2005
|
|
Hari honetan, azkenik, Karvasova ren hitzak dakartzagu, zeren eta
|
berak
uste baitu narrazioaren hasierako hitzak eta amaierakoak direla ondoen gogoratzen dituenak entzuleak. Balsebre k egoki aipatzen du ideia hori (1996: 206):
|
2006
|
|
32) kalkulatzen du XIV. mendearen lehen erdian, gutxienez 25 urte txar izan zirela Nafarroan, nahiz eta ez eragin neur daitezkeen herri guztietan batera (gogorrenak 1313, 1328 eta 1336 izan ziren). Hala ere, egile
|
berak
uste du gosete horiek ez direla populazioaren jaitsiera gogorra azaltzen dutenak, haustura gogorra 1346 eta 1350 artean izan baitzen (denera 56.000 su ziren Nafarroako erresuman, Nafarroa Beherea barne). J. A. Fernandez de Larrearen (2004b:
|
|
304) jasotzen du dokumentuak bi eskatokolo izatea faltsua izateko frogatzat erabili izan dela; hala ere, berak argudiatzen du horren arrazoia izan zitekeela, ditugun testuak jatorrizkoa baino askoz geroagoko kopiak direnez, lehen une batean fundazioaren originalean Gartzia erregea aipatu baino ez zela egingo, eta gero testuaren berrespena egin zuela erregeak berak, bigarren eskatokoloan bere sinadura agertuz. Hala eta guztiz ere, egile
|
berak
uste du, lehen eskatokoloa gaztelar erara egina dagoela eta bigarrena nafar erara, ondorioz, lehena geroago egindako interpolazioa izan zela eta bigarrena testuak benetan zekarrena (Arabako apezpikua agertuz lehenengo, nafarraren aurretik, bere elizbarrutikoa denez monasterioa, eta Burgoskoa aipatu gabe). Ondorioz, interpolazioak izango ziren, egile beraren ustez (Mañaricúa, 1984:
|
|
A. Hübner ek Zobel en bidez ikertu zuen eta bere ustez data Aroko DCCCCLXVI da (928 urtea), baina zalantzekin. J. C. Elorzak ere gauza
|
bera
uste du eta jasotzen duen transkripzioa da: –OBIIT ALBARO EPCPVS XIII KLS NBRIS ERA DCCCCLXVI?.
|
2008
|
|
Nortasunaren garapenari eta garapen sozialari dagokienez ere, ekarpen garrantzitsuak egin zituen.
|
Berak
uste zuen gizabanakoa emaitza sozial bat dela. Hau da, hark dioenez, nortasuna esperientzia sozialaren emaitza da eta, besteek egiten dituzten iradokizunen ondorioz, etengabe aldatzen da (Cairns eta Ornstein, 1986).
|
|
afektua jaso edota emateko ezintasuna haurtzaroan jasandako afektu ezaren ondorio zela. Hain zuzen ere,
|
berak
uste zuen arazo horien zergatia ume horiek gurasoekin izandako harreman ezegokian oinarritzen zela.
|
2014
|
|
Irudipena edo, nahiago bada, profezia bat: nik ez dut uste 300 urte barru euskara biziko denik, ez zait iruditzen, eta bihozminez diot hau, baina ere
|
berean
uste dut gaztelania eta portugesa ere ezdirela biziko 300 urte barru. Sintoma guztiak daude adierazten digutenak ingelesagailenduko dela erabat (ia musika guztia, izenak, gauzenak eta pertsonenak, hezkuntza, errotulazioa...).
|
|
«azkenerako denak majo aprobetxatu ondoren, aspertuta, pikutara bidaltzen [dute](...) ez deritzot taktika ona azaltzen zaion lehendabizikoaren kontra titiak igurtzizligatzeari.
|
Berak
uste baitu mutilek atsegina eta interesgarria irizten diotelakoinguratzen zaizkiola» (64). Gainera, inbidia sentitzen du Manuri buruz hitz egiteaneta sentiberegia dela esaten dio:
|
|
Nortasunaren garapenari eta garapen sozialari dagokienez ere, ekarpen garrantzitsuak egin zituen.
|
Berak
uste zuen gizabanakoa emaitza sozial bat dela. Hau da, hark dioenez, nortasuna esperientzia sozialaren emaitza da eta, besteek egiten dituzten iradokizunen ondorioz, etengabe aldatzen da (Cairns eta Ornstein, 1986).
|
|
afektua jaso edota emateko ezintasuna haurtzaroan jasandako afektu ezaren ondorio zela. Hain zuzen ere,
|
berak
uste zuen arazo horien zergatia ume horiek gurasoekin izandako harreman ezegokian oinarritzen zela.
|