Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2001
‎Presidentziarako bozak dira tartean eta horrek mugimendu posibleak baldintzatzen ditu. Hala ere, Lionel Jospinek argi eta garbi hitz egin behar du, behingoz, sozialistek Mitterranden garaian hasi zuten diskurtsoa betetzeko. Guk ahalik eta argudio gehien eta aitzakia gutxien eman behar dizkiegu Euskal Departamenduaren ezetza nagusitu dadin
‎Nik ez dakit zein zen kaputxadun haien jokoa, baina zin dagit ez zitzaizkidala batere fidatzekoak iruditu. Mintzaldi luzeak, solas amaiezinak, platika betirakoak, ogirik gabeko eguna oinaztargi bihurtzen zuten diskurtso oparoak egiten zituzten berbalapikook, erretolika hanpatu, farfaila eta hutsalez. Izan zen bere hizketaldiaren muina ilustratzeko sarrera Prekanbrikotik gaur egunera doan tartean gertatutakoaren laburpena eginez burutu zuenik.
2002
‎Agustin Anabitartek(), Argia aldizkariaren fundatzaileetakoa eta Don Quijote obraren zati baten euskaratzaileak, Euskaltzaindiaren Schuchardt Saria irabazi zuen Usauri eta Donostia eleberriei esker. Beti ere ohiturazko poetikaren alorrean kokatuak badira ere, zenbait berrikuntza nabarmen ageri zuten diskurtso narratiboaren mailan. Usauri (1929) lehen eleberriak kostaldeko herri bateko berezitasun eta ohiturak kontatzen dizkigu, eta narratzaile orojakilea erabiltzeaz gain, aurrekoetan baino sekuentzia objektiboagoak tartekatzen ditu.
‎Irrati askeetan irratsaio berritzaileak, sormen programak egiteko aukera dago, publizitatearen menpekotasunik gabe, edukiak eta taxuerak planteatzeko orduan askatasun gehiago dutenak; halaber, mintzaira berri bat asmatu behar izan dute. Hasieratik, islatu edo bideratu nahi zuten diskurtso berria adierazteko hizkuntza propioa eratu behar zutelakoan ziren irrati askeetako kideek8 Ez da eginkizun erraza izan, ordea, eta gehienetan beste irratietan erabilitako taxuerak eta lengoaia erabiltzen dituzte, hedaturiko ereduei jarraitzen dietelako. Hala ere, hitzen garrantziarekiko sentiberatasuna nabaria da irrati alternatibo horietan, eta, horregatik, hitz eta esamolde sexistak, xenofoboak edota homofoboak baztertzen saiatzen dira.
2003
‎Eta halaxe gertatu da Euskal Herrian ere: XIX. mendearen hasieratik, gutxienez, euskaldunen fede bizia beren izatearen bereizgarritzat aldarrikatzen zuten diskurtsoak nagusitzen hasiko baitira. Inguruko herriak baino jainkotiar eta elizkoiago direlako ideia areagotuz joango da mende horretan zehar, euskaldunen bereizgarri liratekeen beste ezaugarriekin batera, euskararekin eta foruekin?.
2007
‎Platonek, Aristotelesek edo beren ondorengo izan ziren Hegel edo Descartesekerabiltzen zuten diskurtsoa etereo samarra zaigu.
2008
‎Gainera, bloke bat erorita eta itxurazko bakea ezarrita, motibazio gutxiago izan zuen jendeak mugimendu bakezalearekin bat egiteko. Ez hori bakarrik; nazioarteko erakundeek ere bere egin zuten diskurtso bakezalea eta, beraz, bakezaletasuna ofizialdu egin zen nolabait, mugimenduaren diskurtsoaren kaltetan.
2009
‎Umeen Nazioarteko Egunaren harira, Unicef elkarteko (nola ez!) kide bat izan zuten bertan, munduan zehar gauzak nola dauden esplikatzeko. Hala ere, haur kubatarren esku utzi zuten diskurtsoaren zati handi bat, haien agerpenekin, herrialde horrek Serratek zioen erotxo baxu horiek nola babesten dituen nahikoa argi geratuz. Albistegiak Oriente eta Okzidentea irla berean dituen eguraldiaren iragarpenarekin, telesailak kubatarrak eguneroko bizitzan foletoizaleak direla ere ezin uka...
‎Batzuetan, musika proposamen horiek musika corpus berezko eta bakarra sortzearen aldeko apustua egiten zuten diskurtsoekin batera etorri ziren. Hala, Pau Riba, hizkuntza helburu literarioz erabili zuen kantautore transgresore eta interesgarrietako bat aipatzearren, tradizio katalanean kokatuta zegoen musika egiten ahalegindu zen Grup de Folk taldearen bidez, zeinak arrasto nabarmena utzi baitzuen batengan baino gehiagorengan konposizioari aurre egiteko orduan.
2012
‎Horra bada, 1848an eta 1850ean Gernikan egin zuten diskurtso publikoarekin alderatzen baldin badugu, foruzaletasun liberalaren ikuspegitik diskurtsoa sendotu eta gogortu egin zuten. P. Egañak eta B. Lopezek novÃsimo derecho foralaren printzipioak ezarri zituzten.
‎Ez nion Etxepareri damutzea galdatzen, borrokalari sutsu moduko erantzunik ez niri egitea baizik, jendetasun eta malgutasun gehiagoren erakustea, hots. Totalitarismoa, beltza edo zuria, azpatzen zuten diskurtsoez asea nintzen. Bat nentorren alabaina Hannah Arendtekin:
2014
‎Erlijioaren izenean hitz egiten zuten diskurtsoek gorputzaren ukazioanzeukaten oinarria eta gorputz femeninoaren arriskuetatik babesteko errezetarikaginduena zelibatua zen, sarritan birjintasuna sexu bientzako aldarrikatua zelarik (Bullough, 1973: 497).
‎Ikusi dugu nola emakumeen gorputza ezinbesteko patu bilakatu zen; are, gorputz horren zati batzuek garrantzi berezia hartu zuten diskurtso zientifikoetan.Zehazki, nerbio sistema, burmuina, antolaketa hormonala eta ugaltze aparatuanatura femeninoaren giltzarri kontsideratu ziren, momentu eta tokiaren araberaenfasi ezberdinarekin. Teoria zientifiko berriek bere kondizio sexualak guztizmenderatutako emakumezko gorputza eraiki zuten.
2015
‎Logikoki eta munduko gauzak eta gertaerak beren horretan islatuz pentsatzeko eta hitz egiteko ahalegina, finean, interpretazioak behin betiko ebazteko, eta horrela, bertan behera uzteko nahiaren emaitza izan zen. Horrela sortu nahi izan zuten diskurtso komunitate unibertsal bat non funtsezkoa ez zen izango diskurtsoaz eztabaidatzea, ez zen izango zeinuez eta zentzuez ika miketan ibiltzea eta adostasun une prekarioak lortzea, baizik eta zentzuak eta zeinuak josiko zituzten kodeak edota konfigurazioak erabat finkatzea. Hori lortuz gero, komunitatea erreala ikusten eta atzematen hasiko zen, eta ez kodea bera.
2016
‎Jose Miguel Nuinek modu zentzuzko batean azaltzen duena, bestelako argudioekin defenditu zuen Txema Mauleonek mahaian. . Gaiarekin zerikusirik ez zuten diskurtsoak botatzen zizkigun?, gogoan du Eduardo Santosek. –Adibidez, hizkuntza politikaren bidez euskara babestu behar genuela esanez gero, berak gaineratzen zuen eta gaztelera ere bai.
‎Ikuspegi historikotik eta juridikotik. Hori da garai bateko euskaroek, Arturo Kanpionek eta horiek guztiek landu zuten diskurtso ildoa, kulturala eta ideologikoa, baina politikoa izatera iritsi ez zena.
‎Hasiera batean, oraindik nortzuk ginen ez zekitenean, esaten zuten kanpotarrak ginela guztiak, bertako inor ez zela hainbestera ausartuko. Baina hogeita seion aurpegi izutua ikusi zutenean, aldatu behar izan zuten diskurtsoa, handik hogei urtera hori errepikatzen duenik badago ere.
2019
‎izenburupean; bertan, nabarmentzen zuen haietako batzuek aurrekari penalak zeuzkatela, Sevillako futbol talde baten jarraitzaile ultrak zirela, eta partidaren baten ostean istilu larrietan parte hartu zutela. Finean, erasotzailearen irudi demonizatzaile bat elikatzen zuten diskurtsook, mekanismo erdi inkontziente bati jarraikiz: ezohiko pertsonek egiten dituzten ezohiko gauzak erosoagoak eta logikoagoak zaizkigu.
‎Bestetik, nago ez ote den femme fatale tik mum fatale rako bidea egiten ari. Ukaezina da literaturan behar beharrezkoa zela amatasun eredugarria, diabeteseraino azukreztatua eta lañoa ezeztatuko zuten diskurtsoak sortzea, literatura osoa baitago amantala jantzita eta leihotik begira zaintzeko eta emateko prest dauden amez lepo, baita euskaraz idatzitakoa ere. Haatik, etxeko aingeruen kontra femme fatale aren mitoa berreskuratzea bezain dudagarria iruditzen zait mum fatale arena haizatzea.
2021
‎Edward Saïd ek XIX. mendeko europar konkistatzaileek" Ekialde hurbila" (Turkia, Siria, Egiptoa, Palestina, etb.) deitzen den eskualdeaz eraiki zuten diskurtso orientalista aztertu eta desegin zuen Orientalism (1978) (33) liburuan. Metodología berdina erabiliz, mundu osora zabaldu zuen bere kritika Culture and Imperialism (1993) (34) obran.
‎Lengoaia plastikoa, ondorioz, euskal nortasunarekin eta aro politiko berriarekin identifikatzen zen iruditegi artistiko gisa barneratu zen. Kontu garrantzitsua dela deritzot; izan ere, frankismoaren amaierarekin euskal iruditegi artistikoak bizi izan zuen plazaratze fenomenoa hertsiki lotua dago, alde batetik, kulturaren inguruan agintari politikoek bideratu zuten diskurtsoarekin eta, beste aldetik, legitimatuko zen Euskal Herriko artearen historiarekin, baita ere legitimazio prozesuarekin berarekin ere. Eta, genero ikuspegitik, uste baino ondorio garrantzitsuagoak ekarri ditu prozesu horrek.
2022
‎Gerora, amatasunak balore guztiak aldatu zizkidan. Urte gehiegitan amatasuna emakumeentzat atzerakada zela aldarrikatzen zuten diskurtsoak aditu ondotik, konturatu nintzen haur bat artatzea, eta bere ongizatean eta heziketan babesa ematea sekula bizi izan nuen gauzarik iraultzaile eta feministena zela. Sistema da atzerakada antinaturala bizi duena, lan hori erdigunean ez jartzeagatik."
‎Ikerketa talde horren barnean Espainiako trantsizioko maskulinitateak zinemaren bidez ikertzen duen doktore tesi bat gauzatzen hari naiz, hau garatzeko 2019ko Eusko Jaurlaritzaren PREDOC laguntzaren onuraduna naiz. Eskerrak eman nahi dizkiet Aintzane Rincón, Mikel Navascues eta Nerea Arestiri lan honi egin dizkieten hobekuntzengatik. laurogeiko hamarkadako Euskal Herriko maskulinitateak osatzean eragina izan zuten diskurtsoak ikertzeko. Azterketa honek kontuan izango ditu generoarekin loturiko ikerketetan adina berebiziko faktorea dela aldarrikatzen duten historialarien lanak (Cases eta Moreno Seco:
2023
‎Azkenaldian okupazioaren kontra aritu dira zenbait hedabidetan eta Gasteizko udaletxean bertan, Errekaleor Bizirik proiektua osatzen dugunon aurka joaz, hain zuzen ere. Orain dela bost urte eta erdi argi mozketa justifikatzeko erabili zuten diskurtso bera kaleratu dute: ze muturra dugun; zenbat ordaintzen duen udalak ura, zaborra eta bestelakoengatik; gasteiztar guztiona dena pribatizatu dugula...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia