Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2000
‎Gainera, gutxiengo egoeran dauden taldeen eta estatuaren identitateek nolakoerlazioa zuten ikusteko, koerlazio analisia egin genuen hiru herrialdeetan, emaitzaondoko taulan agertzen delarik:
‎Hauetako askok eta askok maizkara, ia sistematikoki, esango genuke? pelikulak ikusi etaberrantzeztu egiten zuten ikusitakoa, betiere entzundako hizkuntza, hots, gaztelania erabiliz. Pelikulenxedeen barneratze ezin egokiagoa, beraz.
2002
‎Horrela Mariorengana joan zen lasterka; egindakoa kontatu zion, gaztelua bera igo zen aldetik hartzen saiatzeko aholkatu zion, eta bere burua eskaini zion biderako eta arriskuetarako gidari bezala. Han ziren batzuk bidali zituen Mariok liguriarrarekin honek ziurtaturikoak aztertzeko, eta bakoitzak bere izaeraren arabera eman zuten ikusitakoaren berri, zaila edo erraza zela eginkizuna esanez; baina kontsularen bihotza apur bat berotu zen. Horrela bost turutari eta tutu jole azkarrenak aukeratu zituen eta horien babeserako lau ehuntari, eta liguriarraren aginduak betetzeko manatu zien; hurrengo eguna aukeratu zuen eginkizun horretarako.
2006
‎b. Apel eta Habermas en egitasmoaren muinean ondokoa aurkitzen dugu: Weber-en arrazionalizazio kontzeptu anbiguoa gainditzea, eta frankfurtiarren lehenengo belaunaldiaren hutsune larria betetzea (arrazoi instrumentalaren hedatzea baino ez zuten ikusten); hau da, arrazoiaren kontzeptu osoagoa elaboratzea, arrazoi instrumentalaren kontrapartida izango dena. Hor kokatu behar da ekintza komunikatiboaren teoria, aurrerago landuko duguna.
2007
‎Orain egituratuta eta indartuta dagoela esanliteke, baina, orduan, dena zegoen egiteko. Hesiaren bestaldean lan egin nuen urtehaietan, harrituta nengoen komunikabideek nola funtzionatzen zuten ikusteaz. Etaaldi berean, EHUko irakasle batek, prentsa bulegoen inguruan ikerketa bat egitenari zela-eta, galdetegi bat bidali zidan.
2008
‎144). Gernikako Arbola abestia asmatu zuena gipuzkoarra genuen, eta herrialde hartan Batzar Nagusien izaera ibiltariaren ordez, bizkaitarrek Gernikako arbola nola gurtzen zuten ikusita konturatu zen Gernikako arbolaren esanahiaz. Gipuzkoarra izanik ere, Gernikako arbolari abestu zion, bere herrialdean foruzaletasuna hain garden islatzen zuen sinbolorik ez zuelako aurkitu, eta ordura arte Bizkaiko askatasunen ikur izandakoa, euskal lurralde guztiena bihurtu zen.
‎54). ...a dugu Solozabal; izan ere legeak ezarritako orekaren hauskortasuna azpimarratuz, bitartean foruerregimenak jasandako zenbait eraso aipatzen baititu1041 Artiñano ere iritzi berekoa zen, eta, 1839ko Konbenioaren ondorioz, botere zentralaren eta foru herrialdeen artean sorturiko lehiaren orekarik eza nabarmentzen zuen, azken horiek, urratsez urrats, sistematikoki, beren erregimena nola deuseztatzen zuten ikusi behar izan zutelarik. Nire ustez, bi ikuspegiok ez dira hain kontrajarriak:
‎zenez tertzioetatik libre gelditzea eskatu zuen. Diputazioak Azpeitira bidali zuen frogak egitera, ea Artilleriako arduradunek armagin bezala onartzen zuten ikusteko, GAO, JD AIM 578,. Condiciones impuestas? –,.
2009
‎Garaiko «zientzia ofizialak» moral meneratzailearen legitimazioan papergarrantzitsua jokatu zuelako ideiaren ildotik jarraituz, XIX. mendean nahigabekoisurketari buruz zabalduriko ideia nagusiei aipamen laburra egitea merezi du, ideiahauek, bulkada sexualari buruzko aurreiritziek gertaeren analisiko objektibotasunanoraino deformatu zuten ikusteko balio baitute. Horrela, L. Allemand autoreaknahigabeko galera seminalak, gonorrea bezalako gaixotasuntzat hartzen zituen eta«espematorrea» deitu zion horri bere Galera seminal inboluntarioak liburuan.Deskarga horiek gauez nahiz egunez gerta zitezkeen, azken hauek arriskutsuenakzirelarik.
‎Saioz saio euskal herritarren artean zinemak zuen arrakasta ikusita eta aretoak leporaino betetzen zirela ohartuta, urteak igaro eta gero zinemaren aurkako argitalpen abertzaleek zinemari lekutxo bat egitea beste irtenbiderik ez zuten ikusi. L. Ayenbe k 1934ko abenduaren 30ean El Dían ateratako «Vehículo de ideas» artikulua esanikoaren lekuko da (Izagirrek aipatua eta itzulia in 1996:
2010
‎Lapurretan egiten ziotela esaten hasi zen, gauzakezkutatzen zizkiotela, ez baitzuen ulertzen bera zela gordetzen zituena eta geroez zela gogoratzen. Batzuetan, haserretu egiten zen eta oihukatu egiten zuen, bestetan, besteen beldurra zuen ez baitzuen ulertzen besteek zer esaten zutenedota zer esanahi zuten ikusten zituen irudi horiek, beste batzuetan, irribarreegiten zuen bertan ez balego bezala.
2011
‎Laster etorri ziren gazteak. Gazteek ez zuten ikusten Orixeren bidea euskara eta literatura aitzinaratzeko aproposa zenik, eta hamarkadaren bigarren erdialdetik aurrera euskara mordoiloaren alde jarri ziren. Horien artean aipatu behar dira Txillardegi, Gabriel Aresti eta Jakin aldizkariaren inguruan zebiltzan apaizgai euskaltzaleak (Intxausti, Azurmendi...).
‎Literaturan egon zitekeen mugapen tematikoak jakintza arloei ere eragiten zien. Euskara garbiaren aldekoak batzuetan txokokeria tematikoetan jausten ziren, eta besteetan, Orixek adibidez, euskara Giza Zientzietatik kanpo erabiltzeko beharrik ez zuten ikusten, hizkuntza ez itsusteko. Horregatik Zientzia eta Teknologia moduko gaiak baztertzen zituzten.
‎Lehen jartzen zenuen magnetoskopio bat mahai gainean, kentzen zenion tapa tripak erakusteko eta sekulako interesa zuten ikusteko eta jakiteko makinak nola egiten zuen lan. Orain, ez dira ezta hurbildu ere egiten ikusteko.
2015
‎Amaitzeko, ikerketaren hirugarren fasean Tuenti sare sozial birtualaren gainean sakondu zen.Ikerketaren lehenengo fasean eskuratutako emaitzek erakutsi ziguten Tuentik berebizikogarrantzia zuela gaztetxoen media multitasking jardueran, eta beraz, ezagutu nahi izan zen, batetik, nerabeek Tuentiri ematen zioten erabileran zein presentzia zuten ikus entzunezkoek, etabestetik, zelako garrantzia zuen sare sozial horrek nerabeen arteko komunikazioan. Ikerketarenfase honetan parte hartu zuten pertsonak sakoneko elkarrizketetako berberak izan ziren; 26elkarrizketatutik bakarrak aipatu zuen ez zeukala Tuentin profilik, beraz, 25 pertsonek betezuten Tuentiren erabileraren inguruko galdetegi bat.
‎Desberdintasun hori agerikoa da alderdihoriek, haien? , gu, a nola ulertu eta definitu zuten ikusten badugu.
‎1997ko gidalerro hauek zer helburu izan zuten ikusi dugu, baina Desazkundetik beraien ondorioen inguruan egiten dugun irakurketa, hiri barreiatzea, merkataritza gune handien instalazioa herriko denda txikien kontra, mugikortasun behartua lantokira, unibertsitatera, erosketak egitera... desplazatu beharra, lehen sektorearen desagertzea hori ez da gauza kasual bat intentzionatuabaino, eta azpiegitura handien diseinua AHTa ere diseinatuta zegoe...
‎Ondorengoak ekoitzi zituzten: sare sozialetako jarraipen koordinatua, giza kate osoko argazkiak bilduta osatutako mapa interaktiboa, irrati bidezko kontakizuna, webguneetan streaming bidez zuzeneko irudiekin hornitu zuten ikus entzunezko saioa zein ordubeteko telebista programa.
2017
‎Horrela, 4 barianterekin geratu ginen. Azkenik, bilaketa bibliografiko bat burutugenuen PUBMED, aukeraturiko lau gene horiek zelula pankreatikoekin erlazionaturiko funtziointeresgarririk zuten ikusteko (pankrearen garapena, beta zelula pankreatikoen diferentziazioa, eta abar.).
‎materia organikoarendeskonposaketa; biofilmaren klorofila, biomasa eta fosforoa atxikitzeko gaitasuna; jardueraentzimatikoak eta metabolismoa. Esperimentuaren helburua, beraz, erantzun biologikodesberdinek kutsadura maila desberdinen aurreran zelan erantzuten zuten ikustea izan zen. Gurelehenengo hipotesiaren arabera, erantzun biologiko guztiek Subsidio Estres moduko erantzunbat edukiko zuten kutsadura kontzentrazio desberdinen aurrean, baina gure bigarrenhipotesiaren arabera, erantzun biologikoak euren artean desberdinduko ziren gehienezkoaktibitatea bereganatzen zuten kontzentrazioaren arabera.
2019
‎Hasteko, medioa hartu zen, aurreko pausuan bezala, baina ez zen purifikatu, PCSK9 aldaerekproteina gehiago edo gutxiago sortzen zuten ikusteko. Zuzenean Western blot bat egin zen 9laginekin, transfektatu ez zen lagina eta GAPDH proteina konstitutiboa erabiliz kontrol bezala (2 Irudia, A).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia