2001
|
|
Hala, Xperience Consulting Interneten espezializatuta dagoen aholkularitza enpresaren txosten batean adierazten denez, internautek “on line” erregistratu eta erosteko prozesua bertan behera utziko dute amaitu baino lehen, eta bost kasutik batean webaren esperientzia eta erabilgarritasun eskasa izango da. Xperience Consulting en arabera, txosten hau 200 test baino gehiagotan oinarritu du erabiltzaileentzat eta
|
Espainiako
Merkataritza Elektronikoaren Elkartearen (AECE) kalkuluetan, erabiltzaileak bertan behera uzteko arrazoi nagusiak erosketa prozesuen moteltasuna, konplexutasuna eta iraupen luzea dira, eta horri gehitu behar zaio transakzioa egin ahal izateko baldintza gisa erregistratu beharra. Era berean, aholkulariak adierazi du internautei datu pertsonal gehiegi eskatzen zaizkiela eta ez direla seguruak kreditu txartelekoak sartzerakoan.
|
2002
|
|
OCUk Sareko orrialdeak ekortu ditu, non sendagai debekatuak edo sendagilearen errezeta behar dutenak aurki baitaitezke (batez ere antidepresiboak, anabolizatzaileak, esteroideak, argalgarriak eta Viagra), eta farmazien eta pseudofarmazien 40 leku baino gehiago bisitatu ondoren, erosketa egiteko erraztasuna egiaztatu du.
|
Espainian
merkataritza elektronikoa izugarri garatu denez, gero eta artikulu gehiago erosten dira Internet bidez. Sarea azalera handia bihurtu da, eta diskoak, liburuak eta elikagaiak eros daitezke, baita botikak ere. Azken merkatu hori legez kanpokoa da, baina gero eta jarraitzaile gehiago ditu.
|
|
Sarearen bidez erostean iruzur egiteko kontsumitzaileek duten beldurra beti izan da merkataritza elektronikoa garatzeko oztopo nagusia. Hala ere,
|
Espainiako
Merkataritza Elektronikoaren Elkartearen (AECE) azken txostenak dio iruzur beldurgarriak gehiago eragiten diela enpresei erabiltzaileei baino. Hala, txosten horren arabera, Internet bidez saltzen duten Espainiako enpresen %6k iruzurren bat jasan zuten iaz, batez ere kreditu txartelekin.
|
|
“Online konfiantza” merkataritza elektronikoa eta publizitate interaktiboa autorregulatzeko sistema da, erabiltzaileari konfiantza eman nahi diona, auzitegietara jo aurretik gatazkak konpontzeko sistema bat ezartzen duena eta erabiltzaileen datuen babesa ezartzen duena. Sistema hori Komunikazio Komertzialaren Autoerregulaziorako Elkarteak,
|
Espainiako
Merkataritza Elektronikoaren Elkarteak eta Interactive Avisising Bureau Spainek sortu zuten, eta dagoeneko 51 enpresaren atxikimendua dute. Horien artean daude Espainiako atari nagusiak, eta urtarriletik aurrera “online konfiantzaren” zigilua izango dute.
|
|
Sistemak Publizitatearen Autokontrolerako epaimahai bat ezarri du, merkataritza komunikazioei buruzko arazoak konpontzeko, eta Kontsumoko Institutu Nazionalaren menpeko Kontsumoko Arbitraje Batzorde Nazionala, kontsumitzaileekin egiten diren kontratu kontuetarako. Hala ere,
|
Espainiako
Merkataritza Elektronikoaren Ari gisa jardungo du.
|
2003
|
|
Espainiako enpresen %70ek baino gehiagok uste du Internet bidez erosketak egin behar dituzten kontsumitzaileen mesfidantza dela
|
Espainiako
merkataritza elektronikoaren garapenaren oztopo nagusia. Hori ondorioztatzen da Merkataritza Ganberek egindako “Salmenta elektronikorako sektore oztopoei buruzko azterlana” txostenetik.
|
|
Espainiako enpresen %70ek baino gehiagok uste du Internet bidez erosketak egin behar dituzten kontsumitzaileen mesfidantza dela
|
Espainiako
merkataritza elektronikoaren garapenaren oztopo nagusia; izan ere, Espainian, entrega eta ordainketa prozesu elektronikoen arazoek ez dituzte salmenta horiek oztopatzen, “Salmenta elektronikorako oztopo sektorialei buruzko azterketa” merkataritza ganberen txostenaren arabera. Espainiako eta Europako enpresen arteko alde nagusia da, Espainiarrentzat kontsumitzailea oztopo nagusia den bitartean, Europako Batasuneko (EB) gainerako enpresentzat oztopo nagusia dela ondasun eta zerbitzu batzuk ezin direla elektronikoki saldu.
|
|
Erabiltzaileen mesfidantza da
|
Espainiako
merkataritza elektronikoaren bultzadaren oztopo nagusia.
|
2005
|
|
Sistema horrek datuak txarteletik ateratzea eragozten du. Desberdintasunak
|
Espainiako
Merkataritza Elektronikoaren Elkarteak (AECE) NAN elektronikoaren eta sinadura digitalaren arteko desberdintasunak azaldu ditu. Azken horrek Sareko dokumentu bati “fedea ematea” esan nahi du, eta dokumentu hori sinatzen duenaren sinadurak berretsiko du, eta horrek NAN elektronikoa aurkezteak erabiltzaile gisa duen identifikazio soiletik desberdintzen du.
|
2006
|
|
Lau espainiarretik batek erosketaren bat egingo du Internet bidez Eguberrietan. Epe horretan,
|
Espainiako
merkataritza elektronikoa %30 handituko dela kalkulatzen da, Interneteko Behatokiaren azterketa baten arabera. Abenduaren 1etik urtarrilaren 6ra bitartean, sarean urte osoan egiten diren erosketen %40 erregistratu ohi dira.
|
2010
|
|
|
Espainiako
merkataritza elektronikoak 1.669,92 milioi euro fakturatu zituen 2010eko lehen hiruhilekoan, 2009ko azken hiru hilabeteetan baino %34, 75 gehiago, eta Telekomunikazioen Merkatuko Batzordeak (CMT) nabarmendu zuen “orain arte lortutako diru sarrerarik handiena” dela. Markak hautsi zituen, halaber, on line egindako transakzioen kopurua, guztira 23,55 milioi, urtetik urtera %56, 17 gehiago.
|
2011
|
|
|
Espainiako
merkataritza elektronikoaren fakturazioa, 2012ko bigarren hiruhilekoan, %13 igo zen, 2011ko epe berarekin alderatuta; horrek esan nahi du maximo historiko berri bat dagoela, e commerce txostena: Espainiako merkataritza elektronikoari buruzko txostena, ordainpeko erakundeen bidez Telekomunikazioetako Merkatuaren Batzordeak (CMT) aurkeztu zuen duela gutxi.
|
|
Espainiako merkataritza elektronikoaren fakturazioa, 2012ko bigarren hiruhilekoan, %13 igo zen, 2011ko epe berarekin alderatuta; horrek esan nahi du maximo historiko berri bat dagoela, e commerce txostena:
|
Espainiako
merkataritza elektronikoari buruzko txostena, ordainpeko erakundeen bidez Telekomunikazioetako Merkatuaren Batzordeak (CMT) aurkeztu zuen duela gutxi. Artean Sarean gero eta erosle gehiagok baloratutako on line zerbitzuak hauek dira:
|
2013
|
|
Aholkularitza izatea Bidaiak diseinatzen dituzten bidaia agenteak trebatuak eta egokiak dira helmugara iristeko modurik onena, hotel eta leku onenak eta abar adierazteko. «Eskura» ordaindu ahal izatea
|
Espainian
merkataritza elektronikoa aurrerapen handia izan den arren, oraindik asko dira pertsona errezeloak datu pertsonalak emateko eta Internetez ordaintzeko. Bidaia agentzia batean, ordaintzeko modua seguruagoa da.
|