2000
|
|
Gizarteko praktiken multzo honek bestelako taldeengandik bereizten du, eta oinarri horren gainean hautematen du taldeak bere burua talde gisa. Horrela, jarraitzen du autoreak Devereux aipatuz, izaera etnikoa, bi datu motek osatzen dute: taldearen jokaera, zuzenean beha daitekeen neurrian, eta taldeko kideek beren ezaugarriei buruz egiten dituzten auto orokortzeak? 3 Beraz, ezberdintasun enpirikoarenexistentziari taldeak
|
bere
buruaz duen pertzepzioa gehitzen zaiola esan dezakegu, ondorio gisa.
|
|
Ondorengo esperientzia eta bizipenak lehen oinarri horren gainean finkatuzjoango dira bizitzan zehar, subjektuak
|
bere
buruarekiko duen ideia, mundua etabesteekikoa, harreman dialektiko honen ondorioz osatuz doala.
|
|
Edozein gisaz ere, 5 Biltzar Nagusia bururatu eta, handik egun gutitara, lauetakidek (ez nornahi, haietarik hiru sortzaile baitziren: J. M. Benito del Valle, AgirreBilbao eta Jose Luis), hain zuzen ere Txillardegi
|
bera
buru zutela, zelanbaitekomanifestu bat argitara eman eta hedatu zuten. Hauxe zioten:
|
2001
|
|
XIX. mendetik aurrera berealdiko ardura hartu zuen nobelak bere gain: errealitatea irudikatu beharra. Egia da XIX. mendean burgesiaren mundu etaantolamendu moralaren berri eman zigula nobelak, edo, aproposago esanda, gizarte hark
|
bere
buruaz zuen irudikapena. Ezin ukatu nobelaren garrantzia gizartemodernoaren imajinarioa elikatzeko orduan:
|
|
Biktimak izango dira bi emakumeok, gizonezko baten biktimak hain zuzen, eta, narratiboki, Floraren kasua suertatzen zaigu nobela honetan garrantzizkoena.Emazteak adarrak jarri dizkiola jakitun denetik, deliriora eramango duten obserbazioa eta antsietatea areagotuz joango zaizkio. Desiratutako objektuak ihes egitendiola pentsatzeak beragan sortzen duen urrikaltasun eta ziurtasunik ezaren adierazleditugu,
|
bere
buruaz dituen irudi penagarriak. Protagonistak kiratsa besterik ez diosumatzen bere buruari (linimentu eta sardin usainaren nahasketatik eratorria) etazakur deslai baten modura abandonatzen du bere burua (121).
|
2002
|
|
– Ikasleak
|
bere
buruarekiko duen konfiantza areagotzen du prestatutako lanak. Irakurketan landu beharrekoak aukeratzean eta prestatzean, bat batekotasunak duen porrot egiteko arriskua ekiditen da.
|
|
BALORAZIOA Nork
|
bere
buruarekin duen ziurtasuna adierazten
|
|
Aldi berean, beste historialari batzuek. Jose Maria Portillo-k, adibidez. Gipuzkoan eta Bizkaian botere publikoak
|
bere
buruaz zuen irudia aztertu zuten.Historialari horiek Aro Berriaren arloan lan egin badute ere, haiek behatutakoprozesuen sustraiak Berant Erdi Aroan kokatu beharra dago. Euskal kontzejuetanfinkatu ziren oligarkiek, beren lehentasuna justifikatzeagatik, XIX. mendera arteiraungo zuen gizartearen irudia zabaldu zuten.
|
|
Alegia, arrisku egoerak ezin daitezke kanpotik aurreikusi. Mehatxuei aitzin egin behar izan zien aurreko kultura eta garapen sozialaren aldietan ez bezala, gaur egungo gizarteak, arriskuekin harremanetan,
|
bere
burua du eztabaidagai.
|
|
Gaur egungo gizarte modernoan, hartzaileak berak bere interesen arabera eta bere gustuek gidaturik hautatzen du zein mezu iturri kontsultatu, baita kontsulta noiz egin ere, edo harengana zertarako jo. Norberak
|
bere
buruaz duen uste eta konfiantzaren araberakoa ere bada hedabideen eragina.
|
2004
|
|
Hortaz, posible da teologia bat garatzeaondorioz? Jainkoa pentsamendu soila da,
|
bere
buruaz du egiten gogo.2.3 Fisikaren baitanIkusi dugu Aristotelesen ontologiaren helburua higiduran den Izatearen azterketadela, eta higiduraren esperientziatik teologiara helarazi gaituela, Jainkoa urrun dagoelarik; hortakotzinetafisikaren eta fisikaren arteko muga ez da batere garbia. Haatik, argi eta garbiesaten digu filosofoak diren gauzen kausak lau direla:
|
2005
|
|
Gatazka pertsonala: norberak
|
bere
buruarekin duena.
|
|
Plaken artean osatutako bikote bakoitzaren mugimendu erlatiboa berezko Euler-en poloak definitzen du, E AB,. BEC= E CB, etaE CA. Euler-en polo bakoitzak dagokion abiadura angeluar erlatiboa izango du, AB, BC eta CA. Puntu hirukoitzaren inguruko edozein ibilbidek plaken arteko hiru mugak zeharkatuko ditu. Hiru muga horietako abiadura erlatiboaren batuketak zero izan behar du, azken batean, batuketak plaka batek
|
bere
buruarekiko duen abiadura islatzen baitu. Beraz, abiadura angeluar erlatiboetarako,
|
2006
|
|
Autoestimu baxua: nerabeak
|
bere
buruaz duen irudia uste baino gehiagobaldintzatzen dute bere gurasoek transmititzen dizkioten mezuek. Horregatik, oso garrantzitsua da haurrei argi uztea bikotearen hausturak ez duelazerikusirik eurekin eta euren jokabidearekin.
|
|
Barkatu neure buruaz hitz egitea, baina, hitz egin ote dezakegu idazleok besteezertaz? Nork bere gatazkaz, nork
|
bere
buruarekin dugun borrokaz, tentsioazharago. Beti bidelagun bat izatea komeni da, ordea, eta Joseph Brosky hartu dutgaur gidari.
|
|
gizakiak aktibo bizi behar du etengabe, bere duda eta inpotentzia sentimenduak gainditu ahal izateko. Ahalegin eta jarduera mota hori ez da nork
|
bere
buruarekin duen konfiantzaren emaitza, ez da norberaren baitatik sortutako zerbait; aitzitik, angustia egoerari ihes egiteko modu desesperatua da(?) Jarduera eta lanarekiko jarrera berri hau, biak ere, berez, helburutzat hartuta?, Erdi Aroaren amaieratik gizakiak nozitu duen transformazio psikologiko garrantzitsuentzat jo daiteke (Fromm, 1993: 102).
|
2007
|
|
Izan ere, beste pertsona bat deskribatzeko garaian, gizabanakoakkontuan hartzen du pertsona horrek berarengan duen eragina; nork bere buruadeskribatzean, aldiz, ez ditu erreferentziatzat hartzen beste pertsonak. Ostera, gizabanakoak
|
bere
buruaz duen iritzia izaten da deskribapenaren ardatz nagusia (Damon eta Hart, 1988).
|
2008
|
|
Gorputz eskemak gorpuztasunean ditu bere sustraiak. Horregatik, haurrak
|
bere
buruaz duen ideia haren biologiak baldintzatuta dago nagusiki. Gorputz eskemak pertsonaren alderdi psikoafektiboak eta mugikorrak biltzen ditu.
|
2011
|
|
Anbiguotasunak haserretu egiten du.
|
Bere
buruaz duen ziurtasun gabezia eta anbiguotasuna besteengana proiektatzen ditu. Bere barneko mundua, anbibalentziaz eta susmo txarrez betea, kanpora ateratzen (proiektatzen) du pertsona paranoideak.
|
|
–
|
Bere
buruaz dituen kognizioak: «Zelatan egon behar dut», «Bizirauteko modu bakarra autosufiziente izatea da», «Besteei bultza egiten ez badiet, besteek egingo didate niri bultza», «Zerbait nahi dudanean, edozein bidetatik lortuko dut».
|
|
Jomuga garbi eta espezifikoak jarri behar dira mendeko nortasunaren nahastea duenaren terapian. Jomuga horietako bat lortzen duen bakoitzeko, argudioak dauzka terapeutak pazienteak
|
bere
buruaz duen pertzepzioa aldatzeko, hots, ezgauza izatearen sentimenduari kontra egiteko. Bere pentsamendu automatikoen arabera, pazienteak ez du trebetasunik hainbat helburu lortzeko.
|
|
Baina, nerabeak besteengandik aske jokatzen ikasi behar du, haiekin harreman estuak garatzeko gai izanez (Beck, Freeman, Davis eta lankideak, 2004). Nerabeak poliki poliki bere guraso eta irakasleengandik independizatu egin behar du,
|
bere
buruarengan duen konfiantza eta autoeraginkortasun sentimendua gehituz. Esate baterako, mendeko nortasuna dutenek besteei eta besteek esaten dutenari mugak jartzen ikasi behar dute.
|
|
Bere buruaren irudi ideala edukita, irudi horrekin bat ez datozen datuak distortsionatu egiten ditu. Nartzisistak
|
bere
buruarekiko duen irudi puztua zauritzen bada, haren autoestimua jaitsi egiten da eta egonezina sortzen dio. Egoera hori gainditzeko drogak kontsumitzera jotzen du sarritan.
|
|
Amaren sabelean dagoen haurrak libido guztia beregan kokatua dauka. Nia eta zera bereizi gabe dauzka, ingurunearekin harremanik ez du eta amodio objektu bakarra
|
bere
burua du; kanpoko objektuak aukeratu aurretik, eta libidoa kanpoko objektuetan jarri aurretik gertatzen da. Nartzisismo sekundarioan norbere niarengana itzultzen da objektuetan kokatua zegoen libidoa; besteekin identifikatuz gertatzen den niaren eraketa prozesuarekin lotua dago.
|
2014
|
|
Terapia mota horrek eta sendagaien bidez egindako terapiak antzeko emaitzak eman izan dituzte (Hollon, Haman eta Brown, 2002). Terapia kognitiboaren bidez, pertsona batek gertaerez eta
|
bere
buruaz dituen iritziak aldatu nahi izaten dira. Pertsona depresiboek zerbait gaizki egiten dutenean, ezertarako ez dutela balio pentsatzeko joera dute.
|