Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2008
‎Beste gelakoekin beste horrenbeste egiten da. Euskal idazle garaikide baten kontakizun baten hasiera ematen zaie ikasleei eta, ondoren, egutegi zehatz bat eta hainbat baldintza jarraituz, istorioa ostzen joan behar dute:
2009
‎Beste gai gehienetan bezala, gizarteari eskatzen ari zaion edozein ahaleginetan Administrazioak eredu izan behar du eta zer esanik ez hizkuntzaren normalizazio politikan. Administrazioak aurretik joan behar du euskalduntze prozesuan eta euskararen erabileran.
2010
‎Enpresen kudeaketa eta hizkuntzen kudeaketa elkarren eskutik joan behar dute. Enpresak hizkuntza komunitateak dira eta hizkuntzek funtzio zehatzak betetzen dituzte enpresetan.
‎Enpresen kudeaketa eta hizkuntzen kudeaketa elkarren eskutik joan behar dute. Enpresak hizkuntza komunitateak dira eta hizkuntzek funtzio zehatzak betetzen dituzte enpresetan.
2012
‎Gerora euskarazko kulturan sortzaile eta hartzaile izango direnengana joan behar dugu. hezitzen dituzten irakasle eta gurasoekin, heziketa prozesuan euskarazko kulturaren garrantziaz berba egin genezake, nork zer bitarteko sortu lezakeen adostu...
‎diskurtsoa eraikitzen diguten eran janzkera, jakera, berbakera, ikuskera, azken batean, izakera bideratzen digute. eta hori guztiori espainolez, frantsesez edota ingelesez. Aldiz, iruditzen zaigu euskal kulturari buruzko informazioa bilatu egin behar dugula euskaldunok, bila joan behar dugula. esan berri dugu, euskalduna den oro, munduko herri guztietan gertatzen den legez, ez da kul2011ko Durangoko Azokaren bezperatan ozen aldarrikatu genuen: Sorkuntza ez dago krisian.
2016
‎421 Orobat irrati telebistetan eskueran dagoen aukera, eta abar. Elkarren eskutik joan behar dute aukera bide biek.
‎• Momentuz, hiria desleku14 bat izan daiteke euskarentzat, aspaldian desagertu zen eta berrerrotzen joan behar du, landare kolonizatzaile baten antzera. Legeak lagundu diezaioke noski, baina aurreko landareak ordezkatzeko edo aurrekoen artean kokapen arruntak eta estrategikoak bilatzeko gaitasunean datza bere arrakasta edo porrotaren emaitza15.
2018
‎Karta handiez dihardugula, Hermes aldizkarian argitaratutako artikulu batean nioen eskuartean dugun gaia oso dela handia eta estatus gaia izateaz gain, estatu gaia (karta) ere badela, izatera iritsi behar duela. Alegia, gai honek euskalgintzaren eremutik haratago joan behar duela. Iritsi behar duela herritar kopuru handiagoetara eta iritsi behar duela, euskalgintzatik haratago, botere gune handiagoetara.
‎Aurrera eginez, herri bizitzaren gaia lerrootara ekartzea ezinbestekoa da; izan ere, aurrera begirako gakoek ildo horretatik ere joan behar dute. Oso esanguratsua iruditu zaigu gai horien inguruko iritziak eskatutakoan jaso dugun informazioa.
‎hizkuntzalariak, itzultzaileak eta informatikariak, besteak beste. Jakina, unibertsitateak eta osasun alorreko erakunde zerbitzu emaileek eskutik lotuta joan behar dute euskararen elaborazio prozesuan eta profesionalen komunikazio gaitasunen garapenean: diziplina arteko lan koordinatua eta lankidetza erraztu eta sustatu behar dira.
‎Hizkuntzalariek, hizkuntza irakasleek, lexikografoek, terminologoek, hizkuntzaren prozesamenduko adituek eta itzultzaileek oinarrizko baliabideak eta ereduak sor ditzakete hiztunak hizkuntza erabilera esparru berrietan erabiltzen ausartu daitezen. Oinarrizko baliabide horiek sortzeko eginkizunean, kontzientzia linguistiko garatua duten eta aitzindari izan nahi duten hiztun aktiboen eskutik lotuta joan behar dute hizkuntzalariek eta hizkuntza bitartekariek. Baina, bestalde, hizkuntzalari eta bitartekariek ez dute bistatik galdu behar hiztunak hizkuntza esparru berrietan erabiltzen doazen neurrian benetako diskurtso komunitateak garatzen joango direla eta, orduan, hizkuntzaren komunikazio egoera berrien araberako garapen eta autorregulazio naturala gertatzea espero daitekeela.
2019
‎Baten batek esan omen zuen" hizkuntza aldaketa, gizarte aldaketa" dela. hori horrela, euskarak meneko egoera gaindituko badu eta osasuntsu bizitzera iritsiko bada, hainbat gizarte eremu sakon eraberrituak eta irauliak izan dira. Esan nahi du horrek euskalgintzak, oro har, Gizarte Berrikuntza Eraldatzailearen bidetik nahitaez joan behar duela. Alegia, ekimen zehatzetatik harago, euskalgintzak instituzio egitura nagusia berritzerantz eta gizarte eredu alternatiboa eraikitzerantz ere jo behar duela?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia