Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2002
‎Eliza espazio sakratua zen komunitatearentzat, eta bertan eszenifikatzen eta sakralizatzenziren gizarte harremanak eta gizarte posizioak25 Horregatik, oso garrantzizkoazen bertan gertatzen zena. Eta hain zuzen ere, ogiaren eta argizariaren eskaintzak, hildakoen ardura eta hilobiaren bitartez publikoa egiten zen etxekoen posizioamantentzea, horiek guztiak emakumeen lanak ziren26 Izan ere, emakumeek berengain zuten ez materiala zen herentzia hori mantentzea.
2003
‎Gasa erretzen energia elektrikoa sortzeko eraiki nahi den zentral termikoarenbultzatzaileek (beste batzuen parte hartze txikiarekin, ESB irlandar enpresabazkide nagusia duen Bizkaia Energia enpresak) proiektuaren arlo garrantzitsu bat (hozte sistema) aldatu zuten, esan zuten ez zutela herriaren borondatearen kontraplanta eraikiko (gero enpresaren jarrera aldatu zen); Amorebieta Etxanoko Udalak (EAEko Jaurlaritzan bazkide nagusia eta politika industriala gidatzen duen EAJalderdiak zaukan gehiengoa eta alkatetza) proiektuaren kontra azaldu zuen bereburua (hori ere gorabehera handiekin); Jaurlaritzako Industria Sailburu Josu JonImazek esan zuen proiektuak beste kokatze ... (ikus Kronologia, prozesuhorren guztiaren ikuspegi sintetikoa lortzeko)
‎Baimen hori, Madrileko Ministerioan eta Nafarroako Gobernu Zibilean eskatzen zen eta urtero izaten zen zalantza iturri, oso berandu ematen baitzuten (1977ko kasua zehatz deskribatu dugu). Lehenago ere azaldu dugunez, erakunde ofizialen oniritzia jasotzeko ezinbestekoa zen Euskaltzaindiaren babesa158 Baina, euskararen akademian, batek baino gehiagok uste zuten ez zegokiela beraiei horrelako ekintzei babesa ematea garai berrietan. Egoera gehiago okertu zen, VIII. UEUren berri ematen zuen foiletoan Euskaltzaindiaren izena aipatzen ez zelako.
2007
‎Hala, nahikoa bitxia izaten dahaurrek kanpo talde nazionalak, belztea?; hau da, horiekiko afektu negatiboaadieraztea edo ezaugarri negatiboak egoztea (Barrett eta Short, 1992; Bennett etal., 2004). Bennett eta kolaboratzaileek (2004), gainera, egiaztatu zuten ez dagoelaharremanik barne talde nazionalarekiko eta kanpo taldeekiko sentimenduen artean.Euskal Herrian egindako ikerketa batean, antzeko emaitza izan genuen. 6 urtetik15 urtera bitarteko haurrez osatutako lagin batean, haur euskaldunek euskaldunekiko, espainiarrekiko, frantziarrekiko, italiarrekiko, britainiarrekiko eta alemaniarrekiko zituzten sentimenduak ikertu genituen, afektuzko eskalak eta ezaugarrienegozpena delako teknika erabiliz.
‎Guk geuk ere ikusi genuen ez direla berdinaketxean euskara hutsez hitz egiten duten haurrek kanpo talde nazionalekiko dituztensentimenduak eta etxean gaztelania hutsez hitz egiten duten haurrenak (Reizabal etal., 2002, 2004). Etniaren araberako ezberdintasunei dagokienez, Ukrainanegindako ikerketa batean Pavlenko, Kryazh, Ivanova eta Barrett (2001) ikertzaileek egiaztatu zuten ez zetozela bat jatorri errusiarra eta ukrainarra zuten haurrensentimenduak. Ildo beretik, Kipiani k (2001) Georgiako hiriburuan, Tbilisi-n, egindako ikerketa batean egiaztatu zuen ezberdintasunak zeudela jatorri errusiarraeta armeniarra zuten haur georgiarrek talde nazionalekiko zituzten sentimenduetan.
‎Hala ere, ikerketek ez dute iragarpen hori baieztatu. Ikusi dugunez, 6 urtetik 15 urtera bitarteko haur britainiarrekin, espainiarrekin eta italiarrekinegindako ikerketa batean Barrett ek eta kolaboratzaileek ikusi zuten ez zegoelainolako harremanik identifikazio subjektiboaren mailaren eta beste talde nazionalekiko sentimenduen eta jarreren artean. Horrekin batera, ohartu ziren nazioidentifikazioaren mailaren eta barne talde nazionalarekiko atsegin mailaren arteankorrelazioa zegoen arren, korrelazio hori ez zela beti gertatzen eta ez zegoelainongo harreman sendorik nazio identifikazioaren mailaren eta barne talde nazionalari egotzitako ezaugarrien artean (Barrett et al., 2004).
2009
‎Baina, komunikazio estiloa mintzagaiaren arabera ere alda liteke. Horrela, ongi ezagutzen duten mintzagai bati buruz hitz egitean, boterearekin zerikusia zuten ez berbazko jokaera gehiago agertzen dituzte emakumeek: denbora gehiagoz hitz egin, hitz egiten gehiagotan hasi, entzutean gutxiago begiratu, eta keinu gehiago egin.Modaz hizketan ari direnean, emakumeek agertuko lukete estilo menderatzaileagoa.Futbolaz hitz egitean, berriz, gizonek hartuko lukete estilo menderatzaileagoa.
‎II. Errepublikako erregimen demokratikoaren aurka altxatutakoak ziren aldetik, matxinatuek ez zuten ez legitimitaterik ez legezkotasunik. Beraz, zaila gertatuzitzaion Estatu Berriari bere legitimitatea lortzea, Espainiako II. Errepublika, zeinaren aurka matxinatu baitziren, herri subiranotasunaren legitimitatean oinarriturik baitzegoen.
‎Apaiz horietako batzuk, gainera, nazionalek hildakoensenideak ziren. Azpimarratu zuten ez zutela nahi hiltzaile horiei zerbait gertatzea, baizik eta barkatzen zituztela haien familiek erakutsi zieten moduan. Mezu ugarizabaldu zituzten:
‎Nafarroako Gobernuko bozeramaile Alberto Catalanek atzo adierazi zuen gobernu foralak ez duela inolako ekarpen ekonomikorik egingo Nafarroan ETB LTD bidez ikus dadin. «Euskal Telebistak berak eta Eusko Jaurlaritzak bere garaian azaldu zuten ez zutela nahi ETB Nafarroan jasotzearekin Nafarroako Gobernuak dirurik jartzea», azaldu zuen Catalanek. Halaber, Nafarroako Gobernua zain dago Eusko Jaurlaritzarekin hitzarmen bat sinatzeko, «legalki Nafarroan ETB1 eta ETB2 ikus daitezen».
2011
‎Celestino del Arenal eta Emilio Barberá. Ez batak ez besteak ez zuten ez lehenengo bueltan ez bigarrenean nahiko botorik lortu errektore izateko. Egoera gero eta larriagoa zen UPV/EHUn.
‎Lankideak alde batera utzita, Euzko Gogoa aldizkarian lan bat edo bat baino gehiago argitaratu zituzten egileak aipatuko ditugu segidan. Euzko Gogoan zenbat egilek parte hartu zuten ez dago zehatz mehatz esaterik, egileek izenordeak erruz erabili zituztelako. Izenordeen erabilerarako bi arrazoi nagusi zeuden.
‎Bata Gipuzkoan eta bestea Bizkaian ari ziren, koordinatu gabe eta bakoitza bere eskola zurrunbiloan sartuta, hau da, klaseak ematen, eta aldi berean beraien kargura zeuden irakasle laguntzaileak koordinatzen. Zehazki, zer esan zuten ez dakigu, baina imajinatzen dugu ikasle kopuruaren eta eskolen antolaketa eta kudeaketaren gaineko arazoez mintzatuko zirela, zeren Euskaltzaindiak beraiek emandako informazioa entzun ondoren, erabaki baitzuen Espainiako ministerioari eskari bat egitea. Euskaltzaindiaren Batzar agirian agertzen denez, «Informaketa hori entzun ondoan Euskaltzaindiak Heziera eta Jakintzako Ministeriora jotzea erabaki du unibertsital barruti bakarra eskatuz, lau probintzietako eskolen artean behar den normaleztapena eta koordinaketa lor dadin»383 Unibertsitate barruti bakarra sortzeko eskaria Villasante euskaltzainburuak sinatu zuen UEUren 1977ko uztaileko Udako Ikastaroen ekitaldien baitan eta, Akademiak esparru unibertsitarioan euskara sustatzeko zuen interesa argi erakusten du.
2012
‎Batzuetan, saltzaileak gezurretan aritzen ziren Osasun Kontseilaritzako edo Udaleko langileak zirela esanez. Osasun Sailak eta ura kudeatzen duten enpresek berehala hedatu eta ohartarazi zuten ez dutela sekula horrelako bisitaldirik egiten.
2019
‎Guraso guztiek adierazi zuten ez zituztela haien FHPk aldatu, baina batzuk bai onartu zutelaezin izan zituztela haien estrategiak, inposatu, seme alaba nagusiarekin txikiari arreta gehiagoeskaintzen zietelako, edo familiako egoeragatik ezin zirelako horretan zentratu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia