Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2001
‎(1) Bisitarientzako informazio/ arreta bulegoa, bertako arreta eta kritika eta iradokizunetarako inolako sistemarik ezarrita badagoen.
2002
‎Historia hori pazienteen zaintzapean egongo da beti, eta zabaldu eta eguneratu egingo da, egindako telekontsulten arabera. Sei hilabete iraungo duen esperientzia pilotu honen helburua da metodologia egokia aurkitzea eta langileei lantokian bertan arreta medikoa emateko beharrezkoak diren zerbitzu elkarreragileak martxan jartzea. Hala, zenbait aholku eskatu ahal izango dira, gaixotasun jakin batzuk konpontzeko egokienak diren medikologiarik edo zirkuitu anbulatoriorik edo ospitalerik egokienak, eta terapiak eta sendagaiak erabiltzeko aholkuak.
2003
‎Horietatik 22k lesio zerbikala zuten, 17k dortsala eta 6k lunbarra. Txosten honen amaieran, zenbait gomendio ematen dira zirkulazio istripua izan duenari kasu egiteko; izan ere, ezbeharra gertatu den lekuan bertan arreta egokia jarriz gero eta ospitalera behar bezala aldatuz gero, lesio baten larritasuna zehaztu daiteke.
2005
‎8 hilabete bete arte gorputza du jostailu eta batzuetan baita bere arreta bereganatzen duen oso gertuko gauzaren bat ere.
2008
‎haurraren ikasketarik eza, behar bezala irakatsi ez zaiolako; azala hezetasunarekiko sentikortasunik gabe uztea, adin aurreratuetaraino pixoihalak erabiltzeak lagunduta edo eraginda, eta horrek haurrari eragiten dio heze sentitzen denean esnatzera daraman larrialdi mekanismotik. Haurrak interesa izan dezake, halaber, gurasoen erreakzioa lortzeko, zerbait lortzen baitu, bere arreta, normalean. Edo arazo emozionalak, hala nola eskola edo etxea aldatzea, gurasoak banantzea edo anaia txiki baten jaiotza; azken batean, haurraren ingurunea aldatzen duen edozein faktore.
2009
‎Autoreen arabera, keinuek zeharkako zeregina izan dezakete hitzen ikaskuntzan, gurasoen esku hartze ona dagoenean. Adibidez, panpina bat seinalatzen duen seme bati erantzunez, aitak edo amak “bai, panpina bat da” esaten duenean, semeari hitz berri bat ematen zaio, une horretan bere arreta jartzen duen objektuari dagokiona. Hiztegia aberasten da, keinu ulergarri batek horixe eskatu baitu zeharka.
2010
‎Haur bakoitza bizitza eta esperientzia desberdina da. Bakoitzak bere arreta behar du. Muturreko egoeretan zenbat eta denbora gehiago eman, orduan eta handiagoa izango da trauma, eta zailagoa izango da errehabilitazioa.
2011
‎Peptido horiek analgesiko opiazeoen ondorio berberak eragiten dituzte. “Hormona horiek sentimenduetan, egiten den horretan, organismoan eta pertsonan bertan arreta jartzeko aukera ematen dute”, azaldu du Raquel Molerok, ISEP Clinic Barcelonako helduen psikologoak. Substantzia horiek hainbat prozesutan eragiten dute, hala nola oxitozinan, “amak semearengandik hurbil dagoenean askatzen duena eta lasaitasun sentsazioa ematen diona.
‎Horren bidez, dirusarrerak egin ahala edo saldo jakin bati eusten bazaio, titularrek puntuak jasotzen dituzte, eta ondoren, katalogo batean agertzen diren produktuekin truka ditzakete puntuak. Ohikoa da haur eta gazteentzako produktu espezifikoak direnez, dena bere arreta erakartzeko pentsatuta egotea, funtzionamendutik diseinura arte. Libretak edo txartelak kolore deigarriak dituzte, marrazki erakargarriak, askotan bankuaren logoaren bertsioak.
2012
‎Baina badira oso liburu sinple eta eraginkorrak ere, ikusmenaren aldeko apustua egiten dutenak. Horietan, istorioa irudiekin bakarrik kontatzen da, hitzik gabe, eta arrakasta izaten dute, haurrak bere arreta erakartzen duen eta bere eguneroko bizitzarekin zerikusia duen zerbait identifikatzen baitu marrazkietan. Adibidez?
‎Antzerki lan on batek horixe ematen die, hain zuzen ere: 30 minutu inguru bere arretak ez du askorik irauten – bere sentsibilitatea eta imajinatzeko gaitasuna erakusten duten estimuluz betetako mundu batean murgiltzeko. Azken batean, antzerkiak heldu bati eskaintzen zaion gauza bera eskaintzen die:
‎Animalien Eskubideen Deklarazio Unibertsalaren hitzaurreak jasotzen du guztiek dituztela eskubideak eta haurrei maskotak behatzeko, ulertzeko, errespetatzeko eta maitatzeko erakutsi behar zaiela. Aitorpenak 14 artikulu ditu, eta bertan arreta, zaintza eta babesa jasotzeko eskubideak azpimarratzen dira, baita tratu txarrik edo egintza krudelik ez pairatzeko ere. Baina adierazpen hori ez da nahikoa, animalien babeserako taldeen arabera.
‎Zer bizi den jakitea Batzuetan zaila izaten da, baina askoz ere gehiago gozatzen da aitatasunaz edo amatasunaz, baldin eta ahaleginak egiten badira une konpartituak umeen kezkekin ez kutsatzeko, batez ere, lanari dagokionez. Bere arreta une horretan bizi den guztian zentratzeko gai denarentzat, gogobetetze maila askoz ere handiagoa izango da.
2013
‎Hala bada, komeni da txakurra altxatzea, landareetara joan ez dadin. 2 Kontuz txakurkumearekin eta landare toxikoekin Txakurkumeak mundua miatzen du usaimenaren eta ahoaren bidez. Bere arreta bereganatzen duen guztia mairuka dabil. Kumeak landareekin intoxikatzeko joera handiena dutenak dira Hori dela eta, etapa honetan jabeek inoiz baino gainbegiratuago eduki behar dute txakurra.
2014
‎4 urratsa. Katuaren arreta erakartzea Katuaren ikaskuntzaren hurrengo urratsa bere arreta erakartzea da. «Horrela, jarraibide errazak irakatsi ahal izango zaizkizu, eserita eta lasai egoteko moduan; adibidez, afaria prestatu», adierazi du Animalien Krudelkeriaren Aurkako Elkarteak.
2016
‎Amagandiko Edoskitzea elkarteko Inma Marcosek artikulu batean adierazi du askotan arazo horren atzean «ama asko agortzen ari dela edo familia tentsio handiak daudela». Mastitisa, alde horretatik, gorputzaren beraren arreta dei bat litzateke. Kaltetutako bularretik sarritan bularra ematea.
‎Haurrari laguntzea haurra zaintzea da Lehen garai horietan aita bigarren mailako figura da haurrarentzat. Amak, berriz, bere arreta guztia eskaintzen dio haurrari. Horren ondorioz, aita «lehen hilabeteetan amaren eta haurraren artean sortzen dena bezain harreman estutik baztertuta senti daiteke», Carlos González pediatrak dioenez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia