2000
|
|
Dibortzioa eskuratu duen ezkontideak gorde behar ditu, moduan, ezkontza kontratuan itundutako abantailak. Arrazoi sustraidunak tartean direla erdietsi
|
zuen
hark dibortzioa; ordutik hona, haren egintzak, ordura arteko gaitzak menderaturik, beraren egoera hori ezerezten dio eta ordaindu beharreko kalte handiak ere egiten. Ez dago zertan orekatu, bi ezkontideon artean, dibortzioa nork eskuratu eta nork egin duen ezinbesteko.
|
|
Frantziarren Kode Zibila (Code Civil des Françaises) zuen izena, laster batean, Napoleonen Kodea (Code Napoleon) deituko zutena. Bonaparteren garaia agortu, eta, aldaketa batzuen ostean, Kode Zibil soilaren izentazioa jaso
|
zuen
hark. Hala ezagutu ohi da eta halaxe ezagutzen dugu guk ere, Frantziar Iraultzaren lege emaitza hori.
|
2003
|
|
Beharbada, Domaten sistema kristaua, Frantzian sobera lerratua gertatu zen. Kode Zibil bakar baten bila zihoan herrian, ez
|
zuen
hark egokiera erraza, Frantziako herritar guztiak bere baitan hartu ahal izateko.6
|
2005
|
|
Helburu
|
zuen
hark holandarrak eurak babestea, eta horretarako alderatzen du gerra zuzenaren kontzeptua, gerran bertan dagoen justiziaren ideia. Hortxe zen, haren iritziz eta Ekialdeko Indien Konpainia holandarraren bazkide askoren aburuz ere, bide bakarra bakeari eta merkataritzari eusteko.
|
2006
|
|
Akilesek molde zahar eta basatiak dauzka: heziketa kirondarra jaso zuen, Pindarok esplikatzen duenez; sei urte bete zituenean hartu38 eta Kiron zentauroak hezi
|
zuen
haren harrizko leize zuloan39, eta irakatsi zion:
|
2007
|
|
Behin batean hilkorren arrazak sortu omen zituzten jainko andereek, lurraren barruan, lokatza eta sua nahasturik —alegia, sortutako lehen materiatik materia bereizirik—, eta, ondoren, argitara atera zituzten izaki ezberdinak. Epimeteok hartu
|
zuen
haren ardura, hasiera batean: izaki batzuk indartsu bihurtu zituen, eta beste batzuk azkarrak —ahulak indartsuetatik babes zitezen—; batzuk armez hornitu zituen eta besteak hegoz —ihes egin zezaten—, edo eskaini zizkien hobiak eta harpeak ezkutatzeko.
|
2008
|
|
... gaztetik eta lehenengoz Kratilorekin eta iritzi heraklitoarrekin ohituta — sentsazio guztiak etengabeko isurian daudela eta haiei buruzko zientziarik ez dagoela, hain zuzen—, geroago ere horrela eutsi zion iritzi horri. Bestalde, Sokrates, etika kontuetan arduratuta eta ez, inolaz ere, izadian bere osotasunean, baina haietan unibertsalaren bila aritua eta pentsamendua definizioetan jartzen lehenengoa izanik, [Platonek Sokrates] onartu zuen, baina pentsatu
|
zuen
hura [unibertsala] bestelako zenbait gauzatan ematen dela, eta ez zentzumenezko errealitateetan, ezinezkoa baita definizio arrunta zentzumenezko gauza bati egokitzea, ez etengabeko aldaketan daudenei, behintzat. Platonek Ideiak izendatu zituen haiek, eta zentzumenezko gauzetatik aparte daudela[...] gehitu zuen...
|
|
— Bestalde, lehenik subjektua oinarrian ezartzen da norbera objektibo finko gisa; hortik abiatu ondoren beharrezko higidurak jarraitzen du determinazioen edo predikatuen aniztasunerantz; hor subjektu haren ordez nia jakituna bera agertzen da, eta predikatuen elkarlotzea eta haiek bermatzen dituen subjektua da. Baina lehen subjektu hura determinazioetan sartzen den heinean eta haien arima den heinean, bigarren subjektuak, jakitunak alde batera utzi
|
zuen
hura eta bere gainetik bere baitara itzuli nahi zuen hura oraindik ere predikatuan aurkitzen du, eta predikatuaren higitzean ekilea izan beharrean arrazoitzaile gisa, hari predikatu hori edo hura egotzi balitzaio bezala, edukiaren norberaz arduratzen da oraindik, bere baitarako izan beharrean harekin elkartu nahi ez badu.
|
|
— Bestalde, lehenik subjektua oinarrian ezartzen da norbera objektibo finko gisa; hortik abiatu ondoren beharrezko higidurak jarraitzen du determinazioen edo predikatuen aniztasunerantz; hor subjektu haren ordez nia jakituna bera agertzen da, eta predikatuen elkarlotzea eta haiek bermatzen dituen subjektua da. Baina lehen subjektu hura determinazioetan sartzen den heinean eta haien arima den heinean, bigarren subjektuak, jakitunak alde batera utzi zuen hura eta bere gainetik bere baitara itzuli nahi
|
zuen
hura oraindik ere predikatuan aurkitzen du, eta predikatuaren higitzean ekilea izan beharrean arrazoitzaile gisa, hari predikatu hori edo hura egotzi balitzaio bezala, edukiaren norberaz arduratzen da oraindik, bere baitarako izan beharrean harekin elkartu nahi ez badu.
|
2009
|
|
Historia kritiko horri, Nietzschek, gure benetako iturrietatik aldentzen gaituela eta egiaren izenean bizitzaren beraren mugimendua sakrifikatzen zuela leporatzen zion. Geroago ikusten da Nietzschek lehen baztertzen
|
zuen
hura berriro bere kontura hartzen duela. Kontuan hartu bai, baina beste helburu batekin:
|
2011
|
|
8). Fundatzaile poetikotzat Heideggerrek Holderlin aitortu duenean, Alderdiak nahiko beretzakotua
|
zuen
hura nazional-sozialismoaren poeta legez. Are, Heideggerren jarduerak Holderlinekin haren engaiamendu politiko beroenaren urteekin kointziditzen du, eta itxura guztiz zenbait interpretaziok hark Alderdi barruan zeuzkan ika mikei erantzuten die(" Holderlin eta poesiaren esentzia" Erromako konferentzia Alemania eta Mussoliniren Italiaren artean harreman kulturalak lotzeko programa ofizial baten barruan emana da; Heideggerren lanik ederrenetako bat Holderlini buruz," Andenken", Goebbelsen adigurian Alderdiak 1843an poetaren heriotzaren ehunurtekoaren kariaz paratu duen omenaldian eman da argitara).
|
2012
|
|
Adibide bat: Ortegak Hegelen historiaren filosofia ulertu nahi
|
zuen
haren logika kontuan hartu gabe. Zer egin zuen?
|
2014
|
|
Edipo eder bat da, begi bakar bat falta zaio soilik, baina dena dakiela uste du: Edipo, badakizu, bere amarekin ezkondu zena, bere aita hil zuena, eta Holderlin poetaren ustez" begi bat gehiago"
|
zuen
hura. Istorio horietan bada gaizki kokatutako buru-argitasun moduko bat:
|