Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 66

2001
Espainiako Merkataritza eta Turismoko Estatu Idazkaritzako Turismo Azterketen Institutuak emaniko datuen arabera, estatuan iaz eginiko 119 milioi bidaien %37 (hau da, 44 milioi tokialdaketa, hor nonbait) bidaia turistikoak (bigarren egoitzara egiten ez direnak edo hiru egunetik aurrera luzatzen direnak, alegia) izan ziren.
Espainiako merkataritza banaketako kate handiek 240.000 milioi pezeta inguru galtzen dituzte urtean beren enplegatuen eta bezeroen lapurreta txikiengatik eta, neurri txikiagoan, produktuen kudeaketan egindako akatsengatik. Bitxiena ez da azalera handietan egindako delitu txikien batura bilioi laurdena izatea, baizik eta delituen %38, gehienak, dendetako langileek beraiek egitea.
‎Hala, Xperience Consulting Interneten espezializatuta dagoen aholkularitza enpresaren txosten batean adierazten denez, internautek “on line” erregistratu eta erosteko prozesua bertan behera utziko dute amaitu baino lehen, eta bost kasutik batean webaren esperientzia eta erabilgarritasun eskasa izango da. Xperience Consulting en arabera, txosten hau 200 test baino gehiagotan oinarritu du erabiltzaileentzat eta Espainiako Merkataritza Elektronikoaren Elkartearen (AECE) kalkuluetan, erabiltzaileak bertan behera uzteko arrazoi nagusiak erosketa prozesuen moteltasuna, konplexutasuna eta iraupen luzea dira, eta horri gehitu behar zaio transakzioa egin ahal izateko baldintza gisa erregistratu beharra. Era berean, aholkulariak adierazi du internautei datu pertsonal gehiegi eskatzen zaizkiela eta ez direla seguruak kreditu txartelekoak sartzerakoan.
‎Espainiarrek 210.000 milioi pezeta inguru (1.262 milioi euro) gastatuko dituzte merkealdietan. Ohiko datan hasiko dira, urtarrilaren 7an, autonomia erkidego gehienetan, eta horrela euroaren lehen egunetan, Miguel Ángel Fraile Espainiako Merkataritza Konfederazioko bozeramaileak jakinarazi duenez. Datu horiek Konfederazioaren zenbatespen batean oinarrituta daude.
2002
‎Hego Euskal Herria 1993ra arte Espainiako barne merkatuan eta ondoren Europako Batasuneko merkatuan integratuta egonik, bertako kanpo merkataritzarenirizpideak bi esparru zabalago horietan hartutako merkataritza politiken araberakoak izan dira. Espainiako merkataritza politikari dagokionez, 1950eko hamarkadako bukaera arte babesgintza zen merkataritza irizpide nagusia. Gaur egun, Europako Batasuneko merkataritza politikak liberalizazioa du oinarri eta irizpide, eta horretara makurtu behar dira Euskal Herriko merkatuko merkataritza arauak.Horretarako, azken lau hamarkadetan merkataritzaren liberalizazioa eta irekitze prozesu bizkorra suertatu da euskal ekonomian ere, nazioarteko liberalizazioarekiko homologazioa eskuratuz.
‎OCUk Sareko orrialdeak ekortu ditu, non sendagai debekatuak edo sendagilearen errezeta behar dutenak aurki baitaitezke (batez ere antidepresiboak, anabolizatzaileak, esteroideak, argalgarriak eta Viagra), eta farmazien eta pseudofarmazien 40 leku baino gehiago bisitatu ondoren, erosketa egiteko erraztasuna egiaztatu du. Espainian merkataritza elektronikoa izugarri garatu denez, gero eta artikulu gehiago erosten dira Internet bidez. Sarea azalera handia bihurtu da, eta diskoak, liburuak eta elikagaiak eros daitezke, baita botikak ere. Azken merkatu hori legez kanpokoa da, baina gero eta jarraitzaile gehiago ditu.
‎Sarearen bidez erostean iruzur egiteko kontsumitzaileek duten beldurra beti izan da merkataritza elektronikoa garatzeko oztopo nagusia. Hala ere, Espainiako Merkataritza Elektronikoaren Elkartearen (AECE) azken txostenak dio iruzur beldurgarriak gehiago eragiten diela enpresei erabiltzaileei baino. Hala, txosten horren arabera, Internet bidez saltzen duten Espainiako enpresen %6k iruzurren bat jasan zuten iaz, batez ere kreditu txartelekin.
‎OMTk jakinarazi duenez, Enpresa Kontseilua Turismoa Suspertzeko OMTren Batzordearen bileretan zehaztutako ondorioetatik abiatuko da, eta 2002ko bilakaera turistikoan eragina duten alderdi positiboen eta negatiboen azterketa egingo du, bai estatuan, bai eskualdean eta nazioartean. OMTren Enpresa Kontseiluak kide afiliatuen (elkarteak, enpresak, turismo eremuak eta kide elkartuak ez izateagatik kide elkartu ezin diren zenbait agente turistiko) ikuspegia azalduko du proiektu honetarako, eta Espainiako Merkataritza eta Turismo Idazkaritzak eta VISA Españak emandako finantza baliabideak azalduko ditu. Iritzi galdeketa hau egiteko, 2.000 galdeketa baino gehiago banatu zaizkie Enpresa Kontseiluko kideei eta kide ez direnei.
‎“Online konfiantza” merkataritza elektronikoa eta publizitate interaktiboa autorregulatzeko sistema da, erabiltzaileari konfiantza eman nahi diona, auzitegietara jo aurretik gatazkak konpontzeko sistema bat ezartzen duena eta erabiltzaileen datuen babesa ezartzen duena. Sistema hori Komunikazio Komertzialaren Autoerregulaziorako Elkarteak, Espainiako Merkataritza Elektronikoaren Elkarteak eta Interactive Avisising Bureau Spainek sortu zuten, eta dagoeneko 51 enpresaren atxikimendua dute. Horien artean daude Espainiako atari nagusiak, eta urtarriletik aurrera “online konfiantzaren” zigilua izango dute.
‎Sistemak Publizitatearen Autokontrolerako epaimahai bat ezarri du, merkataritza komunikazioei buruzko arazoak konpontzeko, eta Kontsumoko Institutu Nazionalaren menpeko Kontsumoko Arbitraje Batzorde Nazionala, kontsumitzaileekin egiten diren kontratu kontuetarako. Hala ere, Espainiako Merkataritza Elektronikoaren Ari gisa jardungo du.
Espainian merkataritza eta online publizitatea arautzeko kode etikoa sortu da
‎Urtarriletik aurrera, “Online konfiantza” jarriko da martxan, Espainiako merkataritza autorregulatzeko eta bide elektronikoz publizitatea egiteko lehen kode etikoa (www.confanzaonline.org), Asociación Española de Comercio Electrónico (AECE) elkarteak, Asociación para la Autorregulación de la Comunicación Comercial (Autocontrol) elkarteak eta Interactive S. “Online konfiantza”, izenak adierazten duen bezala, internauten konfiantza sustatu nahi du Intern... Era berean, transakzio edo komunikazio elektronikoetatik eratorritako gatazkak judizioz kanpo ebazteko tresna da, bi erakunderen bidez Publizitatearen Autokontrolerako Epaimahaia eta Kontsumoko Arbitraje Batzorde Nazionala (Kontsumoko Institutu Nazionalaren menpekoa), eta horiek arduratuko dira, gainera, kodea aplikatzeaz.
Espainiako Merkataritza Kodifikazioko Espainiako Elkarteak (AECOC) egindako azterlan baten arabera, espainiarrek urtean gastatzen dituzten 40.000 milioi eurotik 6.000 milioi baino gehiago fruta eta barazkiei dagozkie. Kopuru horrek mota horretako produktuen kontsumoan Europako lehen herrialdeen artean kokatzen du Espainia.
2003
‎Espainiako enpresen %70ek baino gehiagok uste du Internet bidez erosketak egin behar dituzten kontsumitzaileen mesfidantza dela Espainiako merkataritza elektronikoaren garapenaren oztopo nagusia. Hori ondorioztatzen da Merkataritza Ganberek egindako “Salmenta elektronikorako sektore oztopoei buruzko azterlana” txostenetik.
‎Fitxategi horren zeregina da eragiketa hori egiten duen pertsonaren nortasuna egiaztatzea, eta, beraz, elektronikoki sinatutako dokumentua ez dela manipulatu bermatzen du. Zeres-ek (Ziurtagiri Espainiarra) Diruaren eta Tinbrearen Fabrika Nazionaletik (FNMT) doan emandako ziurtagiri digitalarekin —beste erakunde batzuek izapideak egiten dituzte atarietan jarduteko, hala nola Segurtasuna eta Telekomunikazioak Aztertzeko Fundazioak (Feste) edo Camersinak( Espainiako Merkataritza Ganberak) —, gero eta administrazio publiko gehiagok eskaintzen dituzten zerbitzuetara sartzen da. Hona hemen adibide batzuk:
‎Espainiako enpresen %70ek baino gehiagok uste du Internet bidez erosketak egin behar dituzten kontsumitzaileen mesfidantza dela Espainiako merkataritza elektronikoaren garapenaren oztopo nagusia; izan ere, Espainian, entrega eta ordainketa prozesu elektronikoen arazoek ez dituzte salmenta horiek oztopatzen, “Salmenta elektronikorako oztopo sektorialei buruzko azterketa” merkataritza ganberen txostenaren arabera. Espainiako eta Europako enpresen arteko alde nagusia da, Espainiarrentzat kontsumitzailea oztopo nagusia den bitartean, Europako Batasuneko (EB) gainerako enpresentzat oztopo nagusia dela ondasun eta zerbitzu batzuk ezin direla elektronikoki saldu.
‎Erabiltzaileen mesfidantza da Espainiako merkataritza elektronikoaren bultzadaren oztopo nagusia.
2005
‎Sistema horrek datuak txarteletik ateratzea eragozten du. Desberdintasunak Espainiako Merkataritza Elektronikoaren Elkarteak (AECE) NAN elektronikoaren eta sinadura digitalaren arteko desberdintasunak azaldu ditu. Azken horrek Sareko dokumentu bati “fedea ematea” esan nahi du, eta dokumentu hori sinatzen duenaren sinadurak berretsiko du, eta horrek NAN elektronikoa aurkezteak erabiltzaile gisa duen identifikazio soiletik desberdintzen du.
‎Era berean, Elkartea arduratuko da zigilua behar bezala erabil dadin eta Bidezko Merkataritzaren elkartasun eta justizia printzipioekin bat ez datozen jokabide edo irudiak dituzten erakundeei eman ez dakien. Elkarteak uste du Zigilua tresna operatiboa dela Hegoaldeko erakunde ekoizleetatik datozen produktuak merkatura errazago sartzeko, Espainian merkataritza eragile gehiagok parte har dezaten sustatzeko, beren produktuak balio erantsi etikoz eskaintzeko aukera baitute eta, azkenik, kontsumitzaileei berme gehiago emateko, horrela kalitatezko produktuak eskuratzen baitituzte eta, erosketaren eguneroko ekintzaren bidez, nazioarteko merkataritza egituren aldaketan parte har baitezakete. Era berean, hegoaldeko ekoizleen eta produktu ziurtatuetan interesa duten Espainiako erakundeen arteko harremana erraztea proposatzen dute (inportatzaileak, industrialak eta banatzaileak, besteak beste), zigiludun produktuen merkataritza areagotzeko eta, hartara, bidezko merkataritzak Hegoaldeko ekoizleen artean duen eragina handitzeko.
2006
‎2001eko urtarriletik, Espainiako Merkataritza Komunikazioaren Autorregularizaziorako Elkarteak iragarkien eta iragarki egitasmoen gaineko zerbitzu hori eskaintzen die bere kide guztiei. Borondatezkoa, konfidentziala, eta gehienetan ezloteslea izaten da aldez aurreko kontsulta edo copy advice izenekoa.
‎Azken aldaketa 2006ko uztailaren 4an egin zen. Arau berezia Portugalek eta Espainiak merkataritza baldintza partikularrak dituzte meloiarentzat, hala nola solteko salmenta. Meloia da Europar Batasuneko merkaturatze arauak hartu behar diren produktuetako bat, fruten eta barazkien sektoreko merkatuen antolaketa bateratuak ezartzen duen esparru araudiak aurreikusten duen bezala.
‎Lau espainiarretik batek erosketaren bat egingo du Internet bidez Eguberrietan. Epe horretan, Espainiako merkataritza elektronikoa %30 handituko dela kalkulatzen da, Interneteko Behatokiaren azterketa baten arabera. Abenduaren 1etik urtarrilaren 6ra bitartean, sarean urte osoan egiten diren erosketen %40 erregistratu ohi dira.
2007
‎Miguel Ángel Fraile, Espainiako Merkataritza Konfederazioko idazkari nagusia
‎Miguel Ángel Fraile Espainiako Merkataritza Konfederazioko (EB) idazkari nagusia da. Espainian autonomoen interes orokorrak eta zerbitzuen ETEa defendatu, ordezkatu eta sustatzea du helburu.
‎Uste dugu positiboa dela eta, batez ere, mendeko autonomoari lagunduko diola, adibidez, garraiolariei. Zein sektorek jarraituko dute Espainiako merkataritza balantzatik, batez ere. Espainiako merkataritza oso aberatsa da hainbat sektoretan:
‎Zein sektorek jarraituko dute Espainiako merkataritza balantzatik, batez ere? Espainiako merkataritza oso aberatsa da hainbat sektoretan: kultura, aisia, osasuna, produktu elektronikoak… Uste dut hurrengo urteetan merkataritza segmentu horien maila ikusten jarraituko dugula.
‎Zer ikasi behar dugu beste herrialde batzuetatik? Espainiako merkataritzak une ona bizi du. Ez dugu beste ingurune batzuetatik inbidiatzeko ezer.
2008
‎Azterlarien iritziz, une hauetan Espainiako merkataritza nazional osoaren %1era iritsi da, Estatu Batuetan hartu duen mailara (%5) oraino gerturatu ez bada ere.
‎1 Espainiako merkataritzako legeria eraldatzeko prozesuan, erantzukizun mugatuko sozietateen zuzenbidea berriztatzea beharrizan objektibo eta premiazkoa izan da. Hainbat arrazoi aipa daitezke, lege aldaketa hori bidezkotzeko.
2010
‎Adostutako lege berriak txikizkako merkataritza erregulazioa aldatzen du, barne merkatuko zerbitzuei buruzko 2006/ 123/ EE Zuzentarauaren transposizioaz arduratzen den Omnibus Legean ezarritakora egokitzeko. Industriak azaldu zuenez, Espainiako merkataritza ereduaren ezaugarria da Mediterraneoko herrialdeen merkataritza dentsitate handia eta hiriguneak merkataritzaren inguruan egituratzeko modu jakin bat. Lege aldaketaren helburua da, balio horiek galdu gabe, “merkataritza banaketak sortzen duen balioa handitzea, zerbitzuak emateko liberalizazioaren eta enpresentzako kargak ezabatzearen bidez”.
Espainiako merkataritza elektronikoak 1.669,92 milioi euro fakturatu zituen 2010eko lehen hiruhilekoan, 2009ko azken hiru hilabeteetan baino %34, 75 gehiago, eta Telekomunikazioen Merkatuko Batzordeak (CMT) nabarmendu zuen “orain arte lortutako diru sarrerarik handiena” dela. Markak hautsi zituen, halaber, on line egindako transakzioen kopurua, guztira 23,55 milioi, urtetik urtera %56, 17 gehiago.
2011
Espainiako merkataritza elektronikoaren fakturazioa, 2012ko bigarren hiruhilekoan, %13 igo zen, 2011ko epe berarekin alderatuta; horrek esan nahi du maximo historiko berri bat dagoela, e commerce txostena: Espainiako merkataritza elektronikoari buruzko txostena, ordainpeko erakundeen bidez Telekomunikazioetako Merkatuaren Batzordeak (CMT) aurkeztu zuen duela gutxi.
‎Espainiako merkataritza elektronikoaren fakturazioa, 2012ko bigarren hiruhilekoan, %13 igo zen, 2011ko epe berarekin alderatuta; horrek esan nahi du maximo historiko berri bat dagoela, e commerce txostena: Espainiako merkataritza elektronikoari buruzko txostena, ordainpeko erakundeen bidez Telekomunikazioetako Merkatuaren Batzordeak (CMT) aurkeztu zuen duela gutxi. Artean Sarean gero eta erosle gehiagok baloratutako on line zerbitzuak hauek dira:
‎Orduan, agian, administrazioek ekintzaileei beren enpresak sor ditzaten ematen dizkieten laguntzen berri izatea interesatzen zaio. Bai Gobernu zentralak, bai autonomikoek eta udalek, bai Espainiako Merkataritza Ganberek, Europako Gizarte Funtsarekin batera, doako aholkularitza zerbitzua eskaintzen dute, Enpresa Leihatila Bakarra On line izenekoa. Baina, gainera, negozio bat abian jarri nahi denean, bideragarritasun plan bat egin behar da lehenik.
‎Argi dago, Biarnoko biztanleak bertatik alde egin dutela Espainiarekin merkataritzan egiterik ez badute. Bertan ezin bizi, alde bateko eta besteko merkataritza debekatzearekin.
2012
‎2001eko urtarriletik, Espainiako Merkataritza Komunikazioaren Autorregularizaziorako Elkarteak iragarkien eta iragarki egitasmoen gaineko zerbitzu hori eskaintzen die bere kide guztiei. Borondatezkoa, konfidentziala, eta gehienetan ez loteslea izaten da aldez aurreko kontsulta edo copy advice izenekoa.
2013
‎ibilgailu pribatuak erabiltzea eta erregai kontsumoa murriztea, eta, horrekin batera, kanpoko energia mendekotasuna. Kanpainaren arduradunek gogorarazi dute 2011n petrolio erosketak Espainiako merkataritza saldo osoaren% 63,1 izan zirela. Nola sinatu eta babestu ekimena Europako Parlamentuak 2011n «Bide segurtasunari buruzko txostena 2011 2020″ onartu zuen, eta 30 km/ h ko neurria lantzen zen.
‎Aholkularitza izatea Bidaiak diseinatzen dituzten bidaia agenteak trebatuak eta egokiak dira helmugara iristeko modurik onena, hotel eta leku onenak eta abar adierazteko. «Eskura» ordaindu ahal izatea Espainian merkataritza elektronikoa aurrerapen handia izan den arren, oraindik asko dira pertsona errezeloak datu pertsonalak emateko eta Internetez ordaintzeko. Bidaia agentzia batean, ordaintzeko modua seguruagoa da.
2016
‎– Espainiako merkataritza ganbera ofizialak atzerrian.
‎2.5 Espainiako Merkataritza, Industria
‎– Espainiako Merkataritza, Industria eta Nabigazio Ganberen Kontseilu Nagusiaren web orriak honako hau eskaintzen du:
‎– Espainiako merkataritza ganberen bilatzailea. www.camaras.org/publicado/
‎Enpresak sortzeko informazio zentroa eta sarea (CIRCE) informazio sistema bat da, eta haren bidez Espainian merkataritza sozietate jakin batzuk eratzeko eta abian jartzeko izapideak telematikoki egin daitezke.
Espainiako Merkataritza, Industria eta Nabigazio Ganberen Kontseilu Nagusiaren webguneak informazioa, sustapenerako zerbitzuak, Kanadara esportatzen duten enpresen katalogoa, kanpo merkataritzari buruzko datu baseak, ATA koadernoak, Esportazioen Ganbera Plana eta Enpresa Leihatila Bakarra eskaintzen du. Gure eskualdeko merkataritza ganbera ageri den estekan sartu eta informazio zehatzagoa eta hurbilagokoa eskuratzeko aukera izango dugu.
‎– Espainiako Merkataritza, Industria eta Nabigazio Ganberen Kontseilu Nagusia, www.camaras.org/publicado/
‎a) Espainiako Merkataritza, Industria eta Nabigazio Ganberen Kontseilu Nagusiak enpresa esportatzaileen eta inportatzaileen katalogoa eskaintzen du.
‎b) Espainian merkataritza sozietate jakin batzuk eratzeko eta abian jartzeko izapideak telematikoki egiteko aukera ematen du.
‎– Espainiako merkataritza ganbera ofizialak atzerrian.
‎2.5 Espainiako Merkataritza, Industria
‎– Espainiako Merkataritza, Industria eta Nabigazio Ganberen Kontseilu Nagusiaren web orriak honako hau eskaintzen du:
‎– Espainiako merkataritza ganberen bilatzailea. www.camaras.org/publicado/
‎Muga zergari buruzko gida, Espainiako Merkataritza Ganberarena: www.camaras.org/guias/arancel/guia_arancel_cap4_02.html
‎Enpresak sortzeko informazio zentroa eta sarea (CIRCE) informazio sistema bat da, eta haren bidez Espainian merkataritza sozietate jakin batzuk eratzeko eta abian jartzeko izapideak telematikoki egin daitezke.
Espainiako Merkataritza, Industria eta Nabigazio Ganberen Kontseilu Nagusiaren webguneak informazioa, sustapenerako zerbitzuak, Kanadara esportatzen duten enpresen katalogoa, kanpo merkataritzari buruzko datu baseak, ATA koadernoak, Esportazioen Ganbera Plana eta Enpresa Leihatila Bakarra eskaintzen du. Gure eskualdeko merkataritza ganbera ageri den estekan sartu eta informazio zehatzagoa eta hurbilagokoa eskuratzeko aukera izango dugu.
‎– Espainiako Merkataritza, Industria eta Nabigazio Ganberen Kontseilu Nagusia, www.camaras.org/publicado/
‎a) Espainiako Merkataritza, Industria eta Nabigazio Ganberen Kontseilu Nagusiak enpresa esportatzaileen eta inportatzaileen katalogoa eskaintzen du.
‎b) Espainian merkataritza sozietate jakin batzuk eratzeko eta abian jartzeko izapideak telematikoki egiteko aukera ematen du.
‎Irudia: paz.ca Sektoreak argitaratutako azken datuen arabera, Espainiako merkataritza elektronikoa% 27 hazi da aurten. Eta, eremu horretan, bidaia agentziak, turismo operadoreak, aire garraioa eta moda izan dira diru sarrera handienak dituzten industriak.
2020
‎aldaketa nagusiak Pandemiaren ondorioz, milioika establezimendu bi hilabete inguru egon dira itxita. Deseskaladarekin, hiriak biziberritzen hasi dira, eta saltokiek berriro ireki dituzte ateak.' Horietako asko eskaintzekin, deskontuekin eta merkealdiekin egiten dituzte, “denda fisikoetan zein online salmentan onartu dira”, baina, pilaketarik sortzen ez badute, Pedro Campo Espainiako Merkataritza Konfederazioko presidenteak (CEC) gogorarazi du. Merkealdiak egin nahi dituzten establezimenduek salgaiak ateratzeko egin dezakete, eta pandemia baino lehen eskatzen ziren baldintza berak bete behar dituzte, hala nola bi prezioak agertzen diren etiketak izatea (aurrekoa eta beheratua), janzkiek sasoikoak izan behar dute, etab. Hala ere, erosketetan ere nabarituko dituzu aldaketa batzuk, bereziki osasun eta higiene kontuetan:
‎dirua azkar egiteko negozio bat ere jausi zen. BERRIAk eskuratu ditu Verter Recymerkatcling 2002 SM enpresak Espainiako Merkataritza Erregistroan aurkeztutako kontabilitate balantzeak —2012 eta 2017 artekoak; 2018ko kontuak ez dira publikoak oraindik, eta 2019koak aurtengo uztailerako aurkeztu behar ditu— Txosten horiek erakusten dute ireki eta berehala eman zituela zabortegiak irabazi garbiak eta jabeentzako dibidenduak, nahiz eta hasierako inbertsioa hamar milioi euro ingurukoa izan zuten.... Zaborra hartzeko erritmoa ikaragarri azkartu zuten hurrengo urteetan, zor gehienak kitatu zituzten, jabeen artean irabaziak partitu zituzten, eta azkar baino azkarrago betetzera zihoan.
2021
‎Industriaren susperraldiak eta, bereziki, altzairugintzarenak eta autogintzarenak eragin nabaria izan dute esportazioen datuetan, eta, oraindik 2019koen azpitik dauden arren, ordukoetara gerturatzen ari dira. Guztira, 17.328 milioi euroren balioa izan dute kanpoko salmentek urteko lehen erdian, Espainiako Merkataritza Ministerioaren datuen arabera.
2022
‎azken urtean bi tona CO2 izatea. Izan ere, kontsumitzaileek gero eta gehiago baloratzen dute produktuen jasangarritasuna erosketa erabakietan. Espainiako Merkataritza Kodetzeko Elkarteak (AECOC) egindako ShopperView ‘Jasangarritasuna, zer da eta nola eragiten die erosketa ohiturei’ azterlanaren arabera: etxeen% 39k jada ez dituzte erosten iraunkorrak ez diren marka produktuak.
‎Baikor dago, ordea, Jamel Eddin Bou Abdalla, CCIAE Aljeria Espainiako Merkataritza eta Industria Zirkuluko presidentea. «Jende askorekin hitz egin dut, eta iritzi zabalduena da Aljeriako Gobernuak merkataritza harremanak normaldu nahi dituela.
‎Gurera hurbilduz, konturatuko ginen jada Aro Berriko Espainiako merkataritza atlantikoaren hurbilketa teorikoa egiterakoan, Enriqueta Vilak esan bezala, historiografia amerikanista" gaizki kontatutako epopeia" izan dela (Vila, 2012: 183), eta hein handi batean, ikuspegi hau metodologia eta ikusmolde berriak aplikatzetik gainditu dela.
2023
‎Ez zuten deus erran 2022 bukaerara arte: joan den abendu hasieran Espainiako Merkataritzako Nabigazioaren Zuzendaritza Nagusiak erran baitzion Valentziako Itsasoko Kapitaintzari espedientea irekitzeko.
‎enpresako kontuak «euskara hutsean» egin eta erregistratzea lortu dute. Espainiako Merkataritza Erregistroan aurkeztu behar izaten dira kontuak; harako urratsa ekainean egin zuten, dudekin, urrats hori oraindik inork egin gabea zen ustearekin, eta zer gerta zitekeen jakin gabe, baina argitu dira zalantzak.«Eskura dugu kontuen erregistroak onartu direla dioen ziurtagiria», azaldu du Elay taldeko kontseilari ordezkari Kristina Elkorok, pozik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia