Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2003
‎eta teatro eta zinema. (?) Estatutuak( bai ala ez, zer motako estatutua, Kimu Berriren aurreprojektua, Jakin?) politik alderdien legeztapena, euskara eta politik alderdiak, ekologiaren erabilerak, preso sozialen amnistia, etab.
2004
‎Globalizazioaren afdeko profetek etorkizuneko bakearen itxaropena ez delainolaz ere beteko aurreratu zuten, eta askotan nazioarteko gatazka horiek ezin justifikatuzko gerretan amaitzen direla. ...nik gerrari buruz hausnarketa eginduten filosofoak; eta haien arteko batzuek gai honetaz lan bereziren bat idatzi dute (gogoraditzagun Tuzididesen Peloponesoko gerraren hisloria, Grocio ren Gerra eta hakearenzuzenbidea, Kanten Zum ewigen Frieden, Kelsenen Peace thrmtgh Law, Jaspers cn DieAtombombe und die ZukunJ' des Menschen, etab.). Halere, Bobbiok esan duenez, bonbaatomikoaren ostean gerra bai ala ez galderari buruzko azken hitza ez da oraindik esan.
2006
‎Nahiz eta haurdunaldiak ekiditeko garaiko metodoek efikaziagutxiago eduki, planifikazio familiarra existitzen zen. Baina garai hartan, ezkontza eta geroko erabakia ez zen hainbeste umeak eduki bai ala ez, baizik eta zenbatume edukitzera murriztu eta baita ere nola banatuta (Luxan, 2005). Gaur egun, ordea, bikotearen eta gurasotasunaren arteko bereizketa nabaria da eta, batzuetan, bai senitartearen aldetik, baita gizarte ingurunetik ere, haurrak edukitzeko nolabaiteko presioa existitzen den arren, erabakia bikotearen baitan dagoela onartutakoprintzipioa da.
2011
‎ereduak ezberdintzerakoan aurkakotasunetan oinarritzen dira (adibidez, ikasle motan zein irakaskuntzarako hizkuntzan, etxeko hizkuntza vs hizkuntza menderatzailea planteamendua egiten da), eta horrela nekez irits daitezke hezkuntza eleaniztunaren konplexutasunaren berri ematera. Aurkakotasunen muga horiek gainditzeko, continuum itxurako proposamena egiten du Cenozek, bai ala ez, bata ala bestea moduko planteamenduak saihestu eta tarteko ñabardurak azaleraziz. Eta helburua da ahalik eta hezkuntza eleaniztun mota ugariena deskribatzeko tresna bat lortzea.
‎batetik, irakasleen gaitasunak hainbat hizkuntzatan, eta bestetik, hezkuntza eleaniztunerako prestakuntza. Continuumak bai ala ez, zuri ala beltz aukera egin beharrean, gehiago ala gutxiago ñabardura eskaintzen du. Alegia, zenbat eta irakasle eleaniztun gehiago eta zenbat eta irakasle gehiago egon hezkuntza eleaniztunean jarduteko prestatuak, hezkuntza eredu edo programa orduan eta eleaniztunagoa izango da.
2012
‎To be or not to be: globalizazioaren zein batez ere Europako testuinguru zehatzeanEuskal Herriaren moduko nazio txiki batean estatua bai ala ez. That is the question! Eta galdera horri erantzunak emateko artikulu honen ibaia hiruzpalau azpikorrontenagusiz osatuko da.
‎Erdi Aro Berantiarrean.Momentu hori ulertu gabe, eta harrezkero momentu horrek sortuko dituen eztabaidaeta segizioak kontsideratu gabe, ez dago XX. mendeko eztabaidak ulertzerik.Betiere «fedezko» momentu dezisionista edo erabakizko batean, momentu erabatideologikoan, amaitzen dugu: ba al da euskal naziorik, bai ala ez. Errenazimentuaeta, geroago, Ilustrazioa ulertu gabe, ez dago euskal abertzaletasunaren aldeko etakontrako eztabaiden segida luzea XX. eta XXI. mendeetan ulertzerik.
2015
‎Argumentu motak ondorengoak dira: E eguna, D denbora, L lekua, Z zenbakizkoa eta B boolearra( bai ala ez). Asteriskoa(*) duten argumentuek balio bat bainogehiago onartzen dute.
‎Bai, nik aipatu nahiko nuke hor hasieran udalerri euskaldunetan gertatzen aridenaren inguruan, iaz AMIA bat egin genuela aipatu dugunean egia dela euskarak gune horietanfuntzio asko berreskuratu dituela, hau da, erdarak bereganatuta zituen funtzio asko berreskuratudituela, eta hori faktore positiboa dela. Ni ere ez nintzateke ausartuko esatera euskarak galerakizan dituen bai ala ez, botila beteta dagoen ala ez. Baina Jon Sarasuak esaten duen bezala, badakigu botilak zuloak dituela, eta husten ari dela esparru batzuetan bederen.
‎Gaur egun aldaketak egon dira, baina bere garaian hau zen beraiei aurkeztutakoa. Adierazle zerrenda bat daukagu, eta galdera litzake ea adierazle bakoitzean aldaketariketorriko litzakeen proiektu hori martxan jarriz gero, bai ala ez. Hau da,. Biztanleriaren euskararenezagutza?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia