2003
|
|
Kondaira honen edukiei dagokionez, Antzinako Erregimeneko historiografia apologetiko eta probintzialaren ildoan kokatzen zen. Nolanahi ere bazekien Iztuetak iturri klasikoak errespetatzen, nahiz batzutan ez bereizi geroagoko biltzaileetatik edo iruzkinetatik, eta bere aldetik datuak erantsi.72 Hola,
|
bere
liburuan zehar Juan Martinez Zaldibiak XVI. mendean idatzitako Gipuzkoako historia, Larramendi, Astarloa, Erro, eta Espainiako Historiaren Erret Akademiak 1802an argitaraturiko Diccionario geográfico histórico a erabili zituen iturri gisa. Era horretara, Iztuetak 511 orrialdetako liburua osatu zuen.
|
|
Euskaldunentzat herrikoia zen forma narratibo batean (hitz neurtuz) idatzi nahirik, historiografiaren moldeetatik irten zen Hiribarren. Ikusi dugunez, Iztuetak ere kontzesio herrikoiak egin zituen
|
bere
liburuan bertsoak sartzean, eta idatzi ere egin zuen kantua historiko bat, baina ez zitzaion bururatu Gipuzkoaren kondaira osoa bertsotan idaztea. Nolanahi ere, kasu bietan, eta baita karlistadako bertso historikoetan ere, irakurlego herritarrak ezarritako baldintzapenak agerian geratzen dira, soluzio gisa bertso erako forma narratiboak hartzeko joera eraginez.94
|
2005
|
|
Zamanillo k historialariei egiten dizkien kritikak injustifikatuak49 dira kontutan hartuta
|
berak
liburuan zein jarrera hartzen duen. Ez dago ukatzerik historialari batzuk badituztela interes zehatzak (baita ideologikoak ere), baina horretatik ez dute ezta filologoek ihes egiten.
|
|
Hau da, mundu indoeuroparrean, eta hizkuntza zeltiko batean, zeltiberiar hizkuntzan zehazki. Aurkitutako brontzeak iberierazko signarioarekin idatzi zirelako Bergua k bere signarioa erabiliz itzulpen berri bat eskaintzen du
|
bere
liburuan. Hau da, hizkuntza zelta batean idatzitako testua euskararekin parekatzen du, hots, hizkuntza ez indoeuroparrarekin.
|
|
Autorearentzat ez ote da ezaguna
|
bere
liburuaren gibelean bibliografiako atalean aipatuta datorren Fonética histórica vasca lana. Ematen du Mitxelenaren lanik, aipatu arren, ez duela irakurri.
|
|
Horretaz guztiz ziur dago Noam Chomsky (1998) idazle iparramerikarra.
|
Bere
liburu den Hablemos de Terrorismo n dioen legez:
|
|
Joaquin Navarrok
|
bere
liburuan, 1976ko azaroko zenbakia (67.a) osatzen zuen Zutik aldizkarian agertzen zen pasarte bat adierazten du:
|
|
Navarrok
|
bere
liburuan trantsizio egoeraren erreflexu izan zitekeen inguru oligarkaren erakusle bat aipatzen du, Trevijano politiko kartzelaratuak kartzelan bertan izandako istoriotxoa, non Chaparro epaileak berarekin izandako elkarrizketa batean, Trevijanok berak honi esan zizkionak azpimarkatuz: –Lo único evidente es que, al preconizar un régimen republicano, no voy contra la forma del gobierno, si no contra la forma del Estado.
|
|
Azurmendik,
|
bere
liburuan demokraziarekiko duen ideiarekin bat egin genezake esaldi hau.
|
2009
|
|
Elizaren jarrera hau ikusita, ez gaitu harritu behar Elizaren inguruan dantza egiten zuten egunkari elizkoi eta tradizionalistek emigrazioaren kontra jotzeah, berauen ustez ere, emigranteak fedea galtzen baitzuen Amerikan. Colá y Goitik berak
|
bere
liburuan sarritan adierazi zuen fede kontu horren arazoa, ez dugu ahaztu behar Gasteizko apezpikuak liburu hau irakurtzeko gomendatu ziela herrietako apaizei?, baita 1880ko hamarkadan idatzi zituen egunkarietako artikuluetan ere:
|
2011
|
|
Juan Pablo Fusiren Nacionalismo y revolución: Octubre de 1934 en el País Vasco (1985), 1934ko Urriko Iraultzaren inguruko beste hainbat lan biltzen dituen bilduman topatzen dena eta El País Vasco (2002)
|
bere
liburuan izen bereko kapitulua osatuz agertzen zaiguna, aldaketarik gabe, eta José Luis de la Granjaren 1934: Un año decisivo en el País Vasco.
|
|
Un año decisivo en el País Vasco. Nacionalismo, Socialismo y Revolución, 2004an Sancho el Sabion argitaratua eta El Oasis Vasco (2007)
|
bere
liburuko kapitulu bilakatu dena. Azken artikuluak, ordea, ez du berritasun handiegirik erakusten Fusiren azalpenarekiko eta gainera, izenburuek erakusten duten bezala, artikuluen helburu nagusietako bat II. Errepublikaren historiografiako gai izarra da, euskal nazionalismoa, kasu honetan nazionalismoaren parte hartzearen edo parte hartze ezaren bilaketan zentratzen dena.
|
2022
|
|
XVIII. mendearen bukaeratik Alemaniatik Europara abesti, ipuin, mito eta orokorrean tradizio herrikoiak kontzeptuan sartu zitekeen guztia biltzeko, kontserbatzeko eta argitaratzeko ohitura garatu zen. Mugimendu erromantikoak eta bertan parte hartu zuten intelektualek" herria" deskubritu zuten, Burkek
|
bere
liburuan dioen bezalaxe (1991). Helburu horrekin jaio zen, beraz, aipatutako aldizkaria:
|