2005
|
|
3 Talde
|
lana
bideratzeko prozedurak ulertu eta praktikan nola aplikatzen direnaztertzea.
|
|
Proiektu hau aurrera eramateko ikastetxeak bere autonomian sakondu behardu. Ikastetxeko
|
lanak
bideratu ahal izateko gaitasunak eta tresnakbeharrezkoak dira. Idatzitako plana, autonomia falta dela eta, paper hutseangelditzen bada ez da operatiboa izango eta, ondorioz, hainbat gauza bezalaahaztu egingo da.
|
|
Beste bidebatetik, curriculuma eraginkortasunaren ikuspegitik landu duten autoreak daude (Tyler, Taba, eta abar). Giza berreraiketaren ikuspegitik bere
|
lana
bideratzen dutenautoreek (Apple, Popkewitz, Cornblet, eta abar) «curriculuma aldaketa sozial gisa»ikusten dute. Eisner, Stenhouse, Schwab, eta abarrek «curriculuma praktika etaarazoak askatzeko prozesu gisa» kontzeptualizatzen dute.
|
|
Rotger Amengual ek (1984) ere Urteko Plana eta Memoria erlazionatzen ditu; Memoria, Ikastetxearen Urteko Planarekin erlazionaturik dago. Urteko Planakikasturtean zehar egindako
|
lanak
bideratzen eta gidatzen ditu eta, Memoriak, berriz, Urteko Planean egindako jarduerak ebaluatzen ditu.
|
|
Irakasgai honetan, ikastetxean lan egiten duten irakasleek eta langiletaldeek jokatzen duten rol garrantzitsua ere aztertuko dugu. Ikastetxeko
|
lana
bideratzeko erakundearen gobernu organoek duten garrantziaz arituko gara; izan ere, duten zeregin nagusietako bat hauxe da: ikastetxeko irakasleek dituzten laneremuak zehaztea eta argitzea.
|
2007
|
|
Egin diren ikerketak berrikusiz, esan genezake euskara dela euskal kulturadefinitzeko ardatza. Azken urteotan, euskararen alde egindako
|
lanak
bideratu etaizanarazi du euskal kultura. Gauza bat euskal kulturari dagokion ala ez erabakibehar izanez gero, euskararekin duen lotura aztertuko da lehendabizi eta ondoren, euskararekin lotura zuzenik ez badu, lurraldearekin:
|
|
Definizioak, izatez, argitzaileak dira. Definizioak laguntzen du argudio
|
lanak
bideratzen eta argudio osagaiak argitzen. Era berean, definizioak sinesgarriago bihurtzen du ondorioa, arrazoizkoago egiten du.
|
2009
|
|
Duru Bellat ek (1990) adibidez, neskatoek bizi duten paradoxa mahai gaineratzen du. Neskekeskola nahiko ondo gainditzen dute baina
|
lan
bideratzean mutikoek baino arazogehiago dauzkate. Horri helduta, Vouillot eta kolaboratzaileek (2004), desberdintasun profesionalen oinarriak aztertzeko orduan, arreta berezia jartzen dute lanerakoorientazioan sortzen den generoaren araberako banaketan.
|
|
Era berean, emakumeeklangabezian duten gain presentzia azaltzeko, Torns ek (1995) tolerantzia sozialazhitz egiten du. Tolerantzia sozial hori nonahi aurki daiteke, irudikapen sozialetik, emakumeen
|
lan
bideratze politiketaraino. Autore horren esanetan, emakume gazteek bereziki izaten dituzten langabezia tasa altuak azaltzeko orduan, tolerantziasozialaren eragina azpimarratzekoa da.
|
|
Emakumeen
|
lan
bideratzearen ondorioz izandako praktika sozialen eraldaketek pentsamendu sozialean duten isla ikertu nahian, Lanbide Heziketako ikasleek langabeziaren inguruan duten irudikapena, eta, bereziki, langabezia femeninoarekiko duten irudikapena aztertu da.
|
|
· Bideratzaileen
|
lana
bideratzea besterik ez denez, hori azkarrago egitea badute. Ekipo sinpleagoak izango dira.
|
2011
|
|
Euzko Gogoa trantsizioko aldizkari bat izan zen, gerraurreko eta gerraosteko euskal kulturgintza jasoaren zubi
|
lana
bideratu zuen proiektua. Euzko Gogoak izan zituen molde berriko ezaugarriak, batez ere gaietan eta egileetan antzematen direnak.
|
|
Arestian aipatu dugunez, Martin Orbe sartu arte, Udako Euskal Unibertsitatea, udako hitzaldien ziklo bat baizik ez zen, hots, ez zen erabateko erakundea, egoitzarik ez zuelako, ezta inolako egitura instituzionalik ere, eta hasieran behintzat, «Udako Euskal Unibertsitatea» Udako Ikastaroen izen propioa baino ez zen. Orberen garaian, berriz (1977tik aurrera), UEUk Bilbon bulegoa ireki zuen, idazkaritza iraunkorra jarriz, eta zuzendariarekin batera UEUren
|
lanak
bideratzeko zuzendaritza talde bat finkatuz. Beraz, posible da garaian ez ikustea bi erakundeen arteko konkurrentziarik, bikoizketarik edo UZEIk UEUren tokia beteko zuenik.
|
2017
|
|
Egoera ezagututa, Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV/EHU) Gasteizko Hezkuntza eta Kirol Fakultateak ikastetxearen beharrei erantzuna emateko
|
lanak
bideratu zituen. 2014/ 15 ikasturtean zehar, Interneteko arriskuak lantzeko formazio ekintza bat diseinatu, Lehen Hezkuntzako 5 eta 6 mailetan martxan jarri (7 talde) eta prozesu osoa balioztatu zen.
|