2000
|
|
Irratilaria, mikrofonotik berba egiten duena, irrati estazioaren arima da, estazioaren ahots ofiziala, nolabait esateko. Estazioa, besteak beste, irratilariaren ahotsagatik da ezaguna,
|
bere
mintzoak aditzera ematen dituenengatik eta ematen dituen moduagatik, jakina. Cristina Romo k (1991, 51) esaten digun bezala,, irratiko esatariek eta aktoreek mintzo argia eduki behar dute, indartsua, bokalizazio onekoa, sentimenduak eta emozioak iradokitzen dituena eta, beharrezkoa denean, eraldatzeko gai dena?.
|
2001
|
|
Zentzu
|
berean
mintzo da Iser bera ere: «Dado que lo pretendido jamas se encuentraplenamente traducido en lo afirmado en la expresion linguistica, surgen implicaciones obligadas.Estas son, como lo no dicho, la condicion central para que el receptor pueda producir lo que se quieredecir» (El acto de leer, op., 101 or.).
|
|
Halatanautorearen izena salbu, eta kritikaren komentarioen funtsezko injustiziaz aparte, historiaren tratamendu eta perspektiban berezitasun gutxi kausi daiteke JasoneOsororen eta, demagun, Xabier Mendiguren Elizegiren ipuinen artean, adibidebaten emaiteko. Hemen, hizkuntza ideologia dominantearen aitzinean, euskaldunakerdaraz hastean
|
bere
mintzoaren seinaleak oro ezabatzen saiatzen diren bezala, literaturaren merkatuan sartzeko, emazte idazleek liburu ahal bezain neutroak, kometitzera, lehiatzen dira.
|
2007
|
|
Gero Corneille engan topatzen da («génie d, un peuple», 1640), Port Royalen («le genie de nostre langue», 1650), etab. Mendearen azken herenean, modako adigaia bilakatua jadaneko, liburuak hasten dira: 1668, L. Dutruc, Le genie de la langue françoise; 1681, J. Menudier, izenburu berarekin (frantsesa, dama bezala pertsonifikatua,
|
bera
mintzo da); 1685, izenburu beragaz halaber, «par le Sieur D++»? 978, etab. Testurik gogoangarriena Christmann ek Dominique Bouhours en «La Langue Françoise»i deritzo (1671) 979 Ongi ikusten da, hizkuntzaren jeinua, birjaiokundetarki, talentua, dohaina, trebetasuna bezala ulertzen dela, pertsona bakoitzak bere talentuak dituen bezalaxe dituenak hizkuntza bakoitzak bereak. Hala hizkuntza bakoitza nortasun bat da, bere aiurriagaz, eta bakoitzak bere koloreekin pintatzen du mundua:
|
2009
|
|
Pare bat hilabete geroago, gisa
|
berean
mintzo zen Anaitasuna, baina hori bai, Jakin eta Herria ere euskal prentsaren zakuan sartuta.
|
|
Ildo
|
beretik
mintzo zen Jakin aldizkariko zenbaki berberean Jose Felix Diaz de Tuesta, Arrasate Presseko kidea ere (Torrealdai, 1992: 66):
|
2014
|
|
Baina, alde batera, harrigarria gerta daiteke hizketaldi parrastada hauetaninolako antolamendu zantzurik bilatu eta aurkitu nahi izatea. Sortzen doan hizketaldia izaki, bistan da ez dagoela aldez aurreko testuaren prestalan edo planifikaziorik.Planifikaziorik ez izatea, baina, ez da elkarrizketen barne antolamendu ezarenparekoa, solaskide bakoitzak
|
bere
mintzoa kontzeptualki josi behar du. Urrutiragogabe, aurreko puntuan txatetako harreman sintagmatikoak ekarri ditugu etajuntagailu menderagailuez eta puntuazioaz aritzean diskurtsoaren antolamenduarenmodu baten berri ere eman dugu.
|
|
Ironiak ordezkatu du gaztetakoidealismo enigmatikoaren parte bat. Alabaina,
|
bere
mintzoa aldarrikatzen jaraitzendu eta ez ditu bazter uzten erronkak.
|
|
nire trakeak badu izan
|
bere
mintzoa.
|