Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 62

2000
‎–Kuartelera joan behar duk, Antton. Hemen ez zegok gauza onik, eta disgusturen bat izango diagu deskuidatuz gero.
2002
‎Zentzu horretan, gure iritziz, unibertsitate publikoak ez du gizarte elebidunbaten isla izan behar bakarrik, hau da, ez bakarrik gizartean gertatzen dena apurbat islatu, eta, beraz, gizartean dauden tentsioak eta arazoak ere unibertsitateanizatea?; aitzitik, urrats bat aurrerago joan behar du, apur bat aurretik euskararennormalkuntzan eta euskararen zabalkuntzan. Beraz, berriro diot, nik ez dut hortazezer esango, Mikel Aizpuruk azaldu baitu gure historia.
‎Irakasleari honen inguruko prestakuntza edo laguntza didaktikoa ziurtatubeharko zaio. Irakasleak seguru joan behar du klasera, metodo berriaksorrarazten duen segurtasunik eza gaindi dezan.
‎Gehienbat, biografiaren erabilpenik hedatuena ospe handiko pertsonaiei loturik joan denean, historialari profesionalek ikerketa metodo horren aurkako kritika zorrotzak egin ditugu. Badirudi, betidanik eta betiko, garrantzi handiko pertsonaia historikoen bizitzaren deskribapenarekin erlazionatuta joan behar duela biografiak; eta, apropos aukeratutako portaeraizan den ez badakigu ere, ahaztu egin dugu biografia zein prosopografia metodohistorikoak baino ez direla.
2003
‎Horregatik, globalizazio ekonomikoaren garaian, ekintza lokala beharrezkotzat jo behar dugu, baina ezinbestean elkarloturik joan behar du une honetanmunduaren ibilbidea markatzen duten nazioarteko instituzioak aldatzeko lanarekin.
‎Karmel-en bertan «unibertsitate baten beharra» azpimarratu zuen, «eta horrek barruti bakarra eskatzen du, euskara erabiltzen den lurralde guztiak bere baitan jasoko dituena». Hala ere, horrek ez zuen esan nahi UEUk unibertsitate paralelo baten bila joan behar zuenik. «Gaurregun dauden unibertsitate gaindiketa izan nahi du UEUk epe luzean erdietsi gura duena».
‎Giro horretan, beharrezkoa zen euskal kulturgintzan, oraindik ez zen euskalgintza hitza erabiltzen? ari ziren pertsonak, taldeak eta erakundeak bateratzea, «zer nahi dugun, noraino joan behar dugun, zein bide urratu behar, zein urrats eman behar dugun jakitea eta elkarrekin erabakitzea»101 UEUk zenbait ahalegin bultzatu zituen bide horretan, eta horren ondorio izan zen 1976ko urriaren 31n Durangon, bertako Euskal Liburu eta Diskoaren Azokarekin batera egindako batzarra; UEUk proposatuta, Xabier Mendiguren izan zen moderatzailea. Ehun lagun inguru bildu ziren:
‎Beste bientzat, ordea, Euskal Unibertsitateak euskal espiritua jaso behar zuen, eta espainiar unibertsitatearen atzerapena eta isolamendua gainditu behar zituen. Santamariaren 1974ko hitzak erabiliz, Unibertsitateak Euskal Herriaren kulturazaleen gosea ase behar zuen, azken horiek «behar duten buruzko janaria ematen ez dienean, beste kultura baten bila joan behar dute hauek, nahiz ta nahiez»10 Edozein kasutan, unibertsitate osoa izan behar zuen (fakultate klasikoak izango zituen, eta Euskal Herriari eta munduko beharrei zegozkien ikerketa guneez hornituta) eta Euskal Herriaren berezko ezaugarriak (hizkuntza, legedia, historia, bizimoduak eta abar) aztertuko zituzten, beste edozein unibertsitateren ahalmenekin11 Bazeuden, aldiz, funtsezko desberdint... zein harreman izan behar zuen Euskal Unibertsitateak indarrean zegoen Unibertsitate ofizialarekin eta zein zen euskararen tokia eredu horretan.
2005
‎Tekniken artean honako hauek erabil daitezke: eguneroko lanaren behaketa, egunkariak; eskalak; ohiko azterketa eta frogak; galdera irekiak; galderaitxiak, ikaslearekin elkarrizketa, azterketa liburu irekiarekin; hausnarketak; ikaslearen ahozko azalpenak; lan monografikoak, e.a. Teknika hauekikaslearen adinarekin batera joan behar dute.
‎Bikotearen arazoaren adibide bat: senar emazteak eztabaidan ari diraigande arratsaldean nora joan behar duten erabakitzeko. Senarrak futbolerajoan nahi du eta emazteak zinemara.
2006
‎Teoriaren eta praxiaren arteko lotura da beste nortasun ikur garrantzitsu bat: gogoeta espekulatiboak eta esperimentazio sozialak eskutik joan behar zuten. Teoria Kritikoaren bihotzean bertan kokatzen da planteamendu hori:
2007
‎Guztiak joan behar du norabide berean. Azken finean, lortu nahi dena hauxeda:
‎Barrura, kanpora, akziodunei, bezeroei... Mundu guztiak joan behar du norabide berean, bestela anarkiahutsa da. Enpresak argi eduki behar du nora joan nahi duen, adibidez, «% 10 hazinahi duela, Ekialdeko Europako merkatuetara, eta, batez ere, Poloniara iritsi nahiduela».
‎Enpresa barruko jendeamotibatzen ez baduzu, halako batean, bati proposamen bat egingo diote eta aldeegingo du, edo beste batek alde egiteko bidea berez aurkituko du. Azkenean, proiektu bat eduki eta aurrera joatea nahi baduzu, enpresa parte hartzaile etamoderno baterantz joan behar duzu.
‎Normalean planak egiten dira. Helburu nagusi bat ezartzen dugu eta hori lortzeko, pausoz pauso joan behar dugu. Urtero plan bat egiten dugu, lehentasunaekintza zehatz batzuei ematen diegu, eta ekintza horiek martxan jartzen ditugu.Puntu garrantzitsuenak zeintzuk diren aztertzen dugu eta indarra non egingoden erabaki.
‎Enpresa bezala bai. Beharrak ezberdinak izaten dira kanpora eta barrura begira, baina batera joan behar dugu. Ezin da kanpora begira gauza bat bultzatu etabarrura begira beste bat.
‎Bada, baieta ez. Zeren eta erakunde batek komunikazio estrategia bat planteatzenduenean, denak planteamendu horren arabera joan behar du. Bestela, erakundebatean, alor batetik bestera, edo pertsona batzuengandik besteengana kontraesanak, edo gutxienez, ezberdintasunak egon daitezke, eta hartzailearentzathori oso nahasgarria da.
‎Baina garrantzitsua da; enpresa guztiek bide horretatik jotzen badute, guk erehortik joan behar dugu. Lehiatzeko erreminta bat da, ados.
‎Enpresak dirurik irabazten ez badu, ezin ditu kalitatezko lanpostuak sortu, eta gizarteak kalitatezko lanpostuak eskatzen dizkio. Horretarako, enpresak ongi joan behar du, enpresak bere esparrua eta bere kontuak harroagertzea erabat zilegi da eta hori ulertu egin behar du gizarteak. Azken batean, enpresak aberastasuna sortzen baldin badu, aberastasun hori itzuli egin ahal izangodio gizarteari, eta bestela ez.
‎d. Guri gauza garrantzitsuak lantzen ditugula iruditzen zaigu, esparruinteresgarria dela, baina jendea oso epela da, ez gaitezen engainatu. Esanbezala, hau eboluzio baten barruan ulertu behar dugula uste dut, etapixkanaka joan behar dugula maila teorikoan aurreratu duguna mailapraktikoan ere aurreratzen.
‎Zentzu horretan, lan merkatua gehiagomalgutu beharraz hitz egiten du eta, bere esanetan, ongizate estatuak ez liekeoztoporik ekarri behar enpleguaren hazkundeari eta produktibitateari (Kok, 2004: 8). Beraz, lehen atalean aurreratu dugun bezala, Europako Batzordearenplanteamendua ekonomizista da, ekonomiaren hazkundea lehenesten du eta bereustez ikuspegi sozialak haren atzetik joan behar luke.
‎Nagusiki auzi hau Frantzian haizatu da, eta badu zerikusirik eznazionalismo frantses ohiko horrekin, U. Rick en gaiaren ikertzaileak ikusarazten digunez. Ordena erretoriko (hiperbatoniko) «artifizialari», hitzen ordena «naturala» (hots, logikoa) kontrajarririk, erabakitzen da frasean aurrena, logiko eta naturalki, substantziak joan behar duela, Aristoteles-en kategorien taulan bezala, gero horren predikazio edo aditzak segitu behar du, eta predikatu edo objektua dator azkena (subjektua? > aditza? > objektu/ konplementua). Frasearen egitura «natural» hau, haatik, ez da grekoarena, ez da latinarena, frantsesarena da!
‎Sabin Arana fundazioko buru eta Eusko Legebiltzarreko buru ohi Juan Mari Atutxa, berriz, «penatuta» azaldu zen Ibarretxek deklaratzera joan behar duelako.
‎[Juan Mari Atutxa Sabin Arana fundazioko buru eta Eusko Legebiltzarreko buru ohiA], berriz, «penatuta» azaldu zen Ibarretxek deklaratzera joan behar duelako.
‎Juan Mari Atutxa, [Sabin Arana fundazioko buru eta Eusko Legebiltzarreko buru ohi (A)], berriz, «penatuta» azaldu zen Ibarretxek deklaratzera joan behar duelako.
‎Juan Mari Atutxa, [BERAU Sabin Arana fundazioko buru eta Eusko Legebiltzarreko buru ohi (a)], berriz, «penatuta» azaldu zen Ibarretxek deklaratzera joan behar duelako.
‎Juan Mari Atutxa, [buru (a) Sabin Arana fundazioAN eta buru ohia Eusko LegebiltzarreAN], berriz, «penatuta» azaldu zen Ibarretxek deklaratzera joan behar duelako.
‎[Juan Mari Atutxa], [BERAU buru (a) Sabin Arana fundazioAN eta buru ohia Eusko LegebiltzarreAN], berriz, «penatuta» azaldu zen Ibarretxek deklaratzera joan behar duelako.
‎Egun batez [erran zion] joan behar zuela bazterren ikusterat. (19 or.)
‎Egun batez bazterren ikusterat joan behar zuela [erran zion]. (19 or.)
‎Arras miserableak [ziren]. Semeak egun batez erran zion bere amari joan behar zuela ea zerbait irabaziko zuen. (123 or.)
‎(...) Egun batez semeak bere amari joan behar zuela erran zion ea zerbait irabaziko zuen.
‎Sabin Arana fundazioko buru eta Eusko Legebiltzarreko buru ohi Juan Mari Atutxa, berriz, «penatuta» azaldu zen Ibarretxek deklaratzera joan behar duelako.
2008
‎Laskuraindarrei buruz hitz egiteko edukiko dugu parada hoberik. 1779ko soldadu deialdiari dagokionez, aipatu behar da behartuta joan behar zutenen (23 lagun) eta zozketaz irtendakoen artean (20 lagun) egin zen bereizketa, horren arrazoi zehatzik ezagutzen ez dugun arren.
‎Gipuzkoako Diputazioaren aginduei jarraiki, auzokideen batzarrak, beharrezkoa gertatuz gero, mugara joan behar zuten soldaduen zerrenda egin zuen. Herrialdean 4.600 soldaduk osaturiko indarra sortu behar zen, eta Eibarri hiru konpainia prestatzea egokitu zitzaion, teorian behintzat, bi hilabeterik behin txandakatu zirenak muga ondoko zerbitzuan.
‎Soldata 110 dukatetik 300 dukatera igo zioten, eta horrez gain bisitak ere kobratzen zituen: erreal erdia kaleko bisiten truke eta bi erreal baserrietara joan behar zuenean (Uriarte, 1998: 260, 261).
‎– Osoak diren hitzak zatitzen ditu (etxe raino, etxeraino ren ordez) edo bereizita joan behar duten hitzak elkartzen ditu (etxehartan, etxe hartan en ordez).
‎Txandaka, begiak itxita, eta zapia hartzera joan behar dute. Zapira gehien hurbiltzen denak irabazten du.
‎Nola esaten du kanpora joan behar duela?
‎Lehenik, jabeak dira: bileretara joan behar dute, hauteskundeetan botoa eman, Errektore Batzordeak eskatu dizkien gaiei buruz erabakiak hartu eta beraien erakundearen sustapenean lagundu. Bigarrenez, beraien kooperatibaren bezero diren erabiltzaileak dira, gauzak zelan hobetu proposatzen dute eta bezero izatearen etekinak balioesten dituzte.
‎1.Kooperatiben funtsezko berezitasunak zehazteko, legearen arlotik harago joan behar dugu. Kooperatibak diren enpresek Kooperatiba Elkartearen bidez lortzen dute legearen babesa, kapital erakundeetan ohikoa denaren oso ezberdina den lege egitura baten bidez. Hala ere, ez da horrela izaten kasu guztietan ezta herri guztietan ere.
2009
‎Gure eguneroko bizitzaren estres maila eta denbora eskasia ohikoa izanarren, haurren emozioei arreta eskaintzeko denbora tarteak aurkitu beharditugu. Momentuan bertan esku hartzea posible ez bazaigu (laneragoazelako, berak eskolara joan behar duelako, edo momentu egokia ezdelako) haurrari tarte lasairen batean gaiari berriro helduko diogula adierazieta hala burutzea estrategia egokia da.
‎«Nora joan behar duzun jakiteak eta gainera jende hori. ezagutzea, ba osogarrantzitsua da».
‎Gaietan oreka bilatu, baina batez ere, herritarrek ezagutzen ez duten etahaientzat gertukoa eta berria den gaiaren bila joan behar du kazetariak.Maiz, jendeak bere komunitate berekoak diren partaideen berri herri komunikabideen bitartez jakiten du. Zentzu horretan garrantzitsua da azpimarratzea herrihedabideek euren zabalpen eremuan betetzen duten komunitatea kohesionatzekofuntzioa, herritarren arteko harremanak bultzatuz.
‎Munduko egunkari prestigiotsuenak ere. The Times, The Guardian edo Le Monde? hartzeko, Donostiako kiosko konkretu batera joan behar zuen kazetariak. Egun bateko atzerapenarekin, gehienak.Orain mundu osoko egunkariak eskura ditugu, mahaitik altxatu gabe.
‎«Gertaera hau sail honetan joango da, eta ez beste horretan». Batzuetanoso argi dago zerk non joan behar duen, baina askotan, ez.
‎Beste egunetan, beregarapeneko egunetan, plataforma ur azaletik0, 5 cm beherago kokatzen da, era horretan animaliak ezin du plataformaikusi eta igerilekuaren inguruan jarri ditugun seinaleei esker ihesbidea aurkitubehar du. Egun bakoitzeko lau entsegu egin behar dituzte, puntu kardinalbakoitzeko bat eta denbora pasatu ahala plataformara iristeko denboramurrizten joan behar du.
‎· Informazioa bideratzeko abiapuntua helburuko helbidea da. Helbide hori aztertuta, igorleak ebatziko du nondik joan behar duen informazioa. Konputagailu guztiek badute helbide bat esleituta sare batean konektatzen ditugunean; hori da A1 eta A2 ren arteko aurreko komunikazioan erabili dugun A2 ren helbidearen kasua, hain zuzen ere.
2010
‎Gaixoak, askotan, sentitzen duen gauza bat egiteko nahia azaltzen du (esate baterako, ariketa fisikoa egiteko nahia aspertu egiten delako). Orientazio faltak ere noraezean ibiltzea eragin dezake, esaterako, iraganean dagoenarenbizipen psikologikoak (adibidez, lanera joan behar duenaren ustea izatea). Gaueannoraezean ibiltzea normalean denboraren orientazio faltaren eraginez izaten da.Inguruan gertatzen diren aldaketek ere (adibidez, gehienezko edo gutxienezkoestimulazioa) noraezean ibiltzea bultza dezakete gaixoa, estimulazio bila aritukobalitz bezala.
‎Bertan dauden jarduera nagusiak ustiategiak eta nekazaritza industria dira, Donapaleu eta Donibane Garazinzerbitzu jarduerak nagusitzen dira eta eskualdetik kanpo daude enplegu asko, industria eta zerbitzuetan bereziki. Dagoeneko egunero bi mila pertsona baino gehiagojoaten dira eskualdetik kostaldera edo Landetara lan egitera, hau da, aktibo guztiaren% 25ek beste lurralde batera joan behar du lanera. Datua guztiz adierazgarriada, kontuan hartzen badugu lanpostuen% 30 nekazaritza sektorean mantentzendela, hau da, familiako baserritarrak dira eta beren etxean lan egiten dute.
‎naturaren mugek mugarritzen dute justizia. Etorkizun bideragarriko eredu bat ez letorke bat egungo ibilbide ekonomikoarekin, eta gainerakonpentsazio bat eskatuko luke duela asko eginiko xauketaren ondorioz, herrialdeaskori oinarrizko baliabideetara sarbidea izateko aukera galarazi izanaren truke.Mundu finitu batean justizia eskakizunek beti beste ongizate modu batzuenbilaketari baturik joan behar dute (Sachs eta Santorius, 2007).
‎LPLk alderdiek adiskidetzera nahitaez joan behar duten (66.1 art.) eta ez agertzearen ondorioak xedatzen ditu. Alderdiak adiskidetze ekitaldirako behar bezala zitatuak egonik, adiskidetzea eskatu duena agertzen ez bada eta arrazoi zuzenik alegatzen ez badu, adiskidetze orrian ez aurkeztutzat joko da eta jardundako guztia artxibatuko da.
‎...kin bat epaiketa ekitaldia eseki denean, eta (3) kereila aurkeztu izana egiaztatzearren auzia geldieran utzitako denbora, auzian eragin nabarmena izan dezakeen agiri baten faltsutasuna alegatu duenean alderdietariko edozeinek (LPLren 119.1 art.). Hiru kasu hauetan epaileak erabakiko du aurkezturiko frogak balioetsirik, irangandako denbora horretako soldatek estatuaren gain edo enpresaburuaren gain joan behar duten. Salbuespen gisa, epaileak langileari soldata horiek jasotzea galaraz diezaioke, prozesuan izandako jokabidean eskubideaz nabarmen abusatu duela uste badu (LPLren 119.2 art.).
2011
‎Gizarteak askotan baldintzatzen gaitu, arrosa neskentzat eta urdina mutilentzat. Bada, guk ere horren kontra joan behar dugu.
‎Adibidez, haurrak ilaran egon behar izaten du edo liburutegira joateko. Kitzikatua egon arren, ilaran joaten saiatu behar du eta poliki poliki joan behar du, korrika joanez gero min eman dezakeelako edo erori daitekeelako.
2012
‎...bardura gutxi asko garrantzitsuakgorabehera; F. Krutwigek, aldiz, kristau tradiziotik Leizarragaren TestamentuBerriko txatal batzuk baliatu arren, fenixaren mito grekoarekin batera paratzen zituen, eta alde aldera lapurtera klasikoa erakutsi beharrez, hots, Itun Berriaren erabileraapaingarria egiten zuen, eta hinduismoaren ikaskizunak hartzen zituen aintzat, hots, egiak eta tolerantziak elkarrekin joan behar zuten, egia erlatiboa baitzen eta azkenaegin behar zena armaz inposatzea baitzen:
2013
‎Alabaina, estatuan analfabetismo tasak behera eta eskolatze tasak gora egin zuen. 1941ean eskolara joan behar zutenen% 53,7 Lehen Hezkuntzan zegoen matrikulatuta,% 2,98 Bigarren Hezkuntzan eta% 1,67 unibertsitatean. 1950ean portzentajeak aldatu ziren:
2014
‎Migrazio prozesua tutu neuraletik neurona bakoitza finkatuko den garunaren lekuraino gauzatzen da. Badirudi bidaia hori prozesu neurokimiko eta mekanikariek kontrolatuta dagoela, prozesu horiek zehazten dutela neurona bakoitzak norantz eta zer bideri jarraituz joan behar duen; badirudi bai neurona ekoizpena bai garunean dagokion lekurako migrazioa boladaka gertatzen dela, behetik beti gorantz.
‎Zer egiten du Margaret-ek supermerkatura joan behar duenean?
2015
‎Herrialde txiki horren salbuespenak elikatu egiten zuen sektore pangermanista askok bultzatu nahi zuten proiektua. Horren arabera, Germaniar Aduanen Batasunak herrialde germaniarretatik haratago joan behar zuen bere barnean Europa kontinentaleko inguruko herrialdeetara zabalduz. Modu horretara alemaniar hegemonia ekonomikoa indartu egingo zen britainiar eta iparramerikarrekin lehiatzeko.
2017
‎Gaur gaurkoz, formazio faltari atxikitzen diote konpetentziak ebaluatzeko gaitasun ezari. Oraindik ere edukiak ebaluatzen dituztela aintzat hartuz, haratago joan beharra dute irakasleek, hau da, konpetentziak ebaluatzen hasi behar dira. Horretarako, ebaluazio metodo berriak ikasi eta aplikatu beharra dute.
2019
‎Denek erret ostera joan behar zuten, errege erreginak laguntzera, hiru egunetan zehar, berenkargu, eta beren behar guztiei aurre eginez. Hortik aurrera, bederatzi egunetan zehar, erregeerreginak gastu guztien kargu egiten ziren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia