Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2013
‎Berak erantzun dotore eta zehatza emango zuen, baina ez da erraza orain hori asmatzen hastea. Gazte gaztetan hasi idazten eta mendearen joanean aldiak, aroak, gustuak eta pertsonak aldatzen joan arren, berak ez zion idazteari utzi azkeneko eguneraino. Horrez gainera, burua beti argi eta zabalik eduki zuen, ikasteko prest.
‎Beste testuetan, komunikatiboetan, egilea baino garrantzitsuagoa da hartzailea, eta helburu lehena modurik eraginkorrenean komunikatzea; beraz, berba eraketa horren mendean izango da, eta idazle, itzultzaileak? askeago joka dezake, bera ez delako gunea, hartzailea, bestea baizik.
‎Euskal literaturaren historiari begiratu arretatsuagoa eginez gero, ostera, bilbotarraren lanaren isolamendua eta oihartzun gabezia auzitan jartzeko aztarnarik aurki liteke. Izan ere vascuencehitza bera ez baina haren euskarazko ordaina, euskara, adiera metriko poetikoaz darabil Larramendik Artean, jakina denez. Hortaz, Andoaingo jesuitak Artearen amaierako poesiagintzari buruzko atalean euskarahitza darabil Mikoletak vascuenceberbari atxikitako adiera metriko poetiko bertsuarekin, alegia gaztelaniazko romancebertso moldearen baliokide legez:
‎Ez ciran Euscaldunac/ Beinbere mempetu;/ Erroma bera ez zan/ Euracaz jaubetu: / Gure Asaba onacaz/ Ez gara iños aztu;/ Talda arro orrecaz/ Gura dogu neurtu.
‎Erroma bera ez zan euracaz jaubetu (IX)
2014
‎Arrazoimenak, aldiz, egitate bera, nahimenaren gertakari gisa pentsatuko du. (Zuzenean nahimena bera ez dugu inon hautematen, baizik haren ondorioak; hots, efektu bat da, zuzenean hauteman eta interpretatzen duguna kausa haren obratzat, hura zergatiko libre legez ulertuz edo ezinbestekotasun naturalaren menpegabekotzat). Kausalitate naturala, batetik, eta kausalitate librea, bestetik, munduan eragintza pentsatzeko bi modu da. [EPD, Volksgeist Herri gogoa.
‎Hezkuntza edo ikas irakaskuntza elebidunaren inguruan ñabardura batzuk egin daitezke. Iritzi zabalki onartubaten arabera, hezkuntza elebidunizena merezi izateko, bi hizkuntza erabili behar dira eskolan eta, gainera, hizkuntza bera ez den bestelako edukiak ikasteko (adib. Siguàn & Mackey, 1986; Serra & Vila, 2009).
‎Orain arteko azken saioan, 2012an, 505 puntukoa izan zuen Frantziak batez bestekoa (Espainiak 488; EAEk 498; NFK k 509). Hala ere, ez da egiten horrelako neurketarik euskarazko gaitasunari dagokionez, eta beraz ez dugu aurkitu maila horretan datu berezirik ikasteko zer emaitza dituen Iparraldeko sistemak euskararen eta elebitasunaren ikuspuntutik.
2015
‎Giza belarriaren oharmenean bada diskriminatzeko halako gaitasuna: gizakiak tresnak baino hobeki daki, informazioa deskodetzean hotsaren osagai guztietarik giza gogoak zeri garrantzia ematen dion; gizakia ez bezala, tresna gai da hots baten osagai guztiak edo gehienak diskriminatzeko eta neurtzeko, baina ez da gai giza gogoak hotsen osagai guztietarik zein diskriminatzen duen jakiteko, oharmenaren aldetik zein osagairi ematen dion zinez garrantzia berea ez bezalakoa den hots edo doinu bat entzutean, informazio hori hobekien hiztunaren oharmenaren azterketak eskainiko digu, tresna bidezko espektograma batek ez.
‎Preso altxatu zuten, kanpamentu batean atxiki zuten orduko Txekoslovakian, han eritu, handik Gurutze Gorriak hartu eta Suitzara eraman eta azkenean Hazparnera itzuli zen. Baina gerla ez zen bukatua eta bera ez zen gai deus egin gabe gelditzeko. Horrela garaiko erresistentzian sartu eta jendea lagundu eta segurki betirako isilduak gelditu diren ekintza desberdinetan parte hartu.
2016
‎Orixek gura leunken moetakoa dogu Valery? Iñondik bere ez! Euzkadin jaio balitz, Orixeren zigorkadea lepoan eroango eban, baiña Francen bere kritikoak sortuko ziran klasikoetan aziak ta Valery jaunari saria emoten deutsoe?
‎Nahiz seguru asko benetan ohi dugun inpresioa den, ez parekoak ez digula ulertuko, baizik eta bera ez dela ohituta egongo euskaraz egiten, eta ezta ere euskaraz jarraitu diezaioten, ulertuta ere, berak artean erdaraz egiten badu. Eta horixe dugu aldatu beharreko jarrera.
‎Tal de orretan euskal elizbarruti guztietako ordezkariak egin dabe lan, Manuel Lekuona buru zala. Taldeak egindako irakurgaietatik zatirik beiñena (domeka eta jaiegunetakoa) bizkaieraz argitaratuta euki dogu, urtetik ona (sic),[ berak ez dau urterik seinalatzen, baina 1972, 73 eta 74an argi taratu ziran: neure oharra] iru liburutan:
2017
‎Hau guztia ikusirik, badirudi esan daitekeela hiru izenek gauza bera ez bada ere, antzekoa bai bederen adierazten dutela, hau da, ganaduak gaua pasatzeko tokiari egiten diotela erreferentzia.
2018
‎4 Hala ere, Orixe berak ez zuen hain argi ikusten eragin hori. Aipatzen zuenez, Mireio ren itzulpena presaka egin zuen eta ez zuen erreferentzia garrantzitsuen artean. baita Orixek berak hitzaurrean aipatzen duen Camoes en Os lusadas.
‎" Eskribitzen badaustazu" berridatzi duen poetak argiro adierazten du sendotasuna eta irmotasuna erakusteko garaia heldu dela, eta iraganeko gertakariei buruzko iritziak kritikoak badira ere, Aresti bera ez da ausarta. Bere kuraia faltaren adierazpenak ere sarri agertzen dira bere poemetan.
‎Lanean zehar aipatu ditugun itzulpen gaiztoak ez dira guztiak Antonio Albizurenak. Berak kontatu zidan, ikerketa egiten ari nintzela berarekin bildu nintzenean, autore batzuen testuak" belzteko" gomendatzen ziotela, baina berak ez zuela halakorik sekula egin. (Torrealdai, 2000:
2019
‎Gero asko da ere, zuk esan duzu, zuzendaria bera konturatu zela premia horretaz. Zuzendariaren eskuetan ere badago hori, berak ez badu ikusten... Eta entzuten duenean berdin baldin bazaio natural, ez natural... hau da, testua normalean uzten da aktorearen esku, eta egin ezazu ahal duzuna.
‎Gramatikan eta lexikoan ere estandartzeak eskatzen dituen ohitura aldaketak ez dira eroso beti. Lagun batek zin egiten du berak ez duela inoiz tira6 Matxinoari ez zaio ezer gertatzen jogurta edo jada Y z esateko (gaztelaniazko ahoskera lagun ziurrenik). dera esango... Niri ere porrota esatea kostatu egiten zait eta hamaika ihesbide bilatzen ditut.
‎73 Zelaietak, artikuluaren" gehiegizko" hedatzea hizpide, zaku berean sartzen ditu hemen mintzagai ditugun izen+ erakusle egiturak, bat determinatzaile zehaztugabearekikoak (trena bat), hitz elkarketak (trenabidia), izen+ adjektibo egiturak (ura garbiyakin), izen+ kuantifikatzaile egiturak (gatza guttikin) eta izen bereziekiko adibideak (Urroza), baina gure ustez ez dute hedadura bera ez testuetan, ezta eremu geografikoan ere. Nahi bada, gure testuko ezcongaya ona izen+ adjektibo tankerakoetan sar daiteke.
‎Batetik, edizioaren eragile/ editorearen arazoa, aukera posibleen artean geratzen baita Mikelestorena hil eta gero aurrera, hortazargitaraturiko edizioa izatea, horrek zekartzan eta dakartzan duda muda guztiekin. Eta ez da garrantzi gutxienekoa galde lezakeena, ea Z edizioan editoreak berak ez egileakerabaki ote zuen bederatziurrena ezabatzea eta, Acto Fedecoaz ordeztea. Izatez ere, trukaketa burutu zen moduari erreparatuz gero, Mikelestorenak nekez egingo zukeen gauza dirudi horrek, hots, pentsaezina baita delako atala Juan Irazustaren katiximatik (Irazusta, 1939:
‎Etzuen uste San Juan Bautistac, quentcitzaquela331 Christo Jaunaren zapatetaco locarriac: Aingueruac berac ez tira332 behar333 bezain garbiac haren334 beguietara ateratceco335; eta336 zu atrebitcen337 cera, ambat becatu iduqui dituen, [25] cere barreneco lece izugarri orretan arcera338 Jaun andi ura bera. Halic339 onguiena garbitu, ta apaindu bague, etcenuque340 artuco cere eche charrean Erregue bat; ta Erregue gucien Erreguea or artececo341, garbitu duzu ongui, ta apaindu virtutez, cere biotceco342 iche char, ambat demboraz, becatuaren ciquinqueriac343, ta pozoiez beteric egondu den ori?
2020
‎Ondo zekiten esku mingarriena aukeratzen, bai horixe, bazekiten esku arrotzak masaila soilik gorritzen zuela; gertukoak, ordea Nik ez nuen nahi, eta min egiten zidan; berak ez zuen nahi, eta min egiten zion. Biok zikindu nahi gintuzten, eta lortu zuten.
2021
‎Bera zuhur egon zan eta otoitz egin eban, bere dizipuluak lo egiten eben artean. Bera ez zan tentazinoan jausi eta bereak, ostera, bai.
‎Hostotsu irudikatzen dut uharte hori, nire pubisa lez, baina alua mehetu zait jada, bular muturrak zurbildu. Eolia jitoan omen zebilen hara eta hona, sekula inor bertara ez itzultzeko eran.
‎Poemaren amaieran, ordea, ukatu egiten du Eoliarekin duen antzekotasuna, izan ere, desamodioaren zantzuak nabari dira nonahi. Eolia ez bezala, bera ez dabil iheska:
2022
‎Kontalariak berak ez dio uko egiten ekidin zitzakeen gaztelaniazko maileguak kontakizunean bertan ipintzeari," sopea" (19)," posporo" (138)," notarioa" (175)," termometroa" (176)," kartzelara" (184)," kartzelaratu" (294)," kartzelan" (295)," faltsifikau" (295) eta" zukua"," arrast"," barataria"," egur... Kontakizunean maileguaren alde egiten duenean, gutxitan eransten du euskarazko hitza eta aldrebes jarduten duenean, bai.
‎Bidezkoa dirudi. Huts en kontranimotasun ustez ontologikoak, hasteko, logika aristotelikoa goitik behera apurtzen du, alegia, ezer ezin dela bera ez den zerbait izan (identitatearen legea); ezer ezin dela bere kontrakoa izan (kontraesan gabeziaren legea); eta edozer gauza jakin bat ala gauza hori ez den gauza jakin bat dela (baztertutako erdiaren legea). Hori edozein kontranimotan gertatzen da eremu txiki batean, hau da, kontranimotasunik gabeko lehen esanahiaren eremuan, eta hori dela eta aurki daiteke kontranimotasunaren jatorrian zubi kognitiboren bat (goiko lumatu edo feriado kasuetan bezala).
‎mari mutil bezala agertzen zaigu hastapenetan; eleberriaren erdialdera hormonatu ostean gizon itxura hartzen du, eta estreinakoz gizarteak onartzen du. Baina, bera ez da ondo sentitzen identitate berriaren barnean, eta trantsituan segituko du Butlerren (2018) generoaren performatibitatea muturreraino eramanez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia