Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2000
‎Pentsatu zuen frai Antoniok, bere aldetik, ezen gaizki egin zuela bere galtzoinak han ahanztean, eta sekeretuki jakinarazi zion damari, honek beregana zitzan eta bere ardurapean jar. Baina damak berehala ulertu zuen, galtzoinak ezin aurkitu izan zituenean eta bere senarra hain malenkoniatsu ikusi zuenean, ezen senarrak berak aurkitu eta gorde zituela, eta, handik aitzina, guztiz beldurtu zen, beldurraren ez er... Eta emaztekiak gertatua jakinarazi zion bere amorante debotari:
‎Eta joan ziren Buccioren xerka, hain fortuna handiz, non berehala aurkitu baitzuten; salutatu zuen frai Domenicok Buccio, atxiki zuen eskutik, eta, aurpegirat so egiten ziola, erran zion:
‎Eta, erlikia hura zetazko oihal puska hartan biltzen zuela, De profundis clamavi eta bertze anitz salmo kantatzen hasi zen fraidea, are seriosago har zezan Bucciok, halatan, haren txantxa. Eta konfesatu zuen frai Domenicok Buccio eta, erraiten ziolarik hark ezen eskumikua merezi zuela erlikia hain gaizki tratatzeagatik, makilada batzuk eta bertze anitz penitentzia manatu zizkion. Eta penitentzia haiek guztiak frai Antonioren alde eta fabore izan ziren, eta hala ase ahal izan zuen honek Catalinarekin bere haragi aseezinaren desira, Buccio bertze egiteko haietan enplegaturik zegoen bitartean.
2004
‎Ezezkoa egin zuen Fray Ciccillok, eta ez zuen hartu. Lasaiago sentitu zen.
‎Ez da oso ebanjelizazio formala. Baina tira, lortu zuen, belatzek eta txolarreek baietz esan zioten, bihurtuko zirela kristautasunera, edo hori esan zuen Fray Ciccillok.
2008
‎Ilusio zapuztuaren eta porrotaren ikuspegi horretatik, beraz, pentsatzekoa da ezen Ernestina ahulago sentitzen zela; aldiz, indartsuago sentitzen zen, eta bazuen arrazoi bat horretarako. Ernestinak garbi zuen frai Millanek desterrua izan zuela, karmeldar ordenako nagusiek erabakitako epaian, bere portaeraren eta jokabidearen ordain, jakin ere, bazekien Ernestinak zergatik:
‎–Ezetz, ez dela bekatua, alabatxo! , berriro moztu zuen frai Millanek?. Gehiago esatera ere ausartuko naiz?
‎–Hemen ez dago bainarik, moztu zuen frai Millanek?. Ama nagusiak guztia kontatu dit:
‎Ahozko aitortza bizitza espiritualaren zutabeetakotzat zuen, baina, garaiko apaiz askok ez bezala, ez zituen aitortzera zihoazenak estutzen, ez haien kontzientziaren bihurguneak arakatzen ibiltzen. Horregatik, Ernestinarekin harremanetan jarri ez beste jakin zuen frai Millanek, hari egindako lehen aitortzan, bazuela norekin konpartitu bere sekretua.
‎No dificil su creación precisamente, sino su fundación en forma que fuera obedecida por todos. De tal modo se aferran muchos á sus ideas, á su criterio particular, que pienso que la Academia no sería obedecida por todos.» Olitetik idazten zuen frai José R. Zulaikak ere oso komenigarria zeritzon Akademia sortzeari, nahiz jakin beti egongo zirela kontrakoak.
‎Ilusio zapuztuaren eta porrotaren ikuspegi horretatik, beraz, pentsatzekoa da ezen Ernestina ahulago sentitzen zela; aldiz, indartsuago sentitzen zen, eta bazuen arrazoi bat horretarako. Ernestinak garbi zuen frai Millanek desterrua izan zuela, karmeldar ordenako nagusiek erabakitako epaian, bere portaeraren eta jokabidearen ordain... jakin ere, bazekien Ernestinak zergatik: ez zen hartarako irudimen handirik behar, egia esan, frai Millanen ordezko aita karmeldarrarekin bizi izandako esperientzia labur bezain gogorraren ostean; are gehiago, frai Millanen egoeraz jabetu ez beste etorri zitzaizkion Ernestinari zalantza guztiak, bera ere bere erabaki muturreko hura hartzera bultzatu zutenak, frai Millanen desterruak berea ere eskatuko balu bezala –berebiziko ametsari uko egiten diona autodesterruaren eremuan kokatzen da automatikoki–, moja izateari utziz; Ernestinak izan zituen, bai, une hartan gorabeherak –eskrupuluak ere hantxe behar zituen, aditzera ematen ziotenak ezen porrota berea izan zela, baita porrotari zegokiòn tonetako errua ere–, baina badirudi uste baino hobeto bideratu zuela gero bere afera hura –baldintza haietan, Ernestinak edo aurrera egiten zuen, edo erruaren zamak zapalduta bukatuko zuen–, Ernestinak berak handik urte batzuetara egin zituèn hitzak esandakoaren erakusgarri:
‎Ahozko aitortza bizitza espiritualaren zutabeetakotzat zuen, baina, garaiko apaiz askok ez bezala, ez zituen aitortzera zihoazenak estutzen, ez haien kontzientziaren bihurguneak arakatzen ibiltzen. Horregatik, Ernestinarekin harremanetan jarri ez beste jakin zuen frai Millanek –hari egindako lehen aitortzan– bazuela norekin konpartitu bere sekretua.
‎–Ezetz, ez dela bekatua, alabatxo! –berriro moztu zuen frai Millanek– Gehiago esatera ere ausartuko naiz... zure kasuan, dituzun amets barregarriei barrerik ez egitea baita, ausaz, bekatu. Santa Margarita Kortonakoaren txakurra san Brunoren atzetik zaunkaka, eta san Mamertok zera...?
‎–Hemen ez dago bainarik –moztu zuen frai Millanek– Ama nagusiak guztia kontatu dit: nola amets bat izan zenuen, zeinean nire amaren arima ikusi baitzenuen purgatorian sartzen, eta nola horregatik ekin zenion zeure gorputza zigortzeari... asmo onenarekin, hori ez dizut ukatuko, baina Kristoren irakaspenari muzin eginez.
2009
‎–Eta zer pentsatzen zuen frai Millanek protestanteez?
‎–Eta zer pentsatzen zuen frai Millanek protestanteez?
2010
‎Hain zuzen, Poza Lizentziatuak Malon Etxaideren liburuaren aurreko urtean kaleratu zuen berea (1587). hizkuntza sakratuenen horrekin batera, klasikoen iritzi ezagunak ere bazuen indarrik kritikarientzat, platon ek esan baitzuen" que no era l� cito profanar los misterios ocultos". azken argudio honi ironia finez erantzun zion Malon etxaidek. ikusiko dugu. kritikarien hurrengo argudio multzoa hizkuntzaren izaera edo egoeratik bertatik jasotako arrazoiekin osatzen zen: hizkuntza herritarra ezdeusa zen, baliabide gutxikoa, duintasun eskasekoa. gure idazleak azpimarratu zuenez, balioespen oker horren kontra mintzatu behar izan zuen frai luis ek:
2014
‎Gartxotek harriduraz hartuko zuen Frai Martinen agindua.
2015
‎Dena dela, Inkisizioak bahiturik izan zuen, autorea hil ondoren argitaratzea erabaki zen arte. Eskuizkribu originala eskuraturik, hura erabili zuen frai Luis Leongoak Salamancan obra hura argitaratzeko. 1588an izan zen hori.
‎Frai Joan Leongo: Graciánek ezabatu egin zuen frai eta don idatzi, eta gero ertzean ohar hau idatzi zuen: –hau ez da fraidea, baina uste dut izango dela, Ama Teresak halaxe deitu dio-eta?.
‎Hor guztiz ezkutuan egotea, bai ongi dago; hau da nik dudan ardura. Hain bizimodu onaz tristura hori badu, zer egingo ez ote zuen frai Joanek izan zuenaz?
‎Eta Teresa Jesusena hemen izan balitz, beharbada, kontu handiagoa jarriko zen horretan; izan ere, kontua ez zen etxeak berorren jauntasunaren baimenik gabe egitea, ni oso haserre jarriko bainintzen. Eta horretan zuzen jokatu zuen frai Pedro Fernándezek, hango bisitariak, eta asko zor diot berorren jauntasuna ez nahigabetzeko izaten zuen arduragatik. Hemengo bisitariak baimen eta eskumen ugari eman dizkie aita hauei eta haien arabera eskatu ere; beraz, berorren jauntasunak begiratzen badu zer eskumen duten, hainbesteko errurik ez dutela ohartuko da; eta horrela diote, berak erregu eta erregu egin badie ere?
‎2 Gogo handia zuen frai Joan Gurutzekok diru pixka bat berorren agurgarritasunari emateko eta kontatzen ari zen biderako zekarrenetik zertxobait ateratzerik ote zuen, baina ezin izan zuen. Uste dut saiatuko dela berorren agurgarritasunari bidaltzen.
‎Alonso Valdemoro izan daiteke, Ávilako karmeldarren priorea izan zena. Hil batzuk lehenago atxilotu zuen frai Joan Gurutzeko, Gizakundeko monasterioko aitor entzulea, herrian eskandalu handia sortuz. Bere burua Teresaren adiskide egiten saiatuko da baldarki, lortu gabe.
2016
‎Erabili izan zituen azpijokoen artean bada idazki apokrifoen bitartez eginikoa. Esaterako, proklama bat egin izan zuen frai Inazio Legarda kaputxino nafar ospetsuak egin izan bailuen, Marotoren aurkakoa, liberalekin zegoela esaten zuena. Beste gutun bat ere egin zuen gerlari karlisten artean aguro kurritu izan zena, 7000 ale zabaldu baitzen:
2017
‎Minaren kontrako espioitza sarea osatu zuen Frai Antonio de Sedella kaputxinoarekin, Jose Alvarez de Toledo traidorearekin eta Juan Picornell mertzenarioarekin batera.
‎Nor da traidorea? galdetu zuen frai Servandok artega.
2019
‎Donik gabea da dongea. Deunga esaten zuen Frai Bartolomek.
2020
‎Erdaratiko maigeluetan ere ez zuen Frai Bartolomek f rik erabiltzen: apicinoia, compeseetan, empadua, impamia, opendidu, opicijoa, paborea, paltia, paltsua, pamelija, pandangua, piestia, popuertza, propeta, prutia, copradija, pornicacinoia...
‎Hala idatziko zuen Frai Bartolomek XIX. mendearen hasieran bere irakasikizunetan:
2022
‎Hotzak igaro behar gaituela edo hotzak pasaturik gaudela esaten da inguru batzuetan. " Dakutsunean pobre, bilos, gose, otzak igaro bat" idatzi zuen Frai Bar tolome idazleak (Ikasikizunak, I).
2023
‎Inkisizioak herejetzat zuen Frai Servando, defendatzen baitzuen Kolon Antilletara heldu baino lehenago Jesukristoren apostoluak Ameriketan zehar ibili zirela indiarrei ebanjelioa aditzera emanez. Harrezkero zazpi urtez komenturik komentu ibili zen gatibu Penintsulan zehar, eta guztietatik lortu zuen alde egitea, berriro preso erortzeko behin eta berriz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia