2000
|
|
Familia gizabanakoez osatuta dago, eta bakoitzak bere historia eta bere norberatasuna ditu. Gizabanako bakoitza eta beraien arteko elkarreragina familiaren barnean aztertuko dute.Talde honen barruan Ackerman Institute, Whitaker eta bere jarraitzaileak, Filadelfiako Taldea, Bowen eta
|
bere
taldea, eta orientazio Taldeoanalitikoa aipatu ditugu.
|
|
Baina, Familia Terapiako ia maisu guztiak psikoanalisitik etorriak ziren. Eskoletako liderrakbakarrik aipatzeko, Ackerman, Whitaker, Jackson, Watzlawick, Sluzki, Wynne, Lidz, Bowen, Boszormenyi Nagy, Selvini eta
|
bere
talde osoa, Andolfi, Cancrini, Skinner, Kaufmann, Masson, Stierlin etab. gogoratuko ditugu. Hau da, eskoletakoia lider guztiek, sistemikoenetatik hasi eta psikoanalitikoenetaraino, Jay Haleysalbu (hau ez baitzetorren Osasun Mentalaren eremutik), entrenamendupsikoanalitikoa izan zuten.
|
|
Eskizofrenikoen familietako komunikazioari buruzko azterketa berrietanoinarritzen da eredua. Bateson eta
|
bere
taldearen (Wynne k, Lidz ek, Bowen-ek etaabarrek osatua, beren taldeekin bakoitza) hasierako ikerketen ondoren, desiratutako emaitzak eman ez zituztenak?, EEBBetan burututako azterketa berriakikerketa tresna sistematizatuak lortzen ahalegintzen dira, elkartruke eskizofrenikoaduten familietan elkarreragina aztertzeko. Honela, Wynne k eta Singer ek (1965), eskizofrenikoen gurasoen komunikazioan, Komunikazioaren Desbiderapenaderitzotena aztertzeko teknika bat garatu dute, eta Doane k eta bestek (1981) guraso eta seme alaben arteko harremanetako Estilo Afektiboa neurtzen duen bestebat landu dute.
|
|
Barneko eta kanpoko taldea elkarren baldintzapean daude, haurrak barne taldea diskriminatua duelako; hau da,
|
bere
taldeko kideek lotura desberdinak ezartzendituzte (ama aita, ama/ seme alaba, aita/ seme alaba), hain zuzen ere, kanpo munduko objektuekin desberdindutako lotura baldintzatuak.
|
|
Batez ere, lehengoratze araua, zeinean taldearena dena taldeari itzultzeandatzan. Adibidez, saiotik kanpo zenbait partaideek
|
beren artean
taldeaz hitz egitenbadute, talde guztiari horren berri emateko konpromisoa izatea.
|
|
Caparros-ek (1993a) dioenez, talde psikoterapia analitikoak oraindik mugatugabea du bere objektua, eta, bere teoriari dagokionez, gizabanakoaren kideekikoharremana subjektu bakunaren eraikuntzan duen eraginari buruzko teoriekin lotutadago.
|
Beraz
talde analisiaren teoriak gizabanakoaren ezagutzarekin du lotura etazerikusia, eta bere teoria eta teknika ere, gizabanakoari zuzentzen zaizkionekindaude elkarreraginean.
|
2001
|
|
Gizabanakoa taldekide modura kontsideratuz,
|
bere
taldeko beste kideekin harremanetan bizi da. Baina, aldi berean, taldeak ere beste talde batzuekin harremanetan daude etengabe, eta taldearteko harreman horiek ez dira hutsean gertatzen.
|
|
Gai berbera landu daiteke beste ikuspuntu desberdin batetik, ikuspuntu kimiko fisikotik alegia. Ikuspuntu horren arabera, oro har, molekulen egitura kimikoa,
|
bere
talde funtzionalen ezaugarriak, bapore presioak, hegazkortasuna eta abar aztertzen dira.
|
2002
|
|
azpimarratuko du. Itoizko kasua adibide modura erabil liteke hemen azaldutakoa ulertzeko; batetik, Antonio Casas ek eta
|
bere
taldeak azterketa (anti) zientifikoaren bidez, zientzia ofiziala kritikatu dute; auzokideek, berriz, beren gizarte eta kultura testuinguruaren alde agertuz, horrek duen esanahiarekin, ingurumenaren aurkako eraso berri bat ekidin nahi izan dute. Era berean, ez dago esan beharrik pixkanaka pixkanaka, denboran zehar, egunkarietan (gutxi batzuetan) argitaratutako, bestelako?
|
|
Beste aldetik, Zaborra Irratia sortu zuen Altsasun izen
|
bereko
taldeak, OR Konpon aldizkariaren osagarri gisa. Nafarroako Sakanako herrietan ziren herri talde ezberdinek osaturiko asanbladak kudeatzen zuen emisoraren martxa, bakoitzak bere helburu eta aldarrikapen propioak baztertu gabe34 Lehenengo emanaldiagramazioa moldatzeko orduan, talde bakoitzak bere irratsaio propioa zuen eta edu 1983ko abenduaren 24an eskaini zuen, eta astebete beranduago ixtera behartu zuten arazo teknikoek.
|
|
Horrela, estatu frantseseko lurraldeetatik emititzea debekatzen zuen legeria saihesten zuten emanaldi horiek, irrati periferikoek erabiltzen zuten trikimailu bera erabiliz. Ziburutik emititu zuen 1978tik aurrera, izaera propioa zuen emisora bihurtuta, baina RTLRadio Luxenburg() izeneko irrati kateak erosi zuen emandegia 1981ean, eta
|
bere
taldean integratu zuen, baina euskarazko saioak bertan behera utzi zituen.
|
|
Baldin eta taldekide bakoitzari
|
bere
taldeko kideak birdefinizioagaz bat datozela sinetsarazten bazaio, birdefinizioa bere egiten ez duen kideak jokoz kanpo geratuko dela intuituko du, eta, hori horrela izan ez dadin, jarrera nagusia egingo du bere, taldean normaltasun osoz segitu ahal izateko. Birdefinizioa bere ez egiteak taldearen aurreko portaera desbideraketa onartezina ekarriko luke.
|
|
Paumek hegazti lotsagabeari lumak kendu zizkioten eta ihes eragin zioten mokoka. Gaizki tratatutako erroia
|
bere
taldera itzultzen hasi zen triste; eta talde honek jaurtita irain penagarria jasan zuen. Orduan, lehenago mesprezatu zituen haietariko batek esan zion:
|
2003
|
|
Honako diru-laguntza hauek jaso ziren: Banco de Bilbaok eta Banco de Vizcayak, bakoitzak bere aldetik emandako 50.000 pezetak; Gipuzkoako diputazioaren 100.000 pezeta, eta Iruñeko udalaren 25.000, halaber, Patxi Letamendik eta
|
bere
taldeak emandako 40.925 pezetak, Andima Ibiñagabeitia saria, Bizkaiko Mediku Elkargoaren 30.000 pezetak edota Insisa empresarena.
|
2005
|
|
Halatan, orain arteurraturiko bidean jarraitzea eta urtetik urtera indarberritzea da garrantzizkoena: iritzi publikoaren sektore gehiagotara iritsiz, betikoen egiazko izaera agerian utziz, jokabide zuriak salatuz, legezko argudioak eta borondate politikoak emendatuz, zentzuaren alde espazio berriak itxuratuz, urtero egun hauetan Hondarribia hedabideen ikusminaren eta jakin minaren gune bilakatuz, bazterkeria agerian uzteko» (Editoriala, 2000/9/9). Ikusten dugunez, gutxiengoaren jarreraren alde egiteaz gain, emakumezkoen helburuak bereekin identifikatu eta gatazkaren inguruan
|
bere
taldearen diskurtsoaren nondik norakoak erakusten ditu: betikoen benetako aurpegiaagerrarazi eta bazterketaren berri eman.
|
|
Zuzendariakgehien motibatzen dituen arloak hauek dira: ikastetxearen helburuak lortzea, berelana baloratzea, ongizatearen sentimenduaz jabetzea, irakasleekin harreman onakizatea,
|
bere
taldearen laguntza eskuratzea, ikastetxean lider sentitzea, ikastetxekokideen babesa sentitzea eta abar.
|
|
pertsonak talde batean liderrarenpapera hartzen badu, beste kideen eragina eskasa izango da erabakiakhartzerakoan. Baina
|
bere
taldean, jarraitzaile papera, jokatzen badu, bestekideen eragina eta presioa handiagoa izango da erabakia hartzeko orduan.
|
|
3.4 irudia. Bullard ek eta
|
bere
taldeak 1965 urtean argitaratutako Hego Amerika eta Afrika kontinenteen arteko uztarketa. Honetarako kostaldea erabili beharrean estreinakoz kontinente plataformaren eta ezpondaren arteko muga erabili zuten, zehatzago izateko? 914 m ko sestra kurba.
|
2006
|
|
tradizio hori baliatzen dute eta, aldi berean, berau berritzen dute; baliozkotasun asmoek, kritikatuak izan daitezkeenek? inter subjektiboki aitortzearen bidez euren ekintzak koordinatzen dituztenez, interakzioan parte hartzen ari direnak talde sozialetan duten pertenentzian sostengatzen dira eta, aldi berean, taldeon integrazioa berresten dute; haurra erreferentziako pertsonekin interakzioan sartzen denez, dagoeneko konpetenteak diren agenteekin?,
|
bere
talde sozialaren balio orientazioak barneratzen ditu eta ekintzarako gaitasun jeneralizatuak eskuratzen ditu. Ulermenaren alderdi funtzionaletik, ekintza komunikatiboa tradizioarentzat eta jakintza kulturala eraberritzeko da baliagarria; ekintzaren koordinazioaren alderditik, integrazio sozialarentzat eta elkartasuna sortzeko da baliagarria; sozializazioaren ikuspegitik, azkenik, identitate pertsonalak egikaritzeko da baliagarria.
|
2007
|
|
Ekintzaren araberakoak. Ez da gauza
|
bera
talde batean ekintza bat martxanjartzea eta talde horrekin lan egitea, edo euskarri bat martxan jartzea. Ez dagoera bakar bat; ekintza bakoitzak prozesu jakin batzuk behar ditu.
|
|
Mikel Buesak eta
|
bere
taldeak egin duten lanetik hainbat ondorio atera daitezkezentro teknologikoen eta enpresen arteko harremanaz (Buesa, 2001; Zubiaurre, 2002; Liburu Zuria, 2005). Enpresa berritzaileen iritziz, zentroek oro har lanteknologiko ona egiten dute(% 84k baietz erantzuten du,% 14k neurri batean eta% 2k ezetz) eta enpresen beharretara egokitzen dira(% 72,% 24,% 4 hurrenezhurren).
|
|
Sozializazioak, indibiduazioarekin batera, garapen soziala delako prozesua osatzendu; gizakia
|
bere
taldeko zein gizarteko kide bihurtzen den prosezua, alegia. Indibiduazioaren bitartez, pertsonak, besteengandik bereizirik dagoen gizakia delaikasteaz gain, bere ezaugarriak ezagutu eta gizartearen eskarietara egokitzen ditu.
|
|
Arazo hori aztertu zuen lehen ikertzaileaPiaget izan zen (1924; Piaget eta Weil, 1951), eta honako hau egiaztatu zuen: 10 11urteko haur suitzarrek ez zutela onartzen aldi
|
berean
talde lokal (adibidez, Genevakoak) eta talde nazional (suitzarrak) bateko kideak zirenik. Jahoda k (1963a, 1964) ere arazo hori aztertu zuen 6 urtetik 11 urtera bitarteko haurrekinGlasgowen.
|
|
Gizarte kategorizazioaren teoriaren arabera, berriz, gizarte testuinguruareneraginez, haurrarentzat nazio identitatearen garrantzia nabarmentzen denean, haurrak gehiago estereotipatuko ditu
|
bere
taldeko kideak beste egoera bateanbaino. Alabaina, ez dago hipotesi hori egiaztatzen duen ikerketarik.
|
|
Nabarmena da talde jakin bateko preso bati kalera ateratzeko (libre nahiz gradu arin baten bidez) eska dakiokeen adierazpen publiko bat egiteak nahiz jarrera berezi bat erakusteak izan lezakeen eragina gizartean eta taldean bertan. Adierazpen horren bidez, demagun, presoak arbuiatu egiten du
|
bere
taldea, eta, ondorioz, administrazioak erraztu egiten dio kaleratze bidea. Horrela jokatuta, adierazpena eskatu diotenek eskuak garbi dituzte dena delako preso hori besteetatik bereizteko, dena delako preso horrek bere burua talde horretako eragin eremutik at uzten duelako, eta besteei eskaintzen ez dieten kaleratze bidea eskain diezaiokete adierazpen hori egin duenari.
|
|
Donostiako alkateak errauste plantaren behin betiko kokagunearen erabakia atzeratzeko
|
bere
taldearen arrazoiak aipatzen dituen idatzi bat eraman zuen atzoko bilerara.
|
|
[errauste plantaren behin betiko kokagunearen erabakia atzeratzeko
|
bere
taldearen arrazoiak aipatzen dituen idatzi bat]
|
|
[idatzi bat] [errauste plantaren behin betiko kokagunearen erabakia atzeratzeko
|
bere
taldearen arrazoiak aipatzen dituenA]
|
|
Donostiako alkateak [idatzi bat] eraman zuen atzoko bilerara, [errauste plantaren behin betiko kokagunearen erabakia atzeratzeko
|
bere
taldearen arrazoiak aipatzen dituenA].
|
|
Hor komeni da aldatu bi egitea: batean aditz aurrera eroanda atzoko bilerara informazioa; bestean aurreratuta sekuentzia bat kortxetearen barruan,
|
bere
taldearen arrazoiak aipatzen dituenA:
|
|
Donostiako alkateak atzoko bilerara idatzi bat eraman zuen,[
|
bere
taldearen arrazoiak aipatzen dituenA errauste plantaren behin betiko kokagunearen erabakia atzeratzeko].
|
|
Donostiako alkateak atzoko bilerara idatzi bat eraman zuen,[
|
bere
taldearen arrazoiak aipatzen dituenA erabakia atzeratzeko errauste plantaren behin betiko kokagunearen GAINEAN].
|
|
Donostiako alkateak atzoko bilerara idatzi bat eraman zuen, [aipatzen dituenA
|
bere
taldearen arrazoiak erabakia atzeratzeko errauste plantaren behin betiko kokagunearen GAINEAN].
|
|
Kontuan hartuta sintagma batek,
|
bere
taldearen arrazoiak osagarri zuzenak, galderazko esangura duela (gaztelaniaz: (CUALES SON) las razones de su grupo), (ikus 8 unitatea) beste aldatu bat ere egin daiteke (aposizio barruan):
|
|
Donostiako alkateak atzoko bilerara idatzi bat eraman zuen, [aipatzen duenA ZEIN (TZUK) arrazoi ditueN
|
bere
taldeak erabakia atzeratzeko errauste plantaren behin betiko kokagunearen gainean].
|
|
Donostiako alkateak atzoko bilerara idatzi bat eraman zuen, [ETA BERTAN/ BERTON/ HAN aipatzen du zeintzuk arrazoi izan dituen
|
bere
taldeak erabakia atzeratzeko errauste plantaren behin betiko kokagunearen gainean].
|
|
Donostiako alkateak atzoko bilerara idatzi bat eraman zuen, [ZEINETAN aipatzen BAITu zeintzuk arrazoi izan dituen
|
bere
taldeak erabakia atzeratzeko errauste plantaren behin betiko kokagunearen gainean].
|
|
Donostiako alkateak atzoko bilerara idatzi bat eraman zuen, ZEINETAN aipatzen dueN zeintzuk arrazoi izan dituen
|
bere
taldeak erabakia atzeratzeko errauste plantaren behin betiko kokagunearen gainean].
|
|
Donostiako alkateak atzoko bilerara idatzi bat eraman zuen, [NON aipatzen BAITu zeintzuk arrazoi izan dituen
|
bere
taldeak erabakia atzeratzeko errauste plantaren behin betiko kokagunearen gainean].
|
|
Donostiako alkateak atzoko bilerara idatzi bat eraman zuen, [NON aipatzen dueN zeintzuk arrazoi izan dituen
|
bere
taldeak erabakia atzeratzeko errauste plantaren behin betiko kokagunearen gainean].
|
|
Donostiako alkateak atzoko bilerara idatzi bat eraman zuen, [eta bertan aipatzen du zeintzuk arrazoi izan dituen
|
bere
taldeak erabakia atzeratzeko ZEIN kokagune izango dueN behin betiko errauste plantak].
|
|
Donostiako alkateak atzo bilerara idatzi bat eraman zuen, [eta bertan aipatzen du zeintzuk arrazoi izan dituen
|
bere
taldeak atzeratzeko erabakia ZEIN kokagune izango dueN behin betiko errauste plantak].
|
|
Donostiako alkateak errauste plantaren behin betiko kokagunearen erabakia atzeratzeko
|
bere
taldearen arrazoiak aipatzen dituen idatzi bat eraman zuen atzoko bilerara.
|
|
Donostiako alkateak atzoko bilerara idatzi bat eraman zuen, [ETA BERTAN aipatzen ditu
|
bere
taldearen arrazoiak erabakia atzeratzeko errauste plantaren behin betiko kokagunearen GAINEAN].
|
|
Kontuan hartuta sintagma batek,
|
bere
taldearen arrazoiak, esangura interrogatiboa duela (gaztelaniaz: (CUALES SON) las razones de su grupo), beste aldatu bat ere egin daiteke kortxete barruan:
|
|
Donostiako alkateak atzoko bilerara idatzi bat eraman zuen, [ETA HAN aipatzen du ZEIN (TZUK) arrazoi ditueN
|
bere
taldeak erabakia atzeratzeko errauste plantaren behin betiko kokagunearen gainean].
|
|
Donostiako alkateak atzoko bilerara idatzi bat eraman zuen, [ZEINETAN aipatzen BAITu zeintzuk arrazoi izan dituen
|
bere
taldeak erabakia atzeratzeko errauste plantaren behin betiko kokagunearen gainean].
|
|
Donostiako alkateak atzoko bilerara idatzi bat eraman zuen, ZEINETAN aipatzen dueN zeintzuk arrazoi izan dituen
|
bere
taldeak erabakia atzeratzeko errauste plantaren behin betiko kokagunearen gainean].
|
|
Donostiako alkateak atzoko bilerara idatzi bat eraman zuen, [NON aipatzen BAITu zeintzuk arrazoi izan dituen
|
bere
taldeak erabakia atzeratzeko errauste plantaren behin betiko kokagunearen gainean].
|
|
Donostiako alkateak atzoko bilerara idatzi bat eraman zuen, [NON aipatzen dueN zeintzuk arrazoi izan dituen
|
bere
taldeak erabakia atzeratzeko errauste plantaren behin betiko kokagunearen gainean].
|
|
Donostiako alkateak atzoko bilerara idatzi bat eraman zuen, [eta bertan aipatzen du zeintzuk arrazoi izan dituen
|
bere
taldeak erabakia atzeratzeko ZEIN behin betiko kokagune izango dueN errauste plantak].
|
|
Donostiako alkateak atzo bilerara idatzi bat eraman zuen, [eta bertan aipatzen du zeintzuk arrazoi izan dituen
|
bere
taldeak atzeratzeko erabakia ZEIN behin betiko kokagune izango dueN errauste plantak].
|
2008
|
|
Bere diziplina gabeziari ez dio inolako aitzakiarik jartzen Bernovillek, baina ñabardura bat eginez:
|
bere
taldearentzat eskatzen zuen autonomia errespetatzen ziela gainerako gudu taldeei: «La guerrilla veut des petits groupes móviles, maniables et, dans bien des cas, Lasarte, Bikuna ou Soroeta opéraient avec la même autonomie vis à vis de Santa Cruz, que ne faisait Santa Cruz de Lissarraga.
|
|
Asuraren idatzian kontuan hartzeko beste zehaztasun bat dugu, boluntarioen miliziaren aipamena. 1821eko apirilean miliziano guztiak talde armatu berean agertzen baziren ere, uztailerako liberalismo aurrerakoiak
|
bere
talde militar propioa antolatuta zeukan, Gabriel Ibarzabalek, Araututako Milizia utzi eta Boluntarioen Miliziako komandante kargua eskuratu izanak adierazten digun bezalaxe553 Uriartek dioskunez, urte bereko abenduan Eibarko miliziako 10 soldadu Boluntarioen Milizian sartu ziren, Antonio Abajoren agindupean (Uriarte, 1998: 24).
|
|
Interfaze
|
beretik
taldeen kudeaketa ere egin daiteke
|
2009
|
|
Horrela, gertaera bat deskribatzeko hautatzen den hizkuntzak gertaera horriburuzko interpretazioa baldintzatzen du eta talde arteko harremanei eragiten die.Talde arteko hizkuntza soslaia nork
|
bere
taldearen alde egiteko eta beste taldearenaurkako diskriminazioa agertzeko era bat da, komunikazio prozesuan erabilitakohizkuntzak estereotipoak eta aurreiritziak mantentzen laguntzen duena.
|
|
Arrak batera osta daitezke, oldarkorrak ez direlako, hala ere hobe dakutxa
|
berean
talde ezberdinetako animaliak ez jartzea, portaera oldarkorraerakusten dutelako. Taldetan ostatuta dauden arratoiek bakarka ostatutadaudenek baino kortikosteroide kontzentrazio altuagoa dute odolean.
|
2010
|
|
Hainbeste mota eta enpresa ikuspuntu daudenez, sailkapen ugari egin daitezke, eta sistema
|
bera
talde batean baino gehiagotan koka daiteke. Hemen nagusienak aipatuko dira, zenbait ezaugarriren arabera:
|
2011
|
|
Hain zuzen ere, espezializazio horrek eraginda, proiektu horrek bazterra jo eta formula dibulgatiboa zuen beste aldizkari bati tokia utzi zion 1996 urtetik aurrera. Horretaz guztiaz gain, aldizkaria Elhuyar taldearen nolabaiteko organoa ere izan zen,
|
bertan
taldearen asmoak, proiektuak edo gogoetak argitaratu zirelako406.
|
|
Beste nahasteekin erlazionatzen da sarritan: histeriarekin, nortasun anizkoitzarekin, eskizotipiarekin, eta
|
bere
taldeko nahasteekin (nartzisista, histrionikoa eta antisoziala). Patologia larrietarako zaurgarritasuna adierazten du:
|
2012
|
|
245).
|
Beraz
talde nortasuna suntsitu eta gizarte nagusiaren gustuko den gizabanako domestikatua sortu. Asimilazio politikari «the great pulverazing engine for breaking the tribal mass» (ibid.) ·deitu zitzaion.
|
2014
|
|
Suizidioa galarazten duen talde erlijioso bateko kide dena ez dela suizidatuko: ez da beti egia izaten; ez da gauza
|
bera
talde erlijioso bateko kide izatea eta talde horren eskaeren arabera jokatzea.
|
2015
|
|
Herri teatroa borroka sozialaren oihartzun bortitza bihurtu eta zalapartahandiz bukatu zen afera, poliziaren interbentzioa barne. Barnetche eta
|
bere
taldea han ziren, dena grabatzen, baina Bordelera joan zirenean, nagusiek esan zieten material guztia kaxoibatean gordetzeko. Ez zela euskaraz halakorik emitituko.
|
|
Burututakoelkarrizketetan eragina hautematen duten langileek diote gertatzen dela batez ere: batetik, distantzia fisikoa dagoelako egoitzen artean, bat eginez Goldhaber eta
|
bere
taldeak (1978) ondorioztatutakoarekin; eta, bestetik, zentralizazioa dagoelako zerbitzuetan Arrasatekoegoitzak biltzen ditu zerbitzu orokor guztiak: hala nola, pertsonal saila, administrazioa, lehendakaritza, gerentzia...
|
|
Azkenik, esku lan mota aldagaiari dagokionez, ikerketak erakusten du langileenpertzepzioari informatuak sentitzeko, eragiten zaiola zeharkako edo esku lan zuzeneko langileizanda. Oraingo honetan ere, ikerlariek ez dute aurkitu ikerketarik ondorio bera jasotzen duenikkontuan hartuta bereizketa dagoela zeharkako eta esku lan zuzeneko langileen artean, halere, erlazio zuzena duelakoan daude Trussek eta
|
bere
taldeak (2006) ikerketan lortutako emaitzekin.Trussen taldeak ondorioztatu zuen graduatutako langileak informatuagoak sentitzen direlagraduatuak ez direnak baino. Hots, ikasketa maila altuagoko langileek informatuagoak sentitzendiren pertzepzioa dutela.
|
|
Hots, ikasketa maila altuagoko langileek informatuagoak sentitzendiren pertzepzioa dutela. ...sentimendu handiena erakusten dutenak eta j akinik berorietan%67, 4ak dituela doktoregoak, masterrak, graduak, lizentziaturak edo ingeniaritza teknikoak esku lan zuzeneko langileen kasuan, aldiz, portzentajea da %2, 01ekoa, badirudi bat egitendutela aipatu berri dugun ondorioak langileen informatua sentitzeko pertzepzioan eragitenduela zeharkako edo esku lan zuzeneko langile izateak eta Truss eta
|
bere
taldearena (2006).
|
|
Organoetako partaide aldagaiarekin gertatu bezala, itxura denez, burututako elkarrizketeibegiratuta, agerikoa dirudi langile gehienek hautematen dutela eragin aipatu berria, alegia, zeharkako esku laneko edo esku lan zuzeneko langile izanda, eragiten zaiola pertzepzioariinformatuak sentitzeko. Edonola ere, Truss eta
|
bere
taldeak (2006) adierazitakoaren kontrara, berori arrazoitzeko ez dute ikasketen argudioa erabiltzen. Horren ordez aipatzen dute, batik bat, zeharkako langileek, esku lan zuzeneko langileek ez bezala, bilera ugari eta harreman estuadutela informazio iturriekin.
|
|
Honela beraien kabuz zeharkakoak diren konpetentziak ere garatzea lortuz. 4.mugarrian ikasleek egiten duten auto ebaluazioan, ko ebaluazioan eta hetero ebaluazioan adierazitakoideiak ere konpetentzia hauen garapenaren froga dira,
|
bertan
taldeko partaide gehienek baieztatzenbaitute moduluaren hasieran baino konfiantza gehiago dutela beraien gaitasunetan. Ikasle batzuenahotatik irten ziren esaldiek ere hau islatzen dute:
|
2017
|
|
SC ak aldiz, oso potentzia altuak emateko gai izan arren energiadentsitate baxuak aurkezten dituzte bateriekin alderatuta. Amatucci k eta
|
bere
taldeak 2001eanlehenengo aldiz superkondentsadore hibrido bat aurkeztu zuten: Litio ioi kondentsadorea (ingelesez, Lithium ion Capacitor, LIC).
|