2008
|
|
Blogak maiz eguneratzen dira eta
|
bertan
idazteko estiloa zuzena izaten da. Gehienek iruzkinak bidaltzeko aukera ematen dute, egilearen eta irakurleen arteko solasaldiak ahalbidetuz.
|
2009
|
|
Hedabideek nortasunaren eraikuntzan jokatzen duten paperari buruzkoa da hurrengoa. Josu Amezaga soziologoak, nortasuna eta kultura kontzeptuak argitu eta sarri eman ohi diren nahasketak ekidinez abiatzen du
|
bere
idatzia. Pertsonen identitateak osatzeko bideez dihardu, jarraian, gaiaren inguruko kontzeptu nagusiak eta ezinbesteko autoreen teoriez zertzelada batzuk emanaz.
|
|
Ez dugu sekula egin, hitz batean esateko, Leturia-rena bezalako ibilaldirik gogo bideetan barrena" (1983ko ed., 11 or.). Arantzazuko Teologiako ikasleek ere" irentsi" egin omen zuten nobela, Iñaki Bastarrikak Txillardegiri berari gutun moduan Jakin aldizkarian idatzitako artikulu kritikoan aitortu zuenez; 1 eta goraipamen handiak izan zituen nonbait; Bastarrikak berak, pozik agurturik idazle gazte berri" egikorra", bere iritzi aski negatiboa azaldu zion nobelari buruz, batez ere" ekarrizkoak" omen zirelako bertan erabiltzen zituen gaiak, eta ez" etorrizkoak". Luis Villasantek —Bastarrikaren eta lagunen irakasle orduan Arantzazun— Egan en argitaratu zuen bere iritzia2; gaiaren aldetik kritikatu zuen bereziki nobela, eta existentzialismoren kritika orokorra egiteko baliatu zuen
|
bere
idatzia; hala ere, autoreari zorionak emanez —" euskal literaturan egin digun sarrera ospetsuagatik" — eta obragatik bere poza agertuz amaitu zuen bere idatzia: " Ondokoak asikiñen arabera izango badira, ba du ama euskerak zergatik poztu".
|
|
Ez dugu sekula egin, hitz batean esateko, Leturia-rena bezalako ibilaldirik gogo bideetan barrena" (1983ko ed., 11 or.). Arantzazuko Teologiako ikasleek ere" irentsi" egin omen zuten nobela, Iñaki Bastarrikak Txillardegiri berari gutun moduan Jakin aldizkarian idatzitako artikulu kritikoan aitortu zuenez; 1 eta goraipamen handiak izan zituen nonbait; Bastarrikak berak, pozik agurturik idazle gazte berri" egikorra", bere iritzi aski negatiboa azaldu zion nobelari buruz, batez ere" ekarrizkoak" omen zirelako bertan erabiltzen zituen gaiak, eta ez" etorrizkoak". ...is Villasantek —Bastarrikaren eta lagunen irakasle orduan Arantzazun— Egan en argitaratu zuen bere iritzia2; gaiaren aldetik kritikatu zuen bereziki nobela, eta existentzialismoren kritika orokorra egiteko baliatu zuen bere idatzia; hala ere, autoreari zorionak emanez —" euskal literaturan egin digun sarrera ospetsuagatik" — eta obragatik bere poza agertuz amaitu zuen
|
bere
idatzia: " Ondokoak asikiñen arabera izango badira, ba du ama euskerak zergatik poztu".
|
|
Txillardegi da zalantzarik gabe, Leturiaren atzean Gandiagak ikusi duena. Txillardegik
|
berak
idatzia zuen aurreko zenbakian honako hau, Unamunori buruz: "" Gizontasuna dario Unamuno’ri, berak erderaz ‘hombredad’ esango lukena"(...)" Gizon osoa degu.
|
|
Gandiagaren
|
beraren
idatzietan ere behin eta berriro aurki daitezke horrelako hitzak: irrits azkura8, irrika9, bizimina10, bizi-nahia edo bizigura11 Eta zorion min aseezina ageri da:
|
2010
|
|
Curriculum hori bezain garrantzizkoa izan zen frai pedro gaztearentzat fraide egin eta agustindarretara sartzea(). unibertsitateko beste irakasle handien artean" etxeko" bi bere ondoan izango zituen fraide egin berriak: Frai luis leon goa (1558..) eta frai Juan gebara agustindarrak (azken honek 1565ean hartu zuen Salamancako bere katedra) 18 hauen irakaskuntzatik jasotakoaz gain, frai luis i
|
bere
idatz eredua ikusi eta ikasi ahal izan zion, izan ere 1561ean burutu baitzuen honek Salamancako komentuan Kantarik Ederrena ren gaztelaniazko itzulpena, inprimatu gabe eskuizkribu ugaritan zabaldu zena. Frai luis gan bi balio eredugarri ikusi ahal izan zituen, exegetarena eta idazlearena. agustindarren inguru hau zinezko eskola izan zen nafarrarentzat, etxeko hurbiltasuna zuena eta historiak aitortu dien bikaintasun jasokoa, gizarteko kultur premia kristauei kalitate handiko modernotasunez erantzun nahi ziena. horretan, aipatutakoei beste izen agustindar bat ere gehitu behar diegu, alonso gudiel.
|
2011
|
|
Bera, haur irakaslea da, eta, aspaldian, irakasleen trebakuntzan dihardu, batez ere, zenbat gara elkartearekin elkarlanean. Soziolinguistikaren dibulgazioan lan handia egin du Xamarrek, eta
|
berak
idatziriko hitz batzuk ekarri nahi genituzke abiapuntu modura. Orekan bere liburuaren aitzin solasean honela dio:
|
2015
|
|
Horrenbestez, hedabideek komunitatearen aniztasun soziogeografiko horri erantzun diote, leku bakoitzean euskaldunen kopuruaren araberako helburuak planteatuz eta edukiak tokian tokiko egoeraren arabera moldatuz. Hots, Moring ek (2007) asymmetric tasks deitu zuen hori bete behako dute euskarazko hedabideek, eta horren lekuko Goienako Iban Arantzabalek aldizkari honetan
|
bertan
idatzitakoa:
|
2016
|
|
" Euskararen transmisioa eta gaitasuna, eta aurrera begirako erronkak" izenburupean euskararen bilakaeraren gogoetari bide ematen dio Iñaki Martinez de Lunak. Helburu bikoitzari heltzen dio
|
bere
idatzian. Batetik, euskararen transmisioa eta gaitasuna zenbatekoak eta nolakoak diren aztertu ditu, eta bestetik horien emaitzen balantzea burutu du.
|
2022
|
|
Mugimenduaren lehen pausoetan eta Asociación Euskara elkartearen bueltan garrantzia daukan izen propio bat Arturo Campionena izango da. Derrigorrezkoa egiten da aipatzea,
|
bere
idatzietan euskara kultur elementu garrantzitsu gisa aitortu zuelako hasieratik eta bide horretan, hizkuntza eta kultur elementuen biziberritzea bultzatu zituelako, besteak beste.
|