2001
|
|
Almeriako
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) salatu duenez, Almeriako botikariek ez dute preskripzio medikorik eskatzen antibiotikoak banatzeko, Legeak agintzen duen bezala, erakunde horrek jakinarazi duenez. Andaluziako erkidego osoan bi artikulu erosi ondoren probintziako hiriburuetako bost farmaziatan egindako azterlan batek erakusten duenez, “mediku errezetarik gabe antibiotikoak saltzea egia da”.
|
2002
|
|
Kontsumitzaileen haserrerik handienak, Banku, Kutxa eta Aseguruen Erabiltzaileen Elkarteko (Adikae) Miguel Martinezen arabera, oinarrizko kontsumoko produktuek izan duten gehikuntzaz jabetzen joan diren heinean sortu dira.
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) adierazi duenez, lehenengo egunotan euroarekin egindako prezioen bilaketak egiaztatu duenez, establezimendu txikietan eta ostalaritzan %7ra arte igo dira elikagaiak. Hala ere, Espainiako Banatzaile, Supermerkatu eta Autozerbitzuen Elkarteak (Asedas) dio biribiltzea indarrean dagoen araudia erabat errespetatuz egin dela, eta bazkideen artean ez dela prezio igoerarik izan.
|
|
“Espainian ez da egin fenomeno horren irismenari buruzko ikerketa epidemiologikorik –azaldu du Oterok–, baina Europako beste herrialde batzuetan egindako lan batzuen arabera, biztanleriaren %2 eta %8 artean bizi da”. Zehatzagoa da
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) 2000 urtearen amaieran egindako Europako txostena, non adierazten baita hiru pertsonatik batek onartzen duela behar baino gehiago erosten duela. Javier Garcés psikologo eta UCEko kolaboratzaileak adierazi duenez, horrek “gastu kontrolik gabeko arazoa da.
|
|
Zer lehentasun eskatzen diete? Galdera hauei eta beste batzuei erantzuten die “Kontsumitzailearen portaera produktu berrien aurrean” azterlanak, Espainiako Kodifikazio Komertzialaren Elkarteak (Aecoc) eta
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) prestatuak. Atzo aurkeztu zuten Alimentarian, 2002an, Bartzelonan egiten ari den elikaduraren azokan.
|
|
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunaren IV. Biltzarra egin zen asteburu honetan
|
|
Kontsumitzaileak eta erabiltzaileak defendatzeko lege orokor bat garatzea izango da
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunaren (UCE) hurrengo urteetarako helburu nagusietako bat, asteburu honetan “Kontsumitzaileak garelako” leloarekin egin zuen IV. Biltzarrean adierazi zuenez. Osasun Publikoko eta Kontsumoko zuzendari nagusiak, Dolores Floresek, Oscar Lópezek, eta orain UCEko lehendakari izan den Francisco Javier Angelinak hartu zuten parte kongresuan.
|
|
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) atzo adierazi zuen kontsumitzaileengan azken urteotan atzemandako aldaketetako bat bere eszeptizismoa dela, orain askoz zailagoa baita eskaintzen abantailez konbentzitzea. Kontsumitzailearen Nazioarteko Eguna dela eta, UCEk gogoeta batzuk egin ditu kontsumoaren munduan gertatu diren bilakaera eta aldaketei buruz.
|
|
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak iruzurrak hauteman ditu urrutiko ikastaroetan
|
|
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) posta bidezko prestakuntza ikastaroak eskaintzen dituzten enpresen berri eman du; izan ere, prentsa ohar baten arabera, iruzur ugari hauteman dira azken hilabeteetan. Kontsumitzaileen Batasunaren arabera, horrelako ikastaroetan matrikulatu aurretik zenbait neurri hartu behar dira, “kasu askotan ez dauden enpresek iruzurrak egin baitituzte”.
|
|
Hori kanpamenduko koordinatzaileari baino ez zaio eskatzen», dio Várezek. Gomendioak Txikienentzat udaleku bat kontratatu aurretik kontuan hartu beharreko puntuei dagokienez,
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (EHKB) honako hauek gomendatzen ditu: – Kanpamentuek istripu aseguruen eta erantzukizun zibileko aseguru poliza izan behar dute, parte hartzaileen segurtasuna bermatzeko.
|
2003
|
|
Urtarrilaren 7an merkealdia hasiko denez —zenbait erkidegotan hasi ziren lanean—,
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) zenbait gomendio eman ditu arazoak saihesteko. Lehenik eta behin, UCEk prezio zaharra exijitzea gomendatzen du.
|
|
Horiek etxean daude, eta “patogenotasun gutxikoak” dira; beraz, fabrikatzailearen arabera, arriskua “minimoa” da. Kontsumitzaileak Kasu horri dagokionez,
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) atzo gomendatu zuen kendutako xaboia ez erostea edo, erosi badu, erabiltzeari uztea, “egoera argitu arte” eta “produktua zehatz mehatz aztertu arte”. Antolaketa horren arabera, erretiratutako loteetan hautemandako bakterio kutsadurak kalte egin diezaieke haurrei, immunitate erantzun txikiagoa dutelako.
|
|
FACUAk, gainera, informazio kanpaina bat egiteko eskatu dio sinatzaileari, komunikabideetan publizitatea sartuz, kontsumitzaileei produktuan atzemandako irregulartasunen berri emateko. Bestalde,
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) erabiltzaileei gomendatu zien erretiratutako produktua erabiltzeagatik sor zitekeen edozein arazo salatzea. Gainera, xaboi likido horiek ez erosteko deia egin zuen, produktuaren “azterketa zehatza” egin arte.
|
|
Albaceteko
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) ohartarazi du iruzur egin daitekeela Gaztela Mantxako etorkizuneko aireportu zibileko lan plantilla betetzeko lan eskaintzen deialdian, bere egoitzan aurkeztu diren gaiei buruzko hainbat kontsulta eta erreklamazio direla eta. Erakunde horrek prentsa ohar batean adierazi zuenez, enpresa batzuk gertaera hori erabiltzen ari dira “beren abuztua egiteko”, “enplegu itxaropen faltsuak” sortuz eta “aireportuetako agenteak” izeneko gaiak salduz.
|
2004
|
|
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) gaur salatu duenez, erregaien, garraioaren, telefoniaren eta elektrizitate eta gas sektorearen sektore publikoetan Gobernuak egindako liberalizazio prozesuak kontsumitzaileei kalte egin die, prezioak igo egin direlako eta zerbitzu horien kalitatea murriztu delako. Era berean, kontsumitzaileari ez dio bermatzen hornitzailearen “aukera” askea.
|
|
Halaber, FACUA Españak kontsumitzaileari informazioa emateko udal bulegoen (KIUB) lana “berrikustearen” alde egiten du, udalek merkatuak ikuskatzeko eta kontrolatzeko lanak ere egin ditzaten, eta “elkarrizketa mahaiak” sor ditzaten, enpresa sektoreetako eta kontsumitzaileetako ordezkariekin elkartzeko. Azkenik,
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasuna (UCE) kontsumitzaileek kalteren bat eragin diotenean jaso behar dituzten zehapen eta kalte ordainei buruzko Legearen atala garatzearen alde dago. UCEk azaldu duenez, kontsumoko arau hauste bat egiten duen enpresaburuak, eta horren ondorioz “erabiltzaileari kalte egiten badio”, eta administrazio eskudunak irekitako zehapen prozeduran egiaztatzen badu kalte hori konpondu duela, ezarri beharreko zehapena murriztu ahal izango da.
|
|
Asturiasko Printzerriko Gobernuak 21.006 eta 15.026 euro eman dizkie Iberia eta Spanair hegazkin konpainiei, hurrenez hurren, Asturiasko Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) jarritako salaketen ondoren, “engainagarritzat” jotzen dituen publizitate kanpainen ondorioz. Dacio Alonso
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasuneko bozeramaileak eta Asturiasko erakundeko lehendakariak adierazi zuenez, Eskualdeko Gobernuak Ingurumen Osasuneko eta Kontsumoko Eskualdeko Agentziaren bidez ebatzi ditu zehapen horiek, UCE Asturiasek 2003ko urtarrilaren 22an jarritako salaketen ondoren, eta bi konpainiek errekurtsoa aurkeztu dute. Kontsumitzaileen elkarteak bere garaian Iberiari iruzurrezko publizitate kanpainak egitea leporatu zion, “lehia faltsutzeko eta Espainiako aire garraioaren merkatuan bere nagusitasun posizioari eusteko”.
|
|
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) Repsol, Cepsa eta BP España salatu ditu Lehiaren Defentsarako Zerbitzuaren (LDZ) aurrean, autozerbitzu araubideko automozio erregaien sektorean lehia librea “murrizteagatik”, merkataritza eta prezio praktiken “itundutako” hitzarmenaren bidez. UCEk “gehiegizkotzat” jotzen du Espainiako merkatuan nagusi diren hiru petrolio ontziek prez... Horregatik, LDZri eskatzen dio politika hori azter dezala eta aipatu konpainien aurkako zehapen espedientea ireki dezala.
|
|
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak ohartarazi du telefono iruzurraren kasuak ugaritu egin direla. Kasu horietan, normalean, kontsumitzaileari pizgarriren bat jasotzearen truke aurrezenbakia markatzeko ahalegina egiten da.
|
|
Gainera, gogorarazi dute “erabiltzaileak poliziari egoeraren berri eman diola, eta argi eta garbi adierazi duela eragindako ibilgailua ez dagoela abandonatuta, eta atestatu bat irekitzeko eskatu duela, non adierazi behar baita egoera hori aseguru etxeak kontratua betetzeari uko egitearen ondorio dela”. Legezko eskubideak Halaber,
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) gogorarazi duenez, ibilgailu garabien enpresek ezin diote uko egin zerbitzuari, legez behartuta baitaude zerbitzu hori ematera, eta, aurka egiten badiote, auto gidariak egoera hori salatu behar dio Kontsumo Administrazioari. Bestalde, bai Euskal Autonomia Erkidegoko Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Erakundeak (EKA/ OCUV), bai Euskadiko Kontsumitzaileen Batasunak (UCE), erabiltzaileei azaldu diete ezen, autoa geldirik dagoen bitartean ordezkapen autoa behar izanez gero, aseguratzaileari eska diezaiotela, eta, hark uko eginez gero, bat alokatu dezatela beren kontura, eta fakturak gorde ditzatela, gero ordaindu diezazkieten.
|
|
Ekonomia eta Ogasun Ministerioaren mendeko Lehiaren Defentsarako Zerbitzuak (LDZ) zehapen espedientea ireki die Iberia, Spanair eta Air Europa aire konpainiei, bai eta Espainiako Bidaia Agentzien Elkarteko Kupulari ere (CAAVE), urtarrilaren 1etik bezeroei errekargu “berdin berdinak” kobratzeagatik billete jaulkipen gisa. “Lehia murrizten duten jardunbideak” direla eta, zehapen espedientea hasi da, hau da, “azken bezeroari aire txartelak jaulkitzeagatik aldi berean eta modu homogeneoan karguren bat aplikatzea”,
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) eta Kataluniako Kontsumitzaileen Batasunak (UCC), maiatzaren 20an eta uztailaren 20an, hurrenez hurren, Probidentzian jasotako informazioaren arabera aurkeztutako salaketa banatan oinarrituta. “Jarduerak Iberia, Spanair, Air Europa eta CAAVE enpresen aurka egingo dira, bai eta salatutako gertakariekin zerikusia izan dezaketen beste edozein pertsona edo erakunderen aurka ere”, azaldu zuen LDZk.
|
2006
|
|
Jaengo Andaluziako Gobernuaren Ordezkaritzak atzo agindu zuen gasolindegi batean saltzen ziren piruleta batzuk kentzeko,
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) ohartarazi ondoren mezu arriskutsuak zituztela edo, gutxienez, adingabeak “nahas zitezkeela”. Andaluziako Juntako Kontsumo arloko ikuskatzaile batek baieztatu zuen gozoki horien etiketa “ez dela erregelamenduzkoa”, ez baitziren agertzen produktuaren osagaiak.
|
|
Auzitegi Nazionalak, iruzurra berresten bada —ikerketa oraindik itxi gabe baitago—, errekerimendu orokor bat egingo du kaltetuak ager daitezen, ediktu bidez edo komunikabideen bidez. Gainera, Formum Filatelicoren ukituen plataforma bat sortu da, posta elektronikoko kontu bat prestatu duena sozietate horretako inbertitzaileentzat (influadosforum@gmail.com), eta ahaleginak bateratzeko web orri bat sortuko dela iragarri du. Era berean,
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) Espainia osoko bulego sarea ukituen eskura jarriko du, eta egoki diren instantzia judizialetan akusazio partikular gisa agertzea aurreikusten du. UCEk jarduketa judizialak esku hartutako enpresekin egindako eragiketak justifikatzen dituen dokumentazio guztia biltzeko eskatu die ukituei.
|
|
Finantza erakundeak ez direnez, ez daude Balore Merkatuaren Legearen mende, autonomia erkidego bakoitzeko kontsumo agintarien eskumenekoak dira. Erreklamazioak Kontsumitzaile elkarte ugarik, hala nola
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE), Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Erakundeak (OCU), Erabiltzaile Independenteen Federazioak (FUCI), Banku, Kutxa eta Aseguruen Erabiltzaileen Elkarteak (DROGAZALE), Ekintzan dauden Kontsumitzaileen Federazioak (FACPENUA), Espainiako Konfederazioak, etab. Batzuk akusazio gisa ere aurkeztuko dira. Kaltetuek elkarte horien telefonoak kolapsatu dituzte (OCUk 2.800 baino gehiago jaso ditu 3 ordutan).
|
|
Gogoratu E.on ek ez duela konpromisoa hartu zerbitzuaren kalitatea hobetzeko.
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) deitoratu du CNEk ez dituela kontuan hartu herritarrak, akziodunak baizik. Erakunde erregulatzaileak E.ONi ezarritako baldintzen artean dago 7.000 megawatt eko potentzia duten sorkuntza aktiboak desinbertitzea, hau da, Endesak Espainian duen ahalmen osoaren %31 Zifra hori orain dela zortzi hilabete Gas Naturali elektrizitateari buruzko EEPa onartu zuenean eskatu zitzaionaren ia bikoitza da.
|
2007
|
|
Neurri justifikatu gabea Normala denez, tarifen igoera hori ez zaie gustatzen erabiltzaileei. Ildo horretatik,
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) adierazi du oinarrizko zerbitzu baten edozein gehikuntza “neurri bidegabea eta neurrigabea dela, are gehiago milioika espainiarrek duten gainzorpetze egoera kontuan hartzen badugu”. UCEk ohartarazi duenez, billeteak kudeatzeko gastuaren kontzeptu berri bat aplikatzeaz gain, herritarrak abusatu egiten dira.
|
|
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) jakinarazi zuen Madrilgo Metroko matxurak %10 hazi direla 2006an, aurreko urtearekin alderatuta. Horregatik, eta erabiltzaileei erreklamazioak aurkezteko erraztasunak emate aldera, erakundeak informazio kanpaina bat antolatu du.
|
|
Vodafonek eta Orangek baieztatu dute datozen egunetan tarifak aldatuko dituztela, segundokako tarifatze berria indarrean sartzeko. Tranpa
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE), berriz, horrelako praktikei adi egotera bultzatzen ditu erabiltzaileak, horren arabera jarduteko. Haren iritziz, konprimaezina da enpresek tranparekin aplikatzea?
|
|
Bestalde, Espainiako Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Konfederazioak (CECU) adierazi du apirilean egingo den batzarrean erabakitakoaren zain dagoela.
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE), ordea, ez dio Estatuari erantzukizunik eskatu nahi. Kreditu lerroa Bestalde, Talde Popularrak iragarri du datorren ostegunean Parlamentuan legez besteko proposamen bat defendatuko duela, ustezko maula filatelikoak kaltetutakoei kreditu linea bat jartzeko eskatuz.
|
|
Lehen aparkalekuek orduka kobratzen zuten eta araudi berriarekin, teorian, ekainaren 1etik aurrera minutuka, pribatuek, eta, bihartik aurrera, udalek kudeatzen dituzten publikoek. Erakunde pribatuek minutuen araberako tarifa aplikatu zuten, baina “prezioak %40raino igo ziren”, salatu zuen atzo Dacio Alonso
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunaren (UCE) bozeramaileak, abusuzko tarifak jasoz gero erreklamazioa egitera bultzatzen baititu erabiltzaileak. Alonsoren arabera, “egunero fakturazio irregularrak 75.000 euro inguruko mozkinak sortzen ditu”.
|
|
Ahal den neurrian, ez da aldez aurretik ordainketarik egin behar ezkontza agentzia baten zerbitzuak kontratatzerakoan,
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) atzo Asturiasen egindako gomendio baten arabera. Gomendio horrek ere dei bat egin zuen hedabideetan jarritako iragarkiez ez fidatzeko eta kontratuaren baldintzei arreta jartzeko.
|
|
Auzitegi Goreneko Arlo Zibileko Salak emandako epai baten arabera, kontsumorako kredituak ematean finantza erakundeek duten erantzunkidetasuna onartzen da. Salaketa
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) aurkeztu zuen, eta saltzaileak porrot egin ondoren BBVAk finantzatutako apartamentu baten erabilera lagatzeko kontratua bertan behera uzteko eskatzen zuen. Auzitegi Gorenak errefusatu egin du Albaceteko Probintzia Auzitegiaren epai baten ondorioz banketxeak aurkeztutako kasazio errekurtsoa.
|
|
Bestalde, gizonek istripu horien %48, 6 izan zituzten 1993an; 2004an, berriz, %41, 3 Datu horiek “Etxeko istripuei buruzko txostena” delakoan daude jasota.
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) egin zuen txostena, eta atzo aurkeztu zen Albaceten, “Etxeko Arriskuen Prebentziorako Lehen Biltzar Nazionalaren” barruan. Lan horrek adierazten du emakumeak direla oraindik ere etxeko istripuak izateko joera handiena dutenak, horiek arduratzen baitira gehienbat etxeko lanez.
|
2008
|
|
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) egindako azterlan baten arabera, gero eta gehiago erabiltzen dituzte enpresek balio ekologikoei eta ingurumena zaintzeari lotutako mezuak. Mezu horiek, askotan, nahasmena eta kontraesanak eragiten dizkiote kontsumitzaileari.
|
|
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) Sony, Philips, Samsung, HP eta Toshiba salatu ditu, Kontsumo Ondasunen Bermeen Legea sistematikoki ez betetzeagatik. Sektoreko beste konpainia batzuek ere, hala nola Kodakek eta Airisek, ez dute araudi hori betetzen.
|
|
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) Espainian “finantza txiringitoen” ugaritzeari “azalpen harrigarri eta bakarra” esaten dio administrazioek ez dutela kontrolik. Era berean, erakunde horrek esan nahi du agintari publikoek zigor gaitasun txikia dutela.
|
|
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) eskatu du “overbooking” egiteko. Bere datuen arabera, urtero 250.000 bidaiari inguru hartzen ditu Europa osoan.
|
|
Ohartarazi duenez, neurri hori handituz gero, “familien zorpetze egoera larriagotu egingo litzateke, eta horien erosteko ahalmena are gehiago murriztuko litzateke”. Bestalde,
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) tarifa defizitaren arazoari “mailaz maila eta sosegatuta” aurre egitearen alde egiten du, ez ordainagirian “kolpe igoerekin”. UCEk uste du, egungo egoera ekonomikoa ikusita, “ezin dugula argiaren bat batean %20ko igoeraren alde egon”.
|
|
Egitura edo zimendatze akatsei dagokienez, erabiltzaileek hamarreko asegurua ere erabil dezakete, sustatzaileak Eraikuntzaren Antolamenduari buruzko Legearen arabera kontratatzera behartuta baitaude. Zenbatekoaren %20raino Ildo beretik,
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) gogorarazi du garrantzitsua dela sustatzaileei eta eraikitzaileei abalak eskatzea aurreratutako zenbatekoengatik, etxebizitzaren zenbateko osoaren %20ra irits baitaitezke (24.000 eurotik gora). “Aurrerakin horiek galtzeko arriskua dago eraikuntza enpresak obrak hasten ez dituenean edo obrak aurreikusitako epean amaitzen ez direnean”, adierazi du UCEk.
|
|
Domu Santu Eguna dela eta, hilobiak apaintzeko lore eskaera handitu denez,
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) horri buruzko gomendio batzuk eman ditu. Loreek 2007koen antzeko prezioak dituzte aurten, baina jaieguneko egun jakin batean %40tik %60ra igo daitezke, dio UCEk.
|
|
Aurtengo krisi ekonomikoa a href= »https ://www.consumer.es/web/ es/ salud/ psicologia/ 2005/01/04/ 114678.php”–gabonetako erosketetan nabarituko da. .
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) egindako zundaketa baten arabera, espainiar bakoitzak 821 euro inguru gastatuko ditu hurrengo Gabonak ospatzeko, iaz baino 91 gutxiago, pertsona bakoitzeko 912 euro aurreikusi baitziren. UCEk erantzun duenez, festa horietan 99 euro gastatuko dituzte loterietan (74 Gabonetako zozketan eta 25 Haurrenean), eta iaz baino 11 euro gehiago.
|
|
Irudia: CONSUMER EROSKI
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) azaltzen duenez, txartela bertan behera utziz gero, erabiltzaileak eskubidea du txartela edo bidaia berreskuratzeko, edo abiaburuko lehen puntura itzultzeko hegaldi bat egiteko edo, geroago, komeni den egun batean, azken helmugara eramateko. Laguntza jasotzeko eskubidea ere badu (bazkaria, hotel batean ostatu hartzea, etab.).).
|
2009
|
|
Irudia: CONSUMER EROSKI
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) dio argindarraren eta gasaren faktura “irregularrak” jaso dituzten erabiltzaileen kexak asko igo direla, etxeetan ohikoa baino askoz handiagoak. Zenbateko handi hori, UCEren arabera, kobrantza elektrikoaren aldia aldatu ondorengo doikuntzei zor zaie, bi hilabetetik hilabetera pasatu baita.
|
|
Fakturazioan gerta daitekeen akats batengatik konpainia elektriko batera deitzea dirua kostatzen zaie herritarrei. “Urtarrileko argiaren ordainagiriak fakturatzean gertatutakoak agerian utzi du erabiltzaileentzat berea dena erreklamatzeak edo, besterik gabe, azalpen bat eskatzeak duen kostua”, salatu du
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE). Enpresa elektrikoetako bezeroen arretarako zenbakietarako deien kostua aztertu du erakunde horrek.
|
|
Horietako batzuek, hala nola UCEk eta FACUAk, mesfidantza agertu dute organismo berri honen aurrean.
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE), adibidez, uste du ez diela erantzuten erabiltzaileen itxaropenei, eta “erabat eskasa” dela sektore elektrikoa uztailaren 1ean liberalizatuko delako. “Bulego hau erabiltzaileak kontuan hartu gabe sortzen da, eta oraindik goiz bada ere nola funtzionatuko duen jakiteko, badirudi Hornitzailea Aldatzeko Bulegoaren antzeko ezaugarriak izango dituela”, adierazi zuen erakundeko bozeramaile José Luis Gómez Boza jaunak.
|
|
Kexetatik salaketetara igaro da. Azkena
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunarena (UCE) izan da, eta konpainia elektrikoei zehapen espedienteak irekitzeko eskatu die, balioetsitako irakurketetan oinarritutako fakturak “legez kanpokoak eta gehiegizkoak” direla uste dutelako, “modu eraginkorrean erabili edo kontsumitu ez den zerbitzu bat kobratzen ari direlako”. Enpresa elektrikoak “modu eraginkorrean erabili edo kontsumitu gabeko zerbitzua kobratzen ari dira” Daniel Vega UCEko bozeramaileak azaldu duenez, balioetsitako irakurketa baliagarria izan daiteke bai konpainiarentzat bai bezeroarentzat, “baldin eta salbuespenez erabiltzen bada, baina ez arau orokor gisa, orduan gehiegikeria bihurtzen baita”.
|
|
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasunak (UCE) iruzur masiboa egiten ari dela ohartarazten du, Premium motako SMSak bidalita, telefono linearen titularrari emateko dagoen pakete bat jaso dela jakinarazteko. Informazioa lortzeko, erabiltzaileari 905 zenbakiarekin (oso garestia da) harremanetan jartzeko esaten zaio.
|
2011
|
|
Nola egin zen Azterketa egiteko, EROSKI CONSUMER enpresak informazioa eskatu die Energiaren Batzorde Nazionaleko (CNE) eta Unitate Elektrikoko (UNESA) adituei, baita kontsumitzaileen erakundeei ere: Kontsumitzaileen Elkarte Nagusia (ASGECO CONFEDERACIÓN) eta
|
Espainiako
Kontsumitzaileen Batasuna (UCE). Halaber, sektore elektrikoari buruzko tarifak eta informazioa eskatu zaizkie herrialde osoan diharduten 12 konpainia elektrikori:
|