2008
|
|
Hala ere, liburua amaitu gabe geratu zen Oteizaren bulegoko mahaiaren gainean. Dokumentu
|
berean
idatzi zuenez: « (3 de noviembre, 1961) Es el momento en que decido apartarme de este libro.
|
|
Oteiza aztertzean eskultura, pentsaera eta poesia osotasun bat bezala hartu behar direla iruditzen zaigu.
|
Berak
idatzitakoak eskultura kontuan hartu gabe aztertzean, testuen zati batzuk ilun eta zail suertatzen zaizkigu. Hori dela eta, Quousque tandem?!
|
2009
|
|
Besteak beste, Enrique de Bilbao Euskal Herrian jaio zela azpimarratu beharra dago (bere burua El paladin de la Vasconia española y liberal bezala kalifikatzen zuen) 23 Bera Montevideora iristean bi errealitateak ezagutzen zituen, bai Uruguaikoa baita Euskal Herrikoa ere. Euskal etxeen artean piztutako gatazka ulertu ahal izateko,
|
bere
idatziak oso baliagarriak egingo zaizkigu. Lehen aipatu dudan bezala, 24 bera Euskaroko bazkidea izan arren, Euskal Erria euskal etxearen lehen bileretan egon zen eta ez entzule soil bezala, baizik eta aldaketa batzuk proposatu zituen, baita onartu ere (ez guztiak baina bai batzuk).
|
|
Hau, gaur egun, nahiko arraroa irudituko litzaiguke, zeren eta, alde batetik, euskal kultura sustatzeko ekimenak egiten bazituen ere, beste alde batetik, frantziarrak anaiatzat hartzen baitzituen40 Baina oraindik arraroagoa egingo zaigu orrialde
|
berean
idatzitako hurrengo artikulua, non Argentinako EAJk egindako deialdi bati hotsa eman eta lagundu ere egin zioten41:
|
2011
|
|
K. Mitxelenak eman zion erantzuna, oso tonu ironiko gogorrean: Euskaltzaindiak lehen ere gaztelaniaz eman zituela
|
bere
idatzi nagusiak. R.M. Azkueren Morfologia vasca edo S. Altuberen Erderismos?, eta ez zuela inoiz esan aldi berrian euskara hutsez hasiko zenik, eta, beraz, ez zuela zertan aho bete haginekin gelditu; baina, dudarik gabe, K. Mitxelena bere onetik aterarazi zuen esaldia hau izan zen: «Euskalariak baino areago euskaldun eta euskaltzaleak bear ditugu, noski baino noskiago, beste nonbait idatzi nunez».
|
2013
|
|
Adibide honetan ikus daiteke enuntziatu parentetikoa besteren ahotsak islatzeko bide dela; gainera, berariaz zehazten ditu aipu markei esker (forma markatutako ageriko heterogeneotasuna). Dirudienez, ahots horiek bere inguruko jendearenak dira (inguruko kritikoenak edo iragarki edo propagandarenak), eta pentsa dezakegu
|
bere
idatziak irakurtzen dituztenak ere tartean egongo direla.
|
2014
|
|
Arana hil ondoren ere, aranismoaren jarraitzaile leialenek arrazaren diskurtsoari eutsi zioten. Orduko abertzaletasuna lau haizetara gehien zabaldu zuenetako batek, Iberoko Aita Ebanjelariak, etengabe aipatu zuen arrazaren, odolaren eta jatorriaren garrantzia
|
bere
idatzietan (1979). Diskurtso huraxe izan zen nagusi abertzaleen artean 1936ko gerrara arte, nahiz batzuetan euskarari garrantzi gorena ere aitortu zioten abertzale batzuek:
|
|
Haren iritzian, hizkuntza da nazioaren ardatza, eta ez lurraldea. Sarasuak honako metafora hauek erabiltzen ditu
|
bere
idatzietan: «aitaren etxea» nazio baten lurraldea, estruktura politikoa, edo administrazioaren eta erakundeen esparrua izendatzeko; eta «amaren sua» nazio baten hizkuntza komunitatea eta identitate kulturala izendatzeko.
|
2015
|
|
Hala ere, aipagarria da datu gehiago emateko erabiltzen diren kasuen kopurua, kontuan hartzen badugu, esaterako, sakontze lanak edo analisi erakoak, gutxienekoak direla. Hala ere, bideoak
|
berak
idatziz baino informazio gehiago erakusten dutela ere esan daiteke, hedabide batzuetan. Esaterako, El Correok bideoa erabiltzen du dokumentazio iturri gisa eta idatziz oso era laburrean jasotzen du informazioa.
|
2019
|
|
Memoriak. Mikel Laboaren biografia bat» (2014), Mari Sol Bastidak urte berean eta izenburu
|
berarekin
idatzitako liburuaz, hain zuzen. Liburu horretan Mikel Laboaren emaztea baino askoz gehiago (aholkulari, ekoizle, maitale, miresle, jagole, lagun?) izan zen Mari Solek Laboaren ibilbide profesionalaren momenturik azpimarragarrienak testuinguruan eta musikariaren nortasunarekin agertzen ditu (2014:
|
2022
|
|
Aitortzen dut ez dudala apenas ezagutzen eta arduragabea nintzateke unibertsitatearen jardunaz hitz egingo banu. Filosofiari dagokionez, ordea, Arizmendiarrietaren pentsamenduaren muineko ideia da emantzipazioa,
|
bere
idatzietan behin eta berriz baieztatzen duelako herriak burujabe egiteko kapital ekonomikoa eta kapital kulturala (beraz, kalitateko hezkuntza) eskuratu behar dutela. Kanpotik ikusten dudanagatik, esango nuke Mondragon Unibertsitateak ahal duen bezain leial eta estu jarraitzen diola filosofia emantzipatzaile horri.
|