2008
|
|
Lehen Septentrio n, testu bakoitza ber idazkera andana baten anarteko azken bertsio gisa agertzen da, haien jatorria absolutuki ezagutezina daukagularik, hizkuntza eta «Izaera» edo «Ez Izaera» hitz hutsetik («Ideietik») harat, erran nahi baita ele nahasia baizik ez den dialektika antzutik harat. Gérard Genette k
|
bere
liburu ezagutuan sailkatzen dituen «palinpsesto» mota handiak (imitaziozkoak eta bestelakariak: itzulpena, pastichea, parodia) agertzen eta nahasten dira A. Arkotxaren lanean, irakur dezagun Literaturaren erreferentea bere burua dela, eta esperientzia metafisikoa, zinez bizitua ere (adibidez a priori literatura egilea ez den itsasgizon batena) «literatura zehaztugabea» baizik ez dela.
|
2011
|
|
Iparraldekoak, P. Lafitte buru zela, nafar lapurtera berriaren. XIX. mendearen bigarren erditik aurrera bereziki Eskualduna kazetan idazten zutenek usatua, eta Jean Etxeparek
|
bere
liburuetan erabilia, alde ziren, herri euskaratik hurbil ibiltzearen aldeko sutsu, eta euskara kazetaritzan. Herria batez ere?, eta kantetan eta antzerkian eta herri literaturan erabiltzearen aldeko; behar zutenerako egokiena
|
2012
|
|
Sormenari esker, besteak beste, eguneroko bizitzan suertatzen diren arazoei aurre egiteko irtenbideak topatzen trebeak izan daitezke haurrak. Menchén ek (2002) haurren sormena sustatzeko zenbait ideia ematen ditu
|
bere
liburuan.
|
2013
|
|
Zaratustra litzateke, beste modu batean esanda, gaingizaki fantasiaren eta bigarren hirutasun nietzschetarraren profeta: botere nahia (iragana), betiereko itzulera (oraina) eta gaingizakia (geroa); eta, noski, Honela mintzatu zen Zaratustra lana
|
bere
liburu sakratua.
|
|
Oxford-ek (1990)
|
bere
liburuan, Language learning strategies: –What every teacher should know?, ezarri zuen sailkapen ez hain ideosinkrasikoan, bi eratako estrategiak bereizten zituen:
|
2017
|
|
Egile horrek
|
bere
liburu bilduman aipatzen du Eudal Carbonell en ustea, zeinak «gizakia kontraesan handi bat» sortu duela baitio, «primateen gorputzak eta garunak ia ez dute erlaziorik gaurko aurrerapen zientifiko eta teknologikoekin», baliabide eta teknologian garatu gara, baina oraindik ez dugu bere osotasunean lortu gizaki izatea, «humano» bezala ulertuta. Teknika teknologia zientziak eta gizarteratzeak espezie berri baterantz eramango gaituela aipatzen du, eta gure egin dezakegu premisa hori UEUren baitan, ezinbestekoa baitugu gure giza antolaketaren eredu berrietara so egitea, behatuz bideak norantz garamatzan eta oinarriak ezar ditzagun.
|
2019
|
|
Collinsek (2000)
|
bere
liburuan, gakoa gizarte aldaketan jartzen du eta horrela azaltzen saiatzen da nola eragin dezakeen intersekzionalitatearen ikuspegiak horretan. Esaten du ezberdintasun mota asko eta askotarikoak sortzen dituela eta horrek zeharkakotasunez aldaketa horretan eragiten duela.
|
2020
|
|
|
Bere
liburuetako asko entziklopedia iradokitzaileak dira, ohar ikasgarriz beteak. Baina horiez gain, hitzaurreak ere idatzi ditu eta honako artikulu honetan, horietako baten gainean fokua jarririk, beraren ebidentziak izango ditugu begipean.
|