Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2009
‎Harreman horretatik etorri zen, beraz, Gandiagak Txillardegi Arantzazuko seminarioan ostatuz bizitzera gonbidatzea, bere liburua buru zezan. Bertako fraide irakasleekin batera bazkaltzen zuen Txillardegik, eta haien otoitzetan parte hartu ere bai nonbait; eta Arantzazuko mendietan egiten zituzten beren ibilaldiak hizkuntzalariak eta poetak, beren idazteeta irakaste lanlanak geratuz asaskatze aldera.
‎Ordurako idatzita baina argitaratu gabe zeukan bere Unamuno eta abendats liburua —1958an argitaratu zuten hori lehen aldiz—; oso gogoko eta agian hurbileko gertatu zitzaion Donostian ezaguturiko gaztea Unamuno zalearen nobela existentzialista, eta bere testuan sartu nahi izan zuen haren aipua. Unamunorekin elkarrizketan ari dela aipatzen du, hain zuzen ere," Txillardegi... tarren nobelagintza" besten hain euskal idazle garaikoekin batera; eta Euskal Herriaren minaz ari dela, aipu luze bat atera zuen nobelatik eta bere liburuan sartu: " Illuna da poesia.
‎Eta zer egin euskararen erabilera indartzeko? Txillardegik berak Soziolinguistika matematikoari buruzko bere liburuan aipatzen dituenak ekarriko ditut gogora: erabilera areagotu daiteke anisotropia handituz, hau da, euskaldunak euskaldunekin komunikatuz (Txepetxen euskaldunen konpaktazioaren ildotik); elebidunen euskararekiko atxikimendua eta leialtasuna handituz eta elebitasun indibidualaren maila edo kopurua handituz.
2010
‎Bukatzeko, eskerrak eman behar dizkiot J. Cenozi bere liburu aberats honi buruzko artikulu hau prestatzeko aukera eman didalako, eta liburua bera irakurtzen asko disfrutatu dudalako.❚
‎zaila izan zen inkisizioaren aragoiko garaipena28 bost urte eman zituen zaragozako komentuko priore karguan aita pedrok(), eta lau huesca n, aldi batez ardura berarekin (15781580), berriz zaragozara itzuli(), eta azken egoitza bartzelonan hartu zuen arte(). hortaz, 1572 1589.ko urteetan behin eta berriz eman zitzaizkion Malon etxeideri ordenako tokian tokiko komentu gobernu eginkizunak, horretarako dohainik bazuelako, pentsa daiteke. hala ere, gizona ez zen mugatu zeregin horretara; batetik, betidanik zuen irakats grina zegoen, eta bestetik bizileku guztietan prediku eginbeharretarako mirespenez ikusi zitzaion gaitasuna. burgosko egonaldian erakutsi zuen irakasle lanak egoki eraman zitzakeela, eta hurrengo bizilekuetan unibertsitate katedratan irakasteko aukera izan zuen. huesca n priore zelarik predikari arrakastatsuaren lanak ere hartu zituen bere gain; baina ondoko bi urteetan unibertsitateak eskriturako katedraz arduratzea eskatu zion() 29 zaragoza() eta bartzelonako() egonaldietan, hiri horietako ikastegi eta unibertsitatean katedra eman zitzaion berriro. pedro Cerbuna teologian Maisuak eta agustindarrak deiturik etorri zen huesca tik zaragozara. Cerbuna hau izan zen hemengo unibertsitatea diruz eta arautegiz birsortu zuena(), eta orduko izendapenpaperetan ageri zaigu Malon etxaide30 hala ere, bartzelonako komentuko priore izendatu zutenez (1586), laburra izan zen hiri aragoitarreko egonaldia. hiriburu katalanean emango zituen, bada, azken urteak, eta bertan hil zen bere liburu inprimatu bakarra kaleratu eta gutxira (1589). idazle, idazleen arTean (1588..)
‎inkisiziotik aurka esaten erabilitako argudioak, alonso giron komisariaren lumatik (a. giron en albiste biografikoak 656 orrialdeetan), eta puntuz puntu unibertsitatetik Francisco Sánchez-ek emandako erantzuna (kalonje eta irakasle txostengile honen albisteak ik. 302 orrialdeetan). data gogoan hartu behar da: 1601 bestalde, irakurtzekoa da berriz ere nola gogorarazi zituen bere betiko arrazoiak giron komisariak, hurrengo urtean latinez idatzitako Contiones bere liburuko eskaintza gaztelaniaz egin zuenean.
2011
‎" el vascuence se extingue sin que haya fuerza humana que pueda impedir su extinción; muere por ley de vida. No os apesadumbre que desaparezca su cuerpo, pues es para que mejor sobreviva su alma" 27 Bere liburu asko euskararekiko ikuspegi honekin daude bustita goitik behera, esaterako:
‎J.A. Fisman en 1991ko Reversing Language Shift liburuaren ardatzari deitu izan diot nik, labur beharrez, community fostering207 Communitygiroa indartu, osatu eta zabaltzeaz dihardu Fishman-ek, behin eta berriro, 1991ko bere liburuan eta 2001ean, haren osagarri edo, argitaraturikoan208 Neurriz zabal doan txostenean, atal honekin eman nahi diot amaiera diglosiaren gaineko gogoeta saio honi. Arnasguneetako diglosia bide eskuragarrienaz jardungo dut gaurkoan.
‎Calvet en irakurketa eta menderatuen diglosia testuinguru politiko (zalbidek argi adierazten duen moduan 53 eta 54 orrialdeetan) eta epistemologiko jakin batean sortzen dira, gizarte psikologiaren sorrerarekin paraleloak egin daitezkeelarik. Azurmendik (1999) gizarte psikologiaren sorreraren testuinguru epistemologikoa aurkeztu izan du bere liburu batean eta bere ustez," (la) etapa postmoderna de la psicolog� a social" hasten den momentuan, ikertzaileak errealitatearen ezagupenaren efimerotasunaz eta iragankortasunaz konturatzen dira. errealitatea historikoki inguratuta dagoela konturatzen dira: " el conocimiento de la realidad consiste en algo ef� mero, anclado históricamente, con una historicidad también cambiante desde el presente (tanto respecto al pasado como respecto al futuro), por eso necesariamente incompleto" (Azurmendi Ayerbe, 1999:
‎Serge Moscoviciren Psychologie des minorités actives liburuaren sarreran argi geratzen da une epistemologiko berri honen ezaugarriak eta definizioak: Moscovicik, bere liburuarekin, une berri bat ireki nahi duela gizarte psikologian adierazten du, aurrekoekiko ikerketekin eta ikuspuntuekin haustura bat egin nahi duelarik. gizarte funtzionalistaren ikuspuntu tinko batetik, gizartea gehiengoaren ikuspuntutik deskribatzen duena, menperatzaileen ikuspuntutik, errealitatea uniformea, iraunkorra eta aldaezina balitz bezala gizarte psikologi kritiko batera heldu nahi ... 13).
‎Soziolinguistikaren dibulgazioan lan handia egin du Xamarrek, eta berak idatziriko hitz batzuk ekarri nahi genituzke abiapuntu modura. Orekan bere liburuaren aitzin solasean honela dio:
‎Liburu hau geLA (Arriskuan dauden hizkuntzen Ikerketa Taldea) proiektuaren parte da. Irakaskuntzako profesionalei eta hizkuntzaren fenomenoetan interesa duten irakurleei zuzendua dago. hala ere, egileak bere liburuetan erabiltzen duen estiloa oso ulergarria da eta, beraz, Batxilergoko ikasleentzat ere aproposa da. helburu nagusia hizkuntza dibertsifikazioaren mekanismoak azaltzea da; hau da, ingurura egokitzeko bitartekaritza lanak egiten dituen fenomeno naturala dela ulertaraztea, eta ez, ostera, komunikaziorako oztopo bat. Beste hizkuntzetako maileguak diren hitz katalanen zerrenda interesgarri bat ere topatuko dugu, baita hizkuntza zerrenda luze bat ere. unibertsitateko gidaliburu honek hizkuntzek gizartean duten paperean sakondu nahi du. gainera, ikerketa soziolinguistikoaren joera nagusiak aurkezten ditu gure errealitate soziolinguistikoko adibideekin. hizkuntza komunitate katalaneko egoera soziolinguistikoa hobeto ulertzeko jarduera praktiko asko proposatzen ditu.
2016
‎192 Ferdinand Tönnies soziologo alemanak 1887an prestaturiko kontzeptu osagarriak dira (ikus izenburu horixe daraman bere liburua), eta orain ere aplikazio ahalmen argia du gure artean, arnasguneetan batez ere, Gemeinschaft/ Gesellschaft dikotomiak.
2018
‎" Irten armairutik! Baietz 40 egun euskaraz" herri erronka izan dena eta batez ere eman duena ezagutu nahi duenak, jatorrira, izen bereko liburura (Jauregi 2017), jotzea du egokiena.
‎Eta, besteak beste, hala ulertuta Euskal Herri mailan abian jarri da 2018ko udazkenean burutuko den Euskaraldia programa. Ikeerketa horren emaitza izenburu bereko liburuan argitara eman den arren, artikuluan testuingurua deskribatzen da eta euskalgintzarentzat baliagarri izan daitezkeen ekintzarako gakoak identifikatzen Azkenik, emaitza nagusien inguruko hausnarketak ere eskaintzen ditu.
2023
‎Hizkuntza, nazioa, estatua. Horretarako erabili da Martin Ugalde foroan izenburu bereko liburuaz (Azurmendi 2017) Lorea Agirre Jakineko zuzendariarekin egindako solasaldia8.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia