2003
|
|
Gauzak horrela, 2000ko ekainean bazirudien azkenik, eta 90eko hamarkadakotirabiren gainetik, bulkada erabakigarria eman nahi zitzaiola proiektuari,
|
Espainiako
Sustapen Ministroak euskal Yak 497.000 milioi pezeta jasoko zituela adierazizuenean. Gainera, adierazpen horren atzean Europako Kohesio Funtsak heldukoziren ziur zeudela ematen zuen.
|
2005
|
|
Joan den ostiralean ofizial egin zen Pekinen “zeru irekien” akordioa, Txinaren eta Espainiaren arteko hegaldi zuzenetan astean baimentzen diren maiztasunak (egunean hiru hegaldi) 2tik 21era handitzen dituena. Ekitaldi ofizialaren buru Magdalena Álvarez
|
Espainiako
Sustapen ministroa eta Yang Yuanyuan Txinako Abiazio Zibileko lehendakaria izan ziren. Akordioa ostiralean sinatu zen, Álvarezek Txinara egindako bisita ofiziala zela eta.
|
2006
|
|
Proposatutako ibilbideek eskala bat izan dute, gutxienez, Espainiako portu batean eta Frantziako beste batean, errepidetik itsasora eramandako trafikoaren bolumena duena, proiektuak ebaluatzeko irizpide nagusi gisa. Batzordearen aurkezpenean,
|
Espainiako
Sustapen ministro Magdalena Álvarezek eta Frantziako Garraio titular Dominique Perbenek gutun bateratu bat sinatu zuten sektoreko komisario europarrari, Jacques Barroti, “Marco Polo” programaren bidez laguntza eta laguntza finantzarioa eskatzeko. Europar Batasuneko araudiak laguntzak mugatzen ditu ekimena abian jarri eta hiru urtera eta azken kostuaren %30era.
|
2008
|
|
Bide batez, AHT Gelditu! Elkarlaneko ordezkariek, gaur Magdalena Alvarez
|
Espainiako
Sustapen ministroaren bisitaren harira, 11:00etan Urbinako (Araban) plazan elkarretaratzeko deia egin dute.
|
|
Luku (Araba) inguruan AHTren lanak direla-eta 200 metro zabal eta 6 metro sakon den zuloa egin dute, tunel bat egiteko. Magdalena Alvarez
|
Espainiako
Sustapen ministroa gaur arratsaldean lan horietan izango da.
|
2009
|
|
Nafarroako presidenteak eta
|
Espainiako
Sustapen ministroak AHTaren hitzarmena sinatu dute
|
|
Nafarroan abiadura handiko trenak, AHTak, badu egitura handi guztiek behar duten babes politikoa ziurtatuta. Miguel Sanz Nafarroako presidenteak eta Jose Blanco
|
Espainiako
Sustapen ministroak, behintzat, horixe irudikatu nahi izan zuten atzo Iru, ean, tren lasterra hiribururaino eramango duen protokoloa sinatzeko ekitaldi instituzionalean. –Zalantza guztiak amaitu dira?
|
|
Nafarroan AHT abiadura handiko trena egiteko, Nafarroako Gobernuko presidente Miguel Sanzek eta
|
Espainiako
Sustapen ministro Jose Blancok larunbatean sinatu zuten hitzarmena, propaganda ekintza, izan dela adierazi du NaBaiko eledun Patxi Zabaletak:
|
|
Hurrengo urtean adjudikatuko dituzte Nafarroan AHT abiadura handiko trena egiteko lehendabiziko obrak. Halaxe iragarri du
|
Espainiako
Sustapen ministro Jose Blancok Iruñean, Nafarroako Gobernuko presidente Miguel Sanzekin bilera egin eta gero.
|
2010
|
|
Bartzelona eta Madrilerako abioiak baino ez. Baina aldatu egingo da hori etorkizunean, Miguel Sanz Nafarroako lehendakariaren eta Jose Blanco
|
Espainiako
Sustapen ministroaren hitzetan. Hori da, behintzat, espero dutena, horrek justifikatuko bailituzke eraikin berria egiteko AENA enpresa publikoaren bitartez Sustapen Ministerioak gastatu dituen 44 milioi euroak.
|
|
|
Espainiako
Sustapen ministroak uste du bidaiarien segurtasuna bermatzeko neurria izango dela, baina intimitatearen muga guztiak errespetatzea jarri du baldintza moduan.
|
|
Jose Blanco
|
Espainiako
Sustapen ministroak uste du ezinbestekoa izango dela aireportuetan eskanerrak erabiltzea bidaiarien segurtasuna bermatzeko, intimitatearen muga guztiak errespetatzen badira betiere.
|
|
|
Espainiako
Sustapen ministro Jose Blancok atzo egindako adierazpenen arabera, Espainiako Gobernuaren defizitari aurre egiteko hainbat murrizketa egingo ditu azpiegituretan, baina horiek ez dute Euskal Herriko lanetan eragingo. AHTa egiteko planak egitasmo nagusietako bat dira, baina printzipioz orain arteko erritmoarekin jarraituko dutela azaldu du Blancok; ministroaren esanetan, Espainiako Gobernuaren lehentasuna dira era honetako trenbide sareak.
|
2011
|
|
Bere kargu hartze ekitaldian, herritarren konfiantza galerari aipamenak egin dizkio Barcinak, eta «ireki den garai politiko honetan» herritarren eta gobernuen arteko distantzia laburtzeko beharra azaldu du.Parlamentu atarian sumindura giroa egon arren, barruan lasaitasuna zen nagusi. Kargu hartzean bertan ziren Miguel Sanz Nafarroako lehendakari ohia, Alberto Catalan Parlamentuko presidentea, Jose Blanco
|
Espainiako
Sustapen ministroa, Roberto Jimenez PSNko idazkari nagusia, Patxi Zabaleta NaBaiko eleduna, Koldo Amezketa Bilduko parlamentaria, Eloy Villanueva PPkoa, Jose Miguel Nuin eta Txema Mauleon Ezkerrako parlamentariak... Patxi Lopez EAEko lehendakaria eta Arantza Quiroga Eusko Legebiltzarreko presidentea gonbidatuak izan baziren ere, ez ziren han izan.Parlamentuko harrera aretoa ekitaldi instituzional horretarako espresuki prestatua zegoen:
|
2012
|
|
Haren izendapen ekitaldian, apirilaren 12an, adierazi zuen trenbidea lurperatzeko egitasmoak «errealitate ekonomikoarekin topo» egin dezakeela eta asmo hori egia bihurtzeko aukera arriskuan dagoela. Edonola ere,
|
Espainiako
Sustapen ministro Ana Pastorrek apirilaren 24an ziurtatu zuen egitasmoa babestuko duela Madrilek, baina ez zuen zehaztu diruz zenbateraino lagunduko duen. Konpromiso bat hartu zuen:
|
2013
|
|
AHT Gelditu Elkarlana taldeko kideek ere argi utzi dute, usteaz harago, hori iragartzeko «informazioa» badutela. Apirilaren 8ko Nafarroako presidente Yolanda Barcinaren eta
|
Espainiako
Sustapen ministro Ana Pastorren arteko bileraren ondotik plazaratu zuten prentsa oharra ekarri dute gogora AHT Gelditu Elkarlana taldeko kideek. «Ohar horretan aipatzen zirenen atzean argi gelditzen da Zaragoza eta Castejon arteko abiadura handiko trenaren bidea ez dela eginen, ezta Iruñea Euskal Y arekin lotzekoa ere», azaldu du Aitor Elizaldek.
|
|
Euskal Eurohiriaren mugaz gaindiko agentzia osatzen duten erakundeek gutun bana igorri diete
|
Espainiako
Sustapen ministroari, Eusko Jaurlaritzako lehendakariari eta Akitaniako Kontseilu Nagusiko presidenteari, eta eskatu diete Eurohiria Express izeneko proiektuan engaia daitezen. Gogoratu diete Euskal Eurohiria mugaz gaindiko hirientzako garraio sistemarik ez duen azkenetarikoa dela.
|
2014
|
|
Hori tarteko, Espainiako garraiolarien legedia Europako beste herrialdeen berdina izatea da eskatzen dutena. Euren protestarekin zerbait lortu dutela dio," gure arazoa ezagutzera eman dugu hedabide batzuen bidez, eta Conselleriako ordezkariekin eta Ana Pastor
|
Espainiako
Sustapen ministroarekin hitz egiteko aukera lortu dugu. Gure ahotsa izatea edota entzunarazteko aukera izatea lortu dugu", esan dio Urola Kostako HITZAri.
|
|
|
Espainiako
Sustapen ministro Ana Pastorrek atzo adierazi zuen bere departamentuak justiziarekin kolaboratuko duela, eskatzen zaion «informazio guztia» emanda. Ministroaren arabera, tren azpiegituretako arduradunek aurretik esana zioten agiriak eskatu zizkietela ikertzen ari diren lanen inguruan.
|
|
Bergarako lotunea (Gipuzkoa) aipatu du. Ana Pastor
|
Espainiako
Sustapen ministroak erantzun du inbertsioari eusten ari direla, eta, martxa honetan segituz gero, 2020rako amaituko dela.
|
2015
|
|
Euskal Y, EAEko abiadura handiko tren proiektua, 2019an egongo da funtzionatzeko prest, eta atzera bueltarik gabeko proiektua da. Halaxe adierazi zuen urtarrilean Ana Pastor
|
Espainiako
Sustapen ministroak, azpiegitura horren obrak ikusteko Bergarara egindako bisitaldian. Garbiago esan du hil honetan bertan Julio Gomez Pomar Azpiegituretarako Estatu idazkariak, Pastor eta gero ministerioan gehien agintzen duenak alegia:
|
2016
|
|
Bigarren pausoak urte eta erdi, eta bi urte artean hartu ohi ditu. Edonola ere, hori Sustapen Ministerioaren ardura da.Espainiako Gobernua behin behinean egoteak nolabait baldintzatu al ditu AHTaren lanak. Ana Oregi sailburua Ana Mato
|
Espainiako
Sustapen ministroarekin bildu zen iaz, irailean. Urtea amaitu aurretik hirietarako sarbideak zehaztea ebatzi zuten.
|
2017
|
|
Arantxa Tapia Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapenerako eta Azpiegitura sailburuak AHT abiadura handiko trenari buruzko beste bilera bat eskatu dio Iñigo de la Serna
|
Espainiako
Sustapen ministroari; bi agintariokin batera, Bilbo, Donostia eta Gasteizko alkateek ere hartuko dute parte, AHTaren hiriburuetarako sarbideez hitz egiteko. «Nahikoa denbora galdu dugu; hitzetatik ekintzetara pasatzeko garaia da», esan zuen atzo, Euskadi Irratian egindako elkarrizketa batean.
|
|
Espainiako bi hiri lotuko dituen AHT proiektu bat Euskal Herriko ardogintzaren Mekaren mehatxu bihurtu da. Arabako Errioxan alarma gorria piztu du
|
Espainiako
Sustapen ministro Iñigo de La Sernak: Miranda Ebro (Burgos) eta Logroño (Errioxa) lotzeko AHTa Kantabriako mendilerroaren magaletik egin dezakete, Arabako Errioxan barna.
|
|
De la Serna, Iñigo.
|
Espainiako
Sustapen ministroa.
|
|
Madrilen bildu dira Manu Aierdi Nafarroako Garapen Ekonomikoko kontseilaria eta Iñigo de la Serna
|
Espainiako
Sustapen ministroa, abiadura handiko trenari buruz hitz egiteko. Ministroa prest azaldu da Euskal Y-tik Zaragoza arteko bidea egiteko.
|
|
Iñigo de la Serna
|
Espainiako
sustapen ministroa Donostian izan da joan den larunbatean Abiadura Handiko Trena Gipuzkoako hiriburura heltzeko hirugarren burdin-bidea eraikitzeko lanak aztertzeko. Astigarraga eta Irun arteko lotura 2019ko udan bururatua izanen delako esperantza erakutsi du.
|
2018
|
|
|
Espainiako
Sustapen ministroa den Iñigo de la Sernak AHT proiektuari buruzko xehetasunak eman ditu Bilboko udaletxean Juan Mari Aburto auzapezarekin eta Arantxa Tapia Eusko Jaurlaritzako Garapen Ekonomikorako sailburuarekin batean egin duen agerraldian. Ministroak erran duenaren arabera, AHT Abandoko geltoki berrira lurpetik helduko da, 6,2 kilometroko tunelaren bidez. Horretarako, 730 milioiko kostua duten obrak eginen dituzte.
|
|
AHTaren Donostiako geltokiaren proiektua aurkeztu dute Arantxa Tapia Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen eta Azpiegitura sailburuak, Eneko Goia Donostiako auzapezak eta Iñigo de la Serna
|
Espainiako
Sustapen ministroak. Tapiak erran du geltoki berria" behar funtzionaletara" eta arkitektura eta hirigintza saileko eskakizunetara egokituko dela.
|
|
|
Espainiako
Sustapen Ministroa den Iñigo de la Serna Iruñean izan da abiadura handiko trenaren Nafarroako korridorea eta Euskal Y-a lotzeari buruzko puntua egiteko. Ministroaren arabera, bi bideak lotzeko molderik egokiena Gasteizkoa da.
|
|
Gasteizkoa" alternatiba ekonomikoagoa da, ez duelako mendilerrorik zeharkatzen, eta 5 kilometroko tunela besterik ez du", Iñigo de la Serna
|
Espainiako
Sustapen ministroaren esanetan.
|
|
Orain bi aste eman zuten Burgos Gasteiz arteko proiektuaren berri, eta gaur iragarri dute nondik lotuko dituzten Euskal Y-a eta Nafarroako bidea. Bost proposamen jarri zituen mahai gainean Eusko Jaurlaritzak, Sener ingeniaritza etxeak egindako ikerketa batean oinarrituta, eta Gasteizko bidea lehenetsi dute, Iñigo de la Serna,
|
Espainiako
Sustapen ministroaren hitzetan: " Ezkio eta Gasteizko alternatibak dira onartu ditugunak, beste guztiak egin ezinezkoak zirelako, ekonomikoki edota orografikoki.
|
|
Hori bai, onartu zuen azpiegitura eraikitzeko lanek, gaur gaurkoz, %8, 5eko gainkostua pilatzen dutela. Gainera,
|
Espainiako
Sustapen Ministro Jose Luis Abalosekin batzartu zen Tapia aurreko eguenean, AHTa 2023an martxan jar dadin erakundeen arteko elkarlana berresteko.
|
2019
|
|
Diskurtsorik sozialena berreskuratu du PSE EEk horretarako, eta «enplegu duin eta eskubideduna» aldarrikatu dute ekitaldian.Mitinean hizlari aritzeko aukeratutakoak ere badira PSE EEk Ezkerraldea berreskuratzeari ematen dion garrantziaren seinale: Mikel Torres Portugaleteko alkategaia, Teresa Laespada Bizkaiko ahaldungai nagusia eta Idoia Mendia PSE EEko idazkari nagusia egon dira, baina haiekin batera
|
Espainiako
Sustapen ministro Jose Luis Abalos ere mintzatu da, bezperan Errenterian (Gipuzkoa) egon ondoren.Laespadak esan du PSE EE «gobernatzen dakien ezkerra» dela, eta «pertsonak, kalitateko enplegua eta eskubideak» direla haien lehentasunak. «Herrialde duina defendatzeko modurik onena ez dira banderak edo identitatean oinarritutako politikak, baizik eta berdintasuna eta eskubideak hedatzeko balio duten erabakiak», esan du.Zuzenean aipatu ez badu ere, EAJren hautagai Unai Rementeriak asteon plazaratutako txioa ere izan du gogoan:
|