2000
|
|
Sexu bizitzari buruzko hiru entsegu (1926), Egoera intersexualak (1929), Sexualitatearen bilakaera eta egoera intersexualak (1929).
|
Lan
hauek eraginsozial eta intelektual handikoak izan ziren eta berehala itzuli ziren ingelesera, frantsesera, italierara eta beste zenbait hizkuntzatara.
|
2006
|
|
|
Lan
hauen zikloa itxi eta berri bat hastera letorke Saizarbitoriaren Hamaikapauso (1995), belaunaldi baten kronika, eta, era berean, trantsizio horren balantzeaegiten duena. Balantze hotzagoa, esaterik badago.
|
|
Díaz de Durana (1982, 1984, 1985).
|
Lan
hauetan egileak erakusten digu koroaren nahiek bultzatuta egin zela Gasteizeko 1476ko kapitulu bilduma, baina baita hiriko oligarkiako kideek ofizioen banaketa monopolizatu ahal izateko ere, eta, aldi berean, biei interesatzen zitzaien merkataritza garatzeko bakea bultzatzeko.
|
2009
|
|
|
Lan
hauen artean modu bereziki tristean gogoratzen dute borrokalari antifaxista batzuek frontean, «inorena ez zen lurrean», armada frankistak aurrera egitekolubakiak ireki behar izatea. Zalantzarik gabe, hauxe izan zen prisioneroek egindako lanik gogorrenetako bat, alde batetik, etsaiaren alde oso modu gordin etaikusgarrian aritu behar zutelako, eta bestetik, zeregin horretan zeuden bitartean, haien kide ohien, errepublika defendatzen zuten soldaduen tiroak jasotzen ahalzituztelako.
|
|
Bestalde, espetxe guztietan lan ezberdinak egin zituzten giltzapeturiko presoek, askotan espetxe beraren funtzionamendua martxan jartzeko, bertako baratzeetan, garbiketan edota janari prestaketan.
|
Lan
hauek mantendu egin ziren presopolitikoen kopurua jaitsi egin zenean, eta zigorrak gutxitzeko helburuarekin XX.mendearen bukaera arte mantendu egin dira, espetxeetako funtzionamendukozutabe garrantzitsuenetako bat izanik.
|
2011
|
|
|
Lan
auek egiteko, apaizgaien artean eta fraidegaien artean ekipoan artu bear da lana, bestela denpora asko galtzen da batek bakarrik egiteko. Or erabakiko dezue zeintzuk (liburuak) artu leitekezan oiñarritzat lan au egiteko; esate baterako, Arantzazukoek zein liburu; Seminaristek beste bat eta zein; Loiolakoek, eta abar (Berriotxoa, 19631964:
|
2015
|
|
|
Lan
hauek i2Basque (Euskal Herria), COSMOS Consortium supercomputer (Erresuma Batua), Milipeia (Portugal) eta Swiss National Supercomputer Center CSCS (Suitza) konputazio azpiegituretan gauzatudira. Hontaz gain, Abelian Higgs soken proiektuan D. Daverio, M. Hindmarsh eta M. Kunz izan ditugulankide eta soka semilokalenean A.Achucarro, A. Avgoustidis, A. M. M. Leite, C. J. A. P. Martins etaA.
|
|
Gaur egun, tinta injekziozko inprimagailuak tresnarik erabilienak bilakatudira, irudiak neurri eta bukaera mota ugaritan lortzeko aukera eskaintzen dituztelako, aukeratutakotinta, euskarri eta bukaera mota ezberdinen arabera.
|
Lan
hauek erakunde eta museo askoren parteizatera heldu dira baina arazoak agertzen hasi dira eta nabarmena egin da material berri hauei buruzdaukagun ezaguera murritza.
|
2017
|
|
|
Lan
hauek, funtsean, geure garaikidetasuna baldintzatzen duten errealitateen konplexutasunaazaleratzen dutela esan genezake. Baina geure hasierako galdera berreskuratuz, ba ote dagohorretaz harago, inguruarekiko, lekuarekiko bestelako imajinario proposatzaile bat eraikitzekoaukerarik?
|
|
Azken urteotan eskantsio automatikoaren inguruan lan ezberdinak egin dira.
|
Lan
hauetan, hitz sekuentziabat sarrera gisa jasota, hauek jarraitzen duten azentu sekuentzia itzultzea izan ohi da burutu beharrekoataza. Itzulpen edo transdukzio prozesu hau hainbat modutara egin daiteke:
|
2019
|
|
Beste teoria batzuek diskurtso musikala hizkuntzalaritzarekin alderatzen dute, eta baita garunak hauek ulertzeko duen ahalmenarekin ere (Anagnostopoulou, 1997).
|
Lan
hauek diotenez, hizkuntzalaritzan bezala beharrezkoada pieza musikaletan ere erlazionatuta dauden segmentuak aurkitzea diskurtso koherente bat sortu ahal izateko, eta ezagutzen dugun erlaziorik oinarrizkoena errepikapena da. Izan ere, jakina da ia musika mota guztiek izatendituztela errepikapenak piezen barruan (Leach eta Fitch, 1995), bai noten sekuentzienak eta baita abstrakzio mailaaltuagoko taldeenak ere, eta errepikapen hauek dira musikari esanahia ematen diotenak (Meyer, 1957).
|
|
Hainbat lan garatu dira automatikoki sortutako musikari koherentzia emateko saiakeran.
|
Lan
hauetako batzukmusikaren estruktura semiotikoaren deskribapenean oinarrituta daude, non estruktura honetan pieza bateko antzeko segmentuak errepresentatzen baitira etiketa edo sinbolo berdinen bidez (Bimbot et al., 2012). Pieza batenestruktura semiotikoa atera ondoren prozesu bera alderantziz aplikatu daiteke; antzekoak izan behar diren segmentuen errepresentazioa daukan estruktura erabili bertan nota berriak sartzeko, beti ere segmentuek izan behardituzten antzekotasunak errespetatuta.
|