Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 124

2000
‎Bere errealitate hori, bere giza kontraesan hori, horren gizatiarra izan daitekeen kontradikzio hori ez dute onartu Legazpi aldeko hainbatek, gizakion ñabardura aberatsek dardaraz jartzen duten hainbat horiek, zuriaren eta beltzaren artean gris kolorea dagoela ameto ez duten hainbat horiek, haiek izendaturiko zintzoen eta haiek zigorturiko gaiztoen, traidoreen artean, inor ez dagoela aldarrikatzen duten horiek....
‎4) Zientzia gizadiaren gidari bakar gisa onartzea, bertatik eratorritako garapenari konfiantza guztia emanez —ideal ilustratuekin bat etorriz— Jakina, zientzia bera giza idealen menpean geratuko litzateke, ezagutzaren garai historiko bakoitzera erlatibizatua.
2001
‎Hala ere, horrek ez du nahitaez esan nahi gehigarri proteikoak hartu behar dituztenik. Giza organismoak 0,8 g proteina behar ditu kilo eta egun bakoitzeko (g/ kg/ egun), bere giza proteinak osatzeko. Horri esker, organoak eta ehunak (muskuluak, hezurrak…) hazi egiten dira, eta defentsa sistema egoera onean mantentzen da, infekzio eta gaixotasunei eraginkortasunez aurre egiteko.
‎Proteinak osoenak eta balio biologiko handienekoak dituen elikagaia da arrautza, eta nutrizio arloko adituek erreferentziazko proteina patroia dela diote. Organismoak bere giza proteinak eratzeko behar dituen funtsezko zortzi aminoazidoak proportzio ezin hobean dituelako gertatzen da hori. Zuringoa (gardena) urez (%86) eta balio biologiko handiko proteinez (oboalbumina, besteak beste) osatuta dago.
‎Kanten gizakiaren eta bere arrazoimenaren arteko bereizketari jarraituz, arrazoimena maitagogoaren fakultate bat balitz, asma liteke nolabait arrazoimenaz abstrakzioa egin, eta gizakiaren arrazoimenak edo adimenak izan zezakeen ezagumenaz jardutea azterketan. Hau da, bere giza ziurtasun naturalaz70 behin behineko abstrakzioa egin eta arrazoimenaren ezagutza ahalmenei buruzko azterketari ekitea. Baina gizakia maitagogo izanik, ezagutari izanik, alfer alferrekoa da gure ezagumenaren abstrakzioa egiten saiatzea, ezagumenez eginiko ezagumenaren abstrakzioa izango litzateke eta.
‎Isla desertu batean gizaki bakar galduak ez luke beretzat bakarrik bere txabola apainduko, ez bere giza itxura, ez luke lorerik bilduko eta gutxiago ereingo apaingarritzat edukitzeko.84
‎Baina benetako kristau ona zen, besterik ez. Haren hitzak bere giza gogo sakon eta zuzenaren adierazle ziren, nire iritziz. Bere gogo muinean Jaungoikoa badela zekien, hantxe bertan.
2002
‎Interpretazioa ekintza indibiduala edo kolektiboa izanda, subjektiboa da, ez baita ber bera denentzat. Interpretazio guztietan (indibidualak izan zein kolektiboak izan) aparteko pisua du interpretatzailearen beraren giza estatusak, kultura mailak, sinismen munduak eta politika jardunak. Hartara, munduaren irakurketa objektiboa ezinezkoa da, objektiboa neutroa, zaporegabea eta usaingabea baldin bada.
‎Beraz, ikusi dugunez, gizakia ez da beti erabat libre bere harreman pertsonaletan edo sozialetan eta informazioaren trukaketan. Existitze hutsa komunikatzea baldin bada, ezinezkoa da ez komunikatzea, eta, hartara, ezinezkoak dira, edozein komunikazio aukeratan, informazioa emateaz gain, nork bere giza eta pertsona identitatearen kokapena agirian ez uztea, eta modu zuzenean nahiz zeharkakoan bestearengandik erantzunen bat igurikatzen duen ametsa bazterrean uztea.
‎Imsersok, bestalde, plangintza eta antolamendua egiteaz gain, programa gauzatzetik eratorritako jarduera guztien jarraipena egiten du. Horretarako, bere erakundearen barruan, bere giza baliabideak eta baliabide materialak ditu. Oporretako programak barne hartzen ditu probintziako hiriburutik helburuko hotelera joan etorria, Institutuak aldez aurretik hautatutako hoteletan pentsio osoko erregimenean egindako egonaldiak, animazio soziokulturaleko programa, egonaldia irauten duen bitartean txandak egiten diren hoteletako eta Gizarte Segurantzako animazio sozialeko programa, eta, azkenik, erabiltzaileak aseguratzeko berariazko poliza, institutuak berak sinatua.
2003
‎Neskaren ezpainak nabaritu zituen kilikari, mihia mihi bila, bizkitartean behereko haragi puskak jantzi batez bere giza izaera gosetia oroitarazten ziola. Erran zion:
‎Nahiz eta erlijioak esan gizakiaren jomuga" beste bizitza" dela, perspektiba horretan oinarrituriko itxaropenak ez du funtsik zientzian, eta soilik dirau alegoriaren nahiz poetikotasunaren alorrean. Hala ere, gizabanako bakoitzak bere giza inguruan duen proiekzioak badu luzapena besteengan, bere giza ekarpena hartu dutenengan, eta berdin dio berarekin harreman zuzenetan sartudiren ala ez.
‎Nahiz eta erlijioak esan gizakiaren jomuga" beste bizitza" dela, perspektiba horretan oinarrituriko itxaropenak ez du funtsik zientzian, eta soilik dirau alegoriaren nahiz poetikotasunaren alorrean. Hala ere, gizabanako bakoitzak bere giza inguruan duen proiekzioak badu luzapena besteengan, bere giza ekarpena hartu dutenengan, eta berdin dio berarekin harreman zuzenetan sartudiren ala ez.
Beraz giza- izaera bitan erdibitu zenez, zati bakoitza bere erdiaren falta sentituz, elkartu egiten ziren. Eta besoekin besarkatuta eta elkarri lotuta, atzera batzea desiratzen, gosez hiltzen ziren eta bestelako utzikeriaz, bereizirik ezer egin nahi ez izateagatik. b Eta erdietako bat hil eta bestea gelditzen zenean, gelditutakoa beste bat bilatu eta lotzen zitzaion, bai osoaren emakumezko erdia topatuta (orain emakumea deitzen dioguna) bai gizonezko erdia, eta horrela hiltzen ziren.
2004
‎Raices â? izena du iturriak, eta bere giza eskulturak puertoricoarren sustraien sinbolo dira: tainoa, espainiarra eta afrikarra.
‎Hizkuntzaren zer nolakoa tresna izaerara murrizten duen ikusmolde honen sustrai historikoak Antzinako Greziaraino iristen direla genioen gorago. Bide luzea egin du beraz giza kulturaren historian ikuspegi honek, orain bere oinarri sendoak kolokan jarriak izanagatik. Horregatik, besterik gabe, goazen erro historiko sakon horien berri ematera, auziaren luze zabala bere testuinguru egokian kokatzeko.
‎Orduan hasi zen zuhaitzak, hegaztiak, euria, mendiak eta, batez ere, harrobietan aitak zapaltzen zituen gizonen egoera gogorra hautematen. Gai horiek eragina handia izango zuten literaturgintzan: idazlanetan eta olerkietan, baita bere giza konpromiso pertsonalean ere.
‎Psikologiak, soziologiak, antropologiak, etnologiak eta gisa bereko giza zientziek denbora eta lanaren poderioz zientzia estatutua erdietsi duten bezala, etikak ere halako estatuturik lor lezake, Wittgensteinek eta bestek uste zutenaren kontra. Egia esan, oraintsu arte filosofiaren nahiz teologiaren adar bat bezala kontsideratua izan da.
‎Zorrotz mintzatuz, jabetze horri baino areago jabetze horren jabeari, hots, gizakia den errealitate substantibo horri deritza" errealitate morala" Zubirik. Gizakia errealitateaz jabetzerakoan (jabetu hitzaren bi zentzuetan) hainbat ezaugarri edo berezitasunen jabe egiten da, ezaugarriok bere giza nortasuna (giza nortasun propioa, banaka mintzatuz gero) moldatzen eta osatzen dutelarik. Gizakiaren nortasun hori errealitate moralaren espresio eta adierazpena dateke.
2005
‎Orduan, birusa lehen aldiz giza kontsumorako zerrietan isolatu zen eta birusek beren material genetikoa eta egokitzeko ahalmen handia aldatzeko duten erraztasuna egiaztatu zen. Oraindik ez dakigu H5N1 birusak giza organismoan zer eragin duen, baina OMEren presagiorik okerrenak dira eramaile berean giza gripearen birusarekin nahastea. Bi birusak zerri aziendaren artean zabaldu eta gizakiengana iristen badira, «hilkortasun handia» eragin lezake, OMEko adituek diotenez.
‎Grotiusen formulazio berri horrekin, zuzenbidea bera giza meneko egiten da. Zuzenbidea ez da, horratio, Jainkoaren baitan dagoen zerbait, giza seme alaben arrazoimenean berezko den zerbait baino.
‎Bien arteko elkarlana nahitaezkoa da eta, zentzu honetan, horrelako esaldiak aurkitzen ditugu bere testuetan: " gizakiaren benetako helburua[...] bere indarren formazio bateratua, garaiena eta proportzionatuena lortzea da";" osasunez eta energiaz beteriko gizakiaren zoriona, hain zuzen, bere indar fisiko eta morala erabiliz helburu Bati jarraitzean eta berau lortzean datza" 126 Berak giza- izakiaren formazioaz hitz egiten duenean, azken batean, bi gauza uztartu beharraren aldarrikapena egiten du: batetik, pertsona bati kanpotik datozkion beharrei aurre egiteko bere abileziaren garapena eta, bestetik, pertsona horrek barrutik datozkion exijentziei erantzun egokia emateko gaitasunaren hazkundea.
‎" Hizkuntza, nazioaren eta iraganaren ekintza den heinean, gizakiari arrotza zaion zerbait da" eta, zentzu honetan," gizaki hau hizkuntza horri lotuta" agertzen zaigu; aldi berean, ordea," gizaki honek berak aberastua, indartua eta suspertua ikusten du bere burua, hain zuzen, hizkuntza hartan bere aurreko belaunaldiek jarritako guztiagatik" 139 Produkzio linguistiko guztiak kontestu espazio tenporal jakin batean emandako gertakari historikoak dira eta, beraiei esker eta aldi berean, gizabanakoek —bakoitzak bere erara— iraganeko hainbat bizipen jasotzen eta gaurkotzen dituzte. Honi esker pertsona bakoitzak bere aktibitatea martxan jartzen du, benetan sortzaile izateko aukera irabazten du eta, honen guztiaren haritik, bere giza- formazio prozesuan aurrera egiten du. " Hizkuntzak" askoz ere gehiago dira" zeinu arbitrarioak" baino eta," euren egituraren berezitasunari esker", posible zaigu" bizitza espiritualean sakonago sartzea" eta, honela," egia ikertzeko eta ezagutzeko baita iritziak eta karakterea osatzeko ere baliabideak aurkitzea" 140 Beti ere hizkuntzak, gorago aipatu bezala, gizabanako ezberdinek bat egiten duteneko puntua edo hauen pertzepzio eta egitasmoak elkarri ezagutzera emateko esparrua osatzen du, berau gainera gizakiaren indibidualitate errealarekin erlazio estuago eta biziagoan aurkitzen den elementua delarik.
‎Azken honekin lotu beharrekoa da, hain zuzen, gure autoreak bere giza hizkuntzaren estudio entziklopedikorako aurreikusten duen" garrantzi altueneko helburu osagarri bat" 170, alegia, hizkuntz estudioaren erraztearekin zerikusia duen helburua. Aurreko orrialdeetan, baina, aipatu ditugu jada aztergai honekin erlazionatutako aspektu batzuk, espresuki eta batez ere, hizkuntzen ikas irakas prozesuak gizakiaren hezkuntzarako duen zerikusia kontsideratzerakoan.
‎Euskal gaiak, idazlan honetan behin baino gehiagotan aipatu bezala, berebiziko garrantzia du Humboldten bilakaera intelektualean. Hari esker ulertzen du honek, hain zuzen, zer nolako esanahia eta garrantzia duen berez hizkuntzak gizakiaren izaterako eta formaziorako, eta, honen haritik, zergatik eta zertarako garatu behar duen bere giza- teoria hizkuntz estudio orohartzaile baten eskutik. Testuinguru honetan kokatzen da euskal monografia zabal eta oso bat burutzeko bere asmoa eta, berau horrela inoiz burutua izan ez bazen ere, egia da aztergai honen inguruko idazlan asko aurkitzen ditugula haren obran.
‎Hemen antzematen da, berriz ere, gogoeta hauen guztien atzean dagoen oinarri pedagogikoa, ze hezitzailea ez da inoiz giza-errealitatea bere horretan onartzearekin etsian jartzen baizik eta, nolabaiteko inkonformismoa erakutsiz, berak giza- errealitate hori bera hobetu nahi du. Interesgarria izan daiteke ohartaraztea, bestela," irudimen" honen balio antropologikoa, egiaz, J. F. Herbart-ek urte horietan bertan" taktu pedagogikoa" 51 deitzen zuenaren eskutik ederki asko uler eta interpreta daitekeela ere.
‎batetik, beharrezkoa izango du, egun" antropologia sozialak" edota" antropologia kulturalak" egiten dutenaren antzera, gizakia bere izate errealean edo orain den horretan ezagutzea eta, azken finean, giza-fenomenoak ahalik eta gehien biltzea eta ondoen deskribatzea. Bestetik, beharrezkoa izango du ere, egun" antropologia filosofikoak" edota" antropologia pedagogikoak" egiten dutenaren ildotik, gizakia bere izate posiblean edo etorkizunean izatera irits daitekeen horretan ulertzea eta, azken batean, gizakiaren beraren giza- tasuna kontsideratzea eta pertsonen humanizazioa bultzatzea. Antropologiaren bi dimentsio hauek, bata" zientifikoagoa" eta bestea" humanistikoagoa", ezberdinak dira gizakiaren aspektu ezberdinetan zentratzen direlako; baina eta hain zuzen batak bestea ezin duelako ordezkatu, honengatik, Humboldtek biak elkarren osagarri bezala kontsideratzen ditu.
‎Pertsonaren humanizazioa kontsideratzea eta bultzatzea, bestetik, gizakiaren gizatasunarekin bat egiten duen zeregina da, bai, baina zeregin hau abstrakzio hutsean gera ez dadin halabeharrezkoa da gizabanako bakoitzaren errealitate historikoa hasieratik aintzat hartzea. Gure autoreak, hala ere, gizakiaren humanizazioaren perspektibatik dihardu beti eta, zentzu honetan, bere giza- teoria" antropologia filosofiko" bat bezala kontsidera dezakegu edota, zehatzago," antropologia pedagogiko" bat edo" pedagogia antropologiko" bat bezala4.
2006
‎Orduko buru hezurrak ikusita arkeologoek kirurgia egin zitzaiela baieztatzen dute. Beraz giza anatomiaren ezagutza zientifiko sakona zuten. Eta medikuntzan bezain aurreratuak zeuden arkitekturan ere, harriaren erabilpenean maisuak ziren, eraikuntza perfektuak zituzten, nola lerro hala angelu.
2007
‎Baina biktimak lehentasuna duen arrazoi beragatik giza duintasunagatik, alegia, gaizkileak errehabilitatzeko itxaropena, aukera eta baliabideak behar lituzke beti, beti. Baita krimenik handienen egileak ere.
‎Besterik da, errepikatu dugun bezala, Hegel-en praktika artearen edo erlijioaren, edo filosofiaren historialari gisa. Bestetik, berari giza historia politikoa interesatzen zaio, eta historia politikoan Estatua oroz gain; baina azkenean Estatua bera filosofikoki interesatzen zaio, hots, arrazoimenaren historia legez. Alemanian oraindik ez da burutu, Meinecke rekin esateko,, pentsamendu politikoaren jaregitea ideia ezpolitiko unibertsaletatik? 599.
‎baina natura bat hau, bera dena bizi indarra, kreatibitatea (versus natura mekaniko newtondarra, Kant-ena), sive Deus bat alegia, unibertsoaren iturria, bere baitatik sortarazten duena askatasuna eta poesia: historiaren bidea naturala da, hots, natura bizi, kreatiboak berak giza kreaturari ematen dion askatasunarena, sormenarena. Herder beti naturazkoari lotzen zaio.
‎dela, perspektiba horretan oinarrituriko itxaropenak ez du funtsik zientzian, eta alegoriaren nahiz poetikotasunarenalorrean dirau soilik. Hala ere, gizabanako bakoitzak bere inguruan duen proiekzioak badu luzapena besteengan, bere giza ekarpena hartu dutenengan, berarekinharreman zuzenetan izan ala ez.
‎Ez ziren asmatu zeinu arbitrarioak [«willkührliche»] kanpoko premiaren bat asetzeko, baizik eta gizaki izateko, hau da, izaki begiesle eta pentsaketari izateko barneko premiatik sortu zen, lehenago sekula garbi pentsatu gabeko kontzeptua, berba batean sortu, eta berba honetatik, bera giza pentsatze eta sentitzearen legeen emaitza bezainbatean, garatu ziren, lege haietxen analogiaren arabera derrigor, berriak eta berriro berriak499.
‎Funtsean nirekin bat den zeretik sortua den hartan, batean urtzen dira subjektu eta objektu, menpekotasun eta menpegabeziaren kontzeptuak. Hizkuntza nire jabegoa da, nik egiten dudan eran, nik sortzen dudalako; eta horretarako oinarria aldi berean giza belaun guztien hizketan eta hitz egin izanean datzanez gero, haien artean hizkuntzazko komunikazioa etenik gabe egona izan dadin bestean,
‎Rosbashen taldearen emaitzen arabera, Shaggy izeneko gene bat arduratzen da horretaz. Gene interesgarria, bere giza baliokidean (GSK) litioan oinarritutako nahaste afektibo larrien terapiek eragiten dutelako. Horrek esan nahi du giza depresioa gene horretako desoreken ondorio dela?
‎Ikerlanean, elikagai alergenoak hainbat familiatan sailkatu dituzte. Sailkatu ondoren, animalia proteinaren sekuentziak (egitura eta propietate alergenoak) bere giza baliokideekiko izan ditzakeen erlazioak identifikatzen saiatu dira. Emaitzen arabera, batzuen eta besteen arteko hurbiltasuna %54 da alergia izateko edo ez izateko hesiaren ehunekoa.
‎Europako Batasunetik ikasleentzat bidaltzen diren mezuak ere badirudi norabide beretik doazela: "[...] gizateria osatzen eta aldi berean desberdintzen dituzten elementuak aurkitu ditzatela, elementu horien aberastasuna eta aniztasuna baloratuz, munduko edozein kulturatan bere giza ondare propioa islatzen ikasiz". ren ustez, ez. Demokrata baten eginkizuna egoera hori dagoen dagoenean onartzea da.
‎Horren haritik zera dio Ferrerok: " Gizakia proiektu bat da eta ez programa bat" 17 Pertsona bakoitzak, neurri batean bederen, berez du aukera bere giza ibilbidea moldatzeko, alegia, pertsona hori berez da aske bere burua zentzu eta modu batean garatzeko. Honela dio Kriekemans ek:
2008
‎Zientzialariek, gainera, heriotza programatuan edo apoptosian dauden zelulak ezabatzen parte hartzeko egitura elementu bat aurkitu zuten. “Prozesu hori funtsezkoa da organismoak berak giza gorputzak berak sortzen dituen eta gaixotasun autoimmuneak sortzen dituzten antigenoekiko immunitate erantzuna mantentzeko”, dio Casasnovasek. Funtzio horrek ematen duen egitura berezitasuna barrunbe bat da, poltsiko moduko bat, zenbait proteina zelula apoptikoen gainazalarekin bat egiteko aukera ematen duena.
‎Aldi berean giza subjektua bera ere erabat zatiturik dago, ezerk ez baitu iradokitzen gure munduaren esperientzian izate iraunkorrik badenik. Azkenean, munduarekin poz pozik aurrez aurre paratzen garenean aurkitzen ditugu, biak ala biak, mundua eta gu geu, substantziarik gabe.
‎" Dedicando el Gasto Militar a financiar las principales necesidades mundiales". Bertan diotenez, NBEk modu honetan zerrendatzen ditu munduko gabezia eta premia nagusiak bere Giza Garapenerako Txostenetan (txostenok euren lanerako erreferentzia modura darabiltzaten arren, arabar antimilitaristek argi uzten dute ez datozela bat premiak modu asistentzial hutsean konpondu behar horrekin):
2009
‎Hala, Hernaniko alkateak azaldu du berak giza eskubideen defentsan eta pertsonen duintasunaren defentsan egin zituela.
‎Ines Mirandak, Haidarren abokatuak irakurri du gutuna Lanzaroteko aireportuak eskainitako prentsa aurreko batean. Bertan, bere giza eskubideak eta Espainiak nazioarteko legitimitatea urratu dituela adierazi du Haidarrek.
‎Demokratizazio prozesua sendotzeko borondatea justizia egiteko desirarengainetik jartzeko orduan, bertako eliteek gizarte zibilaren kaltetan izan zuten jokabidea garrantzi handikoa izan zen. Era berean, garai hartako nazioarteko testuingurua kontuan hartu behar da, gaur egunean bezainbesteko arreta ez baitzitzaienematen egiaren ezagutzari eta bere giza eskubideen bortxaketa larria pairatu zutenbiktimei euren izaera aitortzeari. Horrek guztiak neurri batean espainiar erregimenberriak bere iraganari aurre egiteko aukeratu zuen bidea azaltzen du.
‎Espainiako Abokatuen Kontseilu Nagusiak bat egin du Haidarrekin, eta hari aireportuan eusteak mugitzeko askatasuna urratzen duela. Haidarrek berak giza eskubideak eta nazioarteko legedia urratzea egotzi dio Madrili. Izan ere, inori ezin zaio arrazoirik gabe bere herrialdera itzultzea debekatu.
‎Bere eginkizun nagusia da giza eskubideak eta demokrazia babestea, eta helburu hori sendotasunez betetzen laguntzera dator Hizkuntzen Euroituna. Izan ere, Euroitunaren sarrera hitzetan adierazita dagoenez, Nazio Batuen Eskubide Zibil eta Politikoen Nazioarteko Hitzarmeneko printzipioen arabera, eta Europako Kontseiluaren beraren Giza Eskubide eta Askatasun Oinarrizkoen Babeserako Hitzarmenaren izpirituari jarraiki, eskubide ukaezina da eskualdeko edo eremu urriko hizkuntzak bizitza pribatuan nahiz publikoan erabiltzeko eskubidea. Hori ez ezik, Hizkuntzen Euroituna sinatu duten Estatuek diotenez, demokrazian eta kultura pluraltasunean oinarrituriko Europa eraikitzeko garrantzitsua da eskualdeetako edo eremu urriko hizkuntzak babestu eta sustatzea.
2010
‎Mendean azkartu egin baita, eta erritmo bizian gainera. ...ologue" (14.edizioa). uneSCoren Endangered Languages izeneko txostenaren arabera, hizkuntza ugari dira galtzeko arriskuan edo mehatxupean aurkitzen diren munduko hizkuntzak, eta zerrenda gorri horretan agertzen da euskara (euromosaic). euskarak hiztun gutxi ditu, milioi bat azpitik eta hezkuntza sisteman irakasten bada ere, eskoletan ikasten duten gazte denek, ez dute erabiltzen hizkuntza hau bere giza harremanetan. euskararen ezagutza eta erabileraren arteko errealitate hau agertzen dute, eusko Jaurlaritzak, nahiz beste zenbait erakundek, egin izan dituzten hainbat ikerketek, horien artean iV Mapa Soziolingüistikoak, 2006ko erroldako datuetan oinarritzen denak. arazo honen inguruan kokatu nuen neure tesi lana ere (larrañaga n. 1996) eta hartarako, 13 urteko gaztetxoen artean egindako da...
‎Oso jende gutxik ikusi du bi aldiz, eta askoz gutxiagok gogoratzen ditu biak. Ikuspuntuari buelta emanez gero, kontrakoa da; Halley kometa bera giza belaunaldi askoren lekuko izan da. Historiaren lekukoa izan da, 75 urtean behin egindako bisitaldietan zehar.
‎Nazismoarekin harremanik izan zuten zientzialariei buruzko inkestarik egingo bagenu, ziur asko Einstein izango litzateke aipatuena. XX. mendearen hasieran egin zuen lan paregabeaz gainera, bakearen ikono bihurtu zen bere giza jarrerari esker. Haren gurasoak juduak zirenez gero, naziak gobernura iritsi bezain azkar AEBetara alde egiteko erabakia hartu zuen Einsteinek.
‎José Antonio Benito eta Martín Fernándezek ‘Testu iruzkina: asimilazioa eta zentzu kritikoa’ lanean dioenez, “ez du ikaslearen memorizitate gaitasuna sustatu nahi, baizik eta testuak dioena bere giza eta adimen ezagutzen beste alderdi batzuekin erlazionatzeko gaitasuna garatu nahi du”. Hori gauzatzean, adierazten dute erlazio arrazionala ezartzen dela ikasten diren edukien eta lehendik zituzten ezagutzen artean.
‎Ondorio horretara ailegatu da NBE Nazio Batuen Erakundeko Myanmarrerako kontalaria, Tomas Ojea Quintana. Eta halaxe jakinarazi dio erakunde bereko Giza Eskubideen Batzordeari. Agintari militarrek egindako giza eskubideen urratzeak nazioartean krimen larritzat jotzen diren kategoria horietan sar litezkeen argitzeko, hala, ikerketa serioa egiteko eskatu du.
‎Bigarrenez, behin baino gehiagotan esan dugun moduan, legea giza jokabidearen moraltasun erregela da, eta moraltasun hori behar dute, hala gizarteak, nola berori osatzen duen gizaki bakoitzak. Hortaz, legea bera giza erkidegoarentzat ez ezik, erkidego horretako pertsona bakoitzarentzat ere bada.
‎Alabaina, hori egin aurretik, komeni da, Platonek ezarritako lege moten artetik, laugarrenari buruz zerbait esatea. Berak giza lege deitu zion horri. Aristotelesek, aldiz, legezko zuzenbide deitu zion, eta honetara deskribatu zuen:
‎Baina kontu hartze hori ezin zitekeen handiegia izan, hain zuzen, ama hizkuntzak linguistikan bertan eduki lukeen oinarrizko eragina —azken ehun urteotako ikerketek erakutsi duten bezala— txikiegia izan delako. Beti ere eragozpen nagusia —hizkuntza komunitateei buruzko ezagutza nahikoa garatu ahal izateko oztoporik handiena— bestelako bat izan da zalantzarik gabe, hain zuzen, hizkuntza komunitateari berari giza bizitzan bertan aurresuposatu izan zaion gehiegizko ebidentzia. Oharkabean geratu dira, halaber, ama hizkuntzaren beraren emaitzarik sakonenak, eta, zentzu horretan, errazago uler dezakegu zergatik ama hizkuntza zer den atzematen duen garai batek, egiaz, hizkuntza komunitatea zer den ere sakonago ulertzen duen.
‎Bere zentzu osoan hartu behar da honakoa: gizaki bakoitza baldintza jakin baten menpeko da, zeinen arabera berak ezin duen bere giza hizkuntza indarra bakarrik garatu, baizik eta ezinbestean talde lanean sortarazi behar duen, hala nola, hizkuntzaren giza legeari eraginkortasun iraunkorra ziurtatzen dion talde lanean. Hizkuntza indarraren garapen bateratu horretan, bada, ama hizkuntza bakoitza —hizkuntza komunitatearen bidez— mundua izendatzeko prozesu bezala garatzen da.
2011
‎Bistakoa denez, ez naiz hizkuntz filosofiaren ur handitan sartu hizkuntzaren eta pentsamenduaren arteko dialektikan hizkuntzak pentsamendua baldintzatzen duela baiesteko. Aski izan zait hizkuntza bera giza kezken artean kokatzea hizkuntzaren zoriak gure pentsaeran eragin zuzena duela egiaztatzeko. Ariketa sinple hori aski eta gehiegi baita, bere horretan, gizakiaren etxea hizkuntzazkoa ere badela erakusteko.
‎Zehatzen azpititulua Zientzia Sozialen Euskal aldizkaria zen, eta beraz Giza eta Gizarte Zientzien arloko lanak argitaratu zituen, hala Ekonomia, Politika, Soziologia, Zuzenbidea, Hezkuntzari buruzkoak, nola Literatur Kritikari edota Psikiatriari buruzkoak ere. Aldizkariaren mailari dagokionez, Zehatzen bertan 1977ko aurkezpenean agertutakoa hona ekarri dugu:
2012
‎Olanok ondo asko dioen bezala, inork inor behartzekotan, erdaldunak behartzen du euskalduna. Berezko herri mintzaira hitz egiten duenak burua makurtu, bere giza duintasun eta eskubideak zapuztuta sentitu, eta beste hizkuntza batean mintzo zaionaren aurrean amore ematea ote da «elkarbizitza linguistikoa» Urkulluren iritziz. Zein aldetan dago hor inposizioa eta zein aldetan jarrera demokratikoa?
‎Haren aita, Charles Denis Bartholomé Bovary, ofizial mediku militar baten laguntzaile ohia, 1812 urte aldera kinto libratze arazoetan konprometitua eta garai modutsu hartan zerbitzua uztera behartua, bere xarma pertsonalez baliatu zen orduan, ehun merkatari baten alabaren baitan eskaintzen zen hirurogei mila liberako dotea iragaitzaz atxikitzeko, hura bere giza plantaz enamoratu baitzen. Gizaseme bikaina, arranditsua, ezproi soinu handia eraginez, papiloteak bibotearekin elkarturik zituela, behatzak beti eraztunez horniturik eta kolore ikusgarriz jantzirik, gizon bizkorraren itxura zeukan, saltzaile ibiltari baten bixitasun airosarekin.
‎Aipu horretatik ondoriozta dezakegu, Orixe ez bezala, Galileo ondoko irakurle hiritarrarekin ari dela Mitxelena; bere adimen usteek eta ez dogmen irakaspide ziurrak gidatzen duen XX. mendeko irakurle euskaldunarekin. Horregatik ikasia, jantzia behar du izan Mitxelenaren norentzakoak; hau da, nonahi eta ez Euskal Herrian bakarrik179, gaiaren konplexutasunari aurre egingo dion edonongo irakurlea, eta aldi berean giza- jakitearen mugez arduratzen dena.
‎2.Gizaki guztiek dute, banaka edo taldean, garapenaren erantzukizuna, kontuan izanik bere giza eskubideak eta oinarrizko askatasunak errespetatzeko beharra eta gizakiaren beraren betebeharrak erkidegoarekiko; izan ere, hori da gizakia askatasunez eta osotasunean pertsona egiteko eremu bakarra, eta, ondorenez, gizakiek garapenerako ordena politiko, sozial eta ekonomiko egokia sustatu eta babestu behar dute.
‎37.Emakumearen izaera berdintasunak eta bere giza eskubideak, Nazio Batuen sistema guztiaren jarduera garrantzitsuenetan barruratu behar dira.Nazio Batuen kasuan kasuko organo eta mekanismoek aldian aldian eta modu sistematikoan tratatu behar dituzte gai hauek.
‎59.2005 urterako, kontuan harturik epidemiaren testuinguru eta izaera, eta mundu mailan, batez beste, emakumeak eta neskak daudela GIB/ HIESak gehien gehien ukituta, nazio estrategiak moldatzea eta horien aplikazioa azkartzea, betiere, horiek: emakumearen aurrerapena eta bere giza eskubide guztien gozamena sustatzen badute; gizonen eta emakumeen erantzukizun partekatua sustatzen badute, arriskurik gabeko sexu harremanak ziurtatzeko; emakumeari gaitasuna ematen badiote, askatasun eta erantzukizun osoz kontrolatu eta erabaki ditzan bere sexualitateari buruzko gaiak, bere gaitasuna areagotzeko helburuarekin, HIESaren aurka babesteari begira;
‎Haurrak ezin du txakurra jostailu batekin nahastu. Bere giza familiaren mendeko izaki bizia dela ulertu behar du. Etxean izateak dakartzan eguneroko betebeharrak azaldu behar zaizkio:
‎Baliteke animalia horiek ez egotea legeak beren ongizatea bermatzeko eskatzen dituen baldintzetan. Hori gertatzen da jabeek jabetza pribatuen segurtasunari lehentasuna ematen badiote eta txakurra jabeekin harremana behar duen edo bere giza familiaren nukleoan integratuta sentitu behar duen animaliatzat hartzen ez badute. Zakurrak, zaindari lanak betetzen dituen arren, mikrotxiparekin identifikatuta egon behar du, legeak dioen bezala, eta, behar izanez gero, osasun laguntza jasotzeko aukera izan behar du, bai eta txertatuta eta parasitoak kenduta ere, gainerako txakurrek bezala.
‎Txakur baten heriotzak nekez gaindituko du bere giza familia. Txakur batek 17 urte arteko bizitza partekatu dezake jabeekin.
‎Jabe askok ez dakite noiz eta nola zigortu edo saritu txakurra. Behar bezala egiten denean, txakurrak bizikidetzako oinarrizko arauak ikasten ditu, bere giza familiarekin arazorik gabe moldatzeko. Baina ondo egiten ez bada, nahi ez diren jarrerak larriagotzeko arriskua dago.
‎Azaldu behar zaio ezen, jokoen lagun bikaina izateaz gain, haiek izateak erantzukizun ugari dakarrela. Bere giza familiaren mendeko izaki bizia dela ulertu behar du. Bere lagun berriarekin egunero iritsiko diren betebeharrak azaldu behar zaizkio:
‎Arrasto batzuek hori argitzen laguntzen dute: ondo sozializatutako txakurkumea arazorik gabeko txakur heldua da, bere giza familiari ondo egokitzen zaio, pertsonekin eta animaliekin harreman egokia du eta ez du arazorik jaberik ez izatea onartzeko.
‎Horrela, txakurrak bere prozesua osatu ahal izango du. sozializazioa. Horrek esan nahi du txakurkumeak modu egokian ikasten duela bere kideekin harremanak izaten. 2 Txakurra ondo egokitzen zaio bere giza familiari Txakurra jabeekin bizitzen hasten denean, normalena da pixkanaka eta arazorik gabe egokitzen zaiola bizi den etxeko dinamikari, bai etxeko ordutegiari, janaria barne, bai eguneroko ibilaldiei. Txakurra ere bere etxebizitzaren espaziora egokitu behar da.
‎2 Kanpaldia txakurrarekin, Pontevedratik Granadaraino Espainiako probintzia guztietan daude txakurra onartzen duten kanpaldi eremuak Udan zakurrarekin kanpin batean egoteak aukera ematen du hiriko etxebizitza baten errutinatik irteteko. Kanpinak naturaz gozatzeko aukera ematen duten lekuetan egoten dira, eta txakurrari gustatuko zaio hori bere giza familiarekin esperimentatzea. Aukera asko daude; izan ere, Espainiako probintzia guztietan txakurrak onartzen dituen kanpaldi eremu bat dago, Pontevedratik Granadaraino.
‎Normala da agure bat mehatxupean sentitzea, bere lagun gazteak neurriz gainditzen badu: bere lidergoa arriskuan dagoela sentituko du (bere ustez, bere giza familia ere barne hartzen du). Hurbiltze arauak txakur zaharrak markatu behar ditu Txakur zaharraren eta kumearen arteko lehen topaketak bortitzak izan daitezke ikusten duen norbaitentzat.
2013
‎Giza baliabideen plan estrategiko baten helburu orokorrak eta jarduketa proiektuak?? Industria zerbitzuen Serviemsa enpresak helburu orokor batzuk ezarri ditu bere giza baliabideen plan estrategikoan; besteak beste, hauek: Beharrezko giza baliabideak planifikatu, eskuratu eta egokitzea, eta haien sustapena, ibilbide profesionalaren garapena, lana egiteko era eta ordainsaria hobetzea.Langileen konpetentziak eta prestakuntza hobetzeko eta bezeroei eman beharreko zerbitzuek eragindako beharretara egokitzeko trebakuntza prozesuak bultzatu eta hobetzea.Helburuok...
‎Giza baliabideen plan estrategiko bat garatzeko agiriak?? Enpresa batek helburu orokor hau finkatu du bere giza baliabideen plan estrategikoan: Modernizazio teknologiko eta informatikoaren bidez, barne komunikazio eta informazioko sistemak ezartzea, giza baliabideei buruzko politiketan erabaki hobeak hartzeko.Helburu hori lortzeko, proiektu hauek pentsatu dira: Giza baliabideak kudeatu eta kontrolatzeko aplikazio informatiko bat ezartzea.Interneteko atari bat diseinatu eta mantentzea langileentzat.Bar... Helburu hori lehen urtean lortzea da asmoa; urtarriletik ekainera, lehen proiektua garatuko da; otsailetik abendura, bigarren proiektua; eta, martxotik irailera, hirugarren proiektua.Proiektu bakoitzari, hurrenez hurren, 106.000, 90.000 eta 4.000 euroko aurrekontuak esleitu zaizkie.
‎leptospirosia eta kiste hidatidikoak (larba parasitarioen kumulua), pertsonak kutsa ditzaketenak. Horregatik, bai txakurraren bai bere giza familiaren osasunagatik, animaliaren barne desparasitazioa funtsezkoa da. 2 Zakurraren kanpoko desparasitazioa mendian Arkakusoak eta akainak animalia asko bizi diren landa eremuetan ugariagoak dira. Behiek, ardiek eta zaldiek hurbil bizi den txakurraren kanpoko parasitoak kutsa ditzakete.
2014
‎Aurrenik, testuak zein kultura moral eta erretorika patriotikotatik gatozen gogorarazteko merezimendua du: aberriak beti arrazoi duela, egia eta gezurraren gainetik eta ongi eta gaizkiaren haraindian dagoela, aberriagatik geu hiltzea edo besteak hiltzea, zilegizko ez ezik, obligaziozko dela, etab.1697 Hots, aberriaren, askatasuna eta justizia ez, baizik handikeria hutsa bera giza biziaren oso gainetik jartzen zuen morala, katolikoa zein liberala (ez aipatzeko sozialista iraultzailea). Morala utzita, Cánovasen nazioaren kontzeptuan egungo Konstituzioaren metafisikoak ikus litezke iragarrita.
‎Beraz, eragilea patriarkatua genuke. Eragileak subjektuaribehar hori jakinarazten dio (indarkeria sinbolikoaren bidez) eta subjektuak badaki, bere giza hegemoniak bizirik jarrai dezan, emakumeen boterea neutralizatu beharduela. Beraz, subjektuak objektutzat boterea du eta hori lortzeko emakumeen kontrakoerasoak aktibatuko ditu (indarkeria tipo guztiak).
‎El can esterilizatuta dago Horrek hormona aldaketa eragiten dio, eta, horren ondorioz, apetitua handitu egiten zaio, eta obesitatea izateko arrisku handiagoa du. Txakur sedentario batek, jarduerarik ezaren ordez, janari platera joan eta etorri. Los txakurrak imitatzen dituzte eta jabearen ohituretara egokitzen dira Beraz, bere giza familia bidezkoa dena bakarrik igarotzen bada edo gehiegi elikatzen bada, baliteke txakurrak gauza bera egitea. Txakur sedentarioaren osasunerako arazoak Txakur batek jarduera fisiko pixka bat egin behar du egunean, osasuntsu egoteko.
‎Hona hemen zenbait jarraibide. Txakurrarekin jolasteko denbora luzatzea Txakurrarekiko elkarreragina funtsezkoa da bere giza familiarekin integratuta senti dadin. Ohiko betebeharrak betetzeko etxetik alde egitea ezinbestekoa da, baina garrantzitsua da denbora librean jokatu txakurrarekin. Jarduera errazak bezain errazak pilota jaurti edo ezkutatu, zakurrak berreskura dezan animaliak bere txakur izaerari eusten eta jabeekin harremanak estutzen laguntzen dute.
2015
‎–Jainkoak aska nazala apaingarri txarretatik!?; dena dela, hau lau laua da eta, erreinuko nagusienetakoa izan arren, uste dut gutxi direla hau baino apalagoak. Nik erruki nion, eta erruki diot, askotan bere berezko joeraren arabera ez baina, bere giza mailarekikoa bete nahirik ari dela ikusiz. Zerbitzariekin ez dago asko fidatzerik, berak onak bazituen ere.
‎«Abandonatutako txakur helduak bigarren aukera baten zain daude txakurtegi eta adopzio zentroetan, bidegabe eta bortizki abandonatu ondoren. Txakur handiak oso bereziak dira, maitasun bila dabiltza eta are gehiago ematen zaizkio bere giza familia berriari», azaldu du Animalien Lagunen Elkarte Nazionalak. Irudia:
‎Habian dagoen eliza, barrutik kanpora daramana bere giza eta fede esperientzia da, gizaki gizakoi bihurtzen duen Ebangelioa, ate blindatuak (geure bihotzekoa, gure ideologi eta taldeetakoa, ekonomia eta herri historia, kultura ezberdinen arteko harresiak) desegiten laguntzen duen erruki kreatzailea aldarrikatzen duena. Gure elkar bizitzan Errukia jartzea, bihotza jartzea esan nahi du, erraiak jartzea.
‎Zinegile finlandiarrak Jaialdiaren Ohorezko Mikeldia jasoko du, bere filmografia osoan" erakutsi duen oso estilo pertsonala aintzatetsiz, bere irudietako bakoitzari ematen dion esanahi etiko eta estetiko sakonarengatik eta bere giza izaeraren behaketa sarkorrak erakutsi duen izaera lokal eta unibertsalarengatik".
‎Kontzentrazio zelaiaren murrizketa da: presuna bat umiliatzea bere giza izaiteaz eta irudiaz desjabetzerainokoan. Inpunitate politikoa desegin beharra dago!
2016
‎Don Kixote, Good Will Hunting edo CSILas Vegas, heroirik gabeko fikzio lan bikainak dira esate baterako. Pertsonaiak bere giza duintasunean azaltzen dituztenak, zeharo akats gabea ez den duintasunean. Zenbat heroi eta zenbat gizaki duin ageri den gure bizitzan, gure telebistan, gure irakurgaietan, gure jolasetan, horrek ematen digu, bizi garen inguruaren ukitu indoeuropar edo ukitu dolmenikoaren neurria.
2017
‎–Hemen?, egin nuen,, arima xume eta atzarri batek sukar mistikoari bere tamaina gizatiarra eratxiki ahal izango lioke. Ez dago hemen ez gailur patar inhumanorik, ez lautada boluptuoso nagirik, baizik eta arimak, bere giza gozotasun hartarik ezer galdu gabe, gora egiteko behar duena doia. Honelako aurkintze batek ez ditu moldatzen ez heroiak ez urdeak, taxuzko gizonak baizik?.
‎Berak baizik ez zekien bere heriotzara buruz ari zela. Izarren azpian isilik negarrez, bere giza bihotz izutu eta dardartia kontsolatzen saiatzen zen. –Ene bihotza, gari alea bezala lurperatu eta hil behar duzu.
‎Baina barnean bere giza bihotza dardaraz eta espantuz laztua zegoen, eta ez zuen hil nahi...
‎Nola zaldunak bere azpiko zaldiarekin eta kapitainak bere ontziarekin gorputz bakarra osatzen duten, halaxe zuen Zorbak ere meategiarekin bat egiten. Lurpeko galeria sare hura bere gorputzeko zainen sarea balitz bezala sentitzen zuen, eta mendiaren ikatz masa ilunek sentitzerik ez zutena, Zorbak bere giza ezaguerarekin sentitzen zuen.
‎Babes bakarra zentro honetan aurki dezakete?. Testigantza hura bat dator urte berean Giza Eskubideen Nazioarteko Federazioak argitaratu txostenarekin; horren aburuz, emakumeak erbestera joateko arrazoi nagusia sexu indarkeria izan da. Biktimek pairatzen duten, estigma?
‎Demokrazia bera jokoan da hemen. Aitzina jo eginen dugu bururaino molde egoki guziz bere giza begirada lejitimoarekin.
2018
‎Rene Samuel Cassin israelita dugu, erlijioz judua, eta berak dioen bezala, Giza eskubideen aldarri orokorra Biblian oinarritzen du, Dekalogoa laikotuz. Nolaz erran daiteke mendebaldekoa dela, eta beraz giza eskubideek mendebaldera mugatu behar luketela. Kulturen arteko diferentziek ez dute jendetzaren oinarrizko batasuna hausten, batasun hori ADNean finkatzen baita:
‎Ez dago gizakiaren presentziarik gabeko egoerara itzultzerik, harekin inolako harremanik izan ez duen eremu basatirik ezagutzea ezinezkoa den bezala, haren existentzia frogatzeko gizakiaren lekukotasuna beharrezkoa delako. Are gehiago, naturaren ezagutza bera giza- jakintza mekanismoen menpe dago: Timothy Mortonek modu probokatzailean adierazi bezala, hizkuntzatik kanpo natura ez da existitzen.
‎Ugazaba subirano batek, nirea da? esan dezake bai bere mende dagoen pertsonaz, bai bere jabetzako gauzez, baina, Pufendorfek dioenez, nahiz eta ugazaba horrek eskubide osoa izan bere jabetza materialekin nahi duena egiteko (jabetza horiek ezin dira hondatu), mugatua du bere giza mendekoen gaineko eskubidea: esklaboak babestu beharra du haiek bere aginduak betetzearen truke.
‎Subjektuaren gaiari dagokionez, Wittigen feminismo erradikalak jarrera anbiguoa dauka teorien espektroan. Batetik, badirudi Wittigek auzitan jartzen duela substantziaren metafisika, baina, bestetik, berarentzat giza subjektuak, norbanakoak, jarraitzen du izaten agentziaren leku metafisikoa. Argi dago Wittigen humanismoak aurresuposatzen duela egile bat dagoela ekintzaren atzean, baina, hala ere, haren teoriak deskribatzen du nola eraikitzen den generoa modu perfomatiboan kulturako jardun materialen markoan, eta auzitan jartzen du «kausa» eta «ondorioa» nahasten dituzten azalpenen hurrenkera kronologikoa.
‎Kontua da momentu horretara arte ziur nengoela ni izan nintzela bere atzetik aritu zena hilabete horietan guztietan zehar, enpresako Gabonetako afarian parean suertatu zitzaidanetik; aurretik ikusia nuen pare bat aldiz, pasilloetatik, berak Giza Baliabideetan egiten baitu lan eta nik Marketing alorrean. Harritu ninduen, afari horretan izan genuen lehenengo elkarrizketa jolastian zehar, zenbat urte zituen jakiteak:
‎Alabainan ez dut nahi izan edozein irakurlek aisa ulhert dezan; dakhuskezunez, poemaren guna oso nire baithatikoa da, oso subvektivua, eta neholaz ere ez nuke nahi nire sendimenduen berri vulgum pecus ak jakin lezan. Hots, gutientzat dut idatzi neurthitzalde hori (bertzeek ere zerbaiska goza ahal dezatentzat, hargatik, saiatu naiz forma den aldetik ahalik aphainen egitera, hoskidetzaz, akzent jokuaz, hitzen hautuaz) bainan zeuri, ez bakharrik ene adiskide, bainan aphez eta beraz giza- gogoaren ezagutzaile bait zara, aphur bat azalkatu nahi neraukezu. (Mirande, 1995:
Bere giza gurasoek
2019
‎Beste era batera esanda, kanadako estandarrak gurera ekarri eta gure egoerara egokitu daitezke. estandar hauek nazioarteko elkarlana sustatzen lagun dezakete, kasu honetan hainbat ezaugarri partekatzen dituzten eremu elebidunen arteko sinergiak bilatuz, arretaren normalizaziorako tresna gisa. azken batean, kanada, euskal herria eta gales bi ele ofizial dituzten eremuak dira, non hizkuntzen arteko aldea handia den (elkarren artean ulertezinak izaterainokoan sarri), eta antzerako kultura dutena, azken batean mendebaldeko herrialde aurreratuen artean baitaude horiek guztiak. osakidetzarentzat, beraz, aukera bat eskaintzen dutela esan daiteke: bere giza baliabideak kontuan hartuta (kanadan edo galesen baino askoz profesional elebidun gehiago, alde handiz), hizkuntzaren gaian mundu mailako lidergoa lortzekoa. euskararen, eta hortaz, arretaren normalizazioak, nazioarteko prestigioa ekar baitiezaioke, bere izena eta irudi korporatiboa hobetuz. erreferentea izan daiteke, berrikuntzan zein ezarpenean aitzindari izateagatik nabarmenduko den eraku... arretaren normalizazio prozesuan prestigioa, adostasuna, nazioarteko proiekzioa eta bermea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera 122 (0,80)
Bera 2 (0,01)
Lehen forma
bere 78 (0,51)
bera 9 (0,06)
berean 7 (0,05)
berak 6 (0,04)
beraz 5 (0,03)
Bere 3 (0,02)
beraren 3 (0,02)
berari 3 (0,02)
Berak 2 (0,01)
Beraz 2 (0,01)
berarentzat 2 (0,01)
bereko 2 (0,01)
beragatik 1 (0,01)
bere baitan 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bera giza familia 13 (0,09)
bera giza eskubide 11 (0,07)
bera giza izaera 6 (0,04)
bera giza baliabide 4 (0,03)
bera giza duintasun 3 (0,02)
bera Giza eskubide 3 (0,02)
bera giza oinarri 3 (0,02)
bera giza baliokide 2 (0,01)
bera giza bihotz 2 (0,01)
bera giza ekarpen 2 (0,01)
bera giza gogo 2 (0,01)
bera giza hizkuntza 2 (0,01)
bera giza kondizio 2 (0,01)
bera giza maila 2 (0,01)
bera giza proteina 2 (0,01)
bera giza subjektu 2 (0,01)
bera giza teoria 2 (0,01)
bera giza anatomia 1 (0,01)
bera Giza baliabide 1 (0,01)
bera giza balio 1 (0,01)
bera giza begirada 1 (0,01)
bera giza belaun 1 (0,01)
bera giza belaunaldi 1 (0,01)
bera giza bizi 1 (0,01)
bera giza bizitza 1 (0,01)
bera giza dimentsio 1 (0,01)
bera giza ehizaldi 1 (0,01)
bera giza erkidego 1 (0,01)
bera giza errealitate 1 (0,01)
bera giza eskultura 1 (0,01)
bera giza estatus 1 (0,01)
bera giza existentzialismo 1 (0,01)
bera giza ezaguera 1 (0,01)
bera giza formazio 1 (0,01)
bera giza galga 1 (0,01)
bera Giza garapen 1 (0,01)
bera giza giro 1 (0,01)
bera giza gorputz 1 (0,01)
bera giza gozotasun 1 (0,01)
bera giza gripe 1 (0,01)
bera giza guraso 1 (0,01)
bera giza harreman 1 (0,01)
bera giza hegemonia 1 (0,01)
bera giza historia 1 (0,01)
bera giza ibilbide 1 (0,01)
bera giza ideal 1 (0,01)
bera giza inguruan 1 (0,01)
bera giza irudi 1 (0,01)
bera giza itxura 1 (0,01)
Bera giza izaki 1 (0,01)
bera giza izate 1 (0,01)
bera giza jakin 1 (0,01)
bera giza jakintza 1 (0,01)
bera giza jarrera 1 (0,01)
bera giza jokabide 1 (0,01)
bera giza kezka 1 (0,01)
bera giza komunitate 1 (0,01)
bera giza konpromiso 1 (0,01)
bera giza kontraesan 1 (0,01)
bera giza kreatura 1 (0,01)
bera giza krisialdi 1 (0,01)
bera giza kultura 1 (0,01)
Bera giza lege 1 (0,01)
bera giza mendeko 1 (0,01)
bera giza meneko 1 (0,01)
bera giza nortasun 1 (0,01)
bera giza ondare 1 (0,01)
bera giza pentsatu 1 (0,01)
bera giza planta 1 (0,01)
bera giza praktika 1 (0,01)
bera giza talentu 1 (0,01)
bera giza tasun 1 (0,01)
bera giza zientzia 1 (0,01)
bera giza ziurtasun 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia