Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2000
‎Azkenik, Harold Searles aipatuko dugu; bereziki eskizofrenikoekin lan eginzuen psikoanalista estatubatuar honek, eta eskizofrenikoen familiak aztertzenlehenengoetakoa izan zen, nahiz eta gero, familiaren garrantzia azpimarratu arren, bere arreta fokua gizabanakoarengan jarri zuen, eta ez familian. –Norbaitzoratzeko sei bideak?
2001
‎Eleberri errealistak bizitzaren alderdirik arrunten eta intrantzendenteenetanjarri zuen bere arreta. Ez da ezer gertatzen nobela horietan; bizitzaren beraren ñabardurak dira irakurleak desfile monotono eta aspertuan igarotzen ikusten dituenak.Stevenson en Altxorraren Uhartea liburuak, beste lilura mota bat eskaintzen zionM. Schowb i, abenturaren eta emozioaren xarma, espiritualtasun berri bat.
2003
‎Errespetuz. Aldi berean arreta eta ardura handiz aztertudut euskara zientifiko teknikoaren erabilera, beren arloan aitzindari lana egitendihardutenen ahalegina eskertuz. Izan ere, psikologiaren ikerkuntzako hainbateremu lehen aldiz euskaraz landu dituztelako ustearekin geratu bainaiz; baina halaere, era berean, euskara zehatz eta trinkoan eginda aurkitu ditut, ahaleginarenahaleginez egileek psikologiaren irakaskuntzaren eguneroko lanean eskarmentuhandia hartuta daukatela konturatuz.
2005
‎Bestalde, El Pais bezala tirada nazionaleko egunkaria izanagatik, «El Mundorenlurralde burualdeetan, iruzkin editorial txikiak argitaratu ahal izango ditu zuzendaritzak, bidezko ikusiz gero, hala merezi izango duten tokian tokiko informazioeneuskarri gisa, egunkariko lehen orrialdeetan berri horiei buruzko editorialik edoaipamenik egingo ez denean. Nabarmendu egingo dira iruzkin horiek, kode tipografiko berezi batez»24 Aipamen editorial txiki hauetan aurkituko dugu, hain zuzen, bere arreta jaso duen gatazka batez, Alardearenaz, errotatibaren ardatz editoriala.Horien artean bat jartzen dugu nabarmen, 2000ko irailaren 9an argitaratutakoa, izenburu esanguratsu samarra duena: «Bereari eutsi zion intolerantziazko Alardebatek».
2007
‎(Exordioan) auditorioaren aldekotasuna, sinpatia lortu behar da, bere arreta esnatu behar da, irakatsia izan dadin onar dezan (Zizeron, Hizlaria, IV, 122).
2011
‎Mugako nortasunaren nahastea dutenek atxikimendu desantolatua edo ziurtasunik gabea dute. Ondorioz, haurrak bere emozioak eta afektuak erregulatzeko, bere buruan arreta jartzeko eta bere burua kontrolatzeko arazoak izaten ditu. Mugako nortasunaren nahastea dutenen% 6 bakarrik erakusten du atxikimendu segurua (Levy, 2005).
‎Trauma erreala bizi duen haurrak ditu barnekoa eta kanpokoa ongi bereizi, bere arreta kanpoko arriskuetan zentratua eduki behar duelako, eta espazio gutxi gelditzen zaiolako barneko mundu bereizi batean pentsatzeko. Tratu txarrak gertatzean, haurra ez da seguru sentituko, ez baitu pentsatuko gurasoek babestuko dutenik.
2014
‎Ikerkuntza paradigma tipikoa da haurtxoaren sehaskaren gainean elementu bereziak dituen mugikor bat jartzea (adibidez, ondo ikusten den L hizki handi bat). Mugikorra zinta batez lotzen da umearen orkatilan; hortaz, hanka mugitzen duen bakoitzean, mugikorrari eragiten dio, eta horrek beraren arreta pizten du. Haurtxoa ohartzen da L letraz betetako mugikorra nola biratzen den ikusiz entreteni daitekeela eta horretarako nahikoa duela hankei eragitea.
‎Kontrolatzen zaila da. Pertsona normala aldi batez kezkatzen da, baina gai da kezka horiek alde batera utzi eta bere arreta beste eremu batera eramateko. Nahaste hau duenari zaila gertatzen zaio kezkak alde batera uztea.
‎Pertsonak bere portaera erregistratu eta ebaluatzen ikasten du, portaera egokiaren eta desegokiaren adibideak ikusi ondoren. Horrela bere arreta, portaera oldarkorra eta emaitza akademikoak hobetu egingo ditu. Pertsonak hau ikasi behar du:
‎Arretak hiru funtzio betetzen ditu: arreta selektiboa (fokatu eta diskriminatu), arreta zatitua (bi informazio iturriri aldi berean arreta jartzeko gaitasuna) eta arreta jarraitua (aditasun eta errendimendu jarraitua). Hiru funtzio horietatik kaltetuena arreta jarraitua da AGNH kasuetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia