Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 60

2000
‎Sexu bizitzari buruzko hiru entsegu (1926), Egoera intersexualak (1929), Sexualitatearen bilakaera eta egoera intersexualak (1929). Lan hauek eraginsozial eta intelektual handikoak izan ziren eta berehala itzuli ziren ingelesera, frantsesera, italierara eta beste zenbait hizkuntzatara.
‎Talde lan hauek Ahaide Terapia Exhortatibo izenaz ezagunak dira.
‎Ortik negarrata narda. Ez du gutxi egin euskaldun berri onek bi lan auek idazten. Gure txaloa ba du?.
‎Honengatik guztiagatik, lan honetarako orain aukeratzen ditugun ardatzak hauexekdira: hizkuntzaren garrantzia eta komunikazioaren balioa, besteak beste, omenaldihonetan agertzen diren lanen arteko eta lan hauen eta Txillardegiren curriculumarenarteko lotura egiteko, gero honekin guztiarekin euskararekiko ikerkuntza zertan denerrazago ebaluatu ahal izateko.
‎1 Ikerketa lan hauek UPV EHUk finantziatutako upv 147.345 TA066/ 98 proiektuaren barne garatudira.
2002
‎Eginkizunekin lotuz, euskaraz eman beharreko irakaskuntza lerroa zehazteazen organo horien egitekoa. Plana martxan jarri aurretik lan hauek egin zituzten: irakasleen heziketa eratu, euskal gaien prestakuntza aurreikusi eta antolatu, euskarazko ikerkuntza bultzatu, hizkuntza kohesiorako organo nagusiaren zentroanparte hartu, norberak bere zentroa ordezkatuz, alegia, eta horren inguruan zentro bakoitzean animatu, hitzaldiak eta mintegiak koordinatu, suspertu, antolatu etaabar.
‎Dagoen bibliografia zabal horretatik, hezkuntza arloei begira eginiko lan hauek azpimarratukoditugu: M. Recarte (1990), eta R.
‎J. Madariaga (1987). Erreformak eta Kontrarreformak Euskal Herrira ekarritako herri xehearibegirako heziketa eta alfabetakuntzaren inguruan, zinez interesgarriak deritzegu honako lan hauei: J.Intxausti (1995) eta egile beraren (1994).
‎Ikastoletako historiari buruzko lan hauek monografikoak izan ohi dira, ikastola bakoitzarenXXV. urteurrena betetzean prestatu izan dira eta ikastolarekin zerikusia izan duten pertsonek eginakizan ohi dira. Zer esanik ez, diren ikastolak baino gutxiago egin dira, baina sorta polita direlaukatzerik ez dago.
2003
‎Erregio ekonomiaren alorrean egiten ari diren garapen teoriko berrienek azpimarratzen duteerregio eta toki espazioen eta berrikuntza eta lehiakortasunaren arteko erlazio hori. Ildo horretakohausnarketa interesgarriak honako lan hauetan aurki daitezke: Cooke, Gomez Uranga eta Etxebarria (1998), Morgan (1997), Storper (1995), Maillat (1998), besteak beste.
‎Zeruko Argia n UEUren berri eman zuen Iñaki Zubizarretak azken hausnarketa bat gehitu zuen, UEUn egindako lanak ezin zuen estali beste bat «agian beharrezkoagoa dena, Euskal herrian badira zenbait unibertsitate, eta unibertsitate hauetan egin behar ditugu ahalehin guztiak gureganatzeko, euskal kulturarentzat irabazteko. Baina bi lan hauek ez daude elkarren aurka, elkarren osagarri dira baizik»65 Iritzi zabalagoa zuen Paulo Agirrebaltzategik:
2005
‎Orientazio Departamentuko arduraduna zuzendariak izendatzen du eta 3ikasturtez arituko da lan hauetan: Etapako Curriculum Proiektua landu, sailekojarduerak planifikatu eta memoria idatzi, espazioak eta instalazioak koordinatu, material berezia erosi eta abar.
‎Antolaketa modu honek ikasgela talde txikitan banatzeko (5 lagunekoak) aukera ematen du eta kide bakoitzak zeregin eta kargu bat izaten du. Beharrezkoada ikasleek behar besteko autonomia izatea funtzio horiei erantzun ahal izateko.Talde horiek honako lan hauek egin ditzakete: espazioa banatu, ikasgelako baliabideak banatu, ikasle bakoitzari esparru baten ardura eman eta abar.
2006
Lan hauen zikloa itxi eta berri bat hastera letorke Saizarbitoriaren Hamaikapauso (1995), belaunaldi baten kronika, eta, era berean, trantsizio horren balantzeaegiten duena. Balantze hotzagoa, esaterik badago.
‎Díaz de Durana (1982, 1984, 1985). Lan hauetan egileak erakusten digu koroaren nahiek bultzatuta egin zela Gasteizeko 1476ko kapitulu bilduma, baina baita hiriko oligarkiako kideek ofizioen banaketa monopolizatu ahal izateko ere, eta, aldi berean, biei interesatzen zitzaien merkataritza garatzeko bakea bultzatzeko.
2007
‎Oro har, gehienak, guztiak ez esateagatik, eskarmentuko kazetariak gara edo dira, hedabideetan lanean aritutakoak, eta harremanak dituztenak berauetan. Orain arte, lan hauetan ez da sartu komunikazioaren beste alorretatik datorren jendea.Gehienbat prentsatik (zentzu zabalean ulertuta) datorren jendea izan da. Ez dutesan nahi etorkizunean publizitatetik edo beste alor batzuetatik datorren jendeasartuko ez denik, baina, orain arte, ez da hala izan.
‎Horren adierazle da azken urteotan gai horren inguruan eginikoikerketa kopuru handia. Adibide gisa, nazioartean, honako lan hauek aipa daitezke: norberaren ezagutzaren garapenari buruzko ikerketak (besteak beste, Demetrioueta Kazi, 2001 eta Vyt, 2001); Gogamenaren Teoria delakoaren garapenareningurukoak (adibidez, Astington eta Jenkins, 1995, 1999 eta Call eta Tomasello, 1999); garapen moralari buruzkoak (besteak beste, Bergman, 2002 eta Miller, 1990); ekonomiari buruzko ezagutzaren garapenaren ingurukoak (Berti eta B...
‎Ildo beretik, erreflexioen emaitzak ongi hartu ohi dira argudioen atalean. Erreflexio lan hauetan, aparteko lekua izan ohi dute seinaleek (alegia, gertakari baten alboko den zerbait, baina oinarrizko gertakarira garamatzakeena: kea eta sua, adibidez); bai eta gauzen izaeraz mintzo litezkeen era guztietako zeinuek (segurtasun maila egokian, gauzen nondik norakoak deduzitzen laguntzen dutenak).
‎Gainera, hasiera lan hauetan, arreta eskatu eta gaiaren aurrerapena eskaintzeaz gain, publikoari nolabaiteko atsegin bat eman behar zaio. Delektatu egin behar izaten da, hurrengo minutuetan hizlariarekin bat egin dezan.
‎Bestalde, benetako azken eraldaketa EAEn burutu bada eta hemendik eman, eragiketa EAEn egin dela kontsideratuko da. Ematea EAEtik burutzen bada, baina emate horrek instalakuntza lanak eskatzen baldin baditu EAEtik kanpo eta muntatzea lan hauen kontra prestazioa guztiaren% 15 baino gutxiago bada, eragiketa EAEn egina dagoela kontsideratuko da. Energia elektrikoaren kasuan, eragiketa EAEn egina dagoela kontsideratuko da berorren ekoizpen zentroa EAEn badago.
2009
Lan hauen artean modu bereziki tristean gogoratzen dute borrokalari antifaxista batzuek frontean, «inorena ez zen lurrean», armada frankistak aurrera egitekolubakiak ireki behar izatea. Zalantzarik gabe, hauxe izan zen prisioneroek egindako lanik gogorrenetako bat, alde batetik, etsaiaren alde oso modu gordin etaikusgarrian aritu behar zutelako, eta bestetik, zeregin horretan zeuden bitartean, haien kide ohien, errepublika defendatzen zuten soldaduen tiroak jasotzen ahalzituztelako.
‎Garraio azpiegituei dagokienez, nabarmentzekoa da burdinbidean aritutakogatibu kopurua. Olaizolak ederki jaso ditu bere ikerketan gerraostean 3.178 presoekin, Lanaren bidez Zigorra Berrerosteko Sisteman antolaturik, irekitako burdinbide azpiegiturak, baina bertan agertzen direnez gain, beste asko egin ziren gerraeta gerraoste garaian hainbat Langile Batailoirekin23 (gutxienez 5.197 prisioneroaritu ziren lanean hauetan), edota BDST (P) 95 delakoarekin24.
‎Gerra garaiko burdinbideen kasuan, oraindik egiteke dago Batallones deFerrocarriles delakoek egindako lan guztia, eta gainera, zaila da horren jarraipenaegitea, jakinda behin baino gehiagotan prisioneroak lanez aldatzen zirela beharbelikoen arabera. Zaila da lan hauetan parte hartu zuten prisioneroak zehaztasunosoz zenbatzea, gerra bitartean prisioneroak azkar eramaten baitzituzten toki batetikbestera, behar belikoen arabera, Castejonen egiten ziren lanen kontura Francorenebazpen honetan ikusten den moduan: «Se pongan 1.500 prisioneros en Castejon adisposicion del Jefe del Servicio Militar de Ferrocarriles, para la construccion de ladoble via de Zuera Castejon, toda vez que de los 2.000 que le fueron adjudicados, el V° Cuerpo del Ejercito se quedo con parte de ellos para trabajos de fortificaciony descarga de materiales»25 Gerra osteko lanak, berriz, oso ongi jaso ditu bereikerketan Olaizolak, eta bertan ikus dezakegu Madril Burgos lerroa izan zelaprisionero gehien erabili zuena, 1.842, hain zuzen ere.
‎Dena den, defentsa lan hauen barrenean berebiziko garrantzia izan zuen Pirinioak defendatzeko planak. Gerra garaian hauxe ez zen izan militar matxinatuenlehentasuna, baina gerra bukatu bezain pronto Pirinioen fortifikazioa defentsaestrategiaren arretagune nagusienetakoa izatera pasatu zen.
‎68). Langile Batailoiei dagokienez, Avilako Artxibo Militarreanubide eta kanalizazioei buruzko dokumentazioa topa daiteke zenbait euskal herrirentzat, hala nola Cortes, Alesbes edo Tutera, baina segur aski herriz herri egindako ikerketek zerrenda luzatuko lukete, eta lan hauetan herrietako agintari eta izan zuten inplikazioari buruzko informazio sakonagoa eskuratuko genuke.
‎Bestalde, espetxe guztietan lan ezberdinak egin zituzten giltzapeturiko presoek, askotan espetxe beraren funtzionamendua martxan jartzeko, bertako baratzeetan, garbiketan edota janari prestaketan. Lan hauek mantendu egin ziren presopolitikoen kopurua jaitsi egin zenean, eta zigorrak gutxitzeko helburuarekin XX.mendearen bukaera arte mantendu egin dira, espetxeetako funtzionamendukozutabe garrantzitsuenetako bat izanik.
‎Gualdalquivirreko Ubidea ikertzeko taldeak (Acosta et al., 2004) azaldu duenez, sistema horren barrenean ere lana antolatzeko zenbait modalitate egon ziren: lehendabiziko urte hauetan Colonias Penitenciarias Militarizadas direlakoak, Direccion General de Regiones Devastadas izenekoaren menpekoak, edota Espetxe Tailerrak, eta hurrengo urteotan bestelako formak ere hartuzituzten lan hauek, 1995ean behin betiko ezabatuak izan ziren arte. Kontzentrazioeremuen egituraren menpe zeuden lanen kasuan ez bezala, honakoetan lanakenpresa pribatuek eraman zituzten aurrera, 1938an sortutako Patronato de NuestraSeñora la Merced delakoaren bidez estatuari presoak oso baldintza onetan kontratatuz.
‎Atal honetan, kontrol egituren bidez programaren ordena sekuentziala aldatzeko moduak aztertuko ditugu. Kontrol egiturak programazio lengoaien oinarrizko elementuak dira, eta bi lan hauetarako erabiliko ditugu:
‎Bideratzaile/ suhesiak sareko mugan kokatzen direnez, IP/ garraio/ aplikazio iragazketaz gain honako lan hauek ere egin ditzakete (eta, askotan, egiten dituzte) gaur egun:
2010
‎Edozein motatako administraziomailatan sail bakoitzari dagozkion diru partidak analizatu egiten baditugu, lasterohartuko gara errepide eta azpiegitura erraldoiak direla gehien jasotzen dutenak.Horrela, politika sektorialek, eta batez ere azpiegitura obra handiei lotutakoek, lurralde eredua konfiguratzen dute, estruktura espaziala baldintzatu eta egituratzendutelako (Allende, 2000). Azken finean, azpiegitura lan hauek (daudenak eta batezere proiektatzen ari direnak) lurraldea egituratzeko bitartekoak dira, plangintzaguztien gainetik eremuak artikulatzeko benetako ahalmena dutenak hain zuzen ere.
2011
Lan auek egiteko, apaizgaien artean eta fraidegaien artean ekipoan artu bear da lana, bestela denpora asko galtzen da batek bakarrik egiteko. Or erabakiko dezue zeintzuk (liburuak) artu leitekezan oiñarritzat lan au egiteko; esate baterako, Arantzazukoek zein liburu; Seminaristek beste bat eta zein; Loiolakoek, eta abar (Berriotxoa, 19631964:
‎Irakurleak baieztatuko du lan honetan kalitatea eta euskara zein ondo uztartzen diren. Izan ere, aipatzekoa da lan hauen zati handi bat nazioarteko zenbait aldizkari zientifikotan argitaratu izana, horrela, euskaraz egin eta gero ingelesera itzultzea, aukera bat dela frogatuz.
‎Horien artean, ezinbestekoa da aipatzea Jakin Kultur Taldea, hiztegigintzaren eremuan egindako lanarengatik, bereziki UZEIren sorrera ekarri zuelako. Hiztegigintza lan hauek bereziki interesatzen zaizkigu zeren euskarazko ekoizpen zientifikoa gerta dadin (artikuluak, liburuak zein unibertsitatemailako irakaskuntza) ezinbestekoa baita hizkuntza estandar sendoa izatea eta lexiko berezitua garatzea.
2012
‎Aztarna ekologikoa kalkulatzeko garaian, aztarna ekologikoa adierazlea asmatu zuten WilliamRees eta Mathis Wackernagel en honako lan hauek hartzen dira oinarritzat: hasierako definizio teorikoajasotzen duen Our ecological Footprint (1996), geroago estatu mailara egokituta garatu zituztenaplikazioak jasotzen dituen Ecological Footprints of Nations (1997), udal mailako ikuspegia jasotzenduen The Ecological Footprint of Santiago de Chile (1998), eta erregio mailako aztarna aztertzen duenEvaluating the use of natural capital with the Ecological footprint.
2014
‎Gure ikuspegia, berriz, gertuago dago hizkuntza osagaien antolamendua, elkarrizketen osaera... azterkizun duten beste lan hauetatik (Torres (1999, 2001,2003); Mayans (2000, 2002a, 2002b); Blanco Rodriguez (2002); Borreguero (2002); Lopez Quero (2003, 2010); Noguera (2006); Cassany, Sala eta Hernandez (2010). eta, jakina, Crystal (2001, 2004, 2008, 2011)) arestiko ikuspegi soziolinguistikotikbaino. Alegia, agerira ekarri nahi dugu euskal hiztun txatgileek zein komunikazioeta hizkuntza estrategia erabiltzen dituzten bere artean komunikatzeko.
‎Horretarako, lan hauek landuko eta erabiliko dira: Miren Agur MeaberenAzalaren kodea (2000) eta Bitsa eskuetan (2010), eta Leire Bilbaoren Ezkatak (2006) eta Scanner (2011).
‎Azken urteotan emakume bertsolarioi jarri zaizkigun bakarkako lan hauek ongiilustratzen dute goian esana.
‎Gaiaren inguruko laburpen orokor eta argiak jasotzen dituzte lan hauek: «II. Musicologia yfeminismo» (Viñuela, 2003:
‎Adibidez, honako lan hauetan: Elena Lopez Aguirre, Historia del rock vasco.
‎Jarrai dezagun bi lan hauen gainean kritika akademikoak aztertzen ari garengaiari buruz esandakoei begira. Beste batzuen artean Joseba Gabilondok (1999) etaMari Jose Olaziregik (2005) Zeru horiek lana aztertu dute eta jarraian lan horietansexu/ genero gaiari buruz esandakoak ekarriko ditugu.
‎Kritika dibulgatiboak eta akademikoak diotena ezagutu ostean, egin dezagungure berrikusketa (Rich, 1995) eta jar ditzagun elkarrizketan bi lan hauek. Hasteko, eta Olaziregi eta Gabilondorekin ikusi bezala, emakume tipoak bitan banatzendituzte bi lanotan; ideala maitatuta eta haragizkoa desiratua, erlijio kristauakemakumeekin lotuta ematen dituen bi irudiak hain zuzen:
2015
Lan hauek i2Basque (Euskal Herria), COSMOS Consortium supercomputer (Erresuma Batua), Milipeia (Portugal) eta Swiss National Supercomputer Center CSCS (Suitza) konputazio azpiegituretan gauzatudira. Hontaz gain, Abelian Higgs soken proiektuan D. Daverio, M. Hindmarsh eta M. Kunz izan ditugulankide eta soka semilokalenean A.Achucarro, A. Avgoustidis, A. M. M. Leite, C. J. A. P. Martins etaA.
‎Hau gutxi balitz, arte eremuan dabiltzanon artean inprimatze digital bat eta argazki batbereizteko orduan, badago nolabaiteko polemika eta nahasketa. Bada, artista asko kameratradizionalekin hasi ziren lanean, baina oraintsu kamera digitalekin hasi dira; lan hauek digitalak izanarren, kontzeptualki argazki moduan izendatzen jarraitzen dituzte (nahiz eta materialari begirainprimatze digitala izan), eta argazki bezala saltzen dira. Artearekin erlazionatuta dauden zenbaitprofesionalek ere, uste dute irudiaren itxura argazki batena bezalakoa bada, gauzatu duen materialakalde batera utzita, argazki bezala izendatzen jarraitu litzatekeela.
‎Artearekin erlazionatuta dauden zenbaitprofesionalek ere, uste dute irudiaren itxura argazki batena bezalakoa bada, gauzatu duen materialakalde batera utzita, argazki bezala izendatzen jarraitu litzatekeela. Nahaste honek arazoak ekarditzake lan hauen ikerketan eta kontserbazioan.
‎– Erakunde gehienek horrelako artelanak dituzte, eta batzuk narriatuta, baina aitortzendutenez, ez dira lan hauek kontserbatzeko gai, behar bezalako protokolorik ez dituztelako etahoni buruz duten heziketa faltagatik.
‎Artista, zaharberritzaile, zientzilari eta erakundeen interesak elkarlanean jarriz, ezaguera sakonalortu ahal izango dugu inprimatze digitalen eremuan eta lan hauek izendatzeko, sailkatzeko, kontserbatzeko eta erakusteko arau sorta batzuk garatu ahal izango ditugu modu zuzen batean.
‎Lehen esan bezala, inprimatze digitalen behar bezalako kontserbazioa aurrera eramateko lehenpausoa lan hauen karakterizazio zuzena egitea da eta nola ez, profesionalen artean arazo honiirtenbidea bilatzeko garrantzia sustatzea, gerora, kontrol klimatiko, manipulazio eta biltegiratzeegokirako protokoloak burutu ahal izateko.
‎Gaur egun, tinta injekziozko inprimagailuak tresnarik erabilienak bilakatudira, irudiak neurri eta bukaera mota ugaritan lortzeko aukera eskaintzen dituztelako, aukeratutakotinta, euskarri eta bukaera mota ezberdinen arabera. Lan hauek erakunde eta museo askoren parteizatera heldu dira baina arazoak agertzen hasi dira eta nabarmena egin da material berri hauei buruzdaukagun ezaguera murritza.
‎Ikerketa aitzindari honen ondoren, nukleoa hutsa izan beharrean likidoz betetzen aritu zirenzenbait ikerketa talde (Yang et al., 2011) eta guztietan emaitza itxaropentsuak lortu zituzten.Ikerketa horietan, beirazko zuntz mikroegituratuak erabili ziren bai nukleo solidozko bai nukleohutsezko diseinuekin, baina guztietan printzipio bera erabiliz. NPen tamaina egokia, zuntzarendiseinua zein SERSa lortzeko metodologia dira lan hauek jorratzen dutena.
‎Azken urteotan opioide hartzaileak (MOR, DOR eta KOR) eta sistema opioideko bestelako osagaiak giza espermatozoideetan deskribatuizan dira. Aurretik egindako lan hauetan, opioide hatzaile hauek, giza espermatozoideenmugikortasunean eragiten dutela ondorioztatu zen (Fernandez et al., 2002; Agirregoitia et al., 2006; Subiran et al., 2008; 2012). Bestalde, hartzaile hauen presentzia hozi zelula maskulinoetan deskribatuez denez, euren eginkizuna espermatogenesian zehar, oraindik ere, ezezaguna da.
‎Artek eman zituen haietatik 215.000; Frantziako Zinematografiaren Zentro Nazionalak (CNC), 100.000; eta Tribeca jaialdiaren Multimedia Funtsak (TFI New Media Fund) eta Britainiako World View elkarteak, gainerakoa. Nolanahi ere, urri dira halako proiektuak, telebistekin lan egin ohi duten multimedia estudio entzutetsu bakar batzuek baizik ez baitute lortzen halakorik ekoiztea (esate baterako, Upianek ARTErekin batera ekoitzi zituen lan hauek: Gaza Sderot, 2008an; Prison Valley, 2010ean; Alma.
2017
‎Ekonomia feministatik zaintza lanak ekonomian ezkutatzen direla kritikatzen da, eta ehuneko handienean emakumeen gain daudela, gainera. Honenbestez, Paideia eskolan bezala denek zentroaren lan guztiak planeatu eta egiten badituzte (garbiketa, sukaldatzea?) era parekidean, aurrerapauso bat emango da hezigaiek lan hauek beraien bizitzan normaltasunez eta era kolektiboan hartzeko (Martín Luengo, 2013: 7).
Lan hauek, funtsean, geure garaikidetasuna baldintzatzen duten errealitateen konplexutasunaazaleratzen dutela esan genezake. Baina geure hasierako galdera berreskuratuz, ba ote dagohorretaz harago, inguruarekiko, lekuarekiko bestelako imajinario proposatzaile bat eraikitzekoaukerarik?
‎Kasu hauek artean eginiko ikerketa oso baten (eta ez artearen inguruko ikerketa baten) erakusgarri garbi dira, non batetik, alderdi diskurtsibo edota teorikoago batekin egiten duguntopo, eta bestetik, arte praxiak berezkoa duen egiteko moduaz ebatzitako objektu edotaerrealitatearekin. Nolanahi, lan hauen materializazioan banaezinak dira irudia, forma eta testua.
‎Azken urteotan eskantsio automatikoaren inguruan lan ezberdinak egin dira. Lan hauetan, hitz sekuentziabat sarrera gisa jasota, hauek jarraitzen duten azentu sekuentzia itzultzea izan ohi da burutu beharrekoataza. Itzulpen edo transdukzio prozesu hau hainbat modutara egin daiteke:
‎Beste lanek, ordea, spin orbitaakoplamenduak elektroi fonoi elkarrekintza txikitzen duela egiaztatu dute, elektroi fonoi elkarreragin beraere handia denean (Li et al., 2011). Beraz, nahiz eta lan hauek oso esanguratsuak eta ildo honen abiapuntua izan, gaur egun ez dago argi zein den spin orbita terminoaren eragina elektroi fonoi elkarrekintzarengainean. Bestalde, txosten hauek, hamiltondar eta spin orbita akoplamendu eredu hurbilduetara mugatzen dira, eta dispertsiorik gabeko fonoiak erabiltzen dituzte.
2019
‎Azken hamarkadetan, Euskal Herriko isurialde atlantiarrean ugaritu egin dira herri eta auzo bizietanegindako esku hartze arkeologikoak, bai lan kontrolen testuinguruan eta baita ikerketa programasistematikoen bitartez ere. Batzuen nahiz besteen helburuak, ezaugarriak eta emaitzak oso anitzak izandiren arren, lan hauek landa paisaia, tradizionalaren, azpian ezkutatzen den aniztasun eta aberastasunhistorikoa agerian uzteko aukera eman dute oro har, zenbait kasutan bi mila urtez luzatzen direnokupazio sekuentzia luzeak erakutsiz.
‎Beste teoria batzuek diskurtso musikala hizkuntzalaritzarekin alderatzen dute, eta baita garunak hauek ulertzeko duen ahalmenarekin ere (Anagnostopoulou, 1997). Lan hauek diotenez, hizkuntzalaritzan bezala beharrezkoada pieza musikaletan ere erlazionatuta dauden segmentuak aurkitzea diskurtso koherente bat sortu ahal izateko, eta ezagutzen dugun erlaziorik oinarrizkoena errepikapena da. Izan ere, jakina da ia musika mota guztiek izatendituztela errepikapenak piezen barruan (Leach eta Fitch, 1995), bai noten sekuentzienak eta baita abstrakzio mailaaltuagoko taldeenak ere, eta errepikapen hauek dira musikari esanahia ematen diotenak (Meyer, 1957).
‎Hainbat lan garatu dira automatikoki sortutako musikari koherentzia emateko saiakeran. Lan hauetako batzukmusikaren estruktura semiotikoaren deskribapenean oinarrituta daude, non estruktura honetan pieza bateko antzeko segmentuak errepresentatzen baitira etiketa edo sinbolo berdinen bidez (Bimbot et al., 2012). Pieza batenestruktura semiotikoa atera ondoren prozesu bera alderantziz aplikatu daiteke; antzekoak izan behar diren segmentuen errepresentazioa daukan estruktura erabili bertan nota berriak sartzeko, beti ere segmentuek izan behardituzten antzekotasunak errespetatuta.
‎Aipatzekoa da Merida et al. ek neurtutako t balioa austenita fasean neurtudela, lagin estekiometriko honen Ttm« 200 K delako. Tenplatutako Ni2 MnGa laginetan neurtutako t balioakhutsuneekin erlazionatu dira lan hauetan, eta zenbatetsitako Cv a 1000 2000 ppm ingurukoa izan da. Horrela, Ni2MnGa laginean burututako positroi deuseztapen erdibizitza denboren kalkulu teorikoak bat datoz Merida etal. ek lagin hauetan lortutako hutsuneekin erlazionatutako t balio esperimentalekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia