2000
|
|
Biografia" ofiziala" izan arren, datuz beterik dagoenez, baliotsua da Tractatus aren ideia batzuen jatorria ikusteko, baita Wittgensteinen familia ezagutzeko ere. Hala izanik ere, Wittgenstein gaztea besterik ez dugu eta, dirudienez, ez dago asmorik biografiarekin jarraitzeko, Monkek
|
berea
idatzi zuenetik.
|
2003
|
|
Ikerkuntza arrakastatsuak status quo arekin konpromiso sakona aldarrikatzen duen arren, zientziagintzaren bihotza berrikuntzak izaten jarraitzen du. Zientzialaria, ezarritako arauetatik abiatuta, puzzle ebazle gisa jarduteko trebatuta dago, baina bere burua naturak
|
berak
idatzitako arauak baino ezagutzen ez dituen esploratzaile edo asmatzaile gisa jotzen ere irakasten zaio. Emaitza hauxe da:
|
2005
|
|
37 Gerra zuzenbideari buruz beren
|
beregi
idatzitako liburuak ikusi nituen. Horietatik batzuk teologoek idatzi zituzten, besteak beste, Francisco de Vitoriak, Enrique de Gorcenok eta Guillermo Mathieuk.
|
|
Aipatzekoa da ere, bigarrenik, bera ez dela irakasle edo pentsalari" profesionala" izan: idazten duena, neurri handi batean,
|
berarentzat
idazten du eta ez besteei zerbait irakatsi nahian; alegia, bere xede nagusia gai jakin bati buruzko argibideak aurkitzea da. Zentzu honetan, hirugarrenik, kontuan hartzekoa da baita ere berak apenas duela zerbait argitaratu:
|
|
Dena den, ezberdintasunak ezberdintasun, biak bat datoz puntu garrantzitsu batean, alegia, hizkuntza giza-izakiarekiko bigarren mailako edo ez funtsezko zerbait bezala kontsideratzerakoan edo, bestela esanda, gizakia hizkuntzarik gabe edota hizkuntzaren aurretik jada gizaki osatua dela aditzera ematerakoan. Hau da, hain zuzen, J. G. Herderrek onartzen ez duena eta aipatutako
|
bere
idatzian zorrotz kritikatzen duena. Hizkuntzaren jatorriari buruzko gure autorearen erreflexioa, esan bezala, hemendik abiatzen da eta, gure aldetik, beronen bi aspektu kritiko bakarrik ekarriko ditugu gogora74 Batetik, ez zaio kontsekuentea iruditzen aipatutako idazle frantziarren planteamenduen oinarrizko ideia bat, hain zuzen, hizkuntza berriagoak hizkuntza zaharragoak baino perfektuagoak eta osatuagoak direla ontzat ematen duen premisa:
|
2006
|
|
Edozein gisaz, Kojeveren liburuen ulertze arteza hainbat korapilok zailtzen dute, eta interesgarri bilakatzen. a) Kojevek sarritan aldarrikatu zuen filosofo askok ez duela benetan uste zuena idatzi eta aldi
|
berean
idatzirikoa ez zuela benetan sinesten. Hitzez hitz hartuak izan diren obra ugarik, parodiak izaki, filosofoak zinez uste zuenaren justu kontrakoa dakar:
|
2007
|
|
Epemenidesi bezala, helendarrek sendatze ahalmenak onartzen zizkioten poeta, iragarle eta mediku ere izan zen Museori243 Orfeoren irudiarekin oso lotua eta nahasia, Museo figura mitikoa izan zitekeen, alegia, helendarrek Atenasko poesia orfiko edo erlijiosoa izendatzeko erabili ohi zuten izenetako bat244 Ustez
|
berak
idatzi zuen Esfera izeneko obran oso ongi adosten da Joniako filosofia naturalarekin, zehazki gauza guztien hasieran jartzen zen arch edo betiereko substantziaren kontzeptuarekin245 —esan dezagun Hesiodo, Epemenides, Ferezides, Akusilao eta Alkman ere auzi filosofiko horrekin kezkatu zirela246—:
|
2008
|
|
Kantek hor bere hirugarren antinomiari irtenbidea emateko aukera ikusi zuen; zentzu horretan, 1874an Ikuspuntu kosmopolitatik historia unibertsalerako ideia argitaratu zuen; urte berean agertu zen Herderren Giza-historiaren filosofiarako ideiak liburuaren lehenengo zatia. Ez dakigu Kantek
|
berea
idatzi baino lehenago ezagutu ote zuen liburu hori. Bien arteko ezberdintasunak nabariak dira eta gerora eztabaidetan errepikatuko dira; bigarrenak, hain kantiarra den moralitatearen eta naturaren arteko oposaketa, hirugarren antinomiaren mamia, ahultzen du; gero idealismo osoak (Schellingek bereziki) ildo horretatik jarraituko du.
|
2011
|
|
Gauza bat siñisten edo sentitzen ez danean, aixa azaltzen da sasikeria ta ondoreetan agertzen da batez ere argi ta garbi. Onengatik esaten zuen Goethe’k sentitzean
|
berean
idatzi bear dala, ta berak beti egin zuela orrela. Ta Unamunorekin orixe gertatu da.
|
2012
|
|
Peter Hallward ek argitaratutako Think Again. Alain Badiou and the Future of Philosophy (2004) eta
|
berak
idatzitako Badiou. A
|
2017
|
|
24 Bigarren tomoa garai
|
berean
idatzi bazuen ere, 1985ean argitaratu zen.
|