Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2023
‎Beste hitzekin esateko, irabazitako preskripzioak zorra azkentzen du eta ofizioz adierazi behar da. Preskripzioak modu berean egiten die mesede ordaintzeko betebeharra duten guztiei. Preskripzio epea betebeharpeko bati begira geldiarazi bada, ulertu behar da guztientzat geldiarazi dela, baita erantzuleentzat ere.
‎BEZ. Gisa bertsuan, Tributu administrazioak tributuen itzulketen ordainketa edo berak egin beharreko gainerako itzulketak atxiki ditzake.
‎Aurrekoari lotuta, TFAOen 183 artikuluak (eta TLOren 178 artikuluak) ezarri duenez, tributuen arloko zehatzeko ahala administrazio arloko zehatzeko ahalak dituen printzipio arautzaileen arabera betearaziko da, foru arau orokorrean, legeetan eta tributuaren arauetan ezarritako berezitasunekin. Horiek horrela, TFAOek (eta TLOk) tributuen arlora ekarri dute orain 40/ 2015 Legearen III. Kapituluan ezarritakoa (25.etik 31.era arteko artikuluak), hots, zehatzeko ahal orokorraren printzipioak bereak egiten dituzte, besteak beste, legezkotasun, tipizitate, erantzukizun, proportziotasun eta jokabide bera birritan ez zigortzeko printzipioak. Beste printzipio bati dagokionez, atzeraeragin ezaren printzipioari dagokionez, Tributu arau Orokorrek aginduta, tributu arauen denborazko aplikazioari buruzko artikuluen arabera aplikatuko da atzeraeragina:
‎Behin betebeharpekoak, berariaz ala isilbidez, proposamena baieztatu eta gero, Administrazioak behin behineko likidazioa eman behar du zenbatekoa itzuli, ordaindu edo konpentsatzeko. Gure ustez, Bizkaiko arauketa zehatzagoa eta egokiagoa da zorra kalifikatzeko eta zenbatzeko eragiketak Administrazioak berak egiten dituelako bere esku dituen datuetan oinarrituta. Hortaz, proposamena ez da" autolikidazio" batena, ezpada" likidazio" batena42.
‎Gero zorra bidegabea izan dela adieraziz gero, Administrazioak bermeak emateko kostuak itzuliko dizkio betebeharpekoari; zorra zati batean soilik bada bidegabea, itzulketa proportzio berean egingo da.
‎Errelebuko langilearen lanorduek ordeztutako langilearen lanorduak osa ditzakete, edo bi langile horien lanorduak aldi berean egin daitezke.
‎Hauteskunde mahaia modu formalean eratuko da horretarako beren beregi egindako aktaren bidez, sustatzaileek hauteskundeak egiteko asmoaren komunikazioan ezarri datan. Data horretan hasiko da, berebat, hauteskunde prozesua.
‎Printzipioz, urteko gehieneko ordu kopuru hori modu erregularrean bana daiteke urtean zehar. Modu horretara, ordu kopuru bera egingo litzateke urteko aste guztietan.
‎Ordenagailuarekin lan egiten denez, eta ordenagailua enpresak emandako lanabesa ere badenez, jurisprudentziak onartzen du enpresaburuak kontrol informatikoen bidez egiaztatzea langileak bere egitekoak behar bezala betetzen ote dituen, nahiz eta kontrol horiek ohiko ordutegitik kanpo egin, eta ukitutako langilea edo langileen ordezkariren bat aurrean egon ez. Dagoeneko aipatu den 2007ko irailaren 26ko AGEz gain, kontsulta daitezke, besteak beste, 1999ko ekainaren 15eko (620/ 1999 errek. zk.) Murtziako ANE, 4 Salakoa; 2000ko azaroaren 14ko (4854/ 2000 errek. zk.) Kataluniako ANE, 4 Salakoa; 2003ko maiatzaren 9ko (591/ 2003 errek. zk.) Andaluzia/ Sevillako ANE, 4 Salakoa.
‎Bestalde, behar izanez gero, eranskinetan aipatu behar dira (1) inbentarioa eta produktuen lagin bilduma edo zerrenda eta enpresaburuak langileei utzitako gainerako lanabesei emandako balioa, eta (2) langileak bere egitekoak gauzatzeko ekarritako tresnen zerrenda.
‎Inorentasuna fruituetan badela agertzen duen zantzu ohikoetako bat da langileak enpresaburuaren esku uztea edo horri ematea berak egindako produktuak edo zerbitzuak [1997ko martxoaren 31ko (3555/ 1996 db. errek. zk.) AGE, 4 Salakoa].
‎★ Bigarrenez, LELTBren 42.2 artikuluarekin bat etorriz, enpresaburu nagusiak, berak egindako enkargua amaitu eta hurrengo urtean, kontratariek euren langileekiko hartu dituzten alokairu izaerako betebeharren gainean erantzukizun solidarioa izango du. Halaber, enpresaburu nagusiak erantzukizun solidarioa izango du, berak egindako enkargua amaitu eta hurrengo hiru urteetan, kontratak indarrean iraun bitartean, kontratariek Gizarte Segurantzari begira hartutako betebeharren gainean.
‎★ Bigarrenez, LELTBren 42.2 artikuluarekin bat etorriz, enpresaburu nagusiak, berak egindako enkargua amaitu eta hurrengo urtean, kontratariek euren langileekiko hartu dituzten alokairu izaerako betebeharren gainean erantzukizun solidarioa izango du. Halaber, enpresaburu nagusiak erantzukizun solidarioa izango du, berak egindako enkargua amaitu eta hurrengo hiru urteetan, kontratak indarrean iraun bitartean, kontratariek Gizarte Segurantzari begira hartutako betebeharren gainean. Egia esan, arestian esan bezala, erantzukizun solidario horrek katea eratzen du; izan ere, enpresaburu nagusiak erantzun behar du kasuan kasuko azpikontratariak bere gain hartutako betebeharren gainean ere.
‎Halakoetan, enpresa lagatzaileak enpresa hartzaileari begira ez du jarduera zehatz eta osagarririk, esate baterako, enpresa hartzaileak erabiltzen dituenean lagatako langileak berezitasunik gabeko lanak egiteko (enpresa hartzailean arruntak eta iraunkorrak diren lanak egiteko), lagatako langileek enpresa hartzaileko langileen lan bera egiten dutenean (adib. langile horiekin nahasi, horiekin fitxatzen) edo, baita ere, enpresa hartzaileak langile horiek erabiltzen dituenean ustezko kontratan jaso ez diren lanak egiteko.
‎Estatutuan udalaren zinegotzien aukeraketa demokratikoa ezarri arren, korporazioen heren bat ordezkaritza korporatibotik etorriko da, kazikismoarekin bukatzeko tresna bezala jaio bazen ere. Alkatea Gobernu zentralaren ordezkaria zen eta administrazioaren zuzendari bezala jardun behar zuen, nahiz eta administrazio horren aukeraketa udalbatzak berak egin. BALLEsTERos FERNaNDEZ jaunari jarraituz:
‎Ez da egokia, nire ustez, sailkapen hori eta TAOLak berak egiten duen sailkapena egokiagoa ikusten dut. BALLESTEROS FERNANDEZen sailkapen horretan AFAren 215 artikuluak aipatzen duen eskumenen esparrua eta TAOLaren 66 artikuluak guztiz bateragarri egiten dira eta aurkaratze arrazoi bakarra dela uler daiteke.
‎Finantza jarduera bada eta kontrol neurria erabiltzeak aurrekontu irizpide bati loturik badago, ez litzateke finantza zaintzako organo eskudunak honen kargu egin behar? Ondareari dagokion eskumena autonomia erkidegoari dagokio eta horregatik kontrolak berak egin behar du?
‎Orduan, zergatik egon da toki ogasunen inguruko arauketa bat EAEn? eta nork egin du ETELk berak egiten ez badu?
‎Azpimarratu behar da, autonomia erkidegoentzako eta toki erakundeentzako finantza autonomiaren aitorpen konstituzional desberdinarekin gertatzen zen bezala, Konstituzioari dagokionez, autonomia erakunde batzuek eta besteek izan behar dituzten baliabideen zerrendari dagokionez, komeni da honako hau adieraztea: Autonomia erkidegoetako ogasunei dagokienez, Konstituzioak berak egiten du 157.1 artikuluan, eta toki ogasunentzat gordetako arau maila, berriz, lege arrunta da (zehazki, Toki Ogasunak arautzen dituen abenduaren 28ko 39/ 1988 Legea) 103.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia