2001
|
|
borondatezko giza rte elebiduna. Etekinak begi bistan daude (paradoxikoki, politikagintzan gertuago zegoen HB eta bere lelo autistalu rralde bat, hizkuntza bat ezin
|
zuten
bere gana tu).
|
2002
|
|
Peter Paul Rubens. Egun gutxi batzuk beranduago zabaldu
|
zuten
bere erakusketa Guggenheim Bilbao Museoan, Flandesko arte barrokoaren beste maisu batzuen lanekin batera. Kronikek diote Rubensek nederlandera, frantsesa, ingelesa, italiera eta gaztelania behar bezala menderatzen zituela, eta horregatik egin behar izan zituela behin baino gehiagotan diplomatiko lanak.
|
2005
|
|
Ozaetako Santxa Martin Bañez Artazubiagaren alarguna zen, arrasatearra. Oinaztarrek hil
|
zuten
bere senarra.
|
2006
|
|
Lauaxeta arrazoi literarioengatik bakarrik berreskuratu
|
zuten
bere urteurrenean?
|
2007
|
|
Gipuzkoako kasuan, Karlos Santamaria dugu beraien paradigma, baina bere oihartzuna oso zabala izan zen. Ez dago ikerketa zehatzik pertsona horien ondorengo ibilbideari buruz, baina soziologikoki katoliko euskaldun asko zegoen jeltzaleengandik hurbil eta habi garrantzitsua aurkitu
|
zuten
bertan frankismoaren amaierako urteetan, lehenago izan ez bazen.
|
|
El Evo. Ordura arte, hedabideek ezkutatu egin
|
zuten
bere mezua.
|
|
Aipatu izan dugu jada euskal administrazioen lehen ekimenen artean euskal ekosistema baliotsuenak babesteari begira neurriak hartzea izan zela; horretarako zenbait itsasadarren bokalean itsas hesiak jarri izan ziren, horiek eraginkortasun maila ezberdinak izan zituztelarik. Lehenengo itsas hesiek ez
|
zuten
bere funtzioa ongiegi burutu eguraldiak kalteak eragin zizkielako edota fuela gainetik igaro zelako, bigarren itsas hesiak zenbait kasutan enpresen interesengatik kenduak izan ziren (Urdaibain Murueta Untziolako ontzi handi bat itsasora irten zedin edo Plentzian enpresa batek itsasadarrean dragatze lanak egiteko).
|
2008
|
|
Harreman pertsonalak, dirua, enpresak, dena globalizatu zaigu, beraz. Txoko bihurtutako mundu honetako kate mailak elkarrekin lotzeko badauzkagu azpiegitura birtualak, baina horiei nahiko iritzi ez eta azpiegitura ukigarriagoak eraiki beharra dagoela erabaki
|
zuten
bere garaian botere zentro handietan, eta orain aginduok bazter auzo txikienera ere hedatu guran dabiltza tokian tokiko agintariak.
|
2011
|
|
Foruan euskal kantuak kantatzen zituzten (Manolito [Imanol] Urbieta, Iñaki Bereziartua, Joxe Iturria). Kantuek eta ikasketa lagun haiek eragin handia izan
|
zuten
berarengan. Iñaki Bereziartua eta Fernando Mendizabalekin elkar hartu eta eskutitza idatzi zien:
|
|
Ukan ditugu memento onak eta beste batzuk ez hain onak. Etorri zirelarik Gabriel Aresti eta Natxo de Felipe, egin
|
zuten
bere emanaldia eta gero elkarrizketa izan zen. Hegoaldetik jende asko etorri zen.
|
2014
|
|
Lourdes Iriondo eta Xabier Letek onartu eta kantatu
|
zuten
bere Anttoni eta Antton; eta Mutrikuko Txairo bikoak grabatu honakook, beranduago:
|
|
1958an, tesiarekiko adostasunarekin batera, ezintasuna agertu zuen hitzaldi osteko elkarrizketan. Baionakoan, gutun bidez txalo jo zion, eta hurrengo urteetan eredu bertsua partekatzen
|
zuten
berak eta Txillardegik, beste askorekin batera. Mitxelenak zuen azken hitza Euskal Idazleen Elkarteko hizkuntz istiluetan, Txillardegik hala proposatuta, guztia esan behar baita.
|
2017
|
|
2016ko abenduan, Durangoko Azokan, Davisen Emakumeak, klasea eta arraza (2016b) liburuaren aurkezpenaren harira, Elkar argitaletxeak eta Jakinek, Eskafandra bildumaren bultzatzaileek, argi utzi
|
zuten
beraren ekarpena zein den. Liburuaren itzultzaile Danele Sarriugartek halaxe esan zuen bertan:
|
2019
|
|
Izan ere, familia negozioak izan direnez, dendako ekonomia eta etxekoa bat izan dira: dendako ekonomia tiraderan oinarrituta egon da, eta familiako kideek ez
|
zuten
bere lanagatik soldatarik jasotzen.
|
2020
|
|
EHAZEk berak ere beste liburu bat argitaratu du aurton, duela hiru bat urte hasitako ibilbidearekin bat eginez. EHAZEren argitalpenek Dejabu Panpin Laborategiaren Arrastoak lanarekin hasi
|
zuten
bere ibilbidea, Miren
|
|
Klase ertaineko hanka bikoarentzat hezkuntza maila txukunarekin, teknolatriara labainduta, ohituta ongizatera, bizi aukera anitzetara eta klikaren berehalakotasunerabereziki izan daitezke toleraezinak frustrazioa, mugak, espektatiben erortzea, beldurra. Izan ere, sky is the limit eta impossible is nothing leloekin kolonizatu
|
zuten
bere arima. Euretako askok eskubideen lengoaia dute ardatz beren eraikin politiko kulturalean.
|