Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2000
‎Mediatrie/ Radio France galdeketa, 97/ 98 sasoiko sailkapenean.27Zehaztearren, France 3ren tokiko lehen eguneroko emanaldia estatuko lurraldean, Biarritzenesperimentatua izan zen kable sarean 1984an, kablearen deszentralizazio politika publikoaren barrukoesperimentupean. France 3 Tours Soir izan zen uhin hertziarren bidezko bertako lehen albistegia.281995eko maiatzaren 19ko Le Monde Radio televisionek ere adierazi zuen ikus entzuleekazaldutako etsipena, France 3 Euskal Herriren emankizunetan euskarari ematen zitzaion lekua txikiegiazela baitzeritzoten.29SIADECOren inkesta soziolinguistikoak zenbakirik aurreratzen ez bazuen ere, 1991an, biztanleriaren %80k bi kate autonomikoak jasotzen ez zituen bitartean, Donostiako galdeketa institutu berak, 1996an, 42.000tan kalkulatzen zuen Ipar Euskal Herrian ETB1 gutxi gor... (Iturria:
2002
‎eta hirurogeiko hamarkadan inmigraturiko askok beren jaiolekuetara itzultzeak ederki azaltzen dituzte jaitsiera horiek. Bestalde, Arabak eta Nafarroak biztanleen kopuruak gora nola egiten zuen ikusi zuten, langabeziak eragin gutxiago izan baitzuen lurralde horietan?, betiere beste bi herrialdeetako erorialdiak berdintzera iritsi gabe (2.11 irudia)
‎Une hartan, 1977an, euskara unibertsitate hizkuntza nagusibilakatzea, «ghettoaren infemuan» sartzea bide zen. Ez zuen ikusten begi onez, alderantziz, «que haya centros en que el euskera no entra para nada». Euskararenezagutza balioetsi egin behar zen irakasle berriak hartzeko orduan, baina ezbestelako merituak edo bestelako gabeziak estaltzeko moduan.
‎Bere bizitzaren amaieran, aldiz, kezka teorikoz jabeturikolanak argitaratzeari ekin zion. Benetan harrigarria dugu jakintsu honek zenbat produzitu zuen ikustea. Zelako trebetasuna zeukan, bestalde, gaztelania bizkor, zehatzeta argia erabiltzean.
‎Erretorika naturala eta soila gomendatzen du, baina bere lanaren idaztankeran sarri aurkitzen dira apaingarriak. Ez zuen ikusi arrazoi sozial eta politikoek elokuentzia galtzean izan zuten garrantzia.
‎Egun zoriontsua gaurkoa, niretzat! Eskerrak agudo ibili eta arbola gainetik agureak altxorra non ezkutatu zuen ikusi nuela. Hark alde egin ahala, arbolatik jaitsi eta urrez betetako lapikoa lurretik atera nuen.
2003
‎Une horretan, 1977an, euskara unibertsitate hizkuntza nagusi bilakatzea, «ghettoaren infernuan» sartzea izango zela esan zuen. Baina, ez zuen ikusten begi onez, «que haya centros en que el euskera no entra para nada». Euskararen ezagutza baloratu egin behar zen irakasle berriak hartzerakoan, baina ez bestelako merituak edo bestelako gabeziak estaltzeko moduan.
2005
‎Beste Alardea, emakumeak onartzendituena, baztertu egin zuen. Zentzu horretan, bitxia izan ziren Santano k erabilitakoargudioak; izan ere, komunikabideei esandakoaren arabera, Alarde berdinzaleaegongo zenik ez zekien, berari bakarrik manifestazio baten jakinarazpena pasaomen baitzioten (El Mundo, 2003/07/01, 15 or.) 6 2004 urteko Alardean gauzakez dira aldatu, eta alkateak Alarde tradizionala udaletxeko balkoian ikusi zuenbitartean, berdinzalea ez zuen ikusi ere egin. Era berean, Alardearen ostean, Irungogehiengoari ezin zaiola muzin egin eta emakumearen parte hartzearen eskubideabermatzen saiatu egin zela esan zuen Alkateak (El Diario Vasco, 2004/07/01, 19.or.).
2006
‎Horren erakusleak dira moralaren eta zuzenbidearen eremuan sistema unibertsalistak ezarri izana, eta politikaren eremuan demokrazia. Weber-ek arrazionalizazioa aldebakarreko prozesu gisa ikusi zuen, baina ez zuen ikusi arrazionaltasun instrumentalaren harrotzearekin batera arrazionalizazio praktiko komunikatiboa ere bizkortzen ari zenik. Berdin Frankfurteko Eskolakoei dagokienez.
‎Weber-ek ez zuen erreminta kontzeptual nahikorik arrazionalizazio sistemikoa eta komunikatiboa bereizteko (bigarren hau ez zuen ikusi); ez zituen ikusi, esaterako, konstituzio modernoetan instituzionalizatu diren printzipio unibertsalak (horiek, Habermas en iritzian, arrazionaltasun komunikatiboaren osagai garbiak dira); ez zuen ikusi horrelakorik antolamendu politikoaren plegu demokratikoetan; deen alde, antolamendu demokratikoaren alde, ekologiaren alde, emakumeen esku ez zuen ikusi horrelakorik diskurtso zientifiko, po... Weber-ek ez zuen arrazionaltasun komunikatibo hori behar bezala ikusi eta, horrela, horri loturiko osagaiak bizitzaren alde irrazionalen osagai gisa agertzen zituen, arrazionalismo modernoaren errepresioaren aurka altxatzen ziren, kontraekintza?
‎Weber-ek ez zuen erreminta kontzeptual nahikorik arrazionalizazio sistemikoa eta komunikatiboa bereizteko (bigarren hau ez zuen ikusi); ez zituen ikusi, esaterako, konstituzio modernoetan instituzionalizatu diren printzipio unibertsalak (horiek, Habermas en iritzian, arrazionaltasun komunikatiboaren osagai garbiak dira); ez zuen ikusi horrelakorik antolamendu politikoaren plegu demokratikoetan; deen alde, antolamendu demokratikoaren alde, ekologiaren alde, emakumeen esku ez zuen ikusi horrelakorik diskurtso zientifiko, politiko edo estetikoetan; ez eta borrokan diharduten mugimendu sozialen garapenean ere (gizabanakoen eskubibideen alde, edo beste hainbat aferaren alde borrokan ari diren gizarte mugimenduak).... Weber-ek ez zuen arrazionaltasun komunikatibo hori behar bezala ikusi eta, horrela, horri loturiko osagaiak bizitzaren alde irrazionalen osagai gisa agertzen zituen, arrazionalismo modernoaren errepresioaren aurka altxatzen ziren, kontraekintza?
‎...ta komunikatiboa bereizteko (bigarren hau ez zuen ikusi); ez zituen ikusi, esaterako, konstituzio modernoetan instituzionalizatu diren printzipio unibertsalak (horiek, Habermas en iritzian, arrazionaltasun komunikatiboaren osagai garbiak dira); ez zuen ikusi horrelakorik antolamendu politikoaren plegu demokratikoetan; deen alde, antolamendu demokratikoaren alde, ekologiaren alde, emakumeen esku ez zuen ikusi horrelakorik diskurtso zientifiko, politiko edo estetikoetan; ez eta borrokan diharduten mugimendu sozialen garapenean ere (gizabanakoen eskubibideen alde, edo beste hainbat aferaren alde borrokan ari diren gizarte mugimenduak). Weber-ek ez zuen arrazionaltasun komunikatibo hori behar bezala ikusi eta, horrela, horri loturiko osagaiak bizitzaren alde irrazionalen osagai gisa agertzen zituen, arrazionalismo modernoaren errepresioaren aurka altxatzen ziren, kontraekintza?
‎Gizakiaren pasioen konplexutasuna aintzat ez jotze horrek hiru akats larri larrietara eroan zuen Marx-en pentsamendua. Lehenik eta behin, gizakiak daukan faktore moralaz ahantzi egin zen; ekonomia aldaketak eginikoan gizakiaren ontasuna automatikoki berretsiko zuelakoan zegoelako, hain zuzen ere; Marx-ek ez zuen ikusi beren barne bizitzan aldaketarik nozitu ez zuten pertsonek ezin sor zezaketela gizarte hoberik. Ez zion arretarik eman, esplizituki bederen, bestelako orientazio moral baten premiari:
2012
‎...ialariek Fernando «Katolikoa» izendatutakoak, zeina Joan ll.aAragoikoaren eta beronen bigarren emazte Joana Enriquez Gaztelako almirantearenalabaren semea zen eta Gaztelako lsabel erreginarekin ezkonduta zegoen, asmohandinahi ugari zituen eta ez ziren baretu harik eta 1512an erresumaren konkistahasi eta 1529an bertako lurralde gehienak militarki okupatu zituen arte, nahiz etaazken hori ezin izan zuen ikusi 1516an hil egin baitzen. Gertakari hura beste mugarribat izan zen Gaztelaren hedapen fasean, ordurako Espainia moduan egituratutapolitikoki. lnperio izateko gurariak eragin zuen Gaztelak «birkonkista» burutzeamusulmanen aurka, Granadako Erresuma okupatu zutenean.
2014
‎«Izozkia nahi dut!, iragartzen du Anek, lau urteko haurrak, hautsez beteta eta bero dagoen patiotik jolastu ondoren etxera sartzean. Ez zuen ikusi berorik eragingo zion ezer; izozkailuko atea ez dago irekita, eta telebistan ez da izozkiari buruzko iragarkirik ageri. »
2015
‎Iparraldeko taldekobatek, Iparraldeaz eta Iparraldean egina. Maite Barnetche k ez zuen ikusi, baina nolabait, harenametsaren gauzapena izan zen hura, Arbelbideren ustez (Arbelbide, 2002).
‎Carolina Roncarolok (Argentinako Unibertsitate Australeko Komunikazio Eskolako TB Behatokia) gai horri buruzko elkarrizketa bat egin zion Aleks Krotoskiri (irakasle eta kazetaria; The Digital Human zientzia telesaila aurkezten du BBC 4n, eta transmedia narratiba berriei buruzko podcast bat argitaratzen du, astero, The Guardian egunkarian). Elkarrizketa hartan, sare sozialek eta teknologiak edukien kontsumoan lortu duten konbergentziaz galdetu zion, eta berak erantzun zuen ikus entzuleen bilakaera dela gakoa:
2017
‎Gure mutazioak intsulinaren adierazpenean eragina zuen ikusteko helburuaz, intsulinarenadierazpena aztertu genuen WT eta STAT3 mutantearekin transfektaturiko zeluletan. Arratoi zeluletan, INS eta INS geneen adierazpena murriztu egiten zen %70ean STAT3 mutantearekin transfektaturikozeluletan (4A eta 4B irudiak).
‎Kromatinaren immunoprezipitazioa (ChIP) erabili genuen STAT3 mutanteak Isl transkripziofaktorearen promotorera lotzeko afinitate handiagoa zuen ikusteko. Horretarako, INS 1E zelulak WT edoSTAT3 mutantearekin transfektatu ziren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia