2001
|
|
Renfrew l ondo aipatu zuen bezala, herri batek dokumenturik ez duenean,[
|
bere
iragana] arkeologian aurkitzen da? (Azkarate, 1990:
|
2005
|
|
Izan ere, Alarde tradizionalak, bere errepresentazioak eta exekuzioak, araubatzuei jarraitzen die, preskripzio bat ekintzen sekuentzian, bere partaidetza arautzen duten gutxieneko baldintza batzuei. Horrela, Alardeak iraun egiten du, bereesentziari,
|
bere
iraganarekiko loturari, bere buruari fidel.
|
2006
|
|
|
Bere
iragana asmatzeko eskubidea, beraz, orainaldia legitimatzeko.
|
2007
|
|
historikotasunak Humboldt-en arabera esan nahi du, nazioaren gorabehera guztietan parte hartzen duela, haien memoria belaunez belaun irozotzen eta islatzen duela (beraz, nolabait iraganaren azpian eta gainean berdenboran), arabera moldatzen dela bera eta hala eskaintzen zaiela hurrengo belaunaldiei. Hizkuntzalariarentzat horrek esan nahi du, hizkuntza bat beti
|
bere
iraganarekin batera zertzen dela732.
|
|
Hizkuntza hori egunoroko hizketan jaiotzen da, eta
|
bere
iraganarekin batera jaiotzen da, jaiotzen den une oro. Alferrikakoa eta ezinezkoa da, esperientziaren kontrolpetik ihes eginez bakarrik entsea litekeena, behiala urrunean hizkuntzaren hasmentaren bila ibiltzea353 Hizkuntza da errealitate bat, non beti bat diren iragana eta presentea.
|
2008
|
|
garapenerako, aurrerapauso handia izango da. Hizkuntzak
|
bere
iraganeko ekintzak berreraikitzeko aukera eta etorkizunean egingo dituen ekintzak interpretatzeko aukera ematen dio. Gainera, besteekin komunikatzeko bidea zabaltzeaz gain, bere buruarekin hitz egiteko aukera ere lortuko du.
|
2009
|
|
Nik adibide sinple bat jarriko nuke: mutil txiki batek edo neska txiki batek lauurte dituenean gehiegikeriak jasotzen baditu, edo fenomeno jakin batzuk pairatzenbaditu, gero horien kontzientzia eman behar diogu pasatu ahala,
|
bere
iragana garbieduki dezan eta bere iraganeko arazoak gainditu ahal izateko. Orduan, noski, fenomeno soziala ezin dugu psikologizatu, baina herrialde batean gauza larriakgertatu badira, horiek ezagutu eta landu behar ditugu.
|
|
Nik adibide sinple bat jarriko nuke: mutil txiki batek edo neska txiki batek lauurte dituenean gehiegikeriak jasotzen baditu, edo fenomeno jakin batzuk pairatzenbaditu, gero horien kontzientzia eman behar diogu pasatu ahala, bere iragana garbieduki dezan eta
|
bere
iraganeko arazoak gainditu ahal izateko. Orduan, noski, fenomeno soziala ezin dugu psikologizatu, baina herrialde batean gauza larriakgertatu badira, horiek ezagutu eta landu behar ditugu.
|
|
Iraganari begira, gu zer garen, zer ez garen, zer gauza partekatzen ditugun.eta horrek osatzen du identitatearen zati bat. Ez dut uste ulertzerik dagoenikinongo fenomenorik, ez eta herri izaerarik ere
|
bere
iragana kontuan hartu gabe etaez dago zalantzarik, aldakorra baldin bada ere, iraganaren inguruko irudi kolektiboa badaukagula. Memoriak zer dakar?
|
|
Todorov en arabera, «iragana berreskuratzea, demokrazian, bidezko eskubideada, baina ez du eginbehar bilakatu behar. Norbaiti
|
bere
iraganeko gertaerarikmingarrienak behin eta berriro gogoraraztea sekulako ankerkeria izango litzateke: ahanzteko eskubidea ere badago» (2002: 203).
|
|
|
Bere
iragan traumatikoari aurre egiteko gizarte jakin batek dauzkan aukerakera askotakoak dira, eta benetan sorta zabala osatzen dute: ukapen, faltsutasun, ahanztura, isiltasun eta errepresioarekin hasi eta, batez ere trantsizio politikoarengaraietan, amnistia promulgazioekin eta egia batzordeekin buka.
|
|
Era berean, garai hartako nazioarteko testuingurua kontuan hartu behar da, gaur egunean bezainbesteko arreta ez baitzitzaienematen egiaren ezagutzari eta bere giza eskubideen bortxaketa larria pairatu zutenbiktimei euren izaera aitortzeari. Horrek guztiak neurri batean espainiar erregimenberriak
|
bere
iraganari aurre egiteko aukeratu zuen bidea azaltzen du. Urte askorenburuan Gerra Hotzarengatik izandako tentsioak bloke biek giza eskubideen aurkagertuko erregimenek burututako bortxak ukatzea ekarri zuen.
|
|
Denek dakigulako
|
bere
iragana ahanzten duen herria iragan hori berrizbizitzera kondenatuta dagoela.
|
2012
|
|
Unamunoren pentsamendua Euskal Herriaz oso samartu nahi izanez gerotesi doktorala eta konferentziak ere begiratu behar lirateke, batez ere BilbokoLore Jokoetakoa (1901). Tesiak (1884)
|
bere
iragan foralista euskaltzalearekinetena markatzen du. Euskaldunez eta euskaraz honezkero dituen iritzi gogorrak (euskararen gauzeztasun kulturala, hil beharra, etab.), euskalarien artean ez zirenberriak, beraz posizionatze kritiko originalak ez dira izan (Ereño Altuna, J. A. (2000):
|
2014
|
|
A irizpidea: etxetik edo lanpostutik urrun dagoen tokiren batera bat bateko edo ustekabeko bidaiak egitea da nahaste honen bereizgarri nagusia, eta pertsona ez da
|
bere
iragana gogoratzeko gauza.
|
2015
|
|
Iragana, orainaren eta etorkizunaren gakoa da.
|
Beraz
iraganean ezegonkortasunak jasandituen mendi hegalak, gaur egun edo etorkizunean ezegonkortasunak jasateko joeraizango du.
|