2000
|
|
Ekonomian inolako balio dimentsionalik ez dagoenez, objektiboki neurgarriizanen litzatekeen
|
lan
baliorik ez baliagarritasun baliorik?, merkantziak ezin liratekeebaluatuak izan monetarik ezean; monetak beraien neurri numerikoa ematen du etasoilik berak eman dezake neurri numeriko hori. Moneta existituko ez balitz, merkantziek edo produktuek fisikoki izaten direnak izaten segituko lukete; alegia, objektuheterogeneoen kaosa, bata bestearekin inolako konparaketa kuantitatiborik egitekoaukerarik gabe.
|
2001
|
|
Entzun osteko fasea: Ikasleen erantzunak ebaluatzerakoan (ulermen ariketarenfeed back edo atzera elikadura) kontuan hartu dut ulermen gaitasunaren izaeraaktiboa; hau da, erantzunaren egokitasunaz bezainbeste arduratu naiz erantzunaren prozesaketan egindako
|
lanaren
balioaz. Bestalde, ariketa askotan, bideo dokumentutik jasotako inputa beste zeregin batzuetarako erabili dugu, dela idazlantxo bat egiteko, dela eduki gramatikalen bat argitu eta azaltzeko, etaabarretarako.
|
|
Galdeketako hirugarren puntuan, egindako
|
lanaren
balioaz galdetzen nien.Irakasle biak bat etorri dira esperientziaren alderdi onak azpimarratzean. Hona, jarraian, irakasle horiek egindako zenbait iruzkin:
|
2002
|
|
Horrelamonarkia nobleziaren babesle bihurtu zen. Hala ere,
|
lanaren
balioa aberasteko, interesgarria daegileak Nafarroako egoera Europako beste lurraldeetakoarekin alderatu izana. Izan ere, Mendebaldeko Europa osoan behatzen da fenonemo berbera.
|
|
Solasaldietako batzuetan literatura kritikoaren lana egiten du, batik bat poeta zahar (Plauto, Katulo, Luzilio) eta berrien (Virgilio, Vario edo bera) artean soilik azken hauek defendatuz eta poetaren
|
lanaren
balioa eta garrantzia erakutsiz. Gai hau lantzen duen lan ezagunena II, 3 gutuna da, Ars poetica:
|
2003
|
|
izateari, norberak eguneroko langintzan darabiltzan parametroetatikaparteko gertaerak baztertzera eta arbuiatzera eramaten gaituena. Guztiok izatendugu horretarako joera, ia ia konturatu gabea, eta ez dator gaizki behin edo behinbesteen
|
lanen
balioari erreparatzea, eta batzuetan bizi garen ulertezintasunetik ihesegitea.
|
2006
|
|
Garai horretan helduko zaio bere
|
lanaren
balioaren aitortza zirkulu intelektualetatik, eta hainbat sari jasoko ditu: Hegel saria (Stuttgart, 1974), Sigmund Freud saria (Darmstadt, 1976) eta Adorno saria (1980).
|
2008
|
|
Oinarri irizpide demokratiko honek, ikusiko dugunez, oinarri ideologiko bi ditu. Alde batetik,
|
lan
balioaren teoria, aberastasunaren benetako sortzailea lana delakoan. Bestetik, azken bi mendeotan Mendebaldeko herrietan gero eta zabalduago dagoen ideologia berdintzailea enpresan ezartzea (Ballestero, 1990:
|
|
|
Lan
balioaren teoriak, berez, ez du oinarritzen «bazkide bakoitzak boto bat» oinarri irizpidean azaltzen den irizpide berdintzailea. Aberastasunaren benetako sortzailea lana bada, pertsona bakoitzak aberastasuna sortzeko ematen duena bere lan ekarpenarekin dago loturik, eta lan ekarpen horrek ez du zertan berdina izan pertsona guztiengan.
|
|
Aberastasunaren benetako sortzailea lana bada, pertsona bakoitzak aberastasuna sortzeko ematen duena bere lan ekarpenarekin dago loturik, eta lan ekarpen horrek ez du zertan berdina izan pertsona guztiengan. Beraz, irizpide berdintzailea eta
|
lan
balioaren irizpidea kontrajarriak ere izan daitezke. Hauxe izan daiteke, orobat, kooperatiben errealitatean, eta legedian?
|
2009
|
|
Ikerlan batean, non emakume dominikarren eta magrebtarren egoera konparatzen den (Gregorio eta Ramfrez, 2000), ikus daiteke bai jatorrizko bai helmugakoherrialdean dituzten estatusek eragin dutela emigrazioarekin gertatzen diren aldaketen pertzepzioetan eta familiarekin duten eskakizunetan. Dominikar Errepublikako gizartean emakumeek estrategia produktiboen bidez, etxera dirua eramatendute; hala ere, haien
|
lanaren
balioa ez da onartzen lan merkatu formalean edoinformalean, ez sozialki ezta ekonomikoki ere. Marokon saritzen den papera, etxekoandrearena, amarena edota emaztearena da, eta rol hori bertan behera uztea edojaramonik ez egitea, zigortzen da.
|
2017
|
|
Lan honen helburuen artean ez dago aipatutako proposamen edo ereduen artean zein den benetako Artifizioari dagokiona argitzea, ikerlari askok lan handia egin baitute norabide horretan adostasun batetaraheldu gabe. Aitzitik, Juaneloren
|
lana
balioan jartzea dugu helburu. Horretarako, ondorengo sekzioetanJuaneloren beste lan batzuen azterketa egingo da eta bere garaian izan zuen ospea nabarmenduko da, gaur egun daukanarekin konparatuz.
|
|
Zeinu hizkuntzaren irakaskuntza diseinatzeko urrats bat eman nahi dugu. Izan ere, Abadiaket. al. ek (2005) dioten moduan, azken urteotan gora egin du zeinu hizkuntza ikasten dutenentzuleen kopuruak, eta gurea bezalako
|
lanek
balioko dute ikaste irakaste prozesua hobetzeko.
|