Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 111

2000
‎Victoria Eugenia antzokiaren lanek 1.424 milioi balioko dute. Kopuru honen erdia Espainiako Sustapen Ministerioak jarriko du eta beste erdia Donostiako Udalak. San Telmo Museoan eraiki nahi den Euskal Kulturaren Museoak ordea, 3.000 milioi pezeta ditu.
2001
‎Bizkaia eta Nafarroa trenez lotzeko lehen ekimena Juan Jose eta Joakin Herran anaia gasteiztarrena izan zen, eta ondorengo gauzatze praktiko osoa beraien" Ferrocarril economico de Estella a Durango por Vitoria y ramal de Arroniz a Lerin" txostenean oinarritu zen. 1881ean Espainiako Sustapen Ministerioan aurkeztu zuten txostena.
2003
‎Gauzak horrela, etxebizitza erostea egunetik egunera garestiago bilakatu da. Gai honen gainean, badira Espainiako Sustapen Ministerioaren datu ofizialak. Horrela, Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan, 2.106,97 euro balio zuen batez beste metro koadroak, 2003 urte honetako bigarren hiruhilekoan; 2002ko hiruhileko berean, berriz, 1.744,49 euro.
‎Gauzak horrela, 2000ko ekainean bazirudien azkenik, eta 90eko hamarkadakotirabiren gainetik, bulkada erabakigarria eman nahi zitzaiola proiektuari, Espainiako Sustapen Ministroak euskal Yak 497.000 milioi pezeta jasoko zituela adierazizuenean. Gainera, adierazpen horren atzean Europako Kohesio Funtsak heldukoziren ziur zeudela ematen zuen.
‎EAEko eta Estatu espainiarreko administrazioen arteko tirabiren azken pasartea berriki bizi izan duguna: Eusko Jaurlaritzak 2002ko abenduan euskal karen seitarteen proiektuen idazketarako kontratuak esleitzeko lehiaketa iragarri ondoren, 2003ko otsailean Espainiako Sustapen Ministerioak bertan behera utzi zezala eskatzen zion, bestela epaitegietan horren aurka egingo zutelakoan. Eta horren arrazoiabistakoa zen:
‎Halere, Nafarroako korridore horrek ere zalantza bat baino gehiago eraginditu. 2001eko ekainean Iruñean Espainiako Sustapen Ministerioko, NafarroakoHerrilan Saileko eta Iruñeko Udaleko buruek izandako lan bileran, abiadura handiko trenari bultzada eman eta 2007rako AHTa Iruñeraino iritsiko zela aurreikusizuten. Baina, aitzitik, ez luke ziurtatuta izango euskal Yarekiko lotunea, BenignoBlancok. Sustapen Ministerioko Idazkariak?
2004
‎Britainia Handiko Gullivers Travel Associate tour operadorearen Espainiako zuzendari nagusiak, Inmaculada Morenok, adierazi du kontinente horretako turistak ez direla Espainiara joaten kontinente horren eta Espainiaren arteko hegaldi zuzenik ez dutelako, eta Espainiaren sustapena dela eta; adituaren arabera, “ez oso eraginkorra” eta “eskasa” da, “profesionalentzat soilik” baita. Alde batetik, eta sustapenari dagokionez, Morenok kritikatu egin ditu zeharkako sustapen kanpainen eskasia arte erakusketen edo zinema zikloen bidez, sustapenak gaizki bideratuta egotea bidai agentziak gaizki aukeratu direlako edo zuzeneko publizitate kanpainarik ez izatea.
2005
‎Joan den ostiralean ofizial egin zen Pekinen “zeru irekien” akordioa, Txinaren eta Espainiaren arteko hegaldi zuzenetan astean baimentzen diren maiztasunak (egunean hiru hegaldi) 2tik 21era handitzen dituena. Ekitaldi ofizialaren buru Magdalena Álvarez Espainiako Sustapen ministroa eta Yang Yuanyuan Txinako Abiazio Zibileko lehendakaria izan ziren. Akordioa ostiralean sinatu zen, Álvarezek Txinara egindako bisita ofiziala zela eta.
2006
‎Proposatutako ibilbideek eskala bat izan dute, gutxienez, Espainiako portu batean eta Frantziako beste batean, errepidetik itsasora eramandako trafikoaren bolumena duena, proiektuak ebaluatzeko irizpide nagusi gisa. Batzordearen aurkezpenean, Espainiako Sustapen ministro Magdalena Álvarezek eta Frantziako Garraio titular Dominique Perbenek gutun bateratu bat sinatu zuten sektoreko komisario europarrari, Jacques Barroti, “Marco Polo” programaren bidez laguntza eta laguntza finantzarioa eskatzeko. Europar Batasuneko araudiak laguntzak mugatzen ditu ekimena abian jarri eta hiru urtera eta azken kostuaren %30era.
2007
Espainiako Sustapen Ministerioaren menpeko den Behategi Astronomiko Nazionalak Yebes en (Guadalajara) daukana, astroek emititzen dituzten irrati uhinak aztertzeko Europako instalaziorik handienetako bat da.
‎Hala ondorioztatu du Kataluniako Real Automóvil Club (RACC) erakundeak bide lasterren segurtasun pasiboari buruz egindako azterketa aitzindari batek. Espainiako Sustapen Ministerioak eskatuta, bide lasterretan ustiatzen diren errepideen lehen ikuskapena da. Guztira, emaitzak sareko 14.000 kilometro baino gehiagori dagozkio (7.000 kilometro norabide bakoitzean), baina oraindik 5.000 kilometro daude aztertu ez diren autonomia erkidegoetakoak.
2008
‎Elorrion “arrazoi teknikoak” argudiatu zituen irailean Espainiako Sustapen Ministerioak, Niko Moreno alkatearen berbetan. Orain, Iurretan, “lurrak txarto neurtuta” daudela arrazoitu du Adif Tren azpiegitura administrazioak, eguaztenean EB Berdeetako Jose Luis Zubillagak zehaztu duenez.
‎Iurretan eta Durangon be bertan behera utzi dute Abiadura Handiko Trena (AHT) egin ahal izateko lurren desjabetze aktak sinatzea. Elorrion “arrazoi teknikoak” argudiatu zituen irailean Espainiako Sustapen Ministerioak, Niko Moreno alkatearen berbetan. Orain, Iurretan, “lurrak txarto neurtuta” daudela arrazoitu du Adif Tren azpiegitura administrazioak, eguaztenean EB Berdeetako Jose Luis Zubillagak zehaztu duenez.
‎Astola Urtekaria. Gerediaga ElkarteaArrasate Elorrio eta Abadiño Durango zatiak egiteko 120,5 milioi euro bideratu ditu Espainiako Sustapen Ministerioak, Adif elkartearen bitartez.Durangoko alkate Juan Jose Ziarrustak “lanekin hasteko ordua” dela esan du: “Egingo direla berba eta berba gabiltza, eta ordua da hasi eta amaitzeko.
‎AHTren egitasmoak Euskal Herrian arbuio zabala jaso du, eta herri mugimenduak denbora luzean landutako informazio eta mobilizazio ekimenaren lorpena da hori. Orain une larrian gaude, ordea, Espainiako Sustapen Ministerioa eta Eusko Jaurlaritza udako oporraldiak gizartean eragiten duen desmobilizazioaz baliatuz AHTren eraikuntza lanak zati gehiagora zabaltzekotan daudelako.
‎Miñaoko loturaren gainetik, esaterako, 208 metroko biaduktua egiten ari dira; Rejalza ibaiaren gainean 139 metroko zubia; eta Lukun 970 metroko tunela ere aurreikusita dago proiektuan, Eibar Gasteiz autobidearen azpitik pasatuko den 139 metrokoaz gainera. Espainiako Sustapen Ministerioak 34,28 milioi eurotan esleitu zizkien lanak Tecsa Empresa Constructora S.A. eta Altuna y Uria S.A. eraikuntza enpresei.
‎2,5 kilometro luze den ibilbidea hartzen du Arratzua Ubarrundia Legutio I azpizatiak, eta 22.113.240 euroko aurrekontua du. Lanak Comsa SA eta Cycasa Canteras y Construcciones SA. enpresek sortutako aldi baterako elkarteari esleitu zizkion Espainiako Sustapen Ministerioak, eta 20 hilabeteko epea ezarri zuen horiek amaitzeko.
‎Bide batez, AHT Gelditu! Elkarlaneko ordezkariek, gaur Magdalena Alvarez Espainiako Sustapen ministroaren bisitaren harira, 11:00etan Urbinako (Araban) plazan elkarretaratzeko deia egin dute.
‎Luku (Araba) inguruan AHTren lanak direla-eta 200 metro zabal eta 6 metro sakon den zuloa egin dute, tunel bat egiteko. Magdalena Alvarez Espainiako Sustapen ministroa gaur arratsaldean lan horietan izango da.
2009
Espainiako Sustapen Ministerioaren oniritziarekin ari dela azpimarratu nahi izan du Sanz presidenteak, eta gaur onartutako agirian Kantauri eta Mediterraneoa arteko korridorea aipatzen dela. Horrela, Sanzen hitzetan bermatua geratzen da Nafarroak Euskal Yrekin lotura izanen duela.
‎Hondarribiko aireportua luzatzeko proposamen berria landu dute Jaurlaritzako Garraio Sailak eta Espainiako Sustapen Ministerioak. Hala, azken urteetan zeresan handia ekarri duen Hondarribiko aireportuaren auziak aurki bukaera izan dezake.
Espainiako Sustapen Ministerioak eta Garraio Sailak adostutako proposamena albiste ona dela uste du Gipuzkoako Ganberak; bizilagunek, berriz, albiste negargarria dela uste dute.
Espainiako Sustapen Ministerioak eta Jaurlaritzako Garraio Sailak Hondarribiko aireportua 200 metro luzatzeko lotutako akordioaren aurrean jarrera desberdinak eman dira Gipuzkoan, batzuek pozik hartu dute eta beste batzuk haserre agertu dira.
‎2002rako kendu behar zuten, berez, pasagunea, Espainiako Sustapen Ministerioak, Renfek eta Nafarroako Gobernuak 1997an sinatutako hitzarmenaren arabera. 2010era arte itxaron behar, ordea.
Espainiako Sustapen Ministerioak, 114 milioi euro inbertituko ditu Loiuko aireportua (Bizkaia) handitzeko lanetan, AENA Espainiako Aireportuak eta Aire Nabigazioaren bidez. Horietako 80 milioi euro erabiliko dituzte terminala egokitzeko, Loiuko instalazioak duela zortzi urte ireki zituzten arren. Aireportuaren eremuari 25.000 metro koadro gehituko dizkiote, eta lanok amaitzean, aireportuko bidaiari kopurua bikoiztea aurreikusten du AENAk; hala, urtean zortzi milioi bidaiari hartuko lituzke Loiuk 2014an.
‎Nafarroako Gobernuak AHTa eraikitzeko protokoloa onartu du. Adostutako testuan jaso denez, Nafarroako Gobernua Castejondik (Nafarroa) Iruñera arteko tren plataforma eraikitzeko proiektuaz arduratuko da, eta Espainiako Sustapen Ministerioak bere gain hartuko ditu eremu horretako gainegitura eta Zaragoza (Espainia) eta Castejon arteko zatia. Lanek 1.000 milioi euroko aurrekontua dute, eta 2011ko lehen hiruhilekoan hastekoak dira.
‎Nafarroako presidenteak eta Espainiako Sustapen ministroak AHTaren hitzarmena sinatu dute
‎Nafarroan abiadura handiko trenak, AHTak, badu egitura handi guztiek behar duten babes politikoa ziurtatuta. Miguel Sanz Nafarroako presidenteak eta Jose Blanco Espainiako Sustapen ministroak, behintzat, horixe irudikatu nahi izan zuten atzo Iru, ean, tren lasterra hiribururaino eramango duen protokoloa sinatzeko ekitaldi instituzionalean. –Zalantza guztiak amaitu dira?
‎Zaragoza Iru, ea arteko trenbidea eta azpiegiturak. Nafarroako Gobernuak hartuko du bere gain Castejon eta Iru, eko geltoki berria arteko proiektuaren idazteko lana, eta Espainiako Sustapen Ministerioak Zaragoza (Espainia) eta Castejon artekoa. Castejon eta Iru, ea arteko lanak ere Nafarroako Gobernuak esleitu eta egingo ditu, baina gainegitura deitzen dena, hots, bidea bera, haren elektrifikazioa, seinalizazioa, azpiegitura nagusiak, segurtasun sistemak eta telekomunikazioak, Sustapen Ministerioak egingo ditu.
‎Nafarroan AHT abiadura handiko trena egiteko, Nafarroako Gobernuko presidente Miguel Sanzek eta Espainiako Sustapen ministro Jose Blancok larunbatean sinatu zuten hitzarmena, propaganda ekintza, izan dela adierazi du NaBaiko eledun Patxi Zabaletak:
‎Frantziako Gobernuari azalpenak eskatuko dizkiola agindu du Espainiako Sustapen Ministerioak, jarrera aldaketagatik. Duela hilabete eskas Nicolas Sarkozyk Madrilen adierazi zuen asmoa zuela AHT bidezko bi herrialdeen arteko loturak indartzeko.
‎Galdakao Lemoa zatiari dagozkio hiru egunotan desajabetzen ari diren lurretan egingo dituzten lanak. Orain bi urte baino gehiagotik emanak daude lanak enpresei, baina ezin izan dute lur mugimendurik hasi, lurrak ez zeudelako oraindik Espainiako Sustapen Ministerioaren esku. Behin lurrak haren esku direnean, lanetan hasteko moduan izango dira enpresak.
Espainiako Sustapen Ministerioak eta Eusko Jaurlaritzak itxi dute akordioa, eta atzo Ortzibiako Hondarribiko aireportua sustatzeko erakundea kideei aurkeztu zieten. Madrilen bildu ziren, hartarako, Concha Gutierrez Espainiako Garraiorako Estatu idazkaria, I, aki Arriola Jaurlaritzako Garraio sailburua, Arantxa Tapia Gipuzkoako Mugikortasun diputatua, Jose Antonio Santano Irungo alkatea, eta Aitor Kerejeta Hondarribiko alkatea.
‎–Konponbide horren kostua garrantzitsua izango da?, nabarmendu du Jaurlaritzak. AENA Espainiako Aireportuak eta Aireko Nabigazioak eta Espainiako Sustapen Ministerioak hartuko dute bere gain finantzaketa. Segurtasun tarteak ezartzeko epea atzeratzeko ere eskatuko dute, luzatzeko lanekin batera jartzeko.
‎izan behar duela nabarmendu du Gavilanek. Bestalde, adierazi du hegazkin istripuak ikertzeko batzordeak, Espainiako Sustapen Ministerioaren mendeko organoa izan beharrean, Parlamentuaren pekoa izan lukeela,, independenteago, izateko.
‎eman ziotela AHTari. . Eusko Jaurlaritzak eta Espainiako Sustapen Ministerioak, ordea, nola edo hala egiteko asmoa dute?.
‎Hurrengo urtean adjudikatuko dituzte Nafarroan AHT abiadura handiko trena egiteko lehendabiziko obrak. Halaxe iragarri du Espainiako Sustapen ministro Jose Blancok Iruñean, Nafarroako Gobernuko presidente Miguel Sanzekin bilera egin eta gero.
2010
‎Zalantza hori, ordea, laster argituko da. Izan ere, Espainiako Sustapen Ministerioak lotura hori egiteko informazio azterketa egiteko lana eskaini dio Sener Ingeniaria y Sistemas Bizkaiko enpresari. Enpresa horrek, besteak beste, Zabalgarbi errauste planta kudeatzen du, FCCrekin batera.
Espainiako Sustapen Ministerioak 1997an egindako ikerketa batek bi alternatiba eman zituen Euskal Y-a eta Nafarroako korridorea batzeko: E eta F.
Espainiako Sustapen Ministerioak egindako bi alternatiba horiek ez ezik, azken urteotan indarra hartu du beste batek, hain zuzen ere, Eusko Jaurlaritzak babestutako Altsasuko alternatibak. Horren arabera, tren lasterrak Sakana osoa igaroko luke, Altsasuraino.
‎Bartzelona eta Madrilerako abioiak baino ez. Baina aldatu egingo da hori etorkizunean, Miguel Sanz Nafarroako lehendakariaren eta Jose Blanco Espainiako Sustapen ministroaren hitzetan. Hori da, behintzat, espero dutena, horrek justifikatuko bailituzke eraikin berria egiteko AENA enpresa publikoaren bitartez Sustapen Ministerioak gastatu dituen 44 milioi euroak.
Espainiako Sustapen ministroak uste du bidaiarien segurtasuna bermatzeko neurria izango dela, baina intimitatearen muga guztiak errespetatzea jarri du baldintza moduan.
‎Jose Blanco Espainiako Sustapen ministroak uste du ezinbestekoa izango dela aireportuetan eskanerrak erabiltzea bidaiarien segurtasuna bermatzeko, intimitatearen muga guztiak errespetatzen badira betiere.
‎Espainiako Espainiako Sustapen Ministerioak, aire kontrolatzaileen sindikatuak Jose Blanco ministroarekin biltzeko egin duen eskariari erreferentzia eginez, erabat ukatu du bilera hori egingo dela.
‎1990etik garraiorakoazpiegituretan 4.500 milioitik gora euro inbertitu dituzte erakunde publikoek. Zatihandiena(% 70) errepide sarea eraikitzeko edo mantentzeko erabili dute, trenbidezko garraiorako(% 14), itsasoko garraiorako(% 13) eta aireko garraiorako(% 3) baino askoz gehiago( Espainiako Sustapen Ministerioa, 2004).
‎Hartara, salgaien trenen %58 oraingo burdinbideak hartuko ditu, eta gainerako %42 Euskal Y-ak, Jacques Coutou GEIE SEA Atlantique Vitoria Dax elkarteko zuzendariak azaldu duenez. Espainiako Sustapen Ministerioak ez ditu erantzun egindako galderak, baina Bordele (Frantzia) eta Irun arteko AHTaren arduradun Christian Maudetek asmo horiek berretsi dizkio BERRIAri, eta ziurtatu du Espainiak hitzeman duela egungo burdinbideari hirugarren erraila erantsiko diola.
‎Txosten hartan ez zuten zehaztu, gainera, Bilboko portuko salgaiak nola lotuko diren Euskal Y-aren sarearekin. Jaurlaritzak konponbidea proposatu dio Espainiako Sustapen Ministerioari. Otsailaren 1ean, Herri Lan eta Garraio Sailak proposatu zuen Jundizen plataforma logistiko bat jartzea.
Espainiako Sustapen ministro Jose Blancok atzo egindako adierazpenen arabera, Espainiako Gobernuaren defizitari aurre egiteko hainbat murrizketa egingo ditu azpiegituretan, baina horiek ez dute Euskal Herriko lanetan eragingo. AHTa egiteko planak egitasmo nagusietako bat dira, baina printzipioz orain arteko erritmoarekin jarraituko dutela azaldu du Blancok; ministroaren esanetan, Espainiako Gobernuaren lehentasuna dira era honetako trenbide sareak.
2011
‎«Ezin itzulizko» protokoloa egin zuten, orduan esan zutenez. Argazkian ageri ziren Espainiako Sustapen Ministerioa, Eusko Jaurlaritza, Gipuzkoako Diputazioa eta Pasaiako Portu Agintaritza.Erakunde horien arteko adostasuna hartu du ahotan Hernandok, proiektuaren alde egiteko. Nabarmendu du elkarlanean jardutea erabaki zutela erakundeek, portu berriaren mesedetan.Adierazpenen tonua aldatuta, atzo arratsean ohar bat kaleratu zuen Pasaiako Portu Agintaritzak.
‎Bere kargu hartze ekitaldian, herritarren konfiantza galerari aipamenak egin dizkio Barcinak, eta «ireki den garai politiko honetan» herritarren eta gobernuen arteko distantzia laburtzeko beharra azaldu du.Parlamentu atarian sumindura giroa egon arren, barruan lasaitasuna zen nagusi. Kargu hartzean bertan ziren Miguel Sanz Nafarroako lehendakari ohia, Alberto Catalan Parlamentuko presidentea, Jose Blanco Espainiako Sustapen ministroa, Roberto Jimenez PSNko idazkari nagusia, Patxi Zabaleta NaBaiko eleduna, Koldo Amezketa Bilduko parlamentaria, Eloy Villanueva PPkoa, Jose Miguel Nuin eta Txema Mauleon Ezkerrako parlamentariak... Patxi Lopez EAEko lehendakaria eta Arantza Quiroga Eusko Legebiltzarreko presidentea gonbidatuak izan baziren ere, ez ziren han izan.Parlamentuko harrera aretoa ekitaldi instituzional horretarako espresuki prestatua zegoen:
‎Hasieran iragarritakoan atzera egin, eta Europako Batasunak kamioi astunentzat onartutako bidesarien araua sustatzearen alde egingo du Espainiako Sustapen Ministerioak. «Hurrengo legegintzaldian izango da, eta mailakatuta egingo dugu», nabarmendu du Jose Blanco Sustapen ministroak.
‎Agintaritzak administrazio kontseilua du. Bertan, Eusko Jaurlaritza, Espainiako Sustapen Ministerioa, sindikatuak eta udalak daude. Beraz, erabakiguneetan badute boza eta zeresana.
‎Espainiako Estatuan 46 merkataritza portu daude; araudi berezia izaten du bakoitzak, eta Portuko Agintaritza batek kudeatzen ditu, Espainiako Sustapen Ministerioari atxikita dagoen erakundeak.
2012
‎Gipuzkoako Fiskaltzak pasa den urtean Zumaia eta Deba arteko itsaslabarretan hondoa jo zuen Motxo arratzontziko eskifaia deklaratzera deitu du, inputatu gisa. Izan ere, Espainiako Sustapen Ministerioaren txostenak ontziko langileen zaintza akatsegatiko ardura jaso du: arratzontzia denbora askoan itsasertzarekiko paraleloan joan zela, baina pixkanaka lurrera gerturatzen hasi zela," zubitik ezertxo ere egin gabe", hain zuzen.
‎Haren izendapen ekitaldian, apirilaren 12an, adierazi zuen trenbidea lurperatzeko egitasmoak «errealitate ekonomikoarekin topo» egin dezakeela eta asmo hori egia bihurtzeko aukera arriskuan dagoela. Edonola ere, Espainiako Sustapen ministro Ana Pastorrek apirilaren 24an ziurtatu zuen egitasmoa babestuko duela Madrilek, baina ez zuen zehaztu diruz zenbateraino lagunduko duen. Konpromiso bat hartu zuen:
‎Tren lasterraren aurkako oihuak egin zituzten, eta herritarrei eskuorriak banatu zizkieten. AHTaren aurkako taldearen ustez, Donostiako sarbidea «lehenbailehen» egiteko «inprobisatzen» ari da Espainiako Sustapen Ministerioa, eta Martutene auzoko baserritar kaltetuak «babesgabe» utzi ditu. Azaldu dutenez, lurren desjabetzeak «behin behineko» egitasmo baten arabera egiteko agindu du ministerioak.
‎Urtean 500.000 bidaiari baino gutxiago jasotzen dituzten aireportuetako ordutegia murriztuko zuela iragarri zuen ekainean Espainiako Sustapen Ministerioak, eta atzo sartu ziren indarrean ordutegi berriak. Euskal Herrian bi aireporturi eragin die neurriak:
‎«Lekualdaketekin, 500.000 bidaiari baino gehiago dituzten aireportuetara igorri nahi gaituzte, baina Forondan eta Noainen jarraituko ez duten langile guztiek Loiun lan egiteko eskatzen badugu, Loiuk ditu denak bere gain hartu». Bi ordezkariek uste dute Espainiako Sustapen Ministerioak ez duela diru askorik aurreztuko Forondako eta Noaingo aireportuetako gastuak murriztuta. Lure:
‎Prezioak jaitsi arren, etxebizitzen salmentak gutxitu egin dira. Espainiako Sustapen Ministerioak dio aurten 3.337 etxebizitza saldu dituztela Hegoaldean uztailetik irailera; iaz, berriz, 5.394 Etxebizitza berriak erosteko hipoteken sinadurak ere nabarmen ari dira gutxitzen; Nafarroan, batik bat. Urrian soilik 252 hipoteka sinatu ziren, iazko epe berean baino %40 gutxiago.
‎Nazioarteko interes turistikoko festa gisako izendapena, berriz, Espainiaren sustapen turistikoa kanpoan egiteko elementu nabarmenak daudela jotzen bada emango da. Horrez gain, nazioarte mailako interes turistikoaren izendapena eskatzeko, aurrez, estatu mailako interes turistikoko festa izendatua izan behar du eskaera egiteko unean eta egin aurretiko bost urteez, gutxienez, izendatuta egon behar du.
2013
‎Azpiegitura berriak ukitzen dituen udalei bidali die berriki Espainiako Sustapen Ministerioak Astigarraga eta Irun bitarteko abiadura handiko trenaren (AHT) proiektuan egin dituen aldaketak jasotzen dituen proposamena, alegia, Euskal Herriko Trenbide Sare Berriaren Frantziarekiko Loturaren Ikerketa Informatibo Osagarriaren Hasierako Agiria. 1997an onartu zuen Espainiako Sustapen Ministerioak jatorrizko proiektua, eta 2008an ingurumen tramitea amaitu zuen.... Orain proiektu berria egin ostean, tramitea hasi dute berriro.
‎Azpiegitura berriak ukitzen dituen udalei bidali die berriki Espainiako Sustapen Ministerioak Astigarraga eta Irun bitarteko abiadura handiko trenaren (AHT) proiektuan egin dituen aldaketak jasotzen dituen proposamena, alegia, Euskal Herriko Trenbide Sare Berriaren Frantziarekiko Loturaren Ikerketa Informatibo Osagarriaren Hasierako Agiria. 1997an onartu zuen Espainiako Sustapen Ministerioak jatorrizko proiektua, eta 2008an ingurumen tramitea amaitu zuen. Orain proiektu berria egin ostean, tramitea hasi dute berriro.
‎Autobus eta tren konpainia ezberdinetako zerbitzuak ez ezik, hirigintza proiektu handi bat aurreikusten zuten, 53 hektareako eremu batean. Hori dena bertan behera utzi du orain Espainiako Sustapen Ministerioaren proposamenak. 4. Lezoko geltoki intermodala Irungo geltokia baztertuta, proiektu berriak dakarren berrikuntza nagusietako bat Lezoko geltoki intermodalaren proiektua da.
‎AHT Gelditu Elkarlana taldeko kideek ere argi utzi dute, usteaz harago, hori iragartzeko «informazioa» badutela. Apirilaren 8ko Nafarroako presidente Yolanda Barcinaren eta Espainiako Sustapen ministro Ana Pastorren arteko bileraren ondotik plazaratu zuten prentsa oharra ekarri dute gogora AHT Gelditu Elkarlana taldeko kideek. «Ohar horretan aipatzen zirenen atzean argi gelditzen da Zaragoza eta Castejon arteko abiadura handiko trenaren bidea ez dela eginen, ezta Iruñea Euskal Y arekin lotzekoa ere», azaldu du Aitor Elizaldek.
‎Euskal Eurohiriaren mugaz gaindiko agentzia osatzen duten erakundeek gutun bana igorri diete Espainiako Sustapen ministroari, Eusko Jaurlaritzako lehendakariari eta Akitaniako Kontseilu Nagusiko presidenteari, eta eskatu diete Eurohiria Express izeneko proiektuan engaia daitezen. Gogoratu diete Euskal Eurohiria mugaz gaindiko hirientzako garraio sistemarik ez duen azkenetarikoa dela.
‎2013ko lehen seihilekoan, ugaritu egin dira esportazioak Bilboko eta Pasaiako portuetan. Espainiako Sustapen Ministerioaren arabera, Bilbokoan %23, 4 ugaritu dira iazko seihileko berarekin alderatuz; eta Pasaiakoan, %8, 1.
‎2009ko otsailean, Espainiako Sustapen Ministerioak Viajes Iberia Business Traveli (Viajes Iberiaren enpresa bidaietan espezializatutako dibisioa) esleitu zion lehiaketa publiko bidez bere bidaien kudeaketa eta tramitazioa bi urterako, eta beste bi urterako luza zitekeen.
‎Iturria: Espainiako Sustapen Ministerioaren webguneko datuekin egina.
‎Adif Espainiako Sustapen Ministerioaren mende dagoen enpresa erakunde publiko bat da, eta helburua du Espainiako trenbide bidezko garraioa sustatzea segurua, efizientea, ingurumenaren aldetik jasangarria eta kalitate estandar handiak dituen azpiegitura sistema bat garatuz eta kudeatuz.
2014
‎Hori tarteko, Espainiako garraiolarien legedia Europako beste herrialdeen berdina izatea da eskatzen dutena. Euren protestarekin zerbait lortu dutela dio," gure arazoa ezagutzera eman dugu hedabide batzuen bidez, eta Conselleriako ordezkariekin eta Ana Pastor Espainiako Sustapen ministroarekin hitz egiteko aukera lortu dugu. Gure ahotsa izatea edota entzunarazteko aukera izatea lortu dugu", esan dio Urola Kostako HITZAri.
‎Eusko Jaurlaritzaren eta hainbat talde politikoren aspaldiko eskakizuna zen hori, behin eta berriz errepikatua eta, atzo, hain justu, Euzko Alderdi Jeltzaleko diputatu Aitor Estebanek egindako galdera bati erantzunez eman zuen Mariano Rajoy Espainiako Gobernuko presidenteak albistea, Espainiako Diputatuen Kongresuan bertan. Bost zati izango ditu Bergarako lotuneak, eta horietako bat egiteko obrak lizitatuko ditu oraingoz Espainiako Sustapen Ministerioak; Bergara eta Arrasate artean, Kobaten. 133 milioi bideratuko dira obra horietara.
Espainiako Sustapen ministro Ana Pastorrek atzo adierazi zuen bere departamentuak justiziarekin kolaboratuko duela, eskatzen zaion «informazio guztia» emanda. Ministroaren arabera, tren azpiegituretako arduradunek aurretik esana zioten agiriak eskatu zizkietela ikertzen ari diren lanen inguruan.
‎Bergarako lotunea (Gipuzkoa) aipatu du. Ana Pastor Espainiako Sustapen ministroak erantzun du inbertsioari eusten ari direla, eta, martxa honetan segituz gero, 2020rako amaituko dela.
‎Bost zati izango ditu Bergarako lotuneak, eta horietako bat egiteko obrak lizitatu ditu oraingoz Espainiako Sustapen Ministerioak; Bergara eta Arrasate artean, Kobaten. 133 milioi bideratuko dira obra horietara.
2015
‎Eragozpen handiak sortzen dizkie hegaldien joan etorriak, bereziki, Loiu eta Sondikako bizilagunei. Hala ere, eragozpen horiek handiago bihur daitezke Espainiako Sustapen Ministerioak hegaldien ordutegia luzatzeko baimena ematen badu. Eskaera egina du Loiun jarduten den Vueling konpainiak.
‎Euskal Y, EAEko abiadura handiko tren proiektua, 2019an egongo da funtzionatzeko prest, eta atzera bueltarik gabeko proiektua da. Halaxe adierazi zuen urtarrilean Ana Pastor Espainiako Sustapen ministroak, azpiegitura horren obrak ikusteko Bergarara egindako bisitaldian. Garbiago esan du hil honetan bertan Julio Gomez Pomar Azpiegituretarako Estatu idazkariak, Pastor eta gero ministerioan gehien agintzen duenak alegia:
‎R.O.: Jakin badakigu AHTaren proiektua Espainiako Sustapen Ministerioaren ardura dela, baina Nafarroako Gobernuak itun bat dauka Madrilekin, lanen kostua aurreratzeko. Argi izan behar dugu gaur egun Nafarroako Gobernua beste alderdi batzuen esku balego egoera oso bestelakoa izanen litzatekeela.
‎Dena den, erdigunetik zenbat eta gehiago aldendu orduan eta okerragoa da azpiegituren egoera. Espainiako Sustapen Ministerioak du etorbidearen ardura, baina apenas bideratu duen dirurik errepidea mantentzera eta egokitzera. Urteen poderioz egoera okertu egin da.
2016
‎Baranda alde bakarrean dago, eta bi aldetan jartzea eta beheraino iristea eskatu dugu, iristeko erraztasun hori lortzeko". Igerilekua, ordea, Espainiako Sustapen Ministerioaren ardurapean dago, eta ez da igerileku edo kirol azpiegitura gisa hartzen; ondorioz, oraingoz ez dute horren itxaropen handirik.
‎Bigarren pausoak urte eta erdi, eta bi urte artean hartu ohi ditu. Edonola ere, hori Sustapen Ministerioaren ardura da.Espainiako Gobernua behin behinean egoteak nolabait baldintzatu al ditu AHTaren lanak. Ana Oregi sailburua Ana Mato Espainiako Sustapen ministroarekin bildu zen iaz, irailean. Urtea amaitu aurretik hirietarako sarbideak zehaztea ebatzi zuten.
‎Madrilek eraiki beharreko azpiegitura izanagatik, Sanzek aukera paregabea ikusi zuen bere alderdia, beste behin ere, herrialdearen garapenaren berme gisa aurkezteko, eta lanak bi urtez aurreratzeko konpromisoa bere gain hartu zuen. Hortaz, Espainiako Sustapen Ministerioari zegokion gastua ere Nafarroako Gobernuak aurreratu zuen,. Espainia egituratzen laguntzeko?. Sanzen ahoberokeriaren ondorioz, Nafarroak ia 400 milioi euroko mailegua eskatu behar izan zuen, gainontzeko zatiekin lotunerik ez duen trenbide bat basamortuaren erdian eraikitzeko.
‎2015eko uztailaren 14an, Espainiako Sustapen Ministerioak BIM komisioa eratu zuen, teknologia berri horren erabilera Espainiako Estatuan orokortu dadin. Horren ondorioz, eraikuntzaren sektorean, legediaren moldaketa bat egiteko egutegi bat ezarri da.
2017
‎Interneten jarritako bideoen bitartez, hainbat lagunek duten iritzia jaso dute. Herritarren artean ezinegona badago Espainiako Sustapen Ministerioak AHTaren nafar korridorea eraikitzeko lanen kudeaketa bere gain hartzeko asmoa agertu duenetik.
‎Trenaren Aldeko Ekinbideak salatu duenez, AHTa dagoeneko abian da, Alesbestik Erriberrira bitarteko lurren nahitaezko desjabetza abiatu duelako Espainiako Sustapen Ministerioak. Horren aurrean, eztabaida publikoa sustatzea eta alternatibak aztertzea eskatu dute.
‎Hasieran batean, Goikoetxearen asmoa urtebetean bildutako sinadurak Espainiako Sustapen Ministerioari aurkeztea zen, erakundeak Madrilen duen egoitzan, baina han Renferen bulegoetara joateko esan zioten. Bertan, Renfeko Bezero Arretarako arduradunarekin bildu zen Goikoetxea.
‎Trenbidera bideratutako espazioaren garapena da horietako bat. Horrek 2011n udalak, aldundiak, Eusko Jaurlaritzak eta Espainiako Sustapen Ministerioak sinatutako akordioaren sostengua duela argitu du.
‎Arantxa Tapia Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapenerako eta Azpiegitura sailburuak AHT abiadura handiko trenari buruzko beste bilera bat eskatu dio Iñigo de la Serna Espainiako Sustapen ministroari; bi agintariokin batera, Bilbo, Donostia eta Gasteizko alkateek ere hartuko dute parte, AHTaren hiriburuetarako sarbideez hitz egiteko. «Nahikoa denbora galdu dugu; hitzetatik ekintzetara pasatzeko garaia da», esan zuen atzo, Euskadi Irratian egindako elkarrizketa batean.
‎Espainiako bi hiri lotuko dituen AHT proiektu bat Euskal Herriko ardogintzaren Mekaren mehatxu bihurtu da. Arabako Errioxan alarma gorria piztu du Espainiako Sustapen ministro Iñigo de La Sernak: Miranda Ebro (Burgos) eta Logroño (Errioxa) lotzeko AHTa Kantabriako mendilerroaren magaletik egin dezakete, Arabako Errioxan barna.
‎Ardoari lotutako negozioa da, aterpe nagusia Arabako Errioxako mendebaldean. «Jendea mugitzen hasiko da, seguru; bere garaian gelditu zen Toloñon egitekoa zen golf zelaia, eta orain hau geratzea tokatuko zaigu, izugarrizko kaltea bailitzateke Bastidarentzat eta eskualde osoarentzat».Laburrena eta merkeenaIkusteko dago Espainiako Sustapen Ministerioaren azken aukera zein den, baina Arabako Errioxari egiten ari zaion mehatxua are handiagoa da, ibilbide merkeena eta laburrena baita eskualdeari gehien eragiten diona. 57 kilometro izango lituzke, 4,8 lur azpian, eta beste 7,2 zubibideetan; eta 710 milioi euroko aurrekontua luke.
‎De la Serna, Iñigo. Espainiako Sustapen ministroa.
‎Madrilen bildu dira Manu Aierdi Nafarroako Garapen Ekonomikoko kontseilaria eta Iñigo de la Serna Espainiako Sustapen ministroa, abiadura handiko trenari buruz hitz egiteko. Ministroa prest azaldu da Euskal Y-tik Zaragoza arteko bidea egiteko.
Espainiako sustapen ministerioak jakinarazi du Nafarroako AHT abiadura handiko trenaren kudeaketa bere gain hartuko duela. Erabaki horren azalpen gisa, Madrilek erran du Uxue Barkosen gobernuak ez diola ihardetsi ministerioak egin hitzarmen proposamenari, eta Espainiako Gobernuak baduela azpiegitura horren obrak kudeatzeko eskumena," interes orokorrekoa" delako.
‎" Eskatu diguten dokumentazio osoa igorri diegu prestutasun osoz, eta hainbat bilera tekniko izan genituen haiekin uztailean eta abuztuan, aukera guziak aztertzeko". Horregatik, Aierdik ez du ulertzen Espainiako sustapen ministerioaren presa hau. Lehendakariordeak zehaztu du 2010ean
‎Iñigo de la Serna Espainiako sustapen ministroa Donostian izan da joan den larunbatean Abiadura Handiko Trena Gipuzkoako hiriburura heltzeko hirugarren burdin-bidea eraikitzeko lanak aztertzeko. Astigarraga eta Irun arteko lotura 2019ko udan bururatua izanen delako esperantza erakutsi du.
2018
Espainiako Sustapen ministroa den Iñigo de la Sernak AHT proiektuari buruzko xehetasunak eman ditu Bilboko udaletxean Juan Mari Aburto auzapezarekin eta Arantxa Tapia Eusko Jaurlaritzako Garapen Ekonomikorako sailburuarekin batean egin duen agerraldian. Ministroak erran duenaren arabera, AHT Abandoko geltoki berrira lurpetik helduko da, 6,2 kilometroko tunelaren bidez. Horretarako, 730 milioiko kostua duten obrak eginen dituzte.
‎AHTaren Donostiako geltokiaren proiektua aurkeztu dute Arantxa Tapia Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen eta Azpiegitura sailburuak, Eneko Goia Donostiako auzapezak eta Iñigo de la Serna Espainiako Sustapen ministroak. Tapiak erran du geltoki berria" behar funtzionaletara" eta arkitektura eta hirigintza saileko eskakizunetara egokituko dela.
Espainiako Sustapen Ministroa den Iñigo de la Serna Iruñean izan da abiadura handiko trenaren Nafarroako korridorea eta Euskal Y-a lotzeari buruzko puntua egiteko. Ministroaren arabera, bi bideak lotzeko molderik egokiena Gasteizkoa da.
Espainiako Sustapen Ministerioak 2017an argitaratutako datuen arabera, Donostiako etxebizitzak dira estatuko garestienak. Iazko bigarren hiruhilekoan %9, 7 hazi zen prezioa aurreko urteko sasoi berarekin alderatuz, metro koadroa 3.436,3 euroraino igoz.
‎Hautua egin du Madrilek. Karta guztiak mahai gainean jarrita, Espainiako Sustapen Ministerioak ebatzi du Gasteizkoa dela abiadura handiko trenaren Nafarroako korridorea eta Euskal Y-a lotzeko aukera «egokiena». Atzo jakinarazi zuen erabakia Iñigo de la Serna ministroak, Iruñean.Txosten informatiboa eskatua zion Espainiako Gobernuak Sener ingeniaritza etxeari, eta horren ondorioak aurkeztu zituzten atzo.
‎batetik, Armiñongo muturrean, A errepiderako lotura errazteko; bestetik, Etxabarri Ibiñako muturretik Gasteizerako zatian ere hobekuntza lanak proposatu ditu. Obra horiez gain, Josu Lopez Ubierna Arabako Bide Azpiegituren diputatuak iragarri du aipatu autobidea eta Arasur plataforma logistikoa lotzeko proposamena egingo diola Espainiako Sustapen ministroari.Lopez Ubiernak urteetarako Arabako Errepide Planaren aurreproiektua aurkeztu zuen atzo, Batzar Nagusietan. Plan horretan, 290 esku hartze daude jasoak, eta 406,84 milioi euroren aurrekontua aurreikusi dute lan horiek egiteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia