Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2005
‎3 Talde lana bideratzeko prozedurak ulertu eta praktikan nola aplikatzen direnaztertzea.
‎Proiektu hau aurrera eramateko ikastetxeak bere autonomian sakondu behardu. Ikastetxeko lanak bideratu ahal izateko gaitasunak eta tresnakbeharrezkoak dira. Idatzitako plana, autonomia falta dela eta, paper hutseangelditzen bada ez da operatiboa izango eta, ondorioz, hainbat gauza bezalaahaztu egingo da.
‎Beste bidebatetik, curriculuma eraginkortasunaren ikuspegitik landu duten autoreak daude (Tyler, Taba, eta abar). Giza berreraiketaren ikuspegitik bere lana bideratzen dutenautoreek (Apple, Popkewitz, Cornblet, eta abar) «curriculuma aldaketa sozial gisa»ikusten dute. Eisner, Stenhouse, Schwab, eta abarrek «curriculuma praktika etaarazoak askatzeko prozesu gisa» kontzeptualizatzen dute.
‎Rotger Amengual ek (1984) ere Urteko Plana eta Memoria erlazionatzen ditu; Memoria, Ikastetxearen Urteko Planarekin erlazionaturik dago. Urteko Planakikasturtean zehar egindako lanak bideratzen eta gidatzen ditu eta, Memoriak, berriz, Urteko Planean egindako jarduerak ebaluatzen ditu.
‎Irakasgai honetan, ikastetxean lan egiten duten irakasleek eta langiletaldeek jokatzen duten rol garrantzitsua ere aztertuko dugu. Ikastetxeko lana bideratzeko erakundearen gobernu organoek duten garrantziaz arituko gara; izan ere, duten zeregin nagusietako bat hauxe da: ikastetxeko irakasleek dituzten laneremuak zehaztea eta argitzea.
2007
‎Egin diren ikerketak berrikusiz, esan genezake euskara dela euskal kulturadefinitzeko ardatza. Azken urteotan, euskararen alde egindako lanak bideratu etaizanarazi du euskal kultura. Gauza bat euskal kulturari dagokion ala ez erabakibehar izanez gero, euskararekin duen lotura aztertuko da lehendabizi eta ondoren, euskararekin lotura zuzenik ez badu, lurraldearekin:
‎Definizioak, izatez, argitzaileak dira. Definizioak laguntzen du argudio lanak bideratzen eta argudio osagaiak argitzen. Era berean, definizioak sinesgarriago bihurtzen du ondorioa, arrazoizkoago egiten du.
2009
‎Duru Bellat ek (1990) adibidez, neskatoek bizi duten paradoxa mahai gaineratzen du. Neskekeskola nahiko ondo gainditzen dute baina lan bideratzean mutikoek baino arazogehiago dauzkate. Horri helduta, Vouillot eta kolaboratzaileek (2004), desberdintasun profesionalen oinarriak aztertzeko orduan, arreta berezia jartzen dute lanerakoorientazioan sortzen den generoaren araberako banaketan.
‎Era berean, emakumeeklangabezian duten gain presentzia azaltzeko, Torns ek (1995) tolerantzia sozialazhitz egiten du. Tolerantzia sozial hori nonahi aurki daiteke, irudikapen sozialetik, emakumeen lan bideratze politiketaraino. Autore horren esanetan, emakume gazteek bereziki izaten dituzten langabezia tasa altuak azaltzeko orduan, tolerantziasozialaren eragina azpimarratzekoa da.
‎Emakumeen lan bideratzearen ondorioz izandako praktika sozialen eraldaketek pentsamendu sozialean duten isla ikertu nahian, Lanbide Heziketako ikasleek langabeziaren inguruan duten irudikapena, eta, bereziki, langabezia femeninoarekiko duten irudikapena aztertu da.
‎· Bideratzaileen lana bideratzea besterik ez denez, hori azkarrago egitea badute. Ekipo sinpleagoak izango dira.
2011
‎Euzko Gogoa trantsizioko aldizkari bat izan zen, gerraurreko eta gerraosteko euskal kulturgintza jasoaren zubi lana bideratu zuen proiektua. Euzko Gogoak izan zituen molde berriko ezaugarriak, batez ere gaietan eta egileetan antzematen direnak.
‎Arestian aipatu dugunez, Martin Orbe sartu arte, Udako Euskal Unibertsitatea, udako hitzaldien ziklo bat baizik ez zen, hots, ez zen erabateko erakundea, egoitzarik ez zuelako, ezta inolako egitura instituzionalik ere, eta hasieran behintzat, «Udako Euskal Unibertsitatea» Udako Ikastaroen izen propioa baino ez zen. Orberen garaian, berriz (1977tik aurrera), UEUk Bilbon bulegoa ireki zuen, idazkaritza iraunkorra jarriz, eta zuzendariarekin batera UEUren lanak bideratzeko zuzendaritza talde bat finkatuz. Beraz, posible da garaian ez ikustea bi erakundeen arteko konkurrentziarik, bikoizketarik edo UZEIk UEUren tokia beteko zuenik.
2017
‎Egoera ezagututa, Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV/EHU) Gasteizko Hezkuntza eta Kirol Fakultateak ikastetxearen beharrei erantzuna emateko lanak bideratu zituen. 2014/ 15 ikasturtean zehar, Interneteko arriskuak lantzeko formazio ekintza bat diseinatu, Lehen Hezkuntzako 5 eta 6 mailetan martxan jarri (7 talde) eta prozesu osoa balioztatu zen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia