Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2002
‎Horregatixe joan zen Granadako eskualde hartara, jakin zuenean bazela inguru hartan mugimendu alternatibo bat, gizartearen ohiko bizimoduarekin apurtu nahi zuena: batzuek hippytzat zuten beren burua eta elkarrekin bizi ziren, komuna batean zein bestean; beste batzuek Mahomak predikatutako erlijioa eta islameko dotrinak hartu zituzten jarraibide eta ardatz, Granadako Erresuman mende batzuk lehenago izan zen bezala, errege katolikoek lur haiek konkistatu eta beren legea ezarri aitzin; hauek, berriz, gutxienak, sozialismo utopikoak bultzaturik bertaratu ziren; eta haiek, finean, Bud...
2006
‎Manu eta Fermin ez ziren koadrila koadrilakoak, baina bai gure ingurukoak eta konfiantzazkoak, parrandan bezala manifa eta itxialdi askotan parte hartutakoak. Bileretan eta formalago parte hartzeko gonbita egin omen zien behin Gaizkak, geroago kontatu zidanez, baina ez omen zuten beren burua lan politiko serio eta jarraituan ikusten; hori erantzun omen zioten gure sheriffari. Sheriffak ez zekiena zen ordurako beste militantzia serioago batean hasita zeudela biak ere; burnien enpresan, alegia.
‎Eskatzen baitzidaten, gogotik berritzen nituen Etxeberriren tenpluaren pareko gertakariak. Neure burua etsaiez inguraturik ikustean ikarak jo ote ninduen galdetzen zidaten goarnizioko gizonek, berek halako pausuan suertatuz gero zer eginen ote zuten beren buruari galdeginez bezala. Emakumeen eriak niregana noratzen ziren gazteluko patioan, eta ferekaren baten oparia egiten zidaten, buruan, haien ondotik pasatzean.
2007
‎Hematite gorria erabiltzen zuten beren burua eta tresnak apaintzeko, orain arte zenbait tribu modernotan egin izan den bezala.
2009
‎Gaztelura iritsi zenean eguzkia dardakadan zegoen eta Elias gaztea arnasestuka, zerua bistara uzten zuten otoizlekuetan pentsatzen. Gizakiek beren eskuz egindako lehen hiria ikusten ari zela iruditu zitzaion, eki eta mende, ipar eta hego etxeak gora eta behera batzen ziren, hiriko plazetara botatzen zuten beren burua. Ezkerretara zein eskuinetara Atlantikoa bilatzen zuten, zoratuta.
‎La Molleren eta Coconasen exekuzioak ez zuen Katalina Medicikoaren kolera arruntik beratu. Egunetik arrats, Frantziako noble handienetariko batzuek preso ikusi zuten beren burua. Horietariko bat baino gehiago, Montmorencyko mariskala kasu, Louvreko eta Saint Germaingo batzarretan ikusia nuen Henrikerekin eta Alençonekin batean.
2010
‎Hitz handi burdinazkoak, bat osatu eta ni neu inguratzen nindutenak, edonor? Zenbatek hautsi zuten beren burua, eta zenbatek hautsi duten, burdinesiaren kontra buru kolpeka jardun ondoren, espazio ito hartatik irteteko ahaleginean?! Bekatua eta Grazia, Salbazioa eta Kondena, Ohorea eta Desohorea?
‎Hitz handi burdinazkoak, bat osatu eta ni neu inguratzen nindutenak, edonor... Zenbatek hautsi zuten beren burua, eta zenbatek hautsi duten, burdinesiaren kontra buru kolpeka jardun ondoren, espazio ito hartatik irteteko ahaleginean...! Bekatua eta Grazia, Salbazioa eta Kondena, Ohorea eta Desohorea...
2012
‎Ola eta Leon irribarrez hasi ziren. Lotsa modukoa sentitzen zuten beraien burua ama besarkatzen imajinatuta. Nik bezala.
‎Zortziak jotzen entzun zituzten Beauvoisine auzoko erloju desberdinetan, pentsio etxez, elizaz eta jauregi abandonatuz beterik baitago. Jada ez ziren mintzo; baina, elkarri begira, xuxurla bat sentitzen zuten beren buruetan, beren betsein tinkoetatik gauza doinutsuren batek elkarrengana alde egin izan balu bezala. Orduantxe elkartuak zituzten eskuak; eta iragana, etorkizuna, oroipenak eta ametsak, dena nahasirik kausitzen zen estasi hartako eztitasunean.
2013
‎Amaiak zalantzak zituen (ez zekiten autobus horrek nora eramango zituen ere!) baina ez zuen eztabaidatzeko betarik izan. Gidaria eta bidaide guztiak autobus barruan zeudenean, maletategiaren atea poliki jaisten hasi zenean, orduan bota zuten beren burua Tarekek eta Leilak barrura, eta Amaiak atzetik joatea beste erremediorik ez zuen izan. Maleta arrosa baten eta gitarra baten artean eseri zen neska, eta berehala iluntasuna nagusitu zen hango pusken artean, atea erabat itxi zenean.
2014
‎izaera,, preso sozial? gisa hartzen zuten beren burua, eta preso komunekin nahasirik bizi ziren.
‎Haiek, izan ere. Anbroxiok eta Felisak eta Gastonek eta haien kuadrillak? uruniar petotzat zuten beren burua, baita euskaldun petotzat ere, taberna zirkuituari ekiten ziotenean, beti bukatzen zuten euskarazko jotaren bat kantatzen, Komedias kaleko Roch kafean, edo. Nafarroa, arragoa??, nahiz eta beren euskalduntasuna bertze modu batean ere azaltzen saiatu, modernotasunaren bidetik betiere: zer zen, bada, Gastonen ohitura hura, ilea finkatzaile batez orraztera zeramana, eta ez txapel klasikoa paratzera?, euskalduntasun ortodoxoaren ikuspuntutik, heresia bat baino?
2015
‎Herrixka urrun bateko haurren ezinegonaz hitz egiten zuen. Lantzean behin herritik agertzen ziren gu lako gizon zibilizatuek basati deitzen zieten, baina haiek ez zuten beren buruei deitzeko izenik erabiltzen. Izan ere, ingurukoengandik nabarmentzeko ez bada, zertarako behar ditugu izenak?
‎Polizia haien enpresetan sartu ostean, kudeatzaileak jarri zituen epaileak enpresentzat eta hauek murrizketa plan zorrotzak burutu zituzten, enpresak irekita jarraitzeko aukera bakar bezala. Langile askok kalean ikusi zuten beren burua, eta egunkari zein langile batzordeek aurreko ugazabei egotzi zieten errua. Sufrimendu asko ekarri zion horrek Otazuari zein inguruko jendeari.
‎Rattusek susmatzen zuen Arkaniako kanpaina suizidio bitxi bat izan zela. Batzuek zuhaitz batetik zintzilikatzen zuten beren burua. Fraggek bestelako modu bat aukeratu zuen, loria ukitu bat emanez bere heriotzari.
‎Testuinguru horretan pentsalariak oraindik modernitate abstraktu bat ari dira eskatzen, «beren» modernitatea politikaren egokitzapen tekniko gisa ikusten baitute, gizartea antolatzeko moduen moldaketa gisa, azken buruan. Baina borroka intelektualak ere existitzen dira, eta gure ilustratu teorikoek, bat batean, gerra horietariko baten barnean ikusi zuten beren burua orain dela hamar bat urte. Orduantxe hasi ziren zientziaren gerrak deiturikoak.
‎Maiatzaren 28ko gau sargorian, McCaul, s pubetik atera berriak zirela, Armagh konderriko nekazari batzuek arrasto argitsu bat ikusi zuten beren buruen gainetik hegan. –Oh my God!?
‎Norbait baletorkie kargu hartzera, zur eta lur geldituko lirateke. Ez zuten beren burua erruduntzat jotzen; aitzitik, bete betean sinesten zuten, gizartearen oinarri sendoa, zirela.
‎–[Hego Euskal Herriko] Euskarazko prentsak (Zeruko Argia, Anaitasuna, Goiz Argi), 1976, euskal kazetaritzaren urtea aldarrikatuz hasi zuen epealdi berria (1975 gaur arte). Eta hiru aldizkari horiek, bateratsu, newsmagazine bihurtzea erabaki eta informazio orokorreko gisa aurkeztu zuten beren burua. Ordura arte aginte politikoak erlijiora, kulturara edo informazio lokaletara mugatuak eduki zituen.
‎Urte berean sortu ziren, Punto y Hora de Euskal Herria Iruñean, eta Garaia eta Berriak Donostian. Elebidun gisa aurkeztu zuten beren burua, baina euskarak toki urria eta/ edo eskasa zuen. Talde politikoei lotuta etorri ziren eta azkenengo biek ez zuten asko iraun.
‎1977an kaleratu ziren Deia eta Egin egunkariek ere elebiduntzat jo zuten beren burua. (...)?
2016
‎1905ean sortu zen IWW, edo. Wobblies?, jendeak izendatu moduan. Sindikatu industrialtzat zuten beren burua. IWWk aldarrikatu zuen sekula ez zela harreman onik egongo kapitalisten klasearen eta baliatzen zituen langileen artean, ezinezkoa baitzen.
‎Inolako zalantzarik gabe esan daiteke mobilizazioen eta gipuzkoarren protesten eraginez egin zuela atzera Iberduerok. Izan ere, esan bezala, udal askok behartuta ikusi zuten beren burua proiektuaren aurkako jarrera aktiboa izatera. Beste erakunde batzuk ere, hala nola Gipuzkoako Diputazioa, enpresa sustatzailearen aliatu estrategikoak izan zitezkeen, baina erabaki zuten kokalekua ez zela egokia.
2017
‎Garai hartan estatu frantsesean euskaldunak, alsaziarrak, bretoiak, katalanak, korsikarrak, flamenkoak eta okzitaniarrak zeuden, bai eta frantsesak ere. Eugen Weberren liburuaren arabera Peasants into Frenchmen (1976), Frantziako hiri txikien gehiengoak eta landa biztanleek ez zuten euren burua nazio frantsesaren kidetzat jo 1870 urtera arte, eta askok Lehenengo Mundu Gerran jo zuten beren burua halakotzat lehen aldiz. Beraz, Adierazpena ez zen nazionalismo frantsesaren baieztapen bat, baizik eta lurralde estatal nazional bat eraikitzeko modua, logika performatiboari jarraikiz.
‎Prozesu mantsoa izan zen, baina eraginkorra: denboraren poderioz, XX. mendearen erdialdean, Iparraldeko biztanleek hiritar gutxietsitzat zuten beren burua; euskal identitatea menostu zenez, euskararen transmisioak behera egin zuen nabarmen. Kontuan hartu behar dugu honako hau:
‎54? [Gure gurasoak] euskaldunak ziren, baina ez zuten beren burua euskaldun aldarrikatzen. Euskal nazio bat formatzen zuten kontzientziarik ez zuten.
‎Burua lasaitzen zien lapur txikiei ugazabarentzat lan egiten zutela sentitzeak: aurki edozein soldatapeko bezain duintzat hartu zuten beren burua; erakunde bateko kideak ziren eta errurik egotekotan beren buruzagiak ziren errudun. Azpikari talde batek alderdi totalitario baten antzera lan egiten du.
2019
‎Baita beste emakume askorenak ere. Une hartara arte, emakumeek ez zuten beren burua biluzik margotzeko eta publikoari eskaintzeko ausardiarik izan. Haurdunaldia ere leitmotif bihurtu zen haren lanetan.
‎Horda primitiboei ez zitzaizkien batere axola ondorengoak. Lur bati loturik ez zeudenez, ezertxo ere ez zutenez, ezer finkotan gorpuzten ez zirenez, ezin zuten ideia zehatzik izan iraunkortasunari buruz; irauteak ez zituen kezkatzen, eta ez zuten beren burua ikusten ondorengoetan; ez zioten beldurrik heriotzari, eta ez zuten oinordekorik eskatzen; seme alabak zama ziren, eta ez aberastasuna; horren erakusgarri da infantizidio asko izan zirela beti herri nomadetan; sarraskitzen ez zituzten jaioberrietarik franko higiene faltaz hiltzen ziren, eta ez zitzaien askorik axola. Haurrak zeuzkan emakumeak ez zekien zer zen sortzearen harrotasuna; indar ilun batzuen jostailu pasibo sentitzen zen, eta erditze mingarria ez zen gorabehera alferrikako edo are nardagarri bat besterik.
‎Emakume askok bake zoragarri bat aurkitzen dute haurdunaldian: justifikaturik sentitzen dira; beti izan zuten beren buruari behatzeko gogoa, beren gorputza zelatatzekoa; ez ziren ausartzen, ordea, beren gorputzean askorik laketzen, beren betebehar sozialen zentzua zela kausa: orain, berriz, badute horretarako eskubidea; ondo egon nahian egiten duten guztia haurrarengatik ere egiten dute.
‎Euskaldun elebakarrak desagertu baldin badira, estatu politika homogeneizatzaile baten ondorioz desagertu dira. Hiztun horietatik gehienek beren hizkuntza utzi eta beste bat ikastera behartuta ikusi zuten beren burua, aurrera ateratzekotan. Estatuak eta bertako agintariek,, erdalduntze eta elebiduntze orokorra?
2020
‎Eta apain zihoazen karrikara ordu libreetan. Espagnoles ziren haiek ere, baina mutil frantsesen lilurarako erakusten zuten beren burua, irribarretsu. Josefinak ez.
2021
‎Etorkin hauetako zenbaitek gezurrezko etxebizitza promesekin alde egin zuten beren jaioterrietatik. Bidaia luze baten ondoren, nora jo ez zutela aurkitzen zuten beren burua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia