2000
|
|
Autore hauen ustez, orokorrean korronte psikodinamikoen barruan kokatzen diren Objetu HarremanenTeoriaren eta Atxikimenduaren Teoriaren arteko ezberdintasun nagusia, terapiaridagokionez, hauxe da: Objetu Harremanen Teoriaren ikuspuntutik terapeutarenfuntzioa gurasoek emateke utzi
|
zuten
hura ematea da, era sinbolikoan, jakina.
|
2002
|
|
Otxasko Irratia 1985ean hasi zen emititzen Bilboko Otxarkoaga auzoan, hainbat taldek bultzatuta. Besteak beste, Emakumeen Asanbladak, Salhaketak eta beste komunikabideetan baztertutako taldeek parte hartu
|
zuten
haren eraketan eta antolaketan. FMko 105,5 MHz-etan emititzen zuen eta oso eremu lokala zuen (Ibidem).
|
|
Euskarazko publizitatea erakartzeko zailtasuna. Entzuleria euskalduna murritza zela eta, enpresa handiek ez
|
zuten
harentzako publizitate propioa egiten, errentagarria ez zelako, eta guztiek gaztelania ulertzen zutela zioten, hizkunta maioritarioa erabiltzeko aitzakiatzat. Tokiko iragarkiak soilik agertzen ziren euskaraz, eta normalean euskarazko saioetan tartekatuta, oso zaila baitzen horrelakorik entzutea programazio konbentzional erdaldunetan.
|
|
Beraz, Donostiakoa izan zen gobernuaren lizentzia lortu zuen lehenengo euskal emisora. Hala ere, donostiarrek ia urtebetez itxaron behar izan
|
zuten
haren seinalea sintonizatu ahal izateko.
|
|
Abeltzainek hantxe bizitzen jartzea, eta bertan bizileku iraunkorra hartzea erabaki zuten. Uste
|
zuten
hura ezkutaleku segurua zela urrutiko miaketen aurrean; gainera, hango janari ugariak eta hornidurak lortzeko erraztasunak bultzatu zituen erabaki hori hartzera. Azkenean, zamariok indarberritu gintezen utzi era gero, itxura hobez ager gintezen salduak izateko?, azokara eraman gintuzten.
|
2005
|
|
1902an, Irunen zinegotzi batzuek Alardea bertanbehera uzteko eskatu zuten,. Frantziarekiko adierazpide batere lagunkoia ez? 41zelakoan. Aldekoek ukatu egiten
|
zuten
hura inori isekarik egin gabe lehengogaraipen zaharrak gogoratzea zela, baina foru alardeen aipamenik egiteko paradaparegabea aprobetxatu gabe.
|
2006
|
|
Isabel I.a (Madrigal de las Altas Torres, 1451 Medina del Campo, 1504), Gaztelako erregina(), Joan II.a Gaztelakoaren eta Isabel Portugalgoaren alaba, bere neba Alfontso hil zenean bere neborde Henrike IV.a Ziztorrak zuen koroaren oinordeko izendatu zuten 1468an Guisandoko itunaren bidez (bere alaba Joana Beltranena baztertuz); Fernandorekin ezkondu zenean 1469an Henrikeren haserrea lortu zuen eta oinordekotza kendu zion, baina 1474an hil zenean koroa hartu zuen Isabelek. Fernando II.a (Sos, 1452 Madrigalejo, Caceres 1516), Aragoiko erregea(), Gaztelako erregea(), Siziliakoa() eta Napolikoa(); Joan II.a Aragoikoa eta Nafarroakoaren eta Joana Henrikezen semea; 1469an Isabelekin ezkondu zen eta Gaztelako erregetzat aitortu
|
zuten
hura bizi artean (1475eko Segoviako itunaren bidez); Joana Beltranena deituak Gaztelako koroa eskuratu nahi zuenez, gerra zibila izan zen, zeinetan portugaldarrek parte hartu zuten Joanaren alde (Alfontso V.a Portugalgoa buru zutela), baina Isabelek garaitu zuen Fernandoren laguntzaz 1476an (Toron) eta 1479an Alcagobas eko bakea sinatu zuten Portugalekin (Albueran izandako garaipenaren ostean).... Urte hartan bertan, Joan II.a hil zen eta Aragoiko errege egin zuten Fernando.
|
2007
|
|
Erdi Aroko gizon emakumeentzat gizakiaren aurrean zut objektibitate handiak zeuden; familia, estamentu soziala, inperioa, eliza, Jainkoa. Objektibitate ukiezinok bermatzen
|
zuten
haren unibertso guztiaren ordena. Moderniarentzat kontzeptu horiek guztiak nire errepresentazioak besterik ez dira:
|
2009
|
|
Bere lehen fruitua Durangoko Azokan aurkeztutako Tokikom aldizkarien agregatzailea da. Modu honetan eman
|
zuten
haren berri Topaguneko kideek165:
|
|
1953an sorturiko Anaitasuna hilabetekari bizkaitarra, azkenik, hamaboskari bihurtu zen 1967an eta belaunaldi berriek hartu
|
zuten
haren ardura (euskara batuaren eta abertzaletasun ezkertiarraren sustapenean nabarmendu zen aurrerantzean kazeta hori, harik eta zuzendaritza aldaketa askoren ostean, 1982an desagertu zen arte).
|
|
Xabier Lete, Ibon Sarasola, Rikardo Arregi, Ramon Saizarbitoria?). Anaitasuna bizkaitarra, azkenik, hamaboskari bihurtu zen 1967an eta belaunaldi berriek hartu
|
zuten
haren ardura.
|
|
Ez dago horri buruzko datu zehatzik, baina batez beste zenbakiko 2.000 ale bota ohi zituela aipatzen da. Kopuru horiek ez
|
zuten
haren iraupena bermatu eta 1903ko hondarrean desagertu zen, abenduaren 27an 103 zenbakia kaleratu eta gero.
|
2011
|
|
Salvador etorri zen hark utzitako hutsunea betetzera eta inoiz ez zuen jakin haren identitate propioa zein zen, beti anaiaren tokia betetzen egon baitzen. Gurasoek beti zalantzan jarri
|
zuten
haren identitatea, eta berak ere bai. Bere burua goraipatuz eta maitatuz, ezabamendutik askatzea lortu zuen.
|