizkarraz zamari eustea. Horietako batean Mogueime bere atzean egokitu zen, Mogueime ere dorrearen eraikuntzan lanean ari baitzen, eta izan zen kasua ezen Ouroana etorri zela lanak zertan ziren ikustera, baita, noski, bere begien gutizia izan behar zuena begiratzera ere, bere jaun eta jabea, alegia, baina honek ez zuen galarazi atzean zegoen soldadu altu batek tinkotasunez begiratzen ziola kontura zedin, lehen egunetik ohartu zen, beti begiratzen zion, nonahi zegoelarik ere, lehen Monte de S. Franciscoko kanpamentuan, gero erregearenean, orain lur-mutur estu honetan, hain e... Mogueimek arrabetera ikusten zuen alemaniarraren garondoa, garondoaren gainean ile hori luzeak erortzen zitzaizkion, hautsez eta izerdiz mamiturik, zalaparta haren erdian hiltzea agian ez zen zaila izango, orduan Ouroana libre izango zen, baina ez zen orain baino hurbilago egongo.
2020
‎Eta ongi ikasi zuen haien etxean lana zer zen. Ongi ulertu zer egin behar zen, noiz, nola eta zein irribarrerekin.
2021
‎Happy ending eskema binario absurdoa onartzen badugu, Shakespeareren lanekin zer egingo genuke: tragediak maisulanak direla esan eta komediak txatxukeriak?
2023
‎Horrelako oharrek sutan jartzen dute Chloé. Bistan da eskura emanen diela txostena, batetik, bere lana zer den badakielako eta, bestetik, bezperan hala adostu zutelako. Ez du jasaten mintza dakizkion lau urteko haurra balitz bezala.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia